יום שישי, 17.05.2024 שעה 10:01
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"הדו"ח של בן אברהם רצוף בעלילות ובשקרים"

בנתניה תקפו את השופט ב-0:0 מול ק"ש, גולדשטיין: "אפעל להוכיח את חפותי ואת אי אמינות השופט", אייל סגל: "כל משחק שלו מלווה בפרשות בכיכובו"

|
השופט שלום בן אברהם בוחן את המהלך ב-VAR (נעם מורנו)
השופט שלום בן אברהם בוחן את המהלך ב-VAR (נעם מורנו)

אייל סגל, בעלי מכבי נתניה, הגיב היום (שני) על אירועי השיפוט אמש באצטדיון בנתניה ב-0:0 של מכבי נתניה מול עירוני קריית שמונה, כאשר זלאטן שחוביץ' והמנכ"ל ניב גולדשטיין הועמדו לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל.

"בחמש העונות האחרונות, בהם אנחנו מובילים את מועדון מכבי נתניה, בחרנו כדרך לא לתקוף צוותי שיפוט ואת איגוד השופטים", כתב סגל בעמוד הרשמי של מכבי נתניה ברשתות החברתיות. "כשיש לנו מה לומר, אנחנו עושים זאת בדרך בלתי אמצעית ולא משתפים אחרים בשלנו, יתרה מכך אנחנו לא מבקשים פסילת שופט גם שטעויותיו חרצו תוצאות משחק. אמרנו בעבר ואנחנו אומרים גם היום, שופט כדורגל בדיוק כמו מאמן שחקן שדה או שוער, טועה מפעם לפעם, זה חלק מהמשחק ובלי הטעויות כשהן אנושיות, אנחנו  משוכנעים שהמשחק היה פחות אהוב ואהוד. 

"אך ורק בגלל שאת המשחק מנהל שופט בשר ודם (גם שיש מערכת var), חייבים להבין ולהפנים, שכמו בכל מערכת אנושית, לעתים האינטראקציות בין חלק מהשופטים לחלק מהקבוצות לא ממש "באות בטוב" ומשפיעות על ההתנהלות במגרש ומחוצה לו. באיגוד השופטים יודעים את זה היטב ודואגים בחלק מהמקרים לפעול בהתאם, אך כנראה שלא מספיק. לגישתנו, אי שיבוץ שופט במשחקי קבוצה מסוימת, הוא אינטרס של איגוד השופטים. לכן, בחמש עונות האחרונות, פסילת שופט היא לא חלק מהלקסיקון שלנו. במבחן התוצאה, מתברר שדרכנו היא כנראה לא הדרך שיכולה לעבוד במדינת ישראל דגם 2020, שם כל הצועק והמלבין פני חברו והמתלונן והמזיל דמעות תנין בכל ראיון ובעיקר הבוכה על מר גורלו, מקבל את הבמה הראויה וההתייחסות אליו היא סלחנית, גם כאשר הוא חוצה כל קוו אפשרי.

אייל סגל ביציע. החליט להגיב אחרי עוד סערת שיפוט (נעם מורנו)אייל סגל ביציע. החליט להגיב אחרי עוד סערת שיפוט (נעם מורנו)

"בשנים האחרונות שובץ השופט בן אברהם למספר משחקים בהם שיחקה מכבי נתניה. הנתון המדהים הוא שלכל אחד מהמשחקים הללו לוותה פעם אחר פעם פרשת שיפוט אחרת בכיכובו (או שערוריית שיפוט אם תרצו). למרבה הפלא, כך קרה גם אתמול (מצורף קטע וידאו מהדקה ה 63 של המשחק). בדקה ה 61 נשלף כרטיס צהוב לשחקן לזלאטן שחוביץ' בגין עבירה (על עבירות דומות וחמורות יותר, לא נשלף במשחק הזה צהוב). 

"שתי דקות לאחר מכן, שחקן קריית שמונה הוציא בתיקול כדור שיצא מחוץ לתחומי המגרש. שופט הקוו סימן לכדור לזכות מכבי נתניה. שחוביץ' רץ לעבר הכדור על מנת להוציא התקפה מהירה ואילו השחקן דור אלו מקרית שמונה, מגן ימני בתפקידו שאמור לחזור להגנה, בחר לרוץ לעבר הכדור מתוך מטרה ברורה לעכב את הוצאתו. כתוצאה מהמרוץ המשותף נפגשו השניים גוף לגוף, והכל לעיני השופט הראשי והרביעי (שעמד בסמוך). 

"במקום להוציא צהוב לאלו שנהג בחוסר ספורטיביות, בחר השופט להוציא צהוב שני לשחוביץ' (אדום)! ובנוסף כרטיס צהוב לשחקן אביב אברהם, אשר נראה בברור, שבמקרה הטוב שאל שאלה או הביע פליאה. השפוט לא סיים בכך את העניין, ובחר והוסיף חטא על פשע והתייחס בדו"ח השיפוט ל- "מגע גופני בין השחקן ובינו" (לא פחות ולא יותר). מי שרואה את האירוע מבין שהיחיד שמשתמש במגע, זה השופט הרביעי מול השחקן שחוביץ'.

זלאטן שחוביץ' מוחה בפני שלום בן אברהם לאחר הרחקתו (נעם מורנו)זלאטן שחוביץ' מוחה בפני שלום בן אברהם לאחר הרחקתו (נעם מורנו)

"אולם, במחזותיו של שלומי בן אברהם, בכל משחק של מכבי נתניה יש מגע לבינו לבין מישהו מאנשי המועדון (ראו מקרה הרחקת שי ברדה בב"ש לפני שתי עונות). אני מתייחס בהרחבה לאירוע הזה, למרות שיכולתי להתייחס לאירועים רבים אחרים, אירועים קטנים שבמצטבר הופכים גדולים שבעתיים וחורצים גורל משחקים ויותר. והכל היה יכול להימנע לו משבץ השופטים היה מבין ששופטים מסוימים לא יכולים לשפוט קבוצות מסוימות, זה נכון ללא מעט שופטים וללא מעט קבוצות.

"הגיע הזמן שכל הנוגעים בדבר, מהשופט דרך המבקר והמשבץ והנהלת האיגוד, יבינו שההצגה במגרש שייכת לשחקנים ולא לשופטים. הצלחת שופט, זה משחק שעובר בשקט, ללא האינסוף עצירות שקשורות בהחלטות שיפוט. השופטים בן אברהם, זטלמן, ואחרים, לא מונו לשבת בבית המשפט העליון והם לא מורמים מעם וכן מותר להעיר להם הערות, בדיוק כפי שהם מעירים לשחקנים ומאמנים תוך כדי משחק. בחר השופט להתעלם ובצדק מאמירותיו של איזי שרצקי מהיציע תוך כדי משחק, כך היה אמור להתעלם מאמירתו של ניב גולדשטיין: "חמש שנים אותו דבר" ובמקום בחר להוסיף פנינים משלו לדו"ח השיפוט, על דברים שלא נאמרו מעולם.

ניב גולדשטיין. יפעל בכל הכוח להוכיח את חפותו (צילום: דניאל סטרבו, מכבי נתניה)ניב גולדשטיין. יפעל בכל הכוח להוכיח את חפותו (צילום: דניאל סטרבו, מכבי נתניה)

"אסיים ואומר שהמזג השיפוטי, התנהלות השופטים, חוסר היכולת להבין תוך כדי משחק(וגם לאחריו), שכולנו נולדנו בצלם, גם הם. התנהלותם במגרש ומילוי הדו"חות שבסיומם, חורץ גורלות והגיע הזמן שכל מי שלא מסוגל להביט לאמת בפנים ולא להשפיל מבט, שיוותר על היותו שופט כדורגל".

לאחר מכן, הגיב גם המנכ"ל גולדשטיין אמר: "קיבלתי היום את דו"ח השיפוט. הזדעזעתי מתוכנו של הדו"ח אשר רצוף בעלילות ושקרים, מילים שמעולם לא נאמרו ופעולות שמעולם לא נעשו. אני אפעל בכל אמצעי שיש על מנת להוכיח את חפותי ואת אי אמינות דברי השופט. אני שב ומדגיש כי מעולם לא נאמרו על ידי המילים המתוארות בדו"ח השיפוט השקרי וההזוי הזה. בהערת אגב, אני מציע לכל בעלי התפקידים הנוגעים בדבר וכן בעלי האינטרס להצליב את הנתונים בקשר לשלל משחקיה של מכבי נתניה אותם שפט שלומי בן אברהם. אשמח באם מישהו יוכל לזהות משחק אחד שעבר בשלום ללא החלטות שיפוט שנויות במחלוקות (בלשון עדינה עד מאוד)".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */