יום שישי, 10.05.2024 שעה 23:44

ויגדורצ'יק: הזכייה באליפות אירופה עוצמתית

מאמנת נבחרת ההתעמלות התרגשה ממדליית הזהב: "סגירת מעגל. יהודים נרצחו בקייב בבאבי יאר, בהם בני המשפחה שלי". וגם: הסיפור על שר הספורט האוקראיני

|
נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)
נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)

ההישג ההיסטורי של נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית שזכתה הערב (שישי) באליפות אירופה הוא משהו שלא יישכח עבור אירה ויגדורצ’יק, מאמנת הנבחרת שעומדת מאחורי ההישג הזה. זו שחלמה להשמיע את ההמנון על אדמת העיר המארחת קייב. עבורה, זה היה רגע אישי קסום של סגירת מעגל היסטורית ולכן היא התפרקה בדמעות בסיום התחרות.

לפני כחודשיים נבחרת ישראל ביקרה בקייב, בגראנד פרי שנערך בעיר. במסגרת אירועי התחרות הזו נערכה גם ההגרלה של אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית, שם המאמנות בדרך כלל לא נמצאות, אך ויגדורצ’יק הוזמנה לאירוע. כשנכנסה לאולם, פגשה באדם אוקראיני בעל חזות יהודית שנראה לנוכחים מאוד צנוע ונרגש. כשקראו בשמה של מדינת ישראל לפני ההגרלה, הוא נעמד וביקש בשפתו: “בבקשה תנו לי להגריל את העם שלי”.   

לוויגדורצ’יק, המאמנת שראתה כבר הכל, לא היה ספק שיש לו שורשים יהודיים אך היא לא ידעה את זהותו. לבקשתו, הוא הוזמן אחר כבוד אל הבמה, ושם הגריל את ישראל להופיע ראשונה באליפות אירופה. באותו הרגע אירה וגידורצ’יק כמעט נפלה מהרגליים. בהתעמלות בדרך כלל עדיף שלא לעלות ראשונות למשטח כי אז הסיכויים הם לרעתך. כששאלה את מאמנת נבחרת אוקראינה מי האיש, זו סיפרה לה כי מדובר בשר הספורט של המדינה, ואדים גוצט, אוקראיני ממוצא יהודי שנחשב לאלוף אולימפי בסייף.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)

גוצט ירד מהבמה, פנה לאירה ואמר לה: “סליחה ישראל, רציתי שתהיו ראשונות. לא ידעתי שזה כזה רע”. ויגדורצ’יק השיבה לו: “כבוד השר, נדמה לי ששכחת שאתה שר הספורט של אוקראינה” והשניים נעלמו בתוך ההמולה בחדר. בחלוף כחודשיים, נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל עולה לתחרות ורושמת מדליית זהב היסטורית בקרב רב. ולפתע על צג הטלפון של אירה ויגדורצ’יק מופיע מספר לא מוכר. היה זה ואדים גוצט על הקו, שהתקשר במיוחד ואמר למאמנת נבחרת ישראל: “אירה היקרה, כל כך רציתי שתזכו. עשיתן אותי מאושר”.

“זו מדליה עם חשיבות עליונה”

ויגדורצ’יק פרצה בבכי והתרגשה מאוד. אחרי התחרות אמרה ל-ONE: “אני מרגישה שליחות מטורפת בעבודה שלי ואני מתרגשת בכל פעם מחדש מכל הישג ששם את מדינת ישראל גבוה. העלאת הדגל לראש הפודיום היא הדבר שתמיד מניע אותי, במיוחד כאן, בקייב. בעיר הזו נקברו עצמותיהם של 50 אלף יהודים רק בגלל שהיו יהודים. סבא רבה שלי, סבתא רבה שלי וסבא שלי נרצחו פה, באירועיי באבי יאר. אמא שלי הספיקה לברוח, אבל כל יהודי קייב נרצחו פה והם קבורים בקבר אחים גדול. הנפשות האלה מתו למעננו, כדי שאנחנו נחזור לפה ונזכה במדליה בשם מדינת ישראל של העם היהודי. אני מאוד מקווה שיש מי שמרגיש הקלה אחרי ההישג הזה, שיש מי שזה סגר את המעגל שלו. כי מבחינתי, זה הרגע הכי עוצמתי שיש. מדליית הזהב הייתה בחשיבות עליונה עבור הנבחרת, כולן ידעו את זה”.

אירה ויגדורצ'יק. התרגשה מהזכייה (איציק בלניצקי)אירה ויגדורצ'יק. התרגשה מהזכייה (איציק בלניצקי)

אומנם זו הייתה תחרות קבוצתית רק עם שש נבחרות שהשתתפו בה, אבל זה ההישג הגדול ביותר של הנבחרת באליפות אירופה, אחרי שזו הקדימה אפילו את נבחרת אוקראינה בקרב רב. המאמנת התייחסה לשיפור ולשדרוג התרגילים של המתעמלות אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, יוליאנה טלגין, שי בן רובי, בר שפושניקוב וקארין וקסמן. כל זאת, ביחד עם צוות המאמנות רחלי ויגדורצ’יק ונועה קדוש.

“אנחנו עובדים, מתקדמים ונלחמים כדי להביא כמה שיותר הישגים למדינה”, הוסיפה אירה. “אני מצפה שהאיגוד ירגיש את עצמו חלק ויעזור לנבחרת להמשיך להביא הישגים. אין דבר יותר חשוב מלהשמיע את ההמנון שלנו בכל מקום בעולם, במיוחד בעיר כזאת שיש בה היסטוריה וחשיבות לעם היהודי. זו הגאווה שלי. אנחנו חיים ושורדים במדינת ישראל, שהיא מדינה כל כך יפה וחזקה. זו המדינה שלי, למענה אני חיה. למענה חיו ומתו בעולם יהודים מתו. אין לנו מדינה אחרת. אנחנו בשבילה ולמענה, ואני מאושרת”.  

ח”כ אביגדור ליברמן בירך את המתעמלות: “אלופות! הישג ענק לישראל באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית! כל הכבוד לנבחרת שהכויחה ששילוב של עבודה קשה וכישרון מביאים הישגים”.

מי קעקע את ספיידרמן?
אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */