יום חמישי, 02.05.2024 שעה 01:02
לוח משחקים
  • רומא
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • באייר לברקוזן
  • מארסיי
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • אטאלנטה

ז'וסוואה הושעה עד אחרי הפועל חיפה ונקנס

שחקן הפועל ב"ש הושעה עד אחרי המשחק ביום שני ויחזור אחרי שיתנצל בפני ביטון ושאר חבריו, המועדון קנס אותו בסכום משמעותי. וגם: חשש מפציעת אגודלו

|
ז'וסוואה (אורן בן חקון)
ז'וסוואה (אורן בן חקון)

בצל פרשת ההשעיה של ז’וסוואה והיכולת החלשה בתקופה האחרונה, הפועל באר שבע הובסה אמש (חמישי) 4:1  על ידי באייר לברקוזן, במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים של הליגה האירופית. פערי הרמות בין הגרמנים לבין החבורה של יוסי אבוקסיס היו ניכרים לכל אורך 90 הדקות ובעקבות הניצחון של סלביה פראג על ניס, סיכוי ההעפלה למחזיקת הגביע נותר תאורטי בלבד, כאשר נשארו לה שני משחקים - פראג בחוץ וניס בבית.

עם נחיתת הקבוצה בישראל, במועדון הגיעו להחלטה במצב הסבוך עם ז'וסוואה, שלא יהיה בסגל גם במשחק הליגה הקרוב נגד הפועל חיפה ויחזור לאימונים רק אחרי שיתנצל בפני ביטון ושאר חבריו לקבוצה והצוות המקצועי. הפורטוגלי ואנשי ההנהלה נמצאים בנתק מאז האירוע ביום שלישי. הקשר גם נקנס בסכום כספי משמעותי.   

ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

"השחקנים השאירו בצד את מה שהיה בימים האחרונים ונתנו את הכל", אמרו בבירת הנגב, "אף אחד לא אוהב להיות מובס, אבל הגענו בצורה לא אופטימלית למשחק ועם חיסורים מאוד משמעותיים. בסך הכול צריך להודות, אלו הפערים שיש בין שתי הקבוצות אם לא יותר. דיברו לפני המשחק שנובס בתוצאה יותר גבוהה, אם היינו יותר מרוכזים ויותר עירניים במצבים הנייחים, אולי התוצאה הייתה נמוכה יותר. יש לנו משחקים מאוד חשובים עכשיו, הראשון נגד הפועל חיפה שנמצאת במומנטום אדיר, אבל זה משחק שאנחנו חייבים לנצח ובכל מחיר". 

שחקני לברקוזן חוגגים עם קרם דמירבאי (רויטרס)שחקני לברקוזן חוגגים עם קרם דמירבאי (רויטרס)

למרות הסערה סביב התקרית האלימה בין ז'וסוואה לעמית ביטון, במועדון ציינו דווקא אווירה טובה בזמן ההכנה למשחק. "הצוות עשה את הכול כדי להכין את השחקנים כמו שצריך ולהשאיר את החיסורים המשמעותיים ואת התקרית בצד", אמרו בבאר שבע, "לא ציפינו לנצח את לברקוזן שהיא אחת הקבוצות הכי טובות בבונדסליגה וכמה רמות מעלינו, אבל המטרה הייתה לתת את הכל כדי לצאת בכבוד". 

בצוות המקצועי נאלצו לעלות בהרכב מאולתר ללא הזרים אלטון אקולטסה, מיגל ויטור וז'וסוואה, שהבליטו כמה הם משמעותיים במערך של הקבוצה. "אין דבר יותר קשה להגיע למשחק מפחיד כזה עם כל כך הרבה חיסורים. זה כמעט ההרכב הראשוני שהיה לנו נגד מכבי תל אביב באלוף האלופים", סיפר אחד השחקנים. אבוקסיס המשיך עם מערך שלושת הבלמים, אחרי שהבהיר לשחקנים באסיפה האחרונה כי הוא לא מתכוון לשנות שיטה וכולם יצטרכו להתרגל לשחק בשיטה זו. 

מרואן קבהא מול פלוריאן וירץ (רויטרס)מרואן קבהא מול פלוריאן וירץ (רויטרס)

בבאר שבע היו דווקא מרוצים מכמה שחקנים שקיבלו את ההזדמנות כמו תומר יוספי שרשם משחק טוב, גם איתמר שבירו שניצל את הטעות בהגנת לברקוזן גרף מחמאות בעיקר על הנמרצות והעבודה ההגנתית בלחץ על הקשרים. מרסלו מלי שפתח לראשונה בהרכב רשם משחק סולידי. מה שכן, שחקני מחזיקת הגביע רשמו מספר טעויות ואיבודים שעלו בשערים, חרף האזהרות של אבוקסיס לשחק באחריות ובריכוז בחלק האחורי. 

ז'וסוואה מאוכזב (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה מאוכזב (רדאד ג'בארה)

בתחילת השבוע תתקיים ועדת המשמעת. ז'וסוואה ויתר על הליך משמעתי בפני אסי רחמים ואיתי בן זאב, משמע שנציג ארגון השחקנים לא ילווה אותו במהלך הדין המשמעתי. הסיבה לכך היא שהקשר לא מעוניין ליצור אווירה של "משפט" מול המנכ"ל, אותו הוא מאוד מעריך ואף ציין זאת כמה וכמה פעמים במהלך תקופתו במועדון. יוסי אבוקסיס לא מסתיר את האכזבה שלו מז'וסוואה, בעיקר אחרי הסבלנות הרבה שגילה כלפיו. המאמן עמד מאחורי הכוכב שלו כמעט בכל עבירת משמעת, בעיקר אחרי העימות מול אליניב ברדה. 

לטענת גורמים בקבוצה, כל האפשרויות פתוחות, כולל שחרור על הפרת קוד אתי. יש קולות הקוראים לתת צ'אנס אחרון לז'וסוואה אם והוא יראה רצון אמיתי לחזור לקבוצה. ברור שזה יקרה עם קנס מקסימלי על פי המותר בחוק, עונש חינוכי ובכפוף כמובן להתנצלות פומבית בפני עמית ביטון ויתר השחקנים. הפלונטר בכל הסיטואציה הזו, הוא שלא ברור איך הפורטוגלי יקבל את העונש והאם בכלל ירצה לחזור לחדר הלבשה מתוח עם לא מעט שחקנים שלא אוהבים את התנהלותו. בנוסף, גם הבעלים העוזבת אלונה ברקת מעורבת בנושא הטיפול המשמעתי שאינו עומד בקנה אחד עם ערכי המועדון אותו השרישה בעבר. 

ז'וסוואה (אורן בן חקון)ז'וסוואה (אורן בן חקון)

בתוך כך, בבאר שבע יעשו מאמצים להכשיר את אלטון אקולטסה למשחק החשוב נגד הפועל חיפה ביום שני הקרוב. בזמן שהמוציא לפועל ייעדר עקב השעיה, הקיצוני הולנדי הופך למשמעותי עוד יותר. אקולטסה כעת השחקן ההתקפי הכי המסוכן של יוסי אבוקסיס והוא יקווה לקחת חלק באימון המסכם ביום ראשון. לפי הערכה, אקולטסה יהיה בסגל אבל יפתח את המשחק על הספסל. רמזי ספורי שהחמיץ את המשחק בגלל פגיעה בברך באימון הבוקר ביום שלישי גם בספק. 

אם זה לא מספיק, שחקן נוסף שמתווסף לרשימת הפצועים הוא ג'ונתן אגודלו. הקולומביאני שנכנס כמחליף בדקה ה-70 יצא אחרי רבע שעה בלבד בגלל פגיעה במפשעה וירד לחדר ההלבשה כשהוא ממרר בבכי. החשש בצוות הרפואי הוא שמדובר בקרע במפשעה או בגיד, שיגרום לאגודלו להיעדר תקופה ארוכה. גם שון גולדברג הוחלף שלא בתכנון, בגלל כאבים חוזרים בקרסול והוא בספק להפועל חיפה.

דוניס: הגיע לנו לנצח בסוף
אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */