יום חמישי, 09.05.2024 שעה 11:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

רוטנשטיינר: במערך 3 בלמים ליריבה קשה יותר

מאמן הנבחרת התעקש על המערך: "הקבוצה מנגד מתקשה לשחק בין קווי ההגנה, כך שולטים במשחק". גוטמן: "מול רונאלדו בלי טריפל אפ אתה בצרות". חי באתר

|
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

כוכב העבר יוסי בניון והבלם טל בן חיים מדברים בשעה זו על פיתוח אישי של שחקנים מקצוענים, זאת במסגרת הכנס השנתי הבין-לאומי השני למאמני כדורגל, שנערך השנה בצורה מקוונת בעקבות מגפת הקורונה. הכנס מועבר בשידור חי באתר ONE.

פרט לשניים, גם מאמן נבחרת בלגיה, רוברטו מרטינס, ידבר. בנוסף, וילי רוטנשטיינר ידבר על פילוסופיית המשחק של הנבחרת, עוזרו אלון חזן ירצה על התקפה מתפרצת בכדורגל המודרני, אלי גוטמן על פילוסופיית אימון אישית ועוד מספר מרצים בכנס מרתק. 

רוטנשטיינר, מאמן הנבחרת, דיבר על פילוסופיית המשחק שלו: “המטרה היא תמיד לשבור את קווי העמידה של היריבה. בהכנה שלי למשחקים של נבחרת ישראל אני תמיד מקיים תרגילי מסירה מאוד מגוונים. הם מאוד נחוצים. המסר הוא תמיד לשפר את האיכות של המסירה. משחק המסירה עוזר לך מאוד כמאמן בפן ההתקפי. אפשר לתרגל את המסירה גם במשחק ההגנה. אני משלב עבודה טקטית עם יכולת תגובה מהירה, יחד עם אימון טכניקה”.

“המטרה שלי היא תמיד להשתלט על המשחק ולשלוט בכדור באינטנסיביות. השאלה היא: אילו מסקנות אנחנו לוקחים ממשחק רגיל, 11 על 11, ומעבירים אותו לאימונים ומשחקים בקבוצות קטנות יותר באימון. שיטה מעולה לכך היא תרגיל הרונדו, בו מקיפים כמות שחקנים מסוימת שחקני הגנה שצריכים לחטוף מהשחקנים במעטפת החיצונית, והם צריכים להתמסר בכמה נגיעות בודדות. יש המון שיטות והרכבים שונים לרונדו, והם עובדים על המון דברים: יצירת שטחים, פתיחת קו מסירה, מסירות כדי לשבור קווי הגנה ועוד”.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

עמידה על המגרש: “השימוש בשלושה בלמים מאפשר לנו לשחק בשני קווים בקישור, ושחקן אחד בעמדת החלוץ שממוקם עמוק ככל האפשר. בעזרת העמידה בשני קווים בקישור ליריבה יותר קשה לשחק בין הקווים הללו. אצל נבחרת בלגיה ניתן לראות את רומלו לוקאקו עומד בחוד ההתקפה, מאחוריו שני קווי קישור, את קו הבלמים ושני שחקני קו שעומדים מאוד עמוק. במהלך האימונים אני מתרגל את העמידה הזו המון כדי לתקן ולשפר את שיטת המשחק.

הפן ההגנתי: “בהגנה עומדים 5 שחקני הגנה, ותמיד שחקן אחד יוצא קדימה לנטרל את היריבה, ויחד עם 2 הקשרים האחוריים אנחנו מגנים עם 7 שחקנים. התנועה של הקשרים היא מאוד קריטית, היכולת שלהם לכסות שטחים חשובה”.

וילי רוטנשטיינר והשחקנים באימון (ההתאחדות לכדורגל)וילי רוטנשטיינר והשחקנים באימון (ההתאחדות לכדורגל)

אלי גוטמן, שהשתתף בכנס, הרצה על אירוע הלב שעבר ועל עקרונות המשחק בהם הוא מאמין: “עמדנו לפני משחק, ולא הרגשתי טוב ופוניתי לבית החולים. רגע לפני השחרור אני מקבל בומבה בחזה והרגשתי שאני לא יכול לרשום. אני באמצע אירוע לב, מוצא את עצמי על מיטת מתכת בדרך לחדר ניתוח, הרופאים אמרו לי שיש לי שתי סתימות בעורקים ואנחנו בדרך לצנתור. אחר כך הרגשתי הקלה ענקית, אבל כל מה שחשבתי עליו היה רק על המשחק. בין המשפחה מצאתי את יוסי אבוקסיס, ולחשתי לו לפני המשחק מול מכבי נתניה, בקושי יכולתי לדבר. וזה היה משחק מול מכבי נתניה, זה מסביר מהי תשוקה. בתור מאמן אתה צריך לדעת לסבול, לאימון כדורגל יש אפקט על כל אחד ואחד מכם, ואתם צריכים לדעת לאהוב את הסבל הזה. זו בשבילי המילה תשוקה”.

“הייתי בהשתלמות אצל יוהאן קרויף בתחילת דרכי, והוא אמר לי שאם לא יהיו לי 3,4 שחקנים אינטיליגנטיים יהיה לי מאוד קשה לזכות באליפות. היו מספר שחקנים מאוד חכמים שידעו איך לנהל את המשחק. כשאתה קולט כמה אינטיליגנציה יש לך בקבוצה. בהפועל חיפה היו לי את ג’ובאני רוסו, נג’ואן גרייב, אורן זיתוני, שחקנים עם רמת אינטיליגנציה גבוהה”.

אלי גוטמן ואלכס פרגוסון (מערכת ONE)אלי גוטמן ואלכס פרגוסון (מערכת ONE)

טיפ למאמנים ועקרונות המשחק: “כל אחד צריך למצוא לעצמו את סגנון המשחק המתאים לו ואת הדרך המקצועית שלו. בכל אסיפה טקטית לקראת כל התמודדות השחקנים שלי הכירו את 5 עקרונות המשחק של הכדורגל המודרני: עמידת מוצא, לחץ לפי רצועות, סגירה אלכסונית, התקפות מתפרצות ומסודרות, לחץ עם איבוד כדור וצמצום פערים.

“מהי המשמעות של עמדות מוצא? בטניס אם חובטים אליי כדור ימינה אצטרך לזוז ימינה ולחבוט חזרה, אך תמיד אחזור לעמדת המוצא. עמדת מוצא זה אחד הדברים הכי חשובים בקבוצת כדורגל. הייתי באימון של פפ גווארדיולה בבאיירן מינכן, והוא חילק שאגות על פערים של מילימטרים בין העמידה לעמדת המוצא. ככה אתה יודע הכי טוב מתי לצאת קדימה, מתי ליסוג, מתי לתקוף את הכדור וכו’. בשיטת 4:4:2 המגרש מחולק ל-3 רצועות. עדיף שקו ההגנה יהיה לפחות 32 מטר מהשער. הפער בין קו הקישור לקו ההתקפה – לא יותר מ-10 צעדים. מקו ההגנה לקו ההתקפה סך הכל 20 צעדים. ממגן אחד למגן השני – 30 צעדים. זו נקראת קבוצה קומפקטית”.

אלי גוטמן (יניב גונן)אלי גוטמן (יניב גונן)

המפגש מול כריסטיאנו רונאלדו: “הדבר הראשון שאני מבקש מהשחקנים שלי זה ללחוץ את כדור העומק. ברגע שהכדור נכנס לרצועה המרכזית הוא חייב להילחץ. לא יכול להיות ששחקן יקבל שם כדור ויוכל להסתובב באין מפריע. צריך להיות עליו שחקן. שיחקנו מול נבחרת פורטוגל עם נבחרת ישראל. אם לא יוצרים דאבל או טריפל אפ על כריסטיאנו רונאלדו אנחנו בצרות צרורות. מה עושים כשיש שחקן יריב עם יכולות כאלו גדולות? במצב הזה, הלחץ הוא על ידי המגן והכנף. אל תגידו לכנף שהמאצ’ אפ שלו הוא המגן היריב. קשרי האמצע צריכים להיות ערוכים לטריפל אפ ולכל מצב שיקרה. כך הקבוצה מוכנה לכל מצב ותרחיש שעלול להתפתח עם שחקן בסדר גודל כמו רונאלדו”.

“אלו הפרמטרים העיקריים בלחץ. ברצועה השלישית, שני הבלמים יכולים לקבל כדור בתוך הרחבה, וצריך לתת קו ודרך לשחקנים שלך בהתאם לניתוח. אין מאמן שלא מנתח את היריבה וכך מפתח את משחק הלחץ של הקבוצה שלך. לחץ על כדור 5 זה חובה. גם לחץ על הוצאת חוץ. ברגע ששחקן יריב מוציא חוץ איזור הלחץ מתעדכן בהתאם וכל הקבוצה נכנסת אליו. הכי קשה ללמד זה לחץ עם איבוד כדור ברצועה 3, עם כיסוי שחקני ההתקפה של היריב כדי למנוע מתפרצת, למנוע הגבהות והכנסת כדור בדאבל פס. הקבוצה לא יכולה ללחוץ 90 דקות ברצועה הכי קדמית, היא צריכה לדעת לסגת וללחוץ ברצועות האחריות, כדי למנוע הגדלת המרחקים בין הקווים, אחרת יהיו צרות”.

אלי גוטמן והצלחת (גיא בן זיו)אלי גוטמן והצלחת (גיא בן זיו)

אלון חזן, עוזר מאמן נבחרת ישראל, הרצה על חשיבות ההתקפה המתפרצת: “התקפה מתפרצת היא כלי אדיר במשחק. השאלה הגדולה היא האם היא מהלך התקפי או הגנתי. הוא בהחלט התקפי כי אנחנו מחפשים להגיע מהר לשער היריב, להבקיע או להשיג דברים אחרים. אבל מה מוליך אותנו להתקפה מתפרצת? ואת זה אנחנו רוצים לחקור. בהסתכלות על מתפרצת אנחנו מסתכלים על התוצאה, אבל מה שמביא אותנו בסופו של דבר למתפרצת, לביצוע הטוב, זה איך אנחנו שמים דגש על משחק ההגנה המאורגן והמסודר, שבסופו של דבר נותן לו תנובה התקפית”.

“אם קבוצה לא תבצע את הדברים הבסיסיים במשחק הגנה מאורגן יהיה לה קשה מאוד להגיע למצב של התקפה מתפרצת. היום בכדורגל המודרני יש כל מיני תפיסות וטרנדים, אך אסור להיצמד לטרנד אלא למצוא את השיטה המתאימה לשחקנים שלך. היום גם קבוצות גדולות כמו מנצ’סטר סיטי של פפ גווארדיולה, שאמר ש”קבוצות גדולות צריכות לשלב בין מתפרצות למשחק מסודר”. גם היא מתבססת על התקפות מתפרצות. בתקופה שלי כשחקן מכבי חיפה היינו קבוצה התקפית מהטובות שהיו, ופעם אחר פעם גרמנו ליריבות לצאת קדימה וידענו לנצל זאת כדי לצאת למתפרצות”.

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

“לסטר בעונת האליפות שלה התבססה על מתפרצות. 26 שערים נבעו מתוך משחק פתוח ומתפרצות לאחר חטיפת כדור. למרות ג’יימי וארדי וריאד מחרז בהתקפה, שחקן העונה היה אנגולו קאנטה שהיה האיש במרכז המגרש ועצר התקפות במטרה להוביל מתפרצות. אחד מכל 5 שערים מובקע כתוצאה מהתקפה מתפרצת, זה הופך להיות כלי חזק מאוד עבור כלל הקבוצות”.

פיתוי הקבוצה היריבה בדרך למתפרצת: “אנחנו מחפשים לגרום ליריבה להגיע עם כמה שיותר שחקנים גבוה, להניע כדור בחלק המגרש שלנו, אך הקבוצה שלנו חייבת להיות מתאומת ומסודרת, ולא לרדוף באופן פזיז אחרי שחקנים, כי זה שובר את קו המערך. להגן עם כמה שיותר שחקנים, לתת ליריבה תחושה שיש לה שטח שהיא יכולה ללחוץ קדימה. ההגנה בשטח קטן ככל האפשר”.

לירון גלאט ואלון חזן (עמית מצפה)לירון גלאט ואלון חזן (עמית מצפה)

“קבלת ההחלטות מאוד חשובה. היא הקריטית ביותר להצלחת ההתקפה. לא בכל מצב ניתן לצאת להתקפה מתפרצת ולכן גם חשוב להחליט באופן שקול האם לצאת למתפרצת או למהלך מסודר. השאיפה היא לגעת כמה שפחות בכדור, אלא אם כן יש שטח לצאת קדימה עם הכדור”.

המוצר הסופי: “כולם יגידו שמחפשים להגיד שער, וזה נכון. זו המטרה, להפתיע את היריב, להגיע לתוך הרחבה ולייצר. אבל מעבר לכך אפשר להשיג דברים אחרים. מצב מסוכן, פנדל, כששחקן הגנה לא מסוגל להתמודד עם התוקף, קרנות, הרחקה של שחקן יריב – שחקן הגנה לא בהכרח מסתדר עם התוקף ועלול להכשיל אותו. מוריניו אמר ‘מתפרצת היא הדרך המהירה והחכמה ביותר להבקיע שערים’, למרות שהוא היה מאמן של קבוצות דומיננטיות ענקיות הוא מצא את הדרך להשתמש במתפרצת כדי להבקיע שערים”.

אלון חזן (רדאד ג'בארה)אלון חזן (רדאד ג'בארה)

ניר לוין חתם את הכנס על חשיבות המשחקונים באימונים: “במשחקון הקצב יהיה הרבה יותר מהיר מאשר תרגיל רגיל עם הרבה יותר מוטיבציה. לצערי הבעיה של השחקן הישראלי היא שהרבה מצבי כיבוש לא מנוצלים, וכדי לשפר את הנתון הזה צריך לאפשר להם להבקיע שערים במהלך האימונים, כמה שיותר עבודה מול השער במצבים שונים. היכולת לתפקד בפיגור או בהובלה היא אימון מנטלי מאוד חשוב”. 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */