יום שלישי, 14.05.2024 שעה 15:35

ממחר: דריהן וספיצ'קוב בקרב על הכרטיס לטוקיו

האקשן חוזר: אליפות אירופה תצא מחר לדרכה, שם תוכרע זהות הגולשת למשלחת האולימפית. הניקוד, התרחישים והוועדה - כל מה שצריך לדעת על שיטת ההכרעה

|
נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)
נוי דריהן, קטי ספיצ'קוב (חגי מיכאלי, שחר גרוס)

המאבק על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו בגלישת רוח חוזר. מחר (שלישי) תצא לדרכה אליפות אירופה ב-RSX בווילאמורה שבפורטוגל, כאשר הקריטריון של איגוד השייט פתוח לחלוטין והתחרות הזו תהיה מכרעת בעיקר עבור הנשים, כך שההתמודדות בין קטי ספיצ’קוב לנוי דריהן תגיע לנקודת רתיחה. על הנייר, ספיצ’קוב צריכה לסיים עם מדליה ואז היא לא תהיה תלויה בתוצאות של האחרות, אך אם היא לא תהיה בין שש הגולשות המובילות באירופה? הכל יכול לקרות.

כזכור, קטי ספיצ’קוב ושחר צוברי נבחרו להיות הנציגים הישראלים במשלחת האולימפית לטוקיו 2020, אך בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים בשנה בגלל מגפת הקורונה, הוחלט באיגוד לפתוח מחדש את המבחנים במטרה לשלוח ליפן את הגולשים שיהיו בכושר הטוב ביותר. לכן גם התחרות נפתחה מחדש בתוך הנבחרות הישראליות בנשים ובגברים, ומקומם של ספיצ’קוב וצוברי לא מובטח עוד והם יילחמו מחדש כדי להגיע למשלחת האולימפית.

קטי ספיצ'קוב (איגוד השייט)קטי ספיצ'קוב (איגוד השייט)

המבחנים הפנימיים לאולימפיאדת טוקיו יימשכו בדיוק מאותה הנקודה שבה הם הופסקו, אך לאליפות אירופה הנוכחית יהיה משקל כבד בהכרעה מי יהיו הנציגים שם. בנשים, הכל יוכרע בתום אליפות אירופה הנוכחית, אך בגברים תהיה תחרות נוספת שתכריע באליפות אירופה הבאה בחודש מרץ.

בגלל שהמאבק בנשים יוכרע בתחרות אחת, גם הניקוד יהיה גבוה יותר פי כמה. מי שתסיים כאלופת אירופה תקבל 84 נקודות לדירוג, המקום שני יעניק לגולשת 70 נקודות, מדליית ארד שווה 56 נקודות, מקום רביעי יעניק 42 נקודות, מקום חמישי 28 נקודות והשישית בתחרות תקבל 14 נקודות.

קטי ספיצ'קוב (SAILING ENERGY)קטי ספיצ'קוב (SAILING ENERGY)

כרגע, ספיצ’קוב עם 68 נקודות דירוג והיא מובילה על דריהן לה יש 33 נקודות. זאת אומרת שאם ספיצ’קוב תסיים עם מדליה - היא תהיה בטוקיו, לא משנה מה האחרות יעשו. בסיטואציה אחרת, אם דריהן תזכה במדליית הזהב, היא תצטרך לקוות שספיצ’קוב לא תהיה איתה על הפודיום כדי שתוכל לעקוף אותה בדירוג ולזכות בכרטיס לאולימפיאדת טוקיו על חשבונה.

למרות שהכללים ברורים, ליתר ביטחון באיגוד החליטו גם לזמן אותן לוועדה מיוחדת בתום התחרות על מנת שזו תכריע את זהות הגולשת שתצא לטוקיו בקיץ, לאור מקרי העבר והאיומים המשפטיים בין הצדדים. זה אומר שאם תהיה תחרות צמודה במים, הוועדה תבחן בזכוכית מגדלת את כל מה שקרה בתחרות והיא זו שתקבל החלטה סופית בעניין.

נוי דריהן (איגוד השייט)נוי דריהן (איגוד השייט)

ספיצ’קוב לקחה ברצינות את אליפות אירופה הקרובה והתכוננה אליה היטב. היא נמצאת כבר כמעט חודשיים באתר התחרות בווילאמורה והיא מתאמנת רק על דגם ה-RSX, בעוד שדריהן השתתפה בזמן הזה בתחרות של דגם הפויל איתו יתחרו באולימפיאדת פאריס 2024 והגיעה אחריה לפורטוגל. ההכנה שלהן שונה לחלוטין. 

יש לציין כי הניקוד הגבוה שיחולק לגולשות הישראליות פותח את המאבק לגמרי עבור כל נבחרת הנשים, כך שאפילו מאיה מוריס ונוגה גלר עוד עשויות למצוא את עצמן מועמדות לנסוע לאולימפיאדת טוקיו, זאת במידה וספיצ’קוב ודריהן לא יהיו בין שש הגולשות המובילות באליפות אירופה ובוודאי אם הן לא יסיימו בין עשר המובילות ביבשת.

“המבחנים פתוחים לחלוטין”, אמר המנהל המקצועי של איגוד השייט, אלי צוקרמן. “עשינו את שיטת המבחנים החדשה עם ניקוד יותר משמעותי, כך שגם מאיה או נוגה יכולות לסיים מעל כולן, אבל כדי שזה יקרה קטי ונוי צריכות לסיים במיקום לא טוב. המטרה היא שהגולשת הטובה ביותר תהיה באולימפיאדה. בגלל הקורונה לקחנו בחשבון שהתחרות תהיה קטנה יותר, כך שהניקוד החיובי ייספר עבור מי שיסיימו מהמקום השישי ומעלה. מי שמחוץ למקום השישי, לא תהיה במשחק ולא ייספר לה ניקוד לטובתה. זה גם אומר שאנחנו מצפים לרמה גבוהה של תחרות ואיום על המדליות באליפות אירופה, רק כך המשחק יהיה פתוח מבחינתנו. לאליפות אירופה הזו תהיה חשיבות מאוד גדולה עבור נבחרת הנשים”.

נוי דריהן באליפות העולם באראהוס דנמרק (צילום איגוד השייט)נוי דריהן באליפות העולם באראהוס דנמרק (צילום איגוד השייט)

צוברי ישמור על מקומו?

בגברים, הניקוד יהיה שונה וגם דרך ההכרעה. בגלל שזהות הנציג תיקבע בשתי אליפויות אירופה ולא באחת - מדליית זהב באליפות אירופה הקרובה תהיה שווה 48 נקודות, מדליית כסף תזכה את הגולשים ב-40 נקודות ומדליית ארד יבשתית תביא להם 32 נקודות. מקום רביעי בתחרות יהיה שווה 24 נקודות, מקום חמישי 16 ומקום שישי יוסיף רק 8 נקודות לדירוג המצטבר. יחד עם זאת, למי שיסיים מתחת למקום התשיעי יינתן ניקוד שלילי למאזן המצטבר במבחנים.

נכון לעכשיו, שחר צוברי מוביל עם 21 נקודות דירוג, בעוד שתום ראובני עם 1- נקודות, יואב כהן עם 11- נקודות, אופק אלימלך עם 13- נקודות ויואב עומר עם 16-. הפערים הם גדולים בין הגולש הוותיק לבין יתר חברי הנבחרת, הרי שהוא מחזיק ביתרון של 22 נקודות על הבא אחריו, ולכן הוחלט כי גם אליפות אירופה הבאה שתהיה בחודש מרץ תשפיע על הקריטריון הישראלי. בכך למעשה, התחרות של הגברים לא תסתיים באליפות אירופה הקרובה אלא תימשך עוד כמה חודשים עד להכרעה, אבל אם צוברי יצליח להתברג בין ששת הגולשים הטובים ביותר ביבשת והאחרים יסיימו הרחק מאחוריו - ייתכן והסיפור יהיה גמור באופן מעשי כבר בשבוע הבא.

שחר צוברי (אחמד מוררה)שחר צוברי (אחמד מוררה)

מאז אליפות העולם באוסטרליה הנבחרת לא השתתפה בתחרות בינלאומית גדולה ב-RSX. גור שטיינברג, מאמן נבחרת הגברים, אמר לקראת פתיחת אליפות אירופה מחר: “מגבלות הקורונה לא גרמו לנו להוריד את הרגל מהגז. עשינו תוכנית הכנה שנבנתה על אימונים פנימיים בנבחרת רחבה וסדרת תחרויות בארץ. לא היה בנבחרת יום אחד של חוסר עשייה או חוסר ודאות משמעותי. כבר באפריל הגדרנו את אליפות אירופה בה נתחרה מחר כמטרה המשמעותית הבאה ונערכנו בהתאם”.

שטיינברג סימן מטרות וציין: “המטרה המקצועית האישית שהוגדרה לספורטאים היא לסיים בשישייה הראשונה. הצלחה כנבחרת תהיה לחזור עם מדליה. דירוג במקומות 7-12 ייחשב כהחמצה סבירה של המטרה ומתחת לזה ככישלון. אני מקווה שגם בעתיד אמשיך לקבל תמיכה לעבוד במתכונת של נבחרות. הנבחרות היו הבשורה האסטרטגית של הקמפיין הזה והובילו לחזרה להשגיות בענף. הכוונה שלי להמשיך גם אחרי התחרות את ההכנות לאולימפיאדה עם נבחרת משמעותית של כארבעה גולשים שתתמוך בהכנות הנציג האולימפי. אני עומד במאה אחוז מאחורי ההחלטה להמשיך את המבחנים לאולימפיאדה. משוכנע שהמועמד שיזכה יהיה חזק יותר, ועם סיכויי הצלחה טובים יותר במשחקים האולימפיים”.

ראשונה ומושלמת 73:82 לירושלים על חולון
אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */