יום שבת, 18.05.2024 שעה 15:17

הקריטריון האולימפי בג'ודו הוארך עד לפברואר

בעקבות דחיית אולימפיאדת טוקיו, באיגוד הג'ודו האריכו גם את מועד בחירת הנציגים למשלחת. המאבקים בין שמאילוב לפליקר ובין פרימו לכהן נפתחים מחדש

|
ברוך שמאילוב וגפן פרימו. כלום לא סגור (חגי מיכאלי)
ברוך שמאילוב וגפן פרימו. כלום לא סגור (חגי מיכאלי)

בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו לקיץ 2021, הנהלת איגוד הג’ודו אישרה את הארכת הקריטריון האולימפי הישראלי לג’ודאים, כך שההכרעה בין הספורטאים שייצאו לייצג את ישראל בענף טרם הסתיימה והיא תיקבע בחודשים הקרובים. כל זאת בשל חידוש התחרויות הבינלאומיות והמשך חלוקת הנקודות בדירוג העולמי.

כידוע, כל ג’ודאי שרוצה להתחרות במשחקים האולימפיים בטוקיו צריך לסיים בין 18 הג’ודאים הטובים ביותר בעולם בקטגוריית המשקל שלו, לאחר קיזוז של ג’ודאי אחד לכל מדינה. אך למקרים שבהם ישנם שני ג’ודאים ישראלים שנמצאים בטופ 18, האיגוד קבע קריטריון ישראלי.

המירוץ לקריטריון נפתח מחדש. שני הרשקו ואורן סמדג'ה (רדאד ג'בארה)המירוץ לקריטריון נפתח מחדש. שני הרשקו ואורן סמדג'ה (רדאד ג'בארה)

לפי החוקים החדשים שנקבעו לג’ודאים בקריטריון הישראלי, הג’ודאי שיעמוד בקריטריון העולמי המקנה לו זכאות לייצוג מדינת ישראל באולימפיאדת טוקיו וידורג במיקום הגבוה ביותר בדירוג האולימפי נכון ליום 28 בפברואר 2021 בקטגוריית המשקל שלו, הוא זה שיתחרה ביפן.

כלומר, במקרה של מאבק בין שני ג’ודאים בקטגוריית המשקל שלהם על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים, מה שיקבע זה מי שנמצא מעל השני בדירוג האולימפי העולמי, ללא כל תנאי של הפרש יוצא דופן. בכך למעשה, הנהלת איגוד הג’ודו החליטה כי יש לבטל את חוק ההפרש של ארבעת המקומות בדירוג האולימפי בין האחד לשני, כפי שהיה דרוש קודם לכן כדי להכריע במאבקים הללו.

טל פליקר וברוך שמאילוב ייאבקו על הכרטיס עד פברואר (איגוד הג'ודו)טל פליקר וברוך שמאילוב ייאבקו על הכרטיס עד פברואר (איגוד הג'ודו)

ההחלטה הזו פותחת לחלוטין את המאבקים הפנימיים על הכרטיסים לאולימפיאדת טוקיו, כך שטל פליקר יצטרך רק לעבור את ברוך שמאילוב במקום אחד בדירוג במשקל של עד 66 ק”ג, ואותו הדבר יהיה תקף גם לגבי גילי כהן שעוד יכולה לטוס לטוקיו על חשבונה של גפן פרימו הצעירה במשקל של עד 52 ק”ג. הכל נפתח מחדש עד לסוף חודש פברואר.

במקרים מהסוג הזה, באיגוד הבהירו כי “ברגע שתהיה הכרעה בין ספורטאים, האיגוד יאפשר לג’ודאי המדורג נמוך יותר באותה קטגוריית משקל להמשיך בתוכנית המקצועית שלו על אף שבוצעה כבר הכרעה בין הספורטאים. במידה ונמנע מהספורטאי שנבחר לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו, מכל סיבה שהיא, הספורטאי המדורג אחריו באותה קטגוריית משקל יהיה זכאי לייצג את ישראל בכפוף להשגת הקריטריון הבינלאומי“. הדבר יותנה כמובן גם באישור האיגוד והיחידה לספורט הישראלי.

גילי כהן וגפן פרימו (חגי מיכאלי)גילי כהן וגפן פרימו (חגי מיכאלי)

במקרה שבו אף ספורטאי לא עומד בקריטריון האולימפי בקטגוריה מסוימת בסוף פברואר, הג’ודאים בקטגוריה הזו ימשיכו להתחרות עד ל-31 במאי 2021 והספורטאי שידורג גבוה יותר ביום זה ויצליח להיכנס לטופ 18 בדירוג האולימפי העולמי, הוא זה שייצא לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים.

בעקבות ההחלטה הזו, כל קרב מעתה יהיה בעל משמעות גדולה עבור הג’ודאים הישראלים. נבחרת הגברים יצאה היום (ראשון) לאליפות אירופה שתתקיים בפראג שבצ’כיה כאשר המאבק על הכרטיסים לטוקיו נפתח מחדש והניקוד העולמי ממשיך כרגיל. הקריטריון הישראלי, אגב, עדיין לא עבר את אישור מנהלת הספורט ההישגי עד כה ואושר רק בהנהלת האיגוד.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */