יום שבת, 04.05.2024 שעה 18:13

אשדוד ניצחה את ראשל"צ בחזרת ליגת הכדוריד

ליגת ווינר שבה לפעילות אחרי 252 ימים, הקבוצה מעיר הנמל רשמה 24:29. מכבי דימונה נכנעה לקריית אונו, הפועל ראשל"צ גברה 26:33 על מ.כ באר שבע

|
עומרי קושמרו מול ניב פישלוביץ (צילום: מני אלגריסי)
עומרי קושמרו מול ניב פישלוביץ (צילום: מני אלגריסי)

בשעה טובה, עונת 2020/21 בליגות הכדוריד יצאה לדרך 252 ימים מאז נעצרו הליגות בתחילת חודש מרץ, עם הסגר הראשון. ליגת ווינר יצאה לדרך עם 13 קבוצות (בעקבות הקפאת הירידות והישארותה של מכבי דימונה, ועלייתה של מכבי ת"א), פורמט משחקים חדש, שחקנים מצטיינים שהמריאו לשחק באירופה והמון צעירים שהצטרפו לסגלי הקבוצות ומהווים את הפנים והתקווה של הענף לשנים הבאות.

מכבי ראשל"צ – הפועל SP אשדוד 29:24 (17:12)

המפגש המסקרן שפתח את העונה בין שתי האלופות האחרונות עמד בצל היעדרות של שחקני מפתח במכבי ראשל"צ. לבוסנים איבן קראצ'יץ' הפצוע, וגאפר חדזמיורביץ' שלא קיבל את האשרה לשוב לארץ, הצטרפו ירמי סידי ורותם סגל שלא היו כשירים בגלל פציעות. אשדוד, ללא כוכבה הגרמני גאבור לנגהאנס, ועם אקס מכבי ראשל"צ ולדי קופמן הייתה טובה יותר במחצית הראשונה – אותה פתחה ביתרון 1:5. דווקא כשהעסק נראה גמור, מכבי ראשל"צ לא נשברה. היא הקטינה את התוצאה, אבל קושמרו במשחק אישי מצוין, בשני צידי המגרש (7 שערים), וסדרת עצירות של מילוש רגיצ'יץ' קירבו את האדומים לניצחון – 20:25. צמד שערים של איתי סויסה, וממול שער של הקפטן החדש של מכבי, דניאל פרידמן (מאסיסט יפה של שניידר) חתמו את המשחק.

מאמן אשדוד, אולג בוטנקו סיכם: "כל משחק יעזור לנו לשפר את היכולת. אנחנו מתחילים עם מה שעבדנו בעונות קודמות, ובהמשך נעשה התאמות. אנחנו עם רגליים על הקרקע, העונה זה יכול להיות הכל או כלום. תהיה תחרות די חזקה בליגה".

מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה: "משחק באמת לא פשוט, אבל יש הרבה דברים טובים שאני יכול לצאת מהם מעודד. שאפו גדול לשחקנים ששיחקו. היה מצב שאפשר היה להפסיד בהפרש יותר גבוה, אבל החזקנו מעמד מול קבוצה הרבה יותר איכותית. חבר'ה צעירים קיבלו דקות. לא היינו מספיק יציבים התקפית, אבל בהמשך שחקנים יחזרו וכולנו מקווים להיות הרבה יותר טובים".

עירוני רחובות - בני הרצליה 33:31 (14:15)

מפגש בין שתי הקבוצות שההכנה שלהן לליגה, גם אחרי הסגרים – הייתה לקויה. הרצליה פתחה עונה בלי בני אינגל על הקווים (עם עודד נאמן והקפטן דניאל לינדנגרן כמאמנים). רחובות רק חזרה להתאמן שלשום, לאחר חוסרים של שחקנים בסגל. סאבו מסטר סחב את רחובות במחצית הראשונה ליתרון. הרצליה הפכה את התוצאה במחצית השנייה. רחובות עוד השוותה ל-26:26, 8 דקות לסיום, אבל הפינאלה היה של האורחת.

הפועל קרית אונו - מכבי דימונה 26:35 (16:17) 

גלעד מאור, והקבוצה המסקרנת שבנה עם מושיקו אלימלך ועמית גל, פגשה את דימונה שהופיעה עם 3 אקסים זרים ששיחקו באונו – מרקו קמאפר, מרקו פנדיץ' ומילוש לואניצ'יץ'. המחצית הראשונה הייתה צמודה. בשנייה אונו ברחה ליתרון של 5-6 שערים, ומשם דימונה התפרקה. באונו בלטו עם 8 שערים טאריק קסומוביץ' ועמית גל (שהוסיף 5 אסיסטים). נדב ביטון הוסיף 7 שערים.

מ.כ באר שבע - הפועל אלטשולר שחם ראשל"צ 33:26 (18:15)

המשחק שפתח את העונה הפגיש את מילוש בואישיץ' במדים הלבנים-אדומים, מול הקבוצה שבה שימש כקפטן והיה הסקורר המוביל שלה בשנתיים האחרונות. דוראל בן סעדון, שחזר מפציעה ארוכה, כבש את השער הראשון של העונה. ההמשך היה של הפועל - סטפן איליץ' שהתגלה כרכש נהדר כבש 4 שערים רצופים, ולצד אלו של יובל גררה, טל הרשקוביץ, עומר אליאס ובואישיץ' העלו ל-9:13 (20). הפועל שייטה לניצחון בכורה ביכולת מצוינת של אורון ברגיל.

א.ס SGS  רמה"ש - א.כ נס ציונה 24:30 (9:11)

רמה"ש שמכוונת לעבר זכייה היסטורית בתארי אליפות וגביע, בנתה קבוצה איכותית. בנס ציונה נראה היה שהדברים מתחברים לאט יותר. במחצית הראשונה זה פחות הורגש, אבל בשנייה ניהול משחק טוב של עדן ג'ינג'י (5 שערים ו-5 אסיסטים) ואופיר כהן (5 אסיסטים), ושערים של גיל פומרנץ (7 שערים), דניאל שקלים ויוסי אפו, קבעו 16:21. ערן צרפתי שמר את נ"צ בתמונה, אבל אפו ושקלים הובילו ל-21:28.

מכבי ת"א - מכבי קרית מוצקין 29:26 (12:8)

מכבי ת"א שבה אחרי שנתיים לליגה הבכירה, היישר למפגש בין שתיים מהקבוצות שאחוז שחקני הבית שלהן גבוה מאוד. מוצקין כבר הוליכה ביתרון של 5 שערים. החניכים של רועי סאסי חזרו עד 27:26 בדקה האחרונה אבל שערים של סרגיי נוסקוב ושל השוער רן גוטרמן (המצטיין) ממגרש שלם העניקו שתי נקודות ראשונות לצפוניים של ניר חלימה.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */