יום שישי, 26.04.2024 שעה 20:28
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

חנן ממן: חוגג לא רצה אותי בבית"ר, חד וחלק

קשר הפועל חיפה בראיון בלעדי על הבוס הקודם ("זכותו לעשות ביזנס"), היחסים עם בכר ("היו מתחים"), ז'וסוואה והדרבי. וגם: מי הוא חושב שתיקח אליפות

|
חנן ממן. שוב אדום (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
חנן ממן. שוב אדום (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

לא לפתיחת עונה כזו פיללו בהפועל חיפה. אפס ניצחונות אחרי ארבעה משחקים והסתבכות מוקדמת בתחתית הטבלה. האדומים ניצלו את חלון ההעברות כדי להחזיר את חנן ממן, בו תולים לא מעט תקוות שיוציא את הקבוצה מהבוץ.

אחרי שהספיק לעזוב את הקבוצה במהלך עונת הגביע המופלאה בתקופת ניר קלינגר לטובת אליפות בהפועל באר שבע, ממן עבר טלטלות בבירת הנגב ובבית”ר ירושלים. בשתי הקבוצות הוא פתח בסערה והיה דומיננטי ואז חלה דעיכה. בראיון נרחב ל-ONE מדבר הקשר על הסיבות שבגללן עזב, על היחסים עם ברק בכר ומשה חוגג ועל השאיפות להוציא את הפועל חיפה לדרך חדשה.

ממן. עוד קדנציה באדום (שחר גרוס)ממן. עוד קדנציה באדום (שחר גרוס)

איך התחיל הרומן המחודש עם הפועל חיפה?
”ברגע שהפכתי להיות שחקן חופשי הייתה התעניינות מהפועל חיפה. יואב (כץ, ד.ב) ואני תמיד שמרנו על יחסים טובים למרות שהיו כעסים כאשר עזבתי לב"ש באמצע העונה. כולם ידעו למה ואיך זה קרה. יואב מעריך אותי גם ברמה המקצועית והאישית כאחד וברגע שחיים סילבס רצה אותי היינו צריכים למצוא את הנוסחה הנכונה כדי שאצטרף. הייתי מוכן להתפשר כלכלית לגבי השנה הזאת כי אני מודע לכך שהקבוצות נמצאות בקשיים כלכליים. אני מודע למצב במדינה בכלל ולא רק בכדורגל ולכן ידעתי שאני הולך לכיוון של התפשרות. חיכיתי לראות איך מוצאים פתרון כלכלי . היו לי הצעות נוספות בדרך בארץ, אבל הרגיש לי שאני הכי רוצה לחזור להפועל חיפה, במיוחד כאשר ראיתי את הרצינות של יואב, חיים ואורן (שטרלינג, המנכ”ל, ד.ב) שעשו הכל כדי שאחזור”.

הקהל לא אהב את ההחלטה שלך לעזוב. היה לך חשש מקבלת הפנים?
”אני רוצה להגיד לך שקיבלתי אין סוף של הודעות תמיכה. לא הייתה אפילו תגובה אחת נגד. אני חושב שגם הקהל בסופו של דבר הבין שהיה נכון לי לעזוב להפועל ב"ש. הקהל בהתחלה לא הבין את המהלך ולא ראה בעין יפה את העזיבה, שבגדול הייתה מתוכננת להיעשות בסיום העונה אבל לא בינואר. אבל כל השתלשלות העניינים הייתה שהמעבר הוביל לאמצע העונה”.

אוהדי הפועל חיפה. כבר אין כעס (נעם מורנו)אוהדי הפועל חיפה. כבר אין כעס (נעם מורנו)

למה כל כך רצית לעזוב? הפועל חיפה עשתה בסופו של דבר עונה חלומית עם ניר קלינגר וזכתה בגביע.
“ההחלטה לעזוב לב"ש הייתה לפני הכל מקצועית. ב"ש בזמנו הייתה אלופת המדינה שנתיים ברציפות וכל שנה התחרתה על הליגה האירופית וליגת האלופות. הרגשתי מאוד בשל ללכת ולהתחרות בקבוצה עם שחקנים גדולים שהיו. מעבר לכך שודרגתי משמעותית גם מבחינה כלכלית. גם בהפועל חיפה הייתי אמור לחדש את החוזה ולהיות משודרג כספית מה שאומר שלשיקול המקצועי היה יותר משמעות מבחינתי. ניר קלינגר הבין שאני רוצה להתקדם. ניר היה שחקן ויודע מהו רצון של שחקן להתקדם. ניר היה יכול להתנגד אבל לא עשה זאת. הקהל קצת היה הפוך עליי אבל בסופו של דבר כולם יצאו מרוצים. הפועל חיפה לקחה גביע ואני לקחתי אליפות עם ב"ש. יותר טוב מזה לא יכול היה לקרות”.

“הכל התחיל להתבלגן”

ואז אתה מגיע להפועל ב"ש בקול תרועה רמה ויש כאלה שאומרים שזו הייתה החתמת העונה.
“אני אף פעם לא לוקח לעצמי קרדיט אבל בהחלט הייתה לי תפוקה יפה בדרך לאליפות נוספת עם שמונה שערים, חלקם מכריעים. הייתה לי חצי שנה הכי טובה שחוויתי בתור כדורגלן, מה עוד שנבחרתי ככדורגלן העונה כי הייתה לי חצי עונה טובה גם בחיפה. זו הייתה עונה קסומה מבחינתי. שנה שאזכור אותה לכל החיים”.

ממן. אליפות בב"ש (נעם מורנו)ממן. אליפות בב"ש (נעם מורנו)

חשבת שהשמיים הם הגבול, ואז מה קורה בדרך לדעיכה של המועדון הזה?
“נכשלנו בזירה האירופית ואז נעשים הרבה שינויים בקבוצה בכל מיני עמדות. הכל התחיל להתבלגן. הגיעו שחקנים בתפקיד שלי ובתפקיד של עוד שחקנים. שילמתי את המחיר בזה שהייתי הרבה על הספסל ושיחקתי כמחליף. גם ליחסים עם ברק בכר היה משקל. היחסים היו פחות טובים. לא הבנתי איך קורה שרק מספר חודשים קודם לכן אני פקטור משמעותי בהרכב ומצטיין ולפתע אני במצב אחר לגמרי למרות שפתיחת העונה באירופה הייתה טובה מבחינתי”.

“במצב כזה הביטחון נפגע לי ואני יורד ביכולת ואז זה משפיע על האנרגיות באימונים וזה דבר שגורם למתחים ביני ובין ברק. ניסינו כל הזמן לגשר על זה בשיחות אישיות. ברק נותן בראש מצד אחד ופורט אחת לאחת איפה לא הייתי טוב אבל מצד שני הוא גם הבין את הסיטואציה כי הרגשתי שיש משהו שהוא מעבר למקצועי. הביאו שחקנים שזה בא על חשבוני. באותה עונה שוב שולבתי ונתתי תפוקה של שישה שערים. בסופו של דבר ברק ואני הבנו שהוא מאמין בי ואני מאמין בו. המצחיק הוא שגם בשנה אחרי שוב חזר על עצמו התסריט כאשר מצאתי את עצמי בחוץ. כשחזרתי מפציעה כעסו עליי מאוד בגלל האדום מול פיינורד למרות שלא היה סיכוי שנעלה לבתים כי היינו בפיגור של שלושה שערים. אחר כך שוב שיחקתי ואז הגיע כל הסיפור עם ברק שפוטר והגיע יוסי אבוקסיס. אני הרגשתי שאני רוצה לעזוב לבית"ר שמאד רצו אותי”.

ממן ובכר. "הבין את הסיטואציה" (רדאד ג'בארה)ממן ובכר. "הבין את הסיטואציה" (רדאד ג'בארה)


 
נחזור רגע לב"ש. התחושה הייתה שעוד לפני שעזבת ב"ש מתפרקת לחתיכות.
“אני חושב שכל השינויים החל מעמדת השוער ועוד דברים שקרו בדרך השפיעו לרעה על הקבוצה. היו יותר מדי שחקני התקפה וזרים שלא סיפקו את הסחורה. הקבוצה כבר לא הייתה אותה קבוצה. ב"ש נכנסה לירידה ביכולת. היינו המומים מההחלטה לפטר את ברק כי ידענו שהיחסים שלו עם אלונה היו יחסים טובים מאוד. הם היו מאוד קרובים אבל כנראה שביחד הם הבינו שצריך לעשות שינוי למרות שלא היינו בתחתית. צריך לשאול אותם מה קרה בחדרי חדרים. כדורגל זה משחק של אמוציות ותוצאות. זה היה כדור שלג שקשה היה לעצור אותו”.

ואז מגיע אבוקסיס ומה קורה?
“אבוקסיס מכיר אותי עוד מהתקופה בהפועל תל אביב ושיחקתי אצלו פה ושם. אבל הרצון לעזוב זה היה משהו שחילחל אצלי כבר לפני שיוסי הגיע. זה כבר הפך לתסריט קבוע שאני פותח טוב בב"ש ומוכיח את עצמי ומביאים שחקנים על הראש שלי ואז לפני כל חלון העברות השם שלי עולה כמועמד לעזוב. הגעתי למצב שאני רוצה לעזוב ולהמשיך הלאה”.

ממן ואבוקסיס. מכירים מהפועל ת"א (משה חרמון)ממן ואבוקסיס. מכירים מהפועל ת"א (משה חרמון)

אגב, איך היה לשחק עם ז’וסוואה? עושה רושם שהוא עושה מה שבא לו בלי שעוצרים אותו.
”היה לי בסדר גמור לשחק איתו. לקח לו קצת זמן להתניע. ז'וסוואה לא היה טוב כמו שהוא היום אולי בגלל שהוא שיחק בעמדה אחורית יותר. לקח לו זמן ללמוד את המנטליות ואת שיטת המשחק. עכשיו כבר ברור שב"ש בלעדי ז'וסוואה לא תהיה אותה ב"ש. התלות בו היא מאוד גדולה. זה טוב ולא טוב. כאשר הייתי הוא פחות בלט בהתחלה. ברגע שהוא צבר ביטחון וגילה יכולת טובה הוא התנהג כמו שאנשים חושבים שהוא לא צריך להתנהג. אבל זה האופי של השחקן. אני חושב שאם לא היה לו אופי כזה הוא לא היה משחק בליגה הישראלית. אם בב"ש לומדים לחיות עם ההתנהגות שלו אז זה שלהם. כיבדנו מאוד אחד את השני”.

ממן חוגג עם ז'וסוואה. "התלות גדולה" (רדאד ג'בארה)ממן חוגג עם ז'וסוואה. "התלות גדולה" (רדאד ג'בארה)

“חוגג רוצה להריץ את אוחנה כדי למכור אותו בעתיד”

ואז אתה עובר לפרק הבא  בבית"ר ירושלים. מי הביא אותך?
“הגעתי לפני הכל בזכות יוסי בניון שהיה מנהל מקצועי ורוני לוי המאמן וכמובן באישורו של משה חוגג. הפתיחה הייתה טובה והצגנו עם אלירן עטר שגם הגיע יכולת טובה. המכה שקיבלנו מול מכבי פתח תקווה בגביע השפיעה מאוד במיוחד על רקע מה שקרה עם הגל הראשון של הקורונה. כאשר חזרנו לפלייאוף היה לנו פלייאוף לא טוב. אמנם לא רק לנו אבל לנו בפרט. עשינו יותר מדי תוצאות תיקו והלחץ גבר. העונה התחלנו עם זה שעפנו מהמסגרת האירופית ואז חוגג עשה את מה שהיה באוויר כבר תקופה ופיטר את רוני לוי. זה חייו של מאמן שנאלץ לחיות את האווירה הכללית. אני מאוד אהבתי את רוני והוא אותי. הרגשתי את הכישלון בצורה אישית במיוחד אחרי שיוסי עזב אחריו. רוני מאמן מצוין אבל העסק לא עבד. אין לי הסבר למה אבל חוגג החליט על שינוי”.

הופתעת כאשר בניון עזב בעקבות רוני?
“לא הופתעתי כי מההיכרות שלי עם בניון אני יודע שמדובר בבחור עם עקרונות. בניון מאוד נאמן להחלטות. יוסי לא מונע מכדורגל בגלל כסף וכדי לשמור על הפרנסה שלו, שזה יש לו ברוך השם לעוד כמה גלגולים. יוסי נהג במעשה שלא הרבה היו עושים אותו. זה גבר אמיתי שהולך עם האמת שלו”.

בניון. "בחור עם עקרונות" (אורן בן חקון)בניון. "בחור עם עקרונות" (אורן בן חקון)

עד כמה חוגג היה דומיננטי?
“אני חושב שהיום חוגג הרבה יותר דומיננטי מהתקופה שבניון היה בתפקיד. יוסי היה לוקח את כל ההחלטות בצד המקצועי של הבאת שחקנים ושחקנים זרים. ברור שחוגג יש לו מילה. עכשיו חוגג קרוב יותר לנעשה ומחליט יותר מקצועית”.

חוגג היה זה שלא רצה אותך בבית"ר?
“זה נכון. חוגג לא רצה אותי, חד וחלק. הסיבה לכך נעוצה בגלל שחוגג הוא איש עסקים שרוצה לעשות כסף משחקנים שהוא הביא דוגמת מיכאל אוחנה. לפני שמיכאל חזר אני שיחקתי ועכשיו כאשר מיכאל התאושש וחזר לשחק חוגג רוצה להריץ אותו אולי מתוך ראייה למכור אותו בעתיד. בנוסף הגיע גם שחקן ברזילאי בתפקיד שלי (מתאוסיניו, ד.ב) ושלום אדרי שגם הוא שחקן צעיר שיכול בעתיד להימכר. זו זכותו של חוגג לעשות ביזנס מהכדורגל ובמקביל חוגג דואג להביא למאמנים כלים של קבוצה התקפית. אני מניח שאחרי שחוגג  מכר שחקנים כמו גרסיה נפתח התיאבון. במצב כזה הדבר בא על חשבוני. חוגג רואה את המכירה הבאה שלו. הוא הבעלים והוא עושה את מה שהוא חושב. אני לא נכנס למלחמות. מי שרוצה ייקח אותי. מי שלא רוצה אני לא נשאר שם. הבנתי שברגע שיוסי ורוני הלכו הכתובת הייתה על הקיר. לא חשבתי שזה יהיה מוקדם כל כך שאעזוב אבל תוך כמה שעות הגענו לסיכום בלי מלחמות. אני מאמין בעצמי ומי שלא רוצה לא צריך”.

חוגג. "מי שלא רוצה אותי, אני לא נשאר שם" (איציק בלניצקי)חוגג. "מי שלא רוצה אותי, אני לא נשאר שם" (איציק בלניצקי)

חבר טוב שלך שהיה קפטן, דן איינבינדר, חש פגוע מאוד מהיחס אליו מצד חוגג.
”זה לא נעים כל מה שקורה עם איינבינדר. זו בהחלט סיטואציה שלא מציגה באור טוב לא את חוגג ולא את בית"ר ירושלים. לא נעים לראות כיצד שחקן בית וקפטן למעשה נזרק. איינביינדר לאורך כל התקופה היה עשר עם המועדון גם בשלב הקיצוץ והוא בא לקראת המועדון. הוא היה צריך לקבל הזדמנות שווה כמו שאר השחקנים וזה נלקח ממנו. הוא רצה לשחק אבל יש בעלים והוא קובע אם זה יפה או לא יפה והוא זה שקובע אם הוא רוצה עכשיו להתנהל מול תביעה משפטית שתתנהל נגדו. בסופו של דבר אני בטוח שיבוא משהו טוב לאיינבינדר.

איינבינדר. פלונטר (אורן בן חקון)איינבינדר. פלונטר (אורן בן חקון)

השאלה האם המעמד של השחקן כיום הולך ופוחת כמו אצל המאמן.
“המעמד של השחקן  נפגע בגלל כל העניין של השכר והקיצוצים, מה עוד שההצעות יותר נמוכות. הבעלים נפגעו באיזה מקום אבל באותה מידה הם גם מנצלים את המצב. מצד שני השחקנים חייבים ליישר קו. זו תקופה בה צריך להוריד את הראש. כולם ספגו מכה כלכלית ואנחנו תקווה שהתקופה הזאת תעבור”.

יצאה לך סטיגמה של שפת גוף כזאת שאתה נראה עצל משהו במגרש.
“לפעמים יש לי שפת גוף של אחד כזה אדיש, אבל בסופו של דבר יש נתונים וכולם רואים שאני בטופ-3 בקבוצה בכל מה שקשור להשקעה ולריצה במגרש. בסופו של דבר המאמן רואה את הנתונים והוא זה שקובע. בכל קבוצה הייתי בטופ-3 ואחד שנותן את כל כולי”.

ממן. המאמן רואה את הנתונים (רדאד ג'בארה)ממן. המאמן רואה את הנתונים (רדאד ג'בארה)

אתה גר היום בבאר יעקב. זו חתיכת דרך מחיפה.
”זה לא פשוט. עושים קצת נסיעות ובין לבין נמצאים אצל המשפחה בקריות. לקראת שנה הבאה אחזור לגור בחיפה. לאבא שלי (שחקן העבר ברוך ממן, ד.ב) תמיד היה חשוב שהבן שלו ישחק קרוב אליו והנה היום הוא יכול לראות אותי כל אימון במתחם בבית נגלר. היום בכל מקרה אני מספר שתיים אצלו אחרי שיש לו נכדה ממני”.

“אין לי מה להוכיח לברק, זה דרבי שחשוב לנצח בו”

המציאות בהפועל חיפה לא פשוטה. נקודה מ-12 ועוד דרבי על הראש.
“אנחנו צריכים לעצור את כדור השלג בכך שקודם כל לא נפסיד. יש כאן קבוצה טובה שהתחזקה במקומות שצריך. אני לא דואג ומאמין בחיים ובחומר השחקנים. עכשיו זה נראה לא טוב אבל יהיה טוב. אני מודע לכל מה שעולה בתקשורת לגבי עתידו של סילבס אבל למדנו שאלה חייו של מאמן. עברתי לא מעט מאמנים שפוטרו במהלך השנים. אנחנו השחקנים צריכים גם להבין שכאשר מאמן מאבד את המשרה שלו זה הרבה באשמת השחקנים. אנחנו צריכים יחד לתת הכל במגרש”.

ממן. יביא ניצחון בכורה? (עמרי שטיין)ממן. יביא ניצחון בכורה? (עמרי שטיין)

הגעת כדי לקחת את הקבוצה על הכתפיים.
“הגעתי כדי לשחק ולחזור וליהנות מכדורגל. חשוב לי להציג שוב את היכולת שכולם מכירים. כדורגל לא שכחתי לשחק ואני מרגיש מצוין ברמה הפיזית. אנסה לסחוף אחריי את כולם. יש כאן קבוצה חדשה ולקבוצות לוקח זמן להניע וגם לנו”.

תרצה להוכיח לברק בכר משהו בדרבי?
“אין לי מה להוכיח לברק. אני חושב שברק יודע מה אני שווה. אני רואה רק את הצלחת הקבוצה בדרבי. זה דרבי שחשוב לנו לנצח בו גם עבורנו וגם עבור הקהל שיושב בבית. ניצחון בדרבי יחזיר לכל המערכת את הביטחון, מה עוד שזאת הפרנסה שלנו. ניצחון בדרבי יוציא אותנו לדרך חדשה. התגעגעתי לדרבי בחיפה למרות שהתרגלנו לשחק בלי קהל”.

איך אתה רואה את הליגה העונה?
“אני חושב שתהיה לנו ליגה שוויונית מאוד. לגבי אליפות, אני חושב שזו אחת מהשתיים – מכבי חיפה או מכבי ת"א”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */