יום רביעי, 15.05.2024 שעה 20:48

גרנט התארח ברדיו בדובאי: אני מוכן לחזור לאמן

הישראלי דיבר בתוכנית רדיו בדובאי - התקופה בצ'לסי, מוריניו, העבודה במונדיאל, השחקנים הטובים ביותר שאימן, והעתיד שלו: "רוצה קבוצה שתאתגר אותי"

|
אברהם גרנט  (רדאד ג'בארה)
אברהם גרנט (רדאד ג'בארה)

אברהם גרנט נמצא בימים אלו בדובאי והיום (שני) התראיין בתוכנית הרדיו המקומית Pulse 95. הישראלי דיבר באופן טבעי על התקופה שלו בצ’לסי, המונדיאל עם גאנה, המנטליות בכדורגל, על כך שהפך לטבעוני, על כך שהוא כבר מוכן לחזור ולאמן וגם על ז’וזה מוריניו וקלוד מקללה.

גרנט אמר: “כבוד גדול להיות כאן ועם כולם, הפכתי לטבעוני מאז הקורונה ורזיתי מאוד, אני מרגיש בריא, אני אוהב לנסות דברים חדשים. הפרמייר ליג? הגעתי ממדינה קטנה, בהתחלה הייתי בפורטסמות’ והיה טוב מאוד, טיילתי הרבה בעולם והתמודדתי מול הטובים בעולם, הייתה שנה נהדרת בפורטסמות’, סיימו במקום התשיעי ואז התקשרו מצ’לסי, מוריניו עזב בספטמבר כשהקבוצה לא הייתה במצב טוב וביקשו שאוביל את הקבוצה”.  

אברהם גרנט (שחר גרוס)אברהם גרנט (שחר גרוס)

הקשר עם מוריניו: “בתקשורת הוא תוקף את כולם, אבל מאחורי הקלעים הוא אדם מאוד נחמד. כיף לדבר איתו, גם כשהיו אי הסכמות, כשהתקשורת והלחץ מגיעים, הוא ז’וזה. הוא מאמן טוב ואדם נחמד. בכל פעם שמגיע מאמן חדש לקבוצה, במיוחד ממדינה קטנה, הוא בסימן שאלה ובוחנים אותו. אחרי כמה שבועות הצלחתי להגיע לשחקנים והיינו באותו הראש, היו שחקנים גדולים, באלאק, קרבאליו, צ’ך, למפארד, דרוגבה ומקללה, זו הייתה עונה מצוינת. סיימנו במצב טוב יותר מאשר מתי שקיבלתי את הקבוצה”.

שחקנים שלו שהפכו למאמנים: “שחקנים גדולים אוהבים לנצח, הגענו לגמר ליגת האלופות ולרוע המזל כולם יודעים מה קרה. האם חשבתי שהשחקנים שלי יאמנו? לא היה לי ספק. אגו יכול להיות האויב הכי גרוע שלך, אבל הוא לא כל כך רע. הם לא לקחו את זה למקום רע, ברור ששחקנים עם כזאת אישיות יכולים לאמן. הם יכולים להפוך למאמנים מהטופ, לפרנק הולך טוב מאוד, גם שבצ’נקו עושה עבודה טובה באוקראינה”.  

פרנק למפארד (רויטרס)פרנק למפארד (רויטרס)

העבודה עם מקללה: “אדם מדהים ושחקן מדהים. שיחקנו 4:3:3 בצ’לסי, שינינו את המערך של הקבוצה שהגעתי, ולא היינו מצליחים בלי מקללה. חייבים איזון בין התקפה להגנה, הבקענו המון שערים רק כי היה לנו את מקללה, הוא חכם, ידע להיות במקום הנכון. הוא ‘רצח’ את ג’רארד בחצי הגמר מול ליברפול, הוא שחקן פנטסטי”.

העבודה במונדיאל: “זה היה נהדר לאמן את גאנה, חוויה נפלאה, אין מגיע בכדורגל, צריך לשים את הכדור ברשת ולבסוף הפסדנו. הדבר החשוב ביותר זה מה שקורה בראש שלך, אבל המטרה היא להגיע ללב של השחקנים. כדי לנצח בראש, צריך להיות חזק מנטלית, והשאלה היא איך לעשות את זה. כולם ראו את ‘הריקוד האחרון’, ג’ורדן עשה מה שהוא יכול כדי למקסם את הפוטצניאל שלו”.  

אברהם גרנט (רויטרס)אברהם גרנט (רויטרס)

חשיבות המנטליות בכדורגל: “הכי חשוב להתמודד עם הלחץ, לכולם יש לחצים בחיים, הרמה הכי גבוהה של הלחץ היא בכדורגל. הלחץ תמיד יהיה שם וטוב שהוא נמצא שם, כי זה דוחף אותך. במקום להגיד ‘להתמודד עם הלחץ’, צריך להגיד ‘למנף את הלחץ’, שידחוף אותך כדי להשיג יותר”.

הווינריות של שחקן בכדורגל: “חשוב לדעת שכל שחקן הוא שונה. יש 8 מיליארד איש בעולם, חלק חזקים, חלק חלשים, חלק נראים חזקים והם בעצם חלשים, צריך לנתח את האדם שמולך. אם תשאל מישהו אם הוא רוצה להצליח, הוא יגיד לך שכן. כולם רוצים לנצח, אבל לא כולם יודעים להיות ווינרים. ווינר אפשר לזהות בניצחונות אבל גם בהפסדים, לדעת איך להתאושש. הייתה לי ארוחה עם ג’סטין גאטלין, הוא אמר לי שהוא שאב אנרגיה מהתסכול וניצח את בולט”.

אברהם גרנט (שחר גרוס)אברהם גרנט (שחר גרוס)

חשיבות המנהל הספורטיבי: “מנהל ספורטיבי בכדורגל זה תפקיד חשוב, הוא יותר קרוב לבעלים מהמאמן, הוא זה שמתווך בין ההנהלה למאמן. מנג’ר לעומת מאמן? להיות מנג’ר זה המון אחריות, הייתה לי ארוחה עם ונגר ודיברנו שצריך מאמן למאמנים. אני תמיד אהבתי לדבר עם כל הסגל שהיה איתי, ידעתי שההחלטה בסופו של דבר היא של המאמן”.

השחקנים הכי טובים שאימן: “צריך לחשוב על זה, גם בישראל אימנתי שחקנים פנטסטיים, חלק הגיעו לאנגליה, בניון הגיע לצ’לסי, ליברפול וארסנל, וכשאתה בקבוצות גדולות יש שחקנים נהדרים. קשה לבחור, זה כמו לבחור בן אחד מכל הבנים שלך. התמזל מזלי לאמן שחקנים מצוינים, נהניתי להיות איתם ואני נהנה לראות מה הם הפכו להיות”. 

אברהם גרנט (רויטרס)אברהם גרנט (רויטרס)

האם יחזור לכדורגל בקרוב: “התחלתי לאמן בגיל צעיר, הייתי בעוד מקומות בעולם, אני אוהב להיות בכדורגל, זה נחמד לחלוק את הניסיון שלך עם מי שרוצה ללמוד. אני כן מוכן לאמן, אבל אני רוצה קבוצה שתאתגר אותי, קבוצה שיכולה להשיג משהו מכל מדינה, או קבוצות מתאילנד והודו למשל ושאוכל לשפר את הכדורגל במדינה שם”.

וואו! ולנסיה רומסת את ריאל עם 3 פנדלים!
אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */