יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:26

רוטנשטיינר: פוליטיקה בנבחרת? פשוט בולשיט

המאמן הסביר את הזימונים: "רפאלוב לא אחד שיישב בספסל, לסבע היו בעיות באמירויות", וגם: השוער ("זו הזדמנות לתת צ'אנס למישהו אחר") ופרשת רוגאן

|
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

נבחרת ישראל תפגוש ביום רביעי הקרוב את נורבגיה למשחק הכנה, ולאחר מכן תתארח אצל צ’כיה ותארח את סקוטלנד בליגת האומות, ולקראת שלושת המשחקים המאמן האוסטרי וילי רוטנשטיינר דיבר הבוקר (שישי) במסיבת העיתונאים, רגעים ספורים לאחר פרסום הסגל. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי באתר.

תחילה, המאמן האוסטרי נאלץ להתייחס דווקא למי שלא נכללו ברשימה, כשבמוקד כמובן ליאור רפאלוב ודיא סבע: “הסברתי את הנושא של ליאור ואסביר שוב, אני מעריך אותו, אני רואה כל משחק שלו כולל הגול נגד טוטנהאם וגם אתמול מול לאסק בליגה האירופית. אני לא רוצה להגיד מי שחקן יותר טוב אבל יש לנו בהתקפה את ערן זהבי, מונס דאבור ושון וייסמן. גם יונתן כהן ומנור סולומון משחקים בחלק ההתקפי. ליאור הוא שחקן מאוד מנוסה והוא לא יכול לשבת על הספסל ולכן לא הזמנתי אותו”.

רוטשטיינר: מי שטוב יזומן, אין פוליטיקה

“למה סבע לא זומן? אפשר לשאול אותו אישית. שתי סיבות, היו לו בעיות בהתארגנות עם המשפחה באמירויות, ויש גם את ההופעות שם ואת ההופעות באימונים שלנו בהתכנסות הקודמת. כששקלתי הכל, החלטתי שהוא יהיה ברשימת הגיבוי שלנו הפעם. הזמנתי את יונתן כהן במקום שלא היה איתנו בחודש שעבר ויהיה עכשיו. זה קשה עכשיו כי יש את כל השחקנים, שאלתי אם זה סבע, כהן, חלוץ צעיר אולי אילון אלמוג, זאת החלטה קשה".

וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

האם מעורבת פוליטיקה בהחלטות שמתקבלות? “אם אומרים שיש פוליטיקות זה בולשיט. ההחלטות מתקבלות מקצועית. אני מנתח מקצועית עם הצוות ומקבל החלטה. אני לא יודע אם יש פוליטיקה בנבחרת הסברתי למה לא הזמנתי את ליאור אני משחק עם שני חלוצים בהרכב ויש לי שני שחקנים מהטופ בליגות בכירות כמו הולנד וגרמניה וגם את וייסמן מוויאדוליד שאני מתרשם מהגישה שלו באימונים. הוא מסתגל לליגה הספרדית וזה לא פשוט כי זו אחת מהליגות הבכירות אז אני נותן לו זמן וסומך עליו. לזמן את ליאור ולא לתת לו לשחק זה משהו שאני לא רוצה שיקרה. אם תהיה פציעה של מישהו שזומן אולי אזמן אותו במקום”.

ליאור רפאלוב, "פוליטיקה? זה בולשיט" (רויטרס)ליאור רפאלוב, "פוליטיקה? זה בולשיט" (רויטרס)

פרשת מרקוס רוגאן: “התלבטתי אם לקחת פסיכולוג ספורט במקומו והחלטתי שלא, כי נשארו רק שלושה משחקים. אי אפשר להיכנס לתפקיד כזה לשלושה משחקים, צריך להכיר את השחקנים והסביבה כדי לעשות את זה. החלטתי שלא כי אני לא יודע מה יקרה בשנה הקרובה, אין טעם לעשות צעדים ואז לחשב אותם מחדש ולתקן. החלטתי שנישאר עם הצוות שלנו, ללא מרקוס. אני לא מרוצה מזה, אבל החלטתי שלא לצרף איש צוות נוסף”.

השארתו של עופרי ארד מחוץ לסגל: “אתם יודעים מה המצב שלו במכבי חיפה וגם שהוא צריך להיות עם הנבחרת עד גיל 21 שתשחק מול ספרד. בחרנו 6 שחקנים וג’ואל אבו חנא נבחר הפעם ולא ארד, כדי שהוא ישחק עם הנבחרת עד גיל 21. לא שינינו בהגנה פשוט החלטנו על 6 שחקנים ולא 7, אבל הפילוסופיה נותרה זהה”.

הקרב על אפודת השוער הראשון: “אני חושב שבימים הקרובים יכול להימצא פתרון לאריאל הרוש והוא ישמח לחתום במועדון. אמרתי בפעם האחרונה על הסיפור עם אופיר מרציאנו והבהרתי במסע”ת הקודמת שגם מקומם של זהבי ודאבור לא מובטח ואין כניסה חופשית לנבחרת. אם ההופעה לא טובה תמיד יש אפשרות ששחקן אחר שמתאמן טוב או מרשים בקבוצה יתפוס את המקום. זימנו את 3 השוערים הטובים ביותר מבחינתנו. באימונים אנחנו בוחרים את ה-11 וכך גם עם השוער. משחק ידידות זו הזדמנות לתת צ’אנס ולראות שוער אחר משחק. נתכונן, ננתח את ההופעה במועדונים ובאימונים ונמצא את הפתרון הטוב ביותר לנורבגיה”.

אופיר מרציאנו, "נורבגיה זו הזדמנות לתת צ'אנס למישהו אחר" (רדאד ג'בארה)אופיר מרציאנו, "נורבגיה זו הזדמנות לתת צ'אנס למישהו אחר" (רדאד ג'בארה)

המשחק מול נורבגיה ברביעי: “אני חושב שעשינו הערכה וניתוח טובים לקראת האתגר שעומד מולנו. חשוב מה שקורה עכשיו ולא מה היה בעבר או מה יהיה בעוד שנתיים. אם זה היה הגמר הפלייאוף זה היה מדהים אבל זה שייך להיסטוריה. הפסדנו בפנדלים והם הפסידו לסרביה וצריך להתמודד עם זה. אני שמח לפגוש יריב חזק, במיוחד עבור ההגנה שלנו. יש להם את ארלינג האלנד והתקפה חזקה ואם נוכל לשלוט ולהתמודד איתם אז אני רואה במשחק הכנה טובה. קשה לשחק 3 פעמים ב-10 ימים וצריך להיות חכמים. נורבגיה זו הכנה מצוינת לצ’כיה וסוקטלנד”. 

המטרות לקראת המשחקים: “המטרה שלנו היא להישאר בדרג B ולכן אנחנו חייבים לקחת נקודות במשחקים האלה כדי להגיד שהתפתחנו. ראיתי התפתחות בחודשיים האחרונים ואני רוצה להמשיך קדימה לכן גם המשחק בנורבגיה חשוב מאוד. גם כדי להראות שאנחנו יכולים להשתפר בכל גווני המשחק. לדוגמה – ספיגת השערים שלנו היא 1.2 בממוצע למשחק אבל קבוצות חזקות סופגות מתחת לשער במשחק ולכן צריך לעבוד על זה כדי להפוך לנבחרת יציבה יותר. בצד השני מבחינת הבקעות עשינו עבודה לא רעה בעיקר מול סלובקיה בחצי השני”.

ערן זהבי חוגג (רויטרס)ערן זהבי חוגג (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */