יום ראשון, 19.05.2024 שעה 16:49

יריבות מופלאה: רונאלדו וזלאטן רק משתבחים

השיאים, הדומיננטיות בסרייה א', הרעב הבלתי נגמר והנתונים: כוכבי יובנטוס (35) ומילאן (39) בשיאם ופתחו במאבק שמסעיר את היבשת. וגם: CR7 אחרי פלה

|
כריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ' (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
כריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ' (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

קיץ 2018, כריסטיאנו רונאלדו נפרד מריאל מדריד ועובר ליובנטוס, ובכך תמו להן 9 שנים של יריבות גדולה בין הפורטוגלי לליאו מסי ושליטה מוחלטת של השניים בליגה הספרדית. מאז, נראה שלפרעוש אין ‘נמסיס’ חדש להתחרות בו בזירה המקומית, אך עבור CR7, הוא קיבל את זלאטן איברהימוביץ’ בליגה האיטלקית, והייתה זו תחילתה של יריבות מופלאה.

בשעה שבכדורגל האירופי החלה בשנה האחרונה מגמה ולפיה העולם שייך לצעירים, עם לא מעט כישרונות שהחלו לככב בקבוצות הגדולות ביותר ביבשת, בסרייה א’ התפתחה לה יריבות גדולה מצד שניים מהוותיקים ביותר בענף. רונאלדו בן 35 וממשיך להיות בטופ והכוכב של יובנטוס, בעוד איברהימוביץ’, בגיל 39, שינה את פניה של מילאן מקצה לקצה ומשחק כאילו הוא בתחילת הקריירה.

חגיגת שערים: 6 שערי המחזור ה-5 בסרייה א'

כפי שכבר למדנו בעבר, יריבות כזו יכולה לעשות רק טוב עבור הצדדים. הפורטוגלי והשבדי, למרות גילם והעובדה ששניהם חלו לאחרונה בקורונה, ממש לא עוצרים. אם עבור רונאלדו הייתה זו הגעה לקבוצה שרצה עם אליפויות ותארים ובה ביסס את עצמו ככוכב הגדול, אצל זלאטן הסיפור אחר שכן הוא בא לרוסונרי בשנים הקשות ביותר של המועדון ופשוט הוציא אותם לדרך חדשה שמזכירה נשכחות.

בסרטו המוכר של דייוויד פינצ’ר “הסיפור המופלא של בנג’מין באטן” שיצא לאקרנים ב-2008, מסופר על בחור שנולד כזקן מבחינה פיזית, אך הולך ומצעיר עם השנים. כוכב הסרט היה בראד פיט, במציאות אלו רונאלדו ואיברהימוביץ’ שממחישים זאת טוב יותר מכולם. זלאטן עצמו התייחס לכך לאחרונה ואמר: “אם הייתי בן 20, הייתי מבקיע עוד שני שערים כאן. אני ממש לא זקן, אני כמו בנג’מין באטן, נולדתי זקן ואמות צעיר”.

וינטג’ באיטליה

קצת מספרים עד כה העונה בסרייה א’. רונאלדו שפספס שני מחזורי ליגה בעקבות הידבקותו בקורונה שיחק שלושה משחקים וכבש חמישה שערי ליגה, כולל צמד במשחק החזרה שלו אחרי החלים כשאת הראשון הבקיע אחרי שתי דקות על כר הדשא לאחר שעלה כמחליף. חמשת שעריו של הפורטוגלי הגיעו ב-214 דקות משחק (שער בכל 42.8 דקות), אך יובנטוס עצמה מעט מדשדשת ולצד שלושה ניצחונות, סיימה במפתיע גם בשלוש תוצאות תיקו והיא במקום השלישי בטבלה.

עבור זלאטן, הוא שיחק ארבעה משחקים והבקיע שבעה שערים, כולל שער ניצחון ענק במחזור האחרון עם מספרת נהדרת, לאחר שגם בישל קודם לכן. איברהימוביץ’ הבקיע את שבעת שעריו בליגה ב-360 דקות על הדשא (גול בכל 51 דקות) והוא סחף את מילאן למקום הראשון בטבלה אחרי שישה מחזורים, עם 5 ניצחונות, תיקו ועדיין ללא אף הפסד.

דאלו וטונאלי חוגגים עם זלאטן (רויטרס)דאלו וטונאלי חוגגים עם זלאטן (רויטרס)

"מאז שבא לאיטליה זלאטן השפיע יותר מרונאלדו"

בחודש ינואר האחרון, אחרי שנתיים בליגת ה-MLS האמריקאית, ניתן היה לשער שזלאטן יבלה עד הפרישה בארה”ב. אולם, הכוכב הבלתי נגמר בחר לחזור לבמה המרכזית באירופה וחתם במילאן. מאז? השחקן שמתקרב לגיל 40 הבקיע לא פחות מ-17 שערים ב-22 משחקיו, סייע למילאן לרשום קאמבק פנומנלי ולחזור מבטן הטבלה בסרייה א’, לכזו שצריכה להילקח לגמרי בחשבון במאבק האליפות.

זלאטן החדיר ווינריות בקבוצה שמעט איבדה אמונה בעצמה בשנים האחרונות. “אם הייתי מגיע מתחילת העונה, מילאן הייתה אלופה”, הצהיר זלאטן במהלך העונה הקודמת. את 2020/21 הוא התחיל עם הקבוצה בצורה אדירה, והוא בהחלט יכול לעמוד במילים שפיזר לעבר האוהדים. מי שהתייחס לשחקן ולהשוואה בינו לבין CR7 הוא מאמן מילאן ויובנטוס לשעבר, אלברטו זאקרוני, שאמר: “זלאטן יצר יותר ‘אימפקט’ באיטליה מאשר רונאלדו. זה לא מקרי שכל כך הרבה שחקנים צעירים במילאן השתפרו פלאים מאז שהגיע”.

שובר שיאים: רונאלדו לא מוריד רגל מהגז

הפנומן מפורטוגל פשוט לא מתעייף. ככל שחולפות השנים, מצליח CR7 לשפר אלמנטים נוספים במשחק שלו ויחד עם הכרה במגבלות שנוצרו עם השנים, הוא מצליח לנווט את גופו והיכולת למקומות טובים. כך, למשל, עבר בשנתיים האחרונות לשמש כחלוץ חוד ולא כשחקן אגף על מנת למקסם את מה שהוא יודע לעשות יותר מכל אחד אחר – שערים. רונאלדו לא מפסיק לשבור שיאים גם בארץ המגף, בדיוק כפי שעשה בספרד עם ריאל מדריד.

הכוכב הבקיע 70 שערים עבור יובנטוס ב-92 הופעות בלבד – מדובר בשחקן שהגיע למספר הזה בזמן המהיר ביותר אי פעם במועדון (והוסיף לכך עוד 18 בישולים). הפנומן, ששבר אין ספור שיאים במהלך הקריירה, בוודאי לא רוצה לעצור ומסתכל הלאה. רק 14 שערים מפרידים בין רונאלדו (744 כיבושים) לשיא מלכות השערים בתולדות הכדורגל, שמחזיק פלה הברזילאי (757 שערים רשמיים).

כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו חוגג (רויטרס)

"רגל האלוהים", "זלאטן ורונאלדו - האינסופיים"

בארץ המגף כמובן מתמוגגים מההופעות של שני הכוכבים, שלא רק יצרו עניין רב ואדיר בליגה, אלא גם שותפים לאחת מפתיחות העונה בפוריות ביותר שראינו מצד חמשת הליגות הבחירות עם ממוצע של מעל 3.5 שערים למשחק. אחרי המחזור האחרון, בו זלאטן הבקיע במספרת וגם בישל ב-1:2 על אודינזה (רצף של 23 משחקים ללא הפסד, מתוכן 19 ניצחונות), וכן שעות לאחר מכן רונאלדו עלה כמחליף מהקורונה, כבש אחרי שתי דקות על המגרש והכפיל בהמשך ב-1:4 על ספציה, יצרו באז תקשורתי יוצא דופן באיטליה.

“עם CR7, זה המופע של יובנטוס”, נכתב ב”טוטוספורט”. “הכוכב הפורטוגלי הזהיר את כולם ואמר “חזרתי!”. “האינסופיים”, הייתה הכותרת הראשית של הקוריירה, שם הבליטו את הקרב המתפתח בין רונאלדו לזלאטן. “זו הייתה יצירת מופת של שני כוכבי על. יום ראשון פנומנלי!”.

עיתוני איטליה יום ראשון 2.11 (מערכת ONE)עיתוני איטליה יום ראשון 2.11 (מערכת ONE)

ומה הלאה? ביום ראשון יתארחו יובנטוס ורונאלדו אצל לאציו לקרב מסקרן (13:30), בעוד מילאן ואיברהימוביץ’ יפגשו מאוחר יותר באותו היום את ורונה בבית (21:45). שני הכוכבים ינסו להמשיך באותה מגמה כשדבר אחד בטוח – היריבות בניהם עוד רחוקה מאוד מלהסתיים. המשחקים, כמו כל משחקי הליגה האיטלקית, ישודרו בערוץ ONE2 למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */