יום שישי, 17.05.2024 שעה 07:17
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

מצפון תיפתח הליגה: חיפה, גלבוע ונהריה במוקד

במכבי חיפה יש ניחוחות של נוסטלגיה, בצד האדום בעיר מקווים לתקוע יתד, ליובין ופרנקו מקווים לקפוץ מדרגה, וגם: התחזית. פרויקט פתיחת העונה של ONE

|
יפתח זיו, ג'ו אלכסנדר, דונטה סמית' וכארם משעור (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
יפתח זיו, ג'ו אלכסנדר, דונטה סמית' וכארם משעור (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

ליגת ווינר סל פותחת עונה חדשה. פרויקט פתיחת העונה של ONE מתמקד הפעם בקבוצות הצפוניות: מכבי חיפה, הפועל חיפה, הפועל גלבוע/גליל ועירוני נהריה.

מכבי חיפה: ניחוחות של נוסטלגיה

אחרי שסיימה את העונה שעברה במקום השני של הבית התחתון ונעצרה ברבע גמר הפלייאוף בשני הפסדים למכבי ראשון לציון, החבורה הירוקה של דניאל סאואנה, שפותחת עונה שנייה בליגת העל אחרי שחזרה מעונת גלות בלאומית, מקווה להתחבר במהרה לאחר המהפכה שעברה בקיץ האחרון, כאשר במועדון מכוונים לעונה מוצלחת לפחות כמו העונה שעברה.

הירוקים מבירת הכרמל, שנפרדו לקראת העונה (לפני ואחרי חידוש הליגה בעונה שעברה) משמות בולטים כמו ווילי וורקמן, אנדרו אנדרוז, גרגורי ורגאס, רג’י אפשואו, אנתוני פישר, ג׳ראיי גרנט, ספרדי סמית, ג׳יימס יאנג, נסטור קולמנארס, סקוט סאגס, דניאל קופרברג ורבים וטובים נוספים, בנו את עצמם מחדש ועברו הקיץ מהפכה של ממש.

מכבי חיפה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)מכבי חיפה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

לצד השארתם של רומן סורקין, שייקח תפקיד משמעותי כשחקן מוביל העונה וכמו כן, של מייקל בריסקר, הירוקים ביצעו רכש שמעורר נוסטלגיה, כאשר החתימו את הפורוורד בן ה-36, דונטה סמית’, שהוביל את חיפה לזכייה באליפות המדינה הראשונה והיחידה שלה עד כה ב-2013 ולאחר מכן, המשיך לזכייה באליפות המדינה גם עם הפועל ירושלים ב-2015.

פרט לכוכב הוותיק, שינסה לספק רגעי קסם שיזכירו את הקדנציה הקודמת שלו בחיפה, להוביל את הקבוצה העונה ולהחזיר עטרה ליושנה, הירוקים התחזקו גם באקס עירוני נס ציונה כריס דאו, בפורוורד ארון ואלדז וכמו כן, גם באלכס צ׳וברביץ׳, אבי בן שימול, נאור שרון, ג׳ורדן כהן ודנאל כוזהינוף. כמו כן, גם לה-בריאן נאש חתם בשורות מכבי חיפה, אך כבר שוחרר מהקבוצה בעקבות עבירות משמעת.

מייקל בריסקר עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)מייקל בריסקר עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

חיפה אמנם פתחה את העונה בניצחון 81:91 על עירוני נהריה בשמינית גמר גביע ווינר, אך מאז נכנעה 91:73 למכבי ראשון לציון ברבע הגמר וכמו כן, הפסידה 92:81 הפועל גלבוע/גליל ו-86:80 ו-87:81 לעירוני נהריה במסגרת הליגה הבלקנית, כאשר הקבוצה עדיין צריכה להתחבר וכמו כן, למצוא אלטרנטיבה ללה-בריאן נאש, על מנת להשיג את מטרותיה העונה.

רומן סורקין התייחס לציפיות מהעונה ואמר: “קודם כל אני אישית וגם כל הקבוצה מאוד שמחים שיש לנו את האפשרות לפתוח עונה ולשחק כדורסל. זה לא מובן מאליו במצב הנוכחי בעולם וזה הדבר הכי חשוב. אני חושב שיש לנו קבוצה עם סגל מגוון ומעניין, גם עם שחקנים צעירים, רעבים ומוכשרים וגם עם שחקנים ותיקים, עם המון ניסיון והרבה מה לתרום. כמובן שאני מצפה מעצמי להמשיך להשתפר, לתקן דברים שהולכים קצת פחות טוב ולהמשיך לעשות את הדברים שכן מצליחים לי בצורה הטובה ביותר ומעל הכל, לעזור לקבוצה לנצח”.

רומן סורקין (עמרי שטיין)רומן סורקין (עמרי שטיין)

תחזית

זה ייקח זמן וככל הנראה יצריך גם חיזוק נוסף, אך הבסיס שבנה דניאל סאואנה במכבי חיפה הוא טוב וברגע שהכול יתחבר חיפה תוכל לרוץ קדימה וכמובן, קשה להמר נגד דונטה סמית’ למרות גילו המתקדם. בסופו של דבר, הירוקים ירשמו עונה דומה לעונה שעברה ויגיעו לפלייאוף, כאשר סיום בעונה הסדירה במקום החמישי או השישי אף יעניק לירוקים סיכוי להעפיל לפיינל פור, על אף שזו תהיה כבר משימה קשה הרבה יותר.

הפועל חיפה: רוצה לתקוע יתד בליגת העל

החבורה האדומה מהכרמל, ששבה לליגת הבכירה אחרי היעדרות בת 20 שנה בעקבות הפסקת הליגה הלאומית ובתום מאבק מתמשך בין איגוד הכדורסל למנהלת ליגת ווינר בנוגע למספר העולות מליגת המשנה, רוצה לתקוע העונה יתד בליגה הבכירה ומכוונת גבוה לאחר החיזוקים שהשלימו את הסגל שעלה מהליגה הלאומית.

האדומים של אלעד חסין, שכאמור, הוביל את הקבוצה למקום השני בליגה הלאומית ולהעפלה לליגת העל, שמרו הקיץ על הגארד בן ה-35 ג׳ייסון סיגרס, שינסה להוביל את הקבוצה העונה בליגת העל ובנוסף, שמרו גם על ראקים באקלס, איגור נסטרנקו, אופק אביטל, אייל ונדל, עמית כהן ולהב הולין.

הפועל חיפה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)הפועל חיפה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

בנוסף אליהם, הפועל חיפה דאגה להתחזק הקיץ במספר שחקנים מובילים נוספים על מנת להתאים את עצמה לליגת העל, כאשר החתימה בין היתר את את אקס מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ובני הרצליה, כרם משעור, לשעבר תגלית העונה (2015/16) והשחקן הישראלי של העונה (2016/17) וינסה כעת בגיל 29, להזניק מחדש את הקריירה שלו כשחקן מוביל בכרמל.

פרט למשעור, הפועל חיפה גם צירפה הקיץ את הרכז קינן אוואנס, הפורוורד לנארד פרימן וכמו כן, גם את שני הישראלים המנוסים עמית שמחון הוותיק ששיחק בעונה החולפת הפועל חולון והפועל באר שבע וזיו בן צבי, אקס הפועל גלבוע/גליל, עירוני נהריה והפועל אילת.

כארם משעור (איציק בלניצקי)כארם משעור (איציק בלניצקי)

העונה של החיפאים נפתחה ברגל ימין עם ניצחון 76:78 על הפועל באר שבע בשמינית גמר גביע ווינר, כאשר לאחר מכן, על אך שהובסה במחזור הפתיחה של הליגה הבלקנית 90:71 על ידי בני הרצליה, הפועל חיפה חזרה למוטב עם 90:94 על הפועל תל אביב במסגרת משחקה השני במפעל.  במשחקה האחרון לקראת פתיחת העונה בליגה מול  בני הרצליה, החבורה של חסין נכנעה 83:74 למכבי תל אביב ברבע גמר גביע ווינר, אך הראתה שיש בסיס טוב בכרמל.

ג’ייסון סיגרס התייחס לציפיותיו מהעונה ואמר: “קודם כל אני מודה לאלוהים שהעונה בכלל נפתחת והכדורסל יכול לחזור. הציפיות שלי מהקבוצה פשוטות מאוד, לבסס תרבות ניצחונות וצורת חשיבה מנצחת ולפעול בצורה הזו בכל אימון ובכל משחק. אם נצליח להמשיך ולהשתפר מיום ליום, הניצחונות יגיעו ביחד עם זה”.

ג'ייסון סיגרס (איתי כהן)ג'ייסון סיגרס (איתי כהן)

“אנחנו מצפים להיות קבוצה תחרותית, לשחק חזק יותר מהיריבות ולהיות מוכנים, הדברים האלה שווי ערך לניצחונות. אנחנו רוצים להראות לליגה שאנחנו ראויים להיות פה ולהרוויח את הכבוד שלנו. מבחינה אישית אני מצפה להיות מנהיג לקבוצה שלי ולהיות אגרסיבי בכל משחק. אני רוצה להמשיך ולהשתפר בכל פעם שאני דורך על הפרקט ולא להתפשר על פחות”.

תחזית

החיפאים יצטרכו לעבוד קשה, אך לפחות בשלב זה עושה רושם שיש עם מה לעבוד. ברור שהפועל חיפה לא תהיה מאריות הליגה, אך היא גם לא תהיה מנמושות הליגה ולצד כך שהיא שיישאר בליגת העל ולא תשוב בקול ענות חלושה לליגה הלאומית, הקבוצה של אלעד חסין גם תאבק על המקום בפלייאוף, אך תישאר בסופו של דבר בחוץ.

אלעד חסין (אחמד מוררה)אלעד חסין (אחמד מוררה)

הפועל גלבוע/גליל: הסוס השחור מגן נר

אחרי שהפתיעה בעונה שעברה והעפילה לפיינל פור אחרי 9 שנות היעדרות וכמעט ואף הצליחה להדהים את מכבי תל אביב בחצי הגמר, החבורה הצעירה של ליאור ליובין רוצה למנף את העונה שעברה ובעזרת התוספות החדשות לסגל להמשיך להרשים ולשחזר את ההישג המרשים מהעונה שעברה.

האדומים הצליחו לשמור בסגל על שני הכוכבים של הקבוצה לאחר חידוש הליגה אחרי פגרת הקורונה, יפתח זיו וג׳ו תומאסון, כאשר בנוסף, גם יותם חנוכי, נתנאל ארצי, בניה סרור, עמית גרשון וגיל בני נשארו בקבוצה. לעומת, מי שעזבו בין היתר הם אייל מיצ׳ל, מייקל יאנג, ג׳סטין טילמן, ג׳אמר גאלי, אדגר סוסה, ג׳ארוויס ורנאדו, גלעד לוי ועידו פליישר.

הפועל גלבוע/גליל פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)הפועל גלבוע/גליל פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

בגזרת הפנים החדשות באולם בגן נר ניתן למצוא את אקס הפועל ירושלים, אייזיאה קאזינס, שינסה למצוא את מקומו כשחקן מוביל לאחר שלא הצליח להשתלב בצורה משביעת רצון בקבוצה מהבירה ועבר ממנה לפריסטרי היוונית. בנוסף לקאזינס, שינסה להוביל את הקו האחורי ביחד עם תומאסון ויפתח זיו, גלבוע התחזקה גם בצמד הגבוהים קרי בלאקשיר וג׳ייב פלויד, שהצטרף במקומו של פטריק יאנג שחתם הקיץ, אך כבר הספיק לעזוב מסיבות אישיות. 

כמו כן, מבחינת הסגל הישראלי, גם חן כלפון, דניאל ששון, עומר הראל וקורן ג׳ורנו, שרשם קאמבק מרשים למגרשים  והגשים את חלומו להיות שחקן כדורסל מקצועני אחרי שהחלים ממחלת הסרטן, הצטרפו לסגל של ליאור ליובין ויסייעו לחבורה מה גלבוע העונה.

אייזאה קאזינס במדי ירושלים (אורן בן חקון)אייזאה קאזינס במדי ירושלים (אורן בן חקון)

עד כה מפתיחת העונה, האדומים של ליאור ליובין מציגים כדורסל חיובי כאשר על אף שנכנעו במשחקם האחרון 88:87 להפועל חולון בתום דרמה ברבע גמר גביע ווינר, הצפוניים גברו 72:78 על בני הרצליה בשמינית גמר גביע ווינר וכמו כן, גם ניצחו 81:92 את מכבי חיפה ו-89:103 את עירוני נהריה.

אייזיאה קאזינס אמר: ״הציפיות שלי מהעונה בישראל היא פשוט לבוא ולהראות שאני שחקן שיכול להצליח פה, אני יודע שבעונה שעברה לא שיחקתי כל כך הרבה, אז זאת עונה שבה אני צריך לספק הצהרה והמטרה היא פשוט לצאת למגרש ולעשות את מה שאני עושה. אישית אני רוצה להוכיח על המגרש שאני שחקן טוב, להשתפר ככל שהעונה תימשך ופשוט לפתח את המשחק שלי כפוינט גארד, להראות שאני יכול לזרוק ולהיות שחקן מוביל. אני מרגיש נהדר לחזור לארץ הקודש, אני אוהב להיות פה, התחרות נהדרת, המאמנים נהדרים ואני אוהב את העובדה שכולם משחקים כאן חזק״.

תחזית

החבורה הצפונית של ליאור ליובין מציגה כדורסל חיובי ועשויה להיות גם העונה ה’סוס השחור’ של הליגה כאשר תמשיך להקשות על הקבוצות הגדולות. נראה שליובין עושה משהו נכון עם החבורה הצעירה העומדת לרשותו ועושה רושם שהחבורה הזו תאבק גם העונה על הכרטיס לפיינל פור, אך נראה שפלייאוף הוא לא שאלה של ׳אם׳, אלא מאיזה מקום.

ליאור ליובין (חגי מיכאלי)ליאור ליובין (חגי מיכאלי)

עירוני נהריה: צומת סגולה

אחרי שפספסה בעונה שעברה את הכרטיס לפלייאוף עם שלושה הפסדים רצופים בבית התחתון להפועל באר שבע, עירוני נס ציונה והפועל תל אביב, החבורה הסגולה של דני פרנקו ביצעה הקיץ רכש מסקרן ותנסה כעת לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת על מנת להיות כוח משמעותי בליגה ולהשתחל לפלייאוף.

הסגולים עברו הקיץ מהפכה והחליפו את רוב הסגל, אך הצליחו בכל זאת להשאיר בעין שרה את הכוכב הגדול של הקבוצה בעונה שעברה, דומיניק ווטרס, שיוביל גם העונה, כאשר לצידו, מי שנשארו בסגל מהקבוצה בעונה שעברה הם ניב משגב, נועם אקריש ואופק בן יעקב. לעומת זאת, מבחינת שחקנים שעזבו את נהריה, ניתן למצוא ברשימה המכובדת את דיימון סימפסון, ג׳רל מקניל, טוני גפני, איבן אלמיידה, טראוויס ווריק, איתי שגב, איגור קולשוב, אייל שולמן ומספר שחקנים נוספים.

עירוני נהריה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)עירוני נהריה פותחת עונה (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

בגזרת הפנים החדשות, הסגולים הנחיתו בגן נר את אקס הפועל חולון ומכבי תל אביב, המתאזרח ג׳ו אלכסנדר ואקס הפועל ירושלים קאלין לוקאס, שיובילו העונה את נהריה לצידו של דומיניק ווטרס. בנוסף, נהריה צירפה גם את סנטר הפועל אילת בעונה שעברה דבון סקוט, וכמו כן, גם את הפורוורד ג׳ארון בלוסומגיים ואת אור לאומי, גל גילינסקי ותומר פורת. 

נהריה המתחדשת פתחה את העונה במגמה מעורבת, כאשר למרות הפסד 91:81 למכבי חיפה בשמינית גמר גביע ווינר, הסגולים התאוששו עם שני ניצחונות על חשבון הירוקים, 80:86 ו-81:87 על הירוקים במסגרת הליגה הבלקנית, אם כי בתווך, נהריה נכנעה 103:89 להפועל גלבוע/גליל, מולה היא עדיין נאבקת על הכרטיס לשלב הבא במפעל.

ג'ו אלכסנדר עם הכדור (איציק בלניצקי)ג'ו אלכסנדר עם הכדור (איציק בלניצקי)

ג׳ו אלכסנדר התייחס לציפיות שלו מהעונה הקרובה ואמר: “אני רוצה ומצפה מעצמי אישית להמשיך ולהשתפר, יש לי עדיין הרבה מקום להתפתח בו במשחק וזה בערך מה שמוציא אותי מהמיטה בכל בוקר. מבחינת הציפיות מהקבוצה, יש לנו חבורת בחורים ממש טובה, עם הרבה כישרון ומאמן טוב, אז אני חושב שנהיה מאוד תחרותיים בליגה העונה”.

תחזית

אחרי הפספוס בעונה שעברה, נהריה תצליח לגבש קבוצה קשוחה וחזקה בעזרת שחקני הרכש החדשים ותצליח לסיים בין 8 הראשונות בדרך לפלייאוף. עם זאת, העונה של הסגולים תגיע ככל הנראה לסיומה ברבע גמר הפלייאוף, כאשר היא תסיים את העונה הסדירה במקומות 6-8.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */