יום שישי, 17.05.2024 שעה 09:27
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

לא רק מכבי וירושלים: הקטנות רוצות להפתיע

השינויים בסגלים, המטרות המרכזיות והתחזיות - פרויקט פתיחת העונה של ONE לליגת ווינר סל מתמקד הפעם בנס ציונה, באר שבע, בני הרצליה והפועל אילת

|
כדיר, גריפין, לוי ופראת'ר (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
כדיר, גריפין, לוי ופראת'ר (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

אחרי שהכדורסל הישראלי הושבת בעקבות הסגר השני וקם לתחייה בליגה הבלקנית שאפשרה לקבוצות לחזור לאימונים על אף הגבלות הקורונה, ליגת ווינר סל פותחת עונה חדשה, כאשר פרויקט פתיחת העונה של ONE מתמקד הפעם בעירוני נס ציונה, הפועל אילת, הפועל באר שבע ובני הרצליה.

עירוני נס ציונה: עדיין מתחברת

אחרי 11 שנים, עם עצירה קטנה של שנה באמצע, הכתומים נפרדו הקיץ ממאמנם נדב זילברשטיין ומינו לתפקיד המאמן החדש בהיכל לב המושבה את אקס הפועל ירושלים, מכבי חיפה ומכבי אשדוד, בראד גרינברג, שכזכור זכה באליפות המדינה עם מכבי חיפה בעונת 2012/13.

דביון ברי, בראד גרינברג ונמרוד לוי (גרפיקה - קרולינה אריכמן)דביון ברי, בראד גרינברג ונמרוד לוי (גרפיקה - קרולינה אריכמן)

הכתומים, שסיימו את העונה שעברה במקום השמיני בעונה הסדירה, או לחילופין, הרביעי בבית התחתון, הצליחו להשתחל לפלייאוף, אך הודחו בקלות כבר ברבע הגמר לאחר שתי תבוסות להפועל ירושלים, איתן סיימה הקבוצה את העונה בצורה מאכזבת למדי.

החבורה של בראד גרינברג עברה מהפכה בקיץ האחרון ועדיין נבנית מבחינת החיבור בין השחקנים, ההבנה וכמובן, גם היכולת, כאשר מהסגל בעונה שעברה נשארו רק רביב לימונד, הקפטן טל דן, ליאור קררה, תומר אברמוביץ׳, תמיר סבן, אופיר גולדשטיין ושקד ג׳רסי שעלה מהנוער. 

שחקני נס ציונה (שחר גרוס)שחקני נס ציונה (שחר גרוס)

מבחינת העוזבים, נס ציונה נפרדה לפני ואחרי עונת הקורונה ממספר שחקנים בולטים לדוגמת ג׳יי פי טוקוטו, קמרון אוליבר, רייבונטה רייס, לינדל וויגינטון, דקוואן קוק, קורי פישר, ג׳ף וויטי, ג׳רמי האלוול, גולן גוט, עידן אלבר, רביב פיטשון ועידו שבת.

בגזרת המצטרפים, הכתומים החתימו הקיץ את הגארד דביון ברי, ששיחק בעונה שעברה בווילרבאן הצרפתית וביניסיי הרוסית ויוביל העונה את הקו האחורי בנס ציונה, כאשר בנוסף, הצטרפו גם הפורוורד ג׳ורדן מרפי, הסנטר קוואן צ’יטהאם, הגארד פטריק מילר וכמו כן, גם שחקן הפועל ירושלים בעונה החולפת, נמרוד לוי, ובנוסף גם עמית עבו ואור קורנליוס. 

מי שיצטרכו להוביל העונה את נס ציונה ולקחת את המושכות הם כאמור, דביון ברי, שיצטרך לארגן את המשחק של הכתומים ולהוביל, כאשר בנוסף, הרבה ייפול גם על הכתפיים של נמרוד לוי, אקס הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, שלאחר עונה פושרת בבירה, ינסה לשחזר את היכולת האדירה שהציג במכבי אשדוד, יכולת שנתנה לו את תואר השחקן המשתפר של העונה ב-2018. 

נמרוד לוי. הרבה על הכתפיים שלו (חגי מיכאלי)נמרוד לוי. הרבה על הכתפיים שלו (חגי מיכאלי)

כאמור, נס ציונה עדיין מתגבשת, אך כרגע עדיין מתקשה, כאשר מתחילת העונה הקבוצה הפסידה בכל ארבעת משחקיה, 94:90 להפועל אילת בשמינית גמר גביע ווינר וכמו כן, 94:73 להפועל חולון ו-93:90 ו-87:84 לאילת במסגרת הליגה הבלקנית, כאשר החבורה של בראד גרינברג תפתח את העונה הערב בליגה במפגש מול אילת, לה הפסידה כבר שלוש פעמים.

יו״ר עירוני נס ציונה, יניב מזרחי, התייחס למטרות העונה ואמר: ״העונה הזו היא לא עונה רגילה, לא עבורנו ולא עבור אף קבוצה בליגה. הציפייה שלנו היא לשרוד תקציבית למרות הסיטואציה הקשה שהקורונה העמידה אותנו בה. מעבר לזה, אנחנו מצפים לראות מהקבוצה כדורסל טוב ואגרסיבי שישמח את האוהדים שלנו בבית, ושבתקווה נראה אותם כמה שיותר מהר בלב המושבה. ואחרון חביב והכי חשוב, שכולנו נהיה בריאים״.

יניב מזרחי (שחר גרוס)יניב מזרחי (שחר גרוס)

תחזית

זה ייקח זמן, אך הכתומים של בראד גרינברג יצליחו להתחבר ולנצח משחקים ואף ייאבקו על הכרטיס לפלייאוף, אך יישארו בסופו של דבר מחוץ לתמונת הפלייאוף. עם זאת, הקבוצה לא תעמוד לרגע בפני סכנת הדחה אמיתית ותמשיך לעונה נוספת בליגת העל.

הפועל אילת: שוב הצליחה לפגוע בזרים

הקבוצה הדרומית, שסיימה את העונה שעברה בצורה מאכזבת עם ארבעה הפסדים רצופים שהציבו אותה בתום העונה במקום הלפני אחרון בליגה, נפרדה הקיץ ממאמנה בעונה שעברה אריק אלפסי ומינתה במקומו לתפקיד המאמן את אריאל בית הלחמי, שחזר במקביל גם לאמן את נבחרת העתודה, עמה זכה כזכור פעמיים באליפות אירופה עד גיל 20.

ג'וש ניבו, אריאל בית הלחמי וקייסי פראת'ר (גרפיקה - קרולינה אריכמן)ג'וש ניבו, אריאל בית הלחמי וקייסי פראת'ר (גרפיקה - קרולינה אריכמן)

אילת עברה גם היא מהפכה הקיץ, כאשר שמרה מהסגל בעונה שעברה רק על יהונתן שולדבראנד הוותיק, מירון רוינה, בן קרטר, רזיאל חיון, נועם אדרי, עידו דוידי, ירדן אשכנזי, עידו הראל וטל אופיר, שעלה ממחלקת הנוער, בעוד בין השמות שעזבו ניתן למצוא את קייוון דבנפורט, אריק תומפסון, גילברט בראון, מילטון דויל, ג׳ורדן קרוליין, דבון סקוט, ג׳מאר יאנג, אבי בן שימול, רפי מנקו וזיו בן צבי.

אבי בן שימול. יהיה חסר (שחר גרוס)אבי בן שימול. יהיה חסר (שחר גרוס)

מבחינת המצטרפים החדשים לאילת, בעיר הדרומית נחתו הקיץ קייסי פראת׳ר, ג׳וש ניבו, ג׳ו רגלנד ומארקל בראון, בנוסף לצוף בן משה ורועי הובר. מי שיובילו העונה את אילת יהיו פראת׳ר, שינהיג ביחד עם רגלנד את הקבוצה וכמו כן, ניבו, שיצטרך להביא לידי ביטוי את העוצמות והיכולות הפיזיות שלו מתחת לסלים ולספק לדרומיים את מה שהם צריכים בצבע מבחינת נקודות וריבאונדים.

עד כה מתחילתה של העונה אילת לא מצליחה לשמור על יציבות, כאשר פרט לשלושה ניצחונות על יריבתה במשחק שיפתח את העונה, עירוני נס ציונה, 90:94 בשמינית גמר גביע ווינר ו-90:93 ו-84:87 בליגה הבלקנית, הדרומיים גם נכנעו 93:80 להפועל ירושלים ברבע גמר גביע ווינר והובסו 94:76 על ידי הפועל חולון בליגה הבלקנית. 

קייסי פראת׳ר התייחס למטרותיו לקראת העונה ואמר: ״העונה מבחינתי המטרה היא רק לנצח, לצאת ולשחק כי לא שיחקתי באמת הרבה בעונה שעברה, אז אני פשוט אסיר תודה על ההזדמנות לבוא לכאן ולשחק. אני חושב שהמטרה שלי תואמת את המטרה של הקבוצה כי כולנו רוצים לנצח ואני יודע שאם ננצח כולם יצליחו, כולם ייראו טוב, הקבוצה תיראה טוב ויהיה פשוט כיף, אז המטרה העיקרית בשבילי ובשביל הקבוצה היא פשוט לנצח״. 

קייסי פראת'ר ויהונתן שולדבראנד (שחר גרוס)קייסי פראת'ר ויהונתן שולדבראנד (שחר גרוס)

תחזית

זה לא יהיה פשוט, אך בעקבות העובדה שמסתמן כי אילת הצליחה בפעם המי יודע כמה בשנים האחרונות לפגוע כמו שצריך בזרים הנכונים, הדרומיים יצליחו להשתחל לפלייאוף, אך ייאלצו להסתפק בהגעה מכובדת לרבע הגמר ולא יצליחו להמשיך לפיינל פור.

שחקני אילת חוגגים (שחר גרוס)שחקני אילת חוגגים (שחר גרוס)

הפועל באר שבע: שוב תיאבק בתחתית

החבורה האדומה של רמי הדר, שפותח עונה שלישית בבירת הנגב, סיימה את העונה שעברה במקום החמישי בבית התחתון והתשיעי הכללי בליגת ווינר ופספסה את הכרטיס לפלייאוף ועברה הקיץ לא מעט שינויים, אם כי הצליחה לשמור על חלק משמעותי מהבסיס שלה בעונה שעברה.

ספנסר וייס, רמי הדר ואריק גריפין (גרפיקה - קרולינה אריכמן)ספנסר וייס, רמי הדר ואריק גריפין (גרפיקה - קרולינה אריכמן)

האדומים מבירת הנגב השאירו בקבוצה את קיילב אגאדה, אמיר בל, ספנסר וייס, בן אייזנהארט, עמית זיס, מוחמד אבו ערישה ואיתי בן חמו, כאשר אליהם הצטרפו אריק גריפין, ג׳יימס בנקס, קלארק רוזנברג, טראוויס ווריק שחזר לקדנציה שנייה במועדון, נתן יורקוביץ׳, שהיה ה-MVP של הליגה בשווייץ וכמו כן, גם תום מעיין ונטע סגל. 

מבחינת מי שעזב את בירת הנגב ניתן למצוא את שמותיהם של טי ג׳ייקובן וויליאמס, סטיב זאק, ג׳ון פטרוסלי, דשון באטלר, אוון ברונסמה, פול דילייני, ג׳ו פרסטינגר וכמו כן, גם עדי כהן סבן, די ג׳יי שארפ, עמית שמחון, בן אלטיט, רום קורנליוס וחן קראוניק. 

רמי הדר (חגי מיכאלי)רמי הדר (חגי מיכאלי)

הדרומיים פתחו את העונה בצורה מאכזבת עם ארבעה הפסדים רצופים, כאשר לאחר שנכנעו 78:76 להפועל חיפה בסיום העונה שעברה, האדומים של רמי הדר הפסידו גם 96:85 ו-89:85 למכבי ראשון לציון ו-90:77 להפועל ירושלים במסגרת הליגה הבלקנית ויקוו להשיג את ניצחון הבכורה שלהם העונה דווקא במשחק הפתיחה של הליגה מול מכבי חיפה.

מבחינת מי שיובילו את באר שבע העונה בולט בשלב זה מעל כולם אקס הפועל גלבוע/גליל, הפועל אילת ועירוני נהריה אריק גריפין, שינסה לתרום מהניסיון שלו, וכמו כן, גם הקפטן ספנסר וייס, טראוויס ווריק, שחזר לקדנציה שנייה בקבוצה אחרי עונה בנהריה, וקיילב אגאדה, שממשיך לעונה נוספת בקבוצה אחרי שהציג יכולת טובה לאחר חידוש הליגה בעונה שעברה. 

טראוויס ווריק חוגג בקדנציה הקודמת בב"ש (איציק בלניצקי)טראוויס ווריק חוגג בקדנציה הקודמת בב"ש (איציק בלניצקי)

אריק גריפין התייחס לחזרה לישראל ואמר: ״זה תמיד מרגש אותי לחזור לישראל כי אני משחק פה כבר כמה שנים, אז זה תמיד מפתח אצלי תובנות ואני מנסה למצוא בית שבו אוכל לבנות את המורשת שלי ולעזור לקבוצה בצורה הטובה ביותר בה אני יכול לסייע. מצאתי פה קבוצה נהדרת על המגרש ומחוצה לו ואני שמח ומנסה לעזור בצורה הטובה ביותר״. 

המטרות לעונה הקרובה: ״המטרה העונה היא בראש ובראשונה להגיע לפלייאוף, זאת המטרה מספר 1 כי אחרי שמגיעים לפלייאוף הכל אפשרי. כמובן שאתה רוצה לסיים במקום כמה שיותר גבוה, כי אם נהיה מדורגים במקום טוב יהיו לנו סיכויים גבוהים יותר לנצח, אבל לא בהכרח בכל המקרים. אבל הציפיות שלי הן להגיע לפלייאוף, להיות סקורר מוביל לקבוצה שלי, להוביל גם בריבאונדים וחסימות ופשוט לעזור לקבוצה שלי בצורה הטובה ביותר בה אני יכול כדי לנצח כמה שיותר משחקים״.

ספנסר וייס ועמית זיס (איציק בלניצקי)ספנסר וייס ועמית זיס (איציק בלניצקי)

תחזית

כמו בעונה שעברה, בה נאבקה כנגד הירידה, הקבוצה האדומה מבירת הנגב תיאבק גם הפעם בתחתית בנסיון לשרוד, אך העובדה כי העונה ככל הנראה שתי קבוצות ירדו לליגה הלאומית תקשה על הדרומיים לשרוד והעונה תסתיים בירידה לליגה הלאומית.

בני הרצליה: לא התחזקה משמעותית

החבורה מהשרון, שחזרה לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד בליגה הלאומית אחרי שהוליכה את טבלת ליגת המשנה בזמן עצירתה של הליגה בעקבות פגרת הקורונה, מינתה הקיץ את שרון דרוקר הוותיק למאמן הקבוצה במקומו של מיקי גורקה, כאשר המטרה היא לתקוע יתד בליגת העל ולשרוד בליגה הבכירה.

אלישי כדיר, שרון דרוקר ופרנק גיינס (גרפיקה - קרולינה אריכמן)אלישי כדיר, שרון דרוקר ופרנק גיינס (גרפיקה - קרולינה אריכמן)

הכחולים מהשרון שמרו על רוב הסגל שהשיב את הקבוצה לליגת העל, כאשר קנדל אנתוני, ג׳אקים דונאלדסון, אלישי כדיר, ניצן חנוכי, אבירם זליקוביץ׳, אייזיאה אייזנדורף, גייב לוין, רון גוטמן, דין זהבי, דור ענבי ועידו פוגל, שהמשיכו עם הקבוצה לאחר שעלו איתה ליגה וינסו לסייע לה כעת על מנת להישאר בליגת העל.  

שרון דרוקר (איציק בלניצקי)שרון דרוקר (איציק בלניצקי)

בגזרת הרכש, פרנק גיינס, יאיר קרביץ וכמו כן, גם קוטי קלארק, שנפצע בכתפו וייעדר למשך חודש, כאשר במקומו המועדון מהשרון החתים על חוזה לחודש כמחליף זמני לקלארק את הגארד/פורוורד ג׳יילן מוריס, ששיחק באריס סלוניקי היוונית שעברה. 

מי שיובילו את הרצליה העונה הם הגארד פרנק גיינס, ששיחק בעונה שעברה בווירטוס בולוניה האיטלקית וינסה להנהיג העונה את הקבוצה מהשרון, כאשר בנוסף גם הפאוור פורוורד אלישי כדיר, שיחגוג השבוע את יום הולדתו ה-33, חוזר לליגת העל כאשר אין ספק שהמטרה מבחינתו היא גם להישאר בליגה הבכירה.

שחקני בני הרצליה (צילום: עודד קרני)שחקני בני הרצליה (צילום: עודד קרני)

הקבוצה של שרון דרוקר פתחה את העונה בהפסד 78:72 הפועל גלבוע/גליל בשמינית גמר גביע ווינר, התאוששה עם 71:90 גדול על הפועל חיפה ב׳דרבי העולות׳ בליגה הבלקנית, אך לאחר מכן חזרה לסורה עם שני הפסדים 87:78 ו-77:67 להפועל תל אביב במסגרת המפעל. כעת, הרצליה תרצה לחזור ולנצח ולרשום ניצחון נוסף על חשבון הפועל חיפה, הפעם במסגרת הליגה. 

אלישי כדיר התייחס להכנות לקראת העונה ואמר: ״מרגש מאוד לפתוח עונה חדשה אחרי הרבה זמן שלא שיחקנו. המטרה שלנו תהיה לתקוע יתד בליגת העל ולשחק כדורסל מהנה וחיובי. ברמה האישית אני מגיע עם הרבה מוטיבציה לקראת העונה כדי שנעשה עונה מוצלחת, אעשה הכל כדי לסייע להצלחת הקבוצה״.

שחקני בני הרצליה (צילום: עודד קרני)שחקני בני הרצליה (צילום: עודד קרני)

תחזית 

החבורה של שרון דרוקר תיאבק בתחתית לאחר שלא ביצעה חיזוק מספק הקיץ ולמעשה, לא בטוח שעשתה את ההתאמות הנדרשות על מנת להצליח בליגת העל. בשלב זה, בטח לאחר פציעתו של קלארק שיהיה זקוק לזמן נוסף על מנת להתחבר לקבוצה, נראה כי להרצליה יהיה קשה לשרוד בליגה ועל פי התחזית היא תרד ליגה בתום העונה ותשוב לליגת המשנה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */