יום שבת, 27.04.2024 שעה 02:44

איציק זוהר בן 50: ראיון חגיגי עם אייקון ישראלי

כוכב העבר, שמככב בריאליטי לצד פרשנות ועסקים, מציין יובל בראיון מיוחד ל-ONE: התובנות, הילדות במעברה, בת הזוג, הילדים שבתכנון, הטיפוח ונתניהו

|
זוהר. סוגר יובל (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
זוהר. סוגר יובל (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

החיים של איציק זוהר הם כמו רכבת הרים. הוא ידע עליות, ירידות ושוב עליות. כך גם הקריירה שלו. מצד אחד, רבים מחבריו של זוהר, שגדלו לצידו במעברה בבת ים, מצאו את עצמם במקומות לא טובים. זוהר ידע לפלס את עצמו בזכות הכדורגל למקומות אחרים. נראה שדווקא בשנים האחרונות זוהר נמצא בתקופה הטובה שלו כאשר הוא פורח בזכות תוכניות ריאליטי בהן הוא מככב, נכנס לעסקים ועשה סדר בחייו, הרבה בזכות בת הזוג לאורה שהפכה להיות הצד המאזן שלו.

פעם למשל אי אפשר היה לדבר עם זוהר בבוקר, כאשר רק היה הולך לישון. היום בשעת בוקר מוקדמת אפשר למצוא אותו בדרך למשרד, שם הוא עובד על פיתוח העסקים בהם הוא שותף.

זוהר סוגר בדיוק היום (שבת) 50. בכדורגל הישראלי הוא השיג שלוש אליפויות ועוד שלוש זכיות בגביע המדינה, באירופה הקריירה שלו הייתה פספוס גדול. לרגל יום הולדתו, בראיון מיוחד ל-ONE זוהר מדבר על הכול בפתיחות. מחגיגות יום ההולדת, דרך הילדות, על הטעויות, על הנפילות בדרך, על הזוגיות עם לאורה, על הכדורגל הישראלי על הביקורות וגם על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זוהר. ראיון לא שגרתי (רדאד ג'בארה)זוהר. ראיון לא שגרתי (רדאד ג'בארה)

איציק זוהר, מזל טוב, יום הולדת שמח,  איך זה לחגוג יום הולדת 50?
”תודה. אני לא יודע, אני לא מרגיש ככה. אני אפילו לא קרוב להרגיש ככה, המספר ליד השם שלי מוזר לי מאוד”.

כמו מה אתה מרגיש?
”אני מרגיש כמו שאתה יודע ומכיר אותי, הנפש שלי היא מאוד צעירה, אני כל הזמן בתנועה ועושה דברים שבעיקר קשורים לווייב צעיר ולא כזה שמתאים לגיל, אז אני לא מתחבר למספר הזה, הוא מרגיש לי כמו איזו טעות.

מלחיץ?
”לא. לאחד שעשה כל כך הרבה דברים בחיים כמוני, ופלוס מינוס נמצא באמצע החיים – מלחיץ זה לא. לא הייתי חוזר אפילו שנה אחת אחורה, כל גיל מביא איתו חוכמות חדשות, תובנות חדשות, ניסיון, אפשרות להסתכל על הטעויות שעשית בצורה יותר נכונה. אני משתדל ליהנות מכל דבר שהגיל מביא איתו, לא משנה המספר”.

זוהר. "נפש צעירה" (רדאד ג'בארה)זוהר. "נפש צעירה" (רדאד ג'בארה)

על אילו תובנות חדשות אתה מדבר?
”אני חושב שאחת הטעויות הכי גדולות שלי הייתה בחירת האנשים סביבי. אחת התובנות הגדולות שלי היא לבחור את האנשים שלא יגידו לך רק מה שאתה רוצה לשמוע, אלא את מה שאתה צריך לשמוע. אנשים שיביאו אותך למקומות שבהם תוכל לממש את הפוטנציאל שלך ולא כאלה שיביאו אותך למטה, שיעזרו לך להסתכל על העתיד ולא רק על העבר”.

אתה חושב שאם היית בוחר אנשים אחרים, היית מגיע לשיאים גבוהים יותר בקריירה?
”חד משמעית כן. אחד הדברים שמנעו ממני לממש את כל הפוטנציאל שלי, אמנם לא בארץ אבל בחו”ל. אמנם בארץ הגעתי להישגים מאוד מאוד יפים, אבל בכל מה שקשור לחו”ל, אם הייתי יודע לבחור אנשים שהיו מנהלים אותי כמו שצריך הייתי מצליח לעשות דברים הרבה יותר גדולים, לא רק בכדורגל, בחירת האנשים הנכונים לידך זה החל מבת הזוג, דרך החבר הקרוב, המנהל הנכון, כל הדברים האלה הם דברים מאוד חשובים לאנשים שרוצים קריירה מקצוענית”.

לאן אתה חושב שהיית יכול להגיע אם היית עושה את הדברים אחרת?
”בטח יותר מהמקומות שהגעתי אליהם. רציתי, ניסיתי, אבל היום כל אחד שהוא לא אני או אייל ברקוביץ’ או אבי נמני, מתנהל כמותג. הדרך שבה מוכרים אותך ממזערת את האפשרות להיכשל כמעט לאפס. לפני שקבוצה בוחרת אותך אתה צריך לבחור לאיזו קבוצה אתה רוצה ללכת ולאיזה ליגה ויכול לקבוע כמעט מראש איך הדברים ייראו שם”.

רונאלדו. מותג עולמי (רויטרס)רונאלדו. מותג עולמי (רויטרס)

מהמעברה – לטופ של הכדורגל

מה המשחק הכי גדול בקריירה שלך?
”ברמת הנבחרת היו לי כמה, היה מול אורוגוואי במשחק הפרישה של אלי אוחנה, המשחק מול רומניה שהוצאנו 1:1, שני הגולים הראשונים של ישראל באירופה מול אוסטריה כשהבקעתי את שני הגולים הראשונים וזה ייזכר לעד לשמחתי (ישראל הפסידה 5:2 במוקדמות מונדיאל 94 , ג.ל. ). עם מכבי ת”א היו לי משחקי אליפות, עם בית”ר ירושלים הכי זכור לי זה שניצחנו את מכבי חיפה בעונת האליפות הראשונה בחצי הגמר 2:4 כשהם הובילו 0:2 בר”ג עם 50 אלף צופים, קיבלתי ציון 9 או 10 במשחק הזה. ברמת התחושות לא זוכר שהגעתי לפיקים כאלה גדולים אחרי זה. היה גם את המשחק שהבקעתי פעמיים מהקרן”.

מה הרגע הכי לא טוב שלך בקריירה?
”אני חושב שהיה לי איזה רגע במכבי ת”א נגד גראסהופרס אחרי שעשינו 1:1 בשווייץ וחשבנו שנעלה לליגת האלופות, וקיבלנו גול טיפשי בדקה הרביעית בבלומפילד. האכזבה שהייתה לי באותו משחק זה הפספוס הכי גדול. בעצם אולי יש לי יותר גדול שקשור לחו”ל, כשעזבתי את קריסטל פאלאס ויתרתי על החוזה לטובת כרטיס השחקן, אמרו לי שבטורינו רוצים לבחון אותי, נסעתי לשם לשלושה ימים, הייתי בכושר שיא, התקשרו לפיני זהבי שרוצים להחתים אותי, הציעו חמישה מיליון דולר על הכרטיס וחוזה לשלוש שנים של למעלה משני מיליון דולר”.

זוהר במדי קריסטל פאלאס. פספוס באיטליה (רויטרס)זוהר במדי קריסטל פאלאס. פספוס באיטליה (רויטרס)

“כשהסתיימו השלושה ימים אמרו לי שאני חלק מהקבוצה שלהם, ואז ביקשו שאצטרף למשחק מול קבוצה מהליגה השלישית או הרביעית, אז אמרתי להם שאם אני בא אני רוצה לשחק. אמרו לי שאני לא חייב כי הסתיימו המבחנים אבל לא ויתרתי, נכנסתי בחצי השני והיה לי משחק מצוין, עברתי שלושה שחקנים ועברתי את השוער, בא להכניס את הכדור לשער ריק והברך שלי עפה מהרגל, אף אחד לא נגע בי ולא היה לידי, קרעתי את הרצועה והלך כל החוזה בליגה האיטלקית ועם טורינו. לפעמים מהמקום הכי גבוה שאתה יכול להיות, מבלי שנגעו בי, נשארתי בלי קבוצה ובלי כלום ואז חזרתי לנתניה”.

מה שלוש הטעויות הכי קשות שעשית בקריירה?
”קודם כל אני בטוח שיש לי יותר משלוש, אבל אם צריך לבחור שלוש, אז הראשונה והעיקרית היא שלא חשבתי על העתיד שלי כשהייתי צריך, ובתוך הטעות הזאת יש עוד 100 טעויות, אז כל השלוש נמצאות שם. היכולת שלי לחשוב שכאילו פיצחתי את הנוסחה מנעה ממני לחשוב קדימה ולהסתכל קדימה, גרמה לי לחיות רק את הרגע”.

כמה מההתנהגות וההתנהלות שלך הגיע מזה שגדלת במעברה בבת ים? זה גרם לך לחשוב על פיצוי באופן מיידי ולא לחשוב קדימה?
”אולי לא במודע, אבל בתת מודע בטוח שזה השפיע. היה שם מקום גדול מאוד לפצות, לרצות, לקנות הכל בכסף, להראות לכל העולם שאני לא אותו ילד עני שהייתי”.

איציק זוהר וגל אלברמן. לא מוותר על הכדור (רדאד ג'בארה)איציק זוהר וגל אלברמן. לא מוותר על הכדור (רדאד ג'בארה)

אתה זוכר את הילדות שלך?
”בוודאי, לא שוכח אפילו לרגע מאיפה באתי. לא שוכח שבאתי ממעברה, אני נוסע לשם מדי פעם. בית הכנסת שבו עשו לי את ברית המילה עדיין קיים ויש מגדלים וגורדי שחקים מסביבו, והבית כנסת שם. אני מדי פעם הולך לראות ולחוש, כמעט כל פעם כשאני בבת ים. אני לעולם לא אשכח מאיפה באתי ומה אני רוצה לראות”.

כשאתה רואה את זה, מה עובר לך בראש?
”בעיקר ’וואו’. אני אומר שאפו להורים שלי שגם מהמקום הזה הצליחו להוציא אותנו בני אדם טובים, ולגרום לי להצליח בקריירה שלי. זיכרונות מאוד יפים, אבל בעיקר זה נותן את המשמעות והפרופורציה של החיים, לראות מאיפה באתי. לכל אותם ילדים שקוראים את הכתבה הזאת וחושבים שאין להם סיכוי להגיע רחוק בגלל שאין אמצעים, שידעו שהמלחמה על החלום יכולה לנצח כל דבר”.

זוהר. הפך לכוכב (רדאד ג'בארה)זוהר. הפך לכוכב (רדאד ג'בארה)

“רוצה עוד עשרה ילדים, אבל כמו שיש לי”

היו הרבה שנים שבהם איציק זוהר היה מסתבך סדרתי, היום כבר לא נראה את זה?
”זה מטיפשות, לא בגלל שחשבתי שאני יודע דברים שאחרים לא יודעים. הייתי טיפש והרשיתי לעצמי להיכנס לבורות שלא הייתי צריך להיכנס. לכל גיל יש את התובנות שלו והעניין הוא ללמוד מהטעויות וללכת קדימה”.

איך אתה מתכנן את העשור הקרוב שלך? מה תרצה להשיג בו?
”אני רוצה קודם כל להיות בריא ושהיקרים לי יהיה בריאים, לממש את הפוטנציאל שיש בי, הפוטנציאל הגולמי שיש בי, להצליח, להביא את עצמי מבחינה כלכלית למקומות גבוהים הרבה יותר ולאיפה שהייתי, בין אם זה בטלוויזיה או ברדיו ובין אם זה בעסקים הפרטיים שלי”.

הגעת כבר למצב של פשיטת רגל, היום אתה כבר רוצה ללכת רק קדימה ולא להסתבך שוב בדברים כאלה.
”אני מדבר איתך ואני בדרך למשרד, אני בדרך לעבודה. פעם היית משיג אותי בשעה כזאת? בחלומות, אולי מתוך חלום הייתי יכול לדבר איתך. אתה מבין שלבוקר וליום יש משמעות הרבה יותר גדולה מהלילה, בדרך כלל העשייה הגדולה והמשמעותית ביותר נעשית ביום ולא בלילה, הרצון ללכת ולכבוש ולממש את כל הגשרים שבניתי לעצמי לאורך כל הקריירה והתייחסתי אליהם כמובן מאליו, היום אני לא מתייחס אליהם כמובן מאליו. היום אני הולך לפגישות עסקיות עם מנכ”לים ובעלי חברות הכי גדולים שיש במשק שעוד אני זוכר אותם כשהיו אוהדים של הקבוצות שבהם הייתי משחק ואחרי כל פגישה כזאת שולח SMS ואומר תודה רבה ושזה לא מובן מאליו ומחכה כבר לפגישה הבאה, בניגוד לפעם שחשבתי שאני לבד ביקום”.

זוהר. "לממש את הגשרים" (רדאד ג'בארה)זוהר. "לממש את הגשרים" (רדאד ג'בארה)

מי עשה לך את הסוויץ’ בראש?
”קודם כל זה צריך לבוא מבפנים, הרצון להשתנות צריך לבוא ממך, אף אחד לא יוכל לשנות אותך אם לא תרצה להשתנות. כמובן שללאורה (בת הזוג, ג.ל) יש משקל מאוד גדול בזה, בעיקר ברצון לממש את הפוטנציאל. עוד יום ועוד יום ועוד עסקה ועוד פגישה, ו-וואלה אתה מבין שהיא צדקה, יש עדיין מה להוציא והיא לא ויתרה גם כשאני ויתרתי לעצמי, אני מקווה מאוד שבסופו של דבר זה ישתלם”.

יש ביניכם פער גילים גדול, אבל נראה שלאורה היא המבוגר האחראי ואיזנה אותך בסופו של דבר.
”חד משמעית, למרות פער הגילים היא הצד הבוגר ביחסים. היא ראתה דברים שאני לפעמים לא מצליח לראות בעצמי. זה פשוט מדהים ויפה לראות בחורה צעירה עם נפש כל כך בוגרת. זו זכות. בגדול אנחנו חברים מאוד טובים מעבר לזוגיות שלנו. הטלפון הראשון אחרי פגישה או לפני פגישה הוא אליה, וזה בעצם השינוי. הרצון שלך לחלוק, לשתף, ולא לחשוב שאתה יודע הכל לבד. כשיש לך מישהו שמאמין בך בצורה כזאת ורואה בך את הדברים הטובים ביותר ויודע לאן אתה יכול להגיע, התובנות שלו יכולות לשנות את כל התמונה”.

הצעת לה נישואין, אבל מתי מתוכננת החתונה?
”אני מאמין שייקח עוד זמן, היא צריכה להתגייר, אנחנו לא בלחץ”.

זוהר ולאורה. "חברים מאוד טובים מעבר לזוגיות" (עמית מצפה)זוהר ולאורה. "חברים מאוד טובים מעבר לזוגיות" (עמית מצפה)

ילדים בתכנון עוד?
”אני רוצה עוד עשרה ילדים כמו שיש לי. כמה שיותר יותר טוב, אבל קודם שיהיו בריאים כולם, אבל שלושה כמו שיש לי, עוד עשרה אני רוצה אם אפשר”.

בזמנו הייתה עליך סטיגמה של אחד שמתהולל עם לא מעט נשים, היום אתה בזוגיות, איך זה מרגיש, עדיין מתחילות איתך?
”פעם זה היה מחמיא לי שאתה מדבר איתי על הדברים האלה, היום זה מבאס אותי. היום שאלה כזאת מבאסת אותי, מעצבנת אותי. זה מחמיא ותו לא, אני לא נותן לזה מקום ופתח להיכנס אליי, לא נותן לזה שום משמעות, יש דברים הרבה יותר חשובים”.

זוהר. "יש דברים יותר חשובים" (רדאד ג'בארה)זוהר. "יש דברים יותר חשובים" (רדאד ג'בארה)

בשנים האחרונות נהיית כוכב ריאליטי, אתה ולאורה הצטלמתם ל’זוג מנצח’ שאמור לעלות בחודשים הקרובים, זה הייעוד שלך בשנים הקרובות, למצות את הפופולריות שבך?
”למה שאתה קורא ‘ריאליטי’, אני קורא עבודה. אני רואה את זה כעוד מקור הכנסה, ומעבר לדברים הנלווים שזה מביא, אני רואה בזה עבודה נטו ואין לי בעיה תמיד לחוות, אני תמיד סקרן לדעת מה הדברים האלה יכולים להוציא, אבל כשאני עושה את זה אני רואה את זה כעבודה”.

היו גם ביקורות, על הריב שלך עם דין מירושניקוב בעונה האחרונה.
”זה היה דבר קטן מאוד, אני חושב שיצאתי טוב מאוד בתוכנית. אני מקבל תגובות מאלפי ילדים שראו את התכנית ורוצים להיות שחקני כדורגל, רוצים לקבל טיפים, אני כל כך מתרגש מזה. זה אחד הבונוסים הכי גדולים שלי מגולסטאר”.

פיצוץ גדול בגולסטאר בין איציק זוהר לדין

זה הכניס אותך לתודעה גם של הילדים שלא גדלו עליך כשחקן.
”כן, אני עובר ליד בית ספר בטעות או שאני הולך להרצאה כזאת או אחרת, זה פשוט מטורף. כששיחקתי במכבי ת”א או בית”ר ירושלים זה לא היה ככה, זה פשוט מטורף. הילדים מבית הספר של הבת שלי, אליה, לא יודעים שהייתי שחקן בנבחרת ישראל, הם מכירים אותי כשחקן הטוב מגולסטאר, וכשהם מדמיינים בראש איך הם רוצים להיות שחקנים, הם אומרים לי שהם רוצים להיות כמוני וזה מרגש אותי. זה מחמיא לי שאני מתעסק בדברים כאלה”.

גם בגולסטאר עלית לשחק פצוע, זה מה שמאפיין את איציק זוהר?
”הרצון שלי לנצח, הווינריות, הרצון לא לוותר, לפעמים יש לזה השלכות וזה יכול להיגמר בפציעות כמו שראינו, אבל לפעמים זה גם מצליח וידעתי כמה חברים שלי במקרה הזה תלויים בי ולא רציתי לוותר ולא להיכנע, אני חושב שבעיקר ההורים של הילדים שרואים את הרצון ללכת עם החלום עד הסוף ולא לוותר, מבינים שכמו שאמרתי בהתחלה יכולתי לתת למקום הזה של מאיפה שאני מגיע להכניע אותי, היו לי את כל הסיבות לוותר. מקום, עוני, מצב סוציו אקונומי נמוך, אבל בחרתי לא להיכנע”.

היו תקופות שחשבת שאתה תגמור אחרת?
”כן, כשאתה מסתובב בחברה שלא מבינה בדברים אחרים, נולדת לתוך החוסר הזה, העוני, הפשע וכל הדברים הפחות טובים בחיים והחברה מטאטא אותה מתחת לשטיח, אז החברה הזאת מתישהו יכולה להכניע אותך. למזלי היה לי את הכדורגל מגיל צעיר שתמיד ישב לי בראש. תמיד חששתי להפסיד את האימון הבא, את המשחק הבא, את הגול הבא וזה שמר עליי מכל משמר הדברים הללו”.

כמה מהחברים שגדלו איתך גמרו בסופו של דבר מאחורי סורג ובריח?
”הרבה”.

יש כאלה שמתקשרים אליך לפעמים ומבקשים עזרה?
”כן, אני לא שוכח. כשיש לי אפשרות לעזור אני עוזר לכולם, לא שוכח אף אחד מהם, לא שוכח איפה גדלתי ומה ההורים שלי היו צריכים לעבור כדי שאני אהיה שחקן כדורגל. מקווה שבורא עולם ייתן לי תמיד את האפשרות לעזור, אני אהיה הכי מאושר בעולם. אבל כדי שזה יקרה אני צריך לעזור לעצמי קודם”.

בגולסטאר, כמה שייע פייגנבוים הוא באמת כזה מצחיק?
”שייע הוא מחולק לשניים – יש את שייע שהוא ה’אבא’ של גולסטאר, ויש את שייע שהוא ילד פשוט. באופי שלו הוא ילד, הוא לא מספר בדיחות, אבל כשאתה נכנס לתוך התחרות אתה רואה בן אדם שתמיד רוצה לנצח, והווייב שלו הוא פשוט הכי מצחיק בעולם”.

שייע פייגנבוים. ילד באופי (רדאד ג'בארה)שייע פייגנבוים. ילד באופי (רדאד ג'בארה)

אתה עובד גם כפרשן ב-ONE, ולא מזמן הייתה ביקורת מאוד גדולה כלפי הפרשנות שלך במשחקי הליגה הספרדית.
”אני עושה את מה שאני יודע לעשות ואת מה שאני אוהב לעשות ועושה את זה מכל הלב, אני תמיד אמשוך אש, תמיד אייצר עניין ותמיד תהיה אופוזיציה לכל דבר. אני לוקח את הדבר הטוב מזה ואני יודע שאני לא נמצא בכל אותם ערוצים כל כך הרבה שנים בגלל הפרצוף היפה שלי, במקביל אני מקבל אחרי כל שידור שלי אלפי תגובות טובות על הפרשנות שלי, לפעמים אני גם לומד מהביקורות. גם בביקורות שהיא מאוד פוגעת ועוקצנית אני לא מזלזל, בודק מה אפשר לקחת ולומד להבא”.

זוהר. "תמיד אמשוך אש" (רדאד ג'בארה)זוהר. "תמיד אמשוך אש" (רדאד ג'בארה)

“ברקוביץ’ צריך להיות המאמן הבא בנבחרת”

מה דעתך על רמת הכדורגל בישראל כיום?
”הרמה לצערי נכון להיום מאוד מאוד נמוכה, להוציא משחק או שניים בעונה שבאמת כיף לראות, הרמה מאוד נמוכה. אני לא משחקני העבר שאומרים ‘בתקופה שלנו’, התקופה שלנו הסתיימה, אנחנו לא מעניינים, אבל ביחס למה שאנחנו רואים היום – הרמה מאוד מאוד נמוכה”.

מה היית עושה כדי לשפר את המצב?
”תראה, המצב יכול להשתפר קודם כל אם ייקחו שחקני עבר ואני מדגיש שלא אני, בסבסוד של משרד הספורט, לנתק אותם מהעבודות, הם אלה שצריכים ללמד את הילדים לשחק כדורגל, ולא אותם אנשים שעובדים בבזק או בחברת חשמל ומתייחסים לזה כאל השלמת הכנסה, זורקים לילדים כדור וגופיות ואומרים להם ‘שחקו’. זה לא יקדם את העתיד של הכדורגל בישראל, צריכים להביא שחקני עבר עם ידע וניסיון ולהציב אותם כמעט בכל קבוצה, ולקבוצות שאין – יממנו דרך משרד הספורט וישלמו להם את המשכורות. הדבר השני, עד שלא יבואו לפה זרים כמו ג’ובאני רוסו, אישטוואן פישונט, סטפן שאלוי, סרגיי קנדאורוב, שחקנים שהיום אתה לא יכול להביא אותם כי אין כסף, רק אז הכדורגל יתרומם. כל עוד באים לפה זרים רק כדי לסתום חורים בסגל ולקדם קומבינות של כל מיני אנשים שקשורים לכדורגל שלא אנקוב בשמם, הכדורגל פה ימשיך לדרוך במקום ומדי פעם נעשה הישג כזה או אחר, מדי פעם יצא לנו איזה ערן זהבי כזה או אחר, אבל לא נגיע לשום מקום”.

ג'ובאני רוסו. כבר אין זרים כאלה (עמרי שטיין)ג'ובאני רוסו. כבר אין זרים כאלה (עמרי שטיין)

מי אתה חושב שיהיה הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי?
“אנחנו עדיין לא רואים שחקנים בליגת העל ברמות האלה, אבל אני מקווה שיהיו שחקנים שיצליחו בתקופה הקרובה לרגש את הקהל, יגיעו להישגים ברמת הנבחרת וברמה הקבוצתית ויפרצו קדימה ברמה האישית”.

את מי היית ממנה למאמן הנבחרת אחרי וילי רוטנשטיינר?
”אייל ברקוביץ’. חד וחלק. אומרים ‘אין לו ניסיון’, אבל נבחרת כדורגל ובעיקר נבחרת ישראל לא צריכה מאמן, היא צריכה מנהל. אתה מקבל את השחקנים האלה 20-30 ימים בשנה וגם לא רצוף, איזה שינוי אתה יכול לעשות כבר אצל השחקנים האלה, שחלקם משחקים בליגה הישראלית וחלקם בחו”ל? אייל ברקוביץ’ יכול לבוא ולנהל אותם, את חדר ההלבשה ולדעת בדיוק מה להגיד בכל רגע נתון בחדר ההלבשה, וכמובן שהוא בא עם כל העבר ההיסטורי שלו בנבחרת ישראל ושחקנים רוצים ללמוד ולהיות חלק מזה”.

שחקני הנבחרת. צריכים מנהל (איציק בלניצקי)שחקני הנבחרת. צריכים מנהל (איציק בלניצקי)

ומה לגבי זה שהוא לא מוכן שקפטן נבחרת ישראל לא ישיר את ההמנון?
”ההמנון שייך לעם היהודי, אבל נאתכו והשחקנים הערבים הם לא יהודים, אין לי בעיה עם זה שלא ישירו את ההמנון, כל עוד הם אזרחים במדינת ישראל יש להם בדיוק את אותן זכויות כמוני וכמוך. ההמנון נכתב ונועד לעם היהודי, נאתכו לא יכול לשיר ‘נפש יהודי הומיה’, אני יכול להבין אותו”.

אייל היה צריך לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו?
”אני חושב שכן. ברגע שנכנסים לסוגיה של ההמנון זה הופך להיות פוליטי, ולא צריכים להכניס פוליטיקה, אלא להפריד טוטלית. מי שלובש את חולצת נבחרת ישראל מייצג את מדינת ישראל, אם הוא יכול לתרום מבחינה מקצועית, מבחינתי שישיר שיר של ביונסה. ירצו או לא ירצו, זו גם המדינה שלו”.

זוהר עם ברקוביץ'. "יכול לבוא ולנהל" (משה חרמון)זוהר עם ברקוביץ'. "יכול לבוא ולנהל" (משה חרמון)

“מטפח את הנפש”

בגיל 60, מה תהיה כותרת הריאיון עם איציק זוהר?
”וואלה לא יודע. לא מעניין אותי, התחנות בחיים שלי הן לא מראיון לראיון, התחנות בחיים שלי, לפחות היום קשורות לדברים אחרים. אם תעשה איתי ראיון בעוד 10 שנים זה אומר שהצלחתי”.

אתה אומר שאתה מרגיש צעיר עד היום, כמה שעות אתה מקדיש לטיפוח עצמי בכל יום?
”שעתיים. השעתיים היחידות שאני מתאמן, אני הולך עם המאמן האישי שלי צחי אילוז ששיחק איתי במכבי נתניה והוא פשוט בהלם ממני, אומר לי שבימים ששיחקנו ביחד לא הייתי מתאמן ככה. אבל הדבר היחיד שאני  מטפח זה את הנפש, אלוהים בירך אותי ותודה לאל הכל בסדר, אבל לטפח ולספק את הנפש זה הכי חשוב, למרות שגם לטפח את הגוף זה חשוב”.

זוהר. לגוף ולנפש (רדאד ג'בארה)זוהר. לגוף ולנפש (רדאד ג'בארה)

מה העצה הכי טובה שאתה יכול לתת לגברים?
”כשאני אקבל קמפיין ו-ONE יממנו אותו אני אדע לתת עצות לגברים (צוחק). אבל ברצינות, העצה שאני נותן ללא מעט גברים שפונים אליי, הטיפוח והמראה החיצוני הם בהחלט כרטיס ביקור שיכול לעשות רושם כזה או אחר, לטוב ולרע, אבל זה לא נגמר שם. הדרך שבה אתה מציג את הדברים, הדרך שבה אתה מתנהל  והרושם שאתה נותן זה לא הדבר הכי חשוב, אבל זה גם חשוב. אני בטוח שאם היה יושב אצלנו באולפן מישהו מוזנח, הדרך שלו להעביר את הדברים הייתה הרבה יותר קשה. צריך לכבד את עצמך ואת המקום שאליו אתה מגיע, בין אם זה לשידור, לאולפן, לפגישה או לדייט”.

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?
”להיות בים, אני מאוד אוהב את הים. אני מאוד אוהב טניס, אני משחק טניס עם שחקני עבר גדולים כמו אנדי רם והראל לוי”.

אנדי רם. יריב האימונים (רדאד ג'בארה)אנדי רם. יריב האימונים (רדאד ג'בארה)

אתה נותן להם בראש?
”לא נותן להם בראש בטניס כמו שהם לא נותנים לי בראש בכדורגל”.

אתה חושב שהיית יכול להיות טניסאי טוב?
”אני חושב שכן”.

דעתך על כל מה שקורה במדינה, ההתנהלות בצל הקורונה, החיים הכלכליים מנקודות מבט של אזרח.
”אני כואב את זה בצורה בלתי רגילה. אותם אנשים מסכנים שאין להם אפשרות לפתוח את העסקים או סוגרים עסקים של שנים, זה פשוט גיהינום מה שהמדינה הזאת מעבירה את האזרחים שלה. לא למות מקורונה אבל כן למות מצער? אני לא מצליח להבין את זה. דווקא בתקופה כזאת המדינה מממשת את החלום האוטופי של כולם של לעשות שלם עם מדינות ערב, אבל מה עדיף למות מצער? אפשר במקום לקבל החלטות שהם נעולות בצורה בלתי רגילה, החלטות פוליטיות לחלוטין, לקבל החלטות ענייניות לטובת אותם אנשים שרוצים להתפרנס ולחיות במדינה הזאת בכבוד ופשוט לאפשר להם את זה. די כבר, מספיק”.

"משהו לא בסדר במדינה" (עמרי שטיין)"משהו לא בסדר במדינה" (עמרי שטיין)

לסיום, אתה חושב שראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לפנות את הכיסא?
”אני חושב שצריך לחלק את זה לשניים. אני חושב שבכל מה שקשור למדיניות החוץ, ראש הממשלה עושה פלאים, בכל מה שקשור למעמד של ישראל בעולם בעיקר בכל מה שמול ארה”ב ומדינות ערב. במדיניות הפנים, כשהכל היה פה בסדר, כולם פה חיפשו שלום, עכשיו שיש שלום – משהו לא בסדר במדינה. משהו לא בסדר. עד שלא יתגברו על הפילוג שנוצר בעם ועל הכמעט מלחמת אחים שיש פה בעם, לשלום לא תהיה משמעות אמיתית”.

איציק זוהר משמש כפרשן ב-ONE

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */