יום שישי, 17.05.2024 שעה 00:22

קבוצות יחויבו בהדרכות למניעת הטרדות מיניות

הוועדה לקידום מעמד האישה הרימה את הרף בכל הנוגע למלחמה בהטרדות המיניות בספורט. פורר: "שינוי היסטורי". בדיון נטען: "יש גם מקרים מתחת לגיל 14"

|
כדור כדורגל (רדאד ג'בארה)
כדור כדורגל (רדאד ג'בארה)

המדינה מבצעת צעדים משמעותיים יותר למניעת הטרדות מיניות בספורט הישראלי. הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בראשותו של ח"כ עודד פורר, אישרה הבוקר (שלישי) את התקנות בחוק למניעת הטרדות מיניות, כך שיטילו חובה על קבוצות ואיגודי ספורט לבצע הדרכות למניעת הטרדה מינית אחת לתקופה. 

התקנות הגיעו לידי אישור בזכות היענותם המהירה של שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר התרבות והספורט חילי טרופר, שנרתמו לכך לבקשתו של יו"ר הועדה, ח"כ פורר, שביקש את התיקון. השרים אף השתתפו בישיבת הוועדה.

הסכם שיתוף הפעולה ההיסטורי

לפי התקנות החדשות, כל הצוותים, המאמנים והמדריכים באיגודים ובאגודות בספורט הישראלי יחויבו לעבור הדרכות בנושא מניעת הטרדות מיניות. בנוסף, מגיל 16 יחויבו כל הספורטאים לעבור הדרכה ובין הגילאים 14-16 יינתנו הדרכות בהסכמת ההורים. יצוין כי כל מאמן או האחראי על העברת ההדרכות באיגודי הספורט יעברו הכשרה של 18 שעות בנושא ורק לאחריהן יוכלו לקיים הדרכה באגודות ובקבוצות להן הם שייכים. בנוסף, על גופי הספורט הנתמכים על ידי המדינה תחול חובת דיווח במקרים של הטרדות.

"התקנות הללו הן שינוי היסטורי ורף חדש שהצבנו במלחמה נגד ההטרדות המיניות בספורט. הבסיס לכל מאבק שכזה הם הסברה וחינוך נכונים שיגיעו לכל גורם הקשור לגוף הספורט. האתגר הגדול הוא למנוע את ההטרדות בזכות הכשרות וחינוך. אם הבינו שכך צריך להיות במקומות עבודה, בצה"ל ובמשרדי הממשלה אז בטח ובטח שכך צריך להיות הדבר לנערים ונערות הנמצאים בראשית דרכם", הסביר ח”כ פורר.

עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)

שר המשפטים אבי ניסנקורן ציין: "כמו בכל תחומי העיסוק, גם בספורט, אנו מחויבים להיאבק למיגור תופעות פוגעניות של הטרדות מיניות. החלטתי לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה והצגתי מתווה להגברת חובת ארגוני הספורט בנושא החשוב הזה. אני מברך את חברי הוועדה על אישור התקנות, כך נעודד תרבות ספורט בסביבה מוגנת ונוחה לכל ספורטאי וספורטאית".

שר המשפטים אבי ניסנקורן (באדיבות: הסתדרות העובדים)שר המשפטים אבי ניסנקורן (באדיבות: הסתדרות העובדים)

שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף: "האחריות שלנו היא למנוע הטרדות מיניות בכלל ובספורט בפרט. אני רואה ערך גדול בפעולה בעניין ושמח על ההחלטה המשותפת לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה ובכך למגר את התופעה ולהגן על ספורטאים וספורטאיות. בתפקידי כשר הספורט אמשיך להיאבק על נושא מניעת הטרדות מיניות בכל דרך ואפעל ככל יכולתי כדי שתופעות מסוג זה יטופלו בצורה המיטבית".

חילי טרופר (דוברות שר הספורט)חילי טרופר (דוברות שר הספורט)

יחד עם זאת, בדיון הייתה ביקורת על חלק מההחלטות. מנכ”ל איגוד השחייה, אמיר טיטו, טען בפני הוועדה: “החלק הארי של מקרי ההטרדות מבוצעים על ידי מדריכים ומאמנים שנמצאים כביכול במעמד גבוה יותר. אם נעביר את השרביט למאמנים כדי שהם יעבירו את ההדרכות לספורטאים, נייצר פה מנגנון מסוכן שבו הם אפילו יידעו איך להיזהר יותר ולנצל את המצב. לצערי אני מכיר מקרים כאלה באיגודים אחרים בעולם שפעלו בצורה כזאת ואותם אלו שהעבירו הדרכות הם אלו שהטרידו. זה מסוכן”.

אמיר טיטו, מנכ"ל איגוד השחייה (נעם מורנו)אמיר טיטו, מנכ"ל איגוד השחייה (נעם מורנו)

כמו כן, העיד טיטו: “הייתי ממונה על הטרדות מיניות באיגוד השחייה ובמהלך השנתיים האחרונות הגיעו אליי מספר מקרים שטיפלתי בהם. היה מקרה מסוים אחד שאם לא הייתי לוקח בו את אותה מתלוננת לבית הוריה ומבקש את אישורם ללכת איתה לתחנת המשטרה, אותו המאמן עדיין היה מאמן אותה ועדיין היה ממשיך לעשות את מה שעשה. וזה אחרי שפניתי לכל הגורמים הרלוונטיים כדי לסייע בנושא. לא הייתה ברירה. הנייר סופג הכל ואפשר לכתוב חוקים אבל הכי חשוב זה לדעת שיש פתרון אמיתי ופרקטי לממונים שעברו הכשרה של 18 שעות, על מה הם יכולים לעשות בפועל כשהם יכולים לעשות מקרה. כשקרה משהו, רק פנייה למשטרה ולחדר החקירות הועילה כי לא קיבלתי מענה מהארגונים האחרים. יש מקרים רבים גם מתחת לגיל 14 וצריך לתת להם מענה ולהכניס זאת למודעות של ההורים והספורטאים, גם שם הסכנה גדולה ביותר”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */