יום חמישי, 02.05.2024 שעה 23:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"כדורגל הנשים - אפליה פעילה של ההתאחדות"

ח"כ מרב מיכאלי בוועדת החינוך, התרבות והספורט: "כמו שרואים ה'שוויון חוגג'". אורן חסון: "חושש ששחקניות לא יחזרו". קמר: "אחת הבעיות - התשתיות"

|
שחקניות נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)
שחקניות נבחרת ישראל (חגי מיכאלי)

בוועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת ערכו היום (שני) דיון, כאשר על הפרק – “אפלייתן של כדורגלניות הנשים בישראל”. את הדיון הובילה פתחה חברת הכנסת מרב מיכאלי, כאשר בהמשך גם מההתאחדות עלו לענות לדבריה ולשאר הנושאים שעלו בדיון.

מיכאלי שיתפה: “גברים 87 מיליון שקל, נשים 5 מיליון שקל. תמיכה בספורטאי מקצועי, גברים מקבלים תמיכה, נשים לא. ‘במקרה’ בקריטריונים נשים לא נכנסות. ההתאחדות לא פנתה לקבל תמיכה בשביל הכדורגל נשים. אין להן חשיפה, יש אפליה בחזרה למשחקים ואין מנהלת לנשים בכלל, יש להן רק ליגה מקצוענית אחת וכמו שרואים השוויון חוגג”.

שחקניות נבחרת ישראל (הפייסבוק של ההתאחדות)שחקניות נבחרת ישראל (הפייסבוק של ההתאחדות)

“זו אפליה פעילה של ההתאחדות. 18 אחוז מהזכות הצבעה היא לכדורגל נשים. אנחנו צריכות לקבל תשובות למה יש אפליה כזאת ומה עם משרד התרבות והספורט? למה ההתאחדות לא מקימה מנהלת לכדורגל הנשים? למה אין קריטריונים כדי שנשים יוכלו לקבל תמיכה?”. 

בהמשך, יו”ר ההתאחדות אורן חסון הגיב לדברים שעלו בדיון: “הבעיה הגדולה היא כמות השחקניות. בבתי הספר אין כמעט פעילות של שחקניות, מקור הצמיחה זה התשתית. כדורגל הנשים ממתין לאישור חזרה, אלו ההנחיות של המשרד בריאות. יש 40 אלף שחקנים פעילים שלא מתאמנים, לפי משרד הבריאות החזרה זה למי שזה מקום העבודה שלו ויכול להיות בבידוד”.

אורן חסון (חגי מיכאלי)אורן חסון (חגי מיכאלי)

“מאוד חושש שיש לא מעט שחקניות שלא יחזרו. אשמח אם יוכלו לסייע לנו להחזיר אותן, שיוכלו להתאמן ואין שום סיבה שלא כי אנחנו שומרים על התו הסגול. רוב קבוצות הנשים לא מעוניינות בהקמת מנהלת כי צריך לזכור שזה מפחית מהתקציב. קבוצות הגברים החליטו שהן כן רוצות מנהלת”

“אנחנו פועלים לילות כימים על מנת שיאפשרו את האימונים. מקווים שבהקלות הבאות יהיה אפשר לחזור בלי הבידוד כי ברור לנו שזה בלתי אפשרי, הן לא מקצועניות ועובדות גם במקומות אחרים. מקווה שתוך שבועיים ייקחו את הדבר הזה בחשבון, זו מצוקה גדולה לספורטאים”. 

גם מנכ”ל ההתאחדות רתם קמר שיתף: “כל הכרה בליגה יש לה השלכה לתקצוב לכל שאר הליגות, שמח שהיום מכירים בליגה השלישית אבל עדיין יש פער מול משרד הספורט. אנחנו רוצים כמה שיותר לתקצב את הליגות האלה. מאמינים שבנשים יש לנו את האפשרות לגשר את הפערים מאירופה. התשתיות כאן לא מספקות וזו אחת הבעיות הקשות, העדיפות של הרשויות היא לקבוצות הגברים”.

רתם קמר (שחר גרוס)רתם קמר (שחר גרוס)

אשרת עיני: “האפליה קיימת הרבה לפני הקורונה”

רבים לקחו חלק בדיון בוועדה, גם השחקנית אשרת עיני עלתה לדבר: “מגיפת הקורונה הדגישה את האפליה אבל היא קיימת הרבה לפני זה. חייבת להגיד שיש לי חברות בלאומית ובארצית שלא חזרו להתאמן, לא מתייחסים אליהן. 99 אחוז מהשחקניות בליגה הבכירה לא יכולות לשחק כי אין להן איך לעמוד בתנאיי הבידוד של ההתאחדות, יש להן עבודות נוספות”.

“שחקניות הנבחרת ציפו שההתאחדות תדאג להן במשחקי הנבחרת אבל זה לא קרה. האפליה היא שורשית ורחבה, אין תאריך פתיחה לליגות הנשים בישראל. יש עדיין קבוצות שלא חזרו להתאמן מאז חודש דצמבר. חייבים להאמין שזה מתחיל בחינוך, חייבים להשקיע בילדות. כל עוד מפקירים את הליגות הראשונות, גם לילדות לא יהיה איפה להיות”. 

אשרת עיני (משה חרמון)אשרת עיני (משה חרמון)

קפטנית נבחרת ישראל ויו”ר ארגון השחקנים קארין סנדל אמרה: “לילדות, לנערות אין את אותן תנאים. חייבים לשנות את זה מהבסיס ואם לא נעשה את המאמץ זה לא ייקרה. אנחנו צריכות את עזרתכם כדי לשנות את התפיסה שכדורגל זה משחק לגברים בלבד. אנחנו 20 שנה עומדות במקום בזמן שכדורגל הנשים פורח בעולם. זה מעמיק את הפערים גם בחברה הישראלית”.  

גם יו”ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה בר דוד שיתפה: “הדברים די חוזרים על עצמם, בכל ענפי הנשים. כל הממשלה צריכה לראות בעין שוויונית את ספורט הנשים, זה חינוך, תרבות וספורט”. 

קארין סנדל עם הכדור (חגי מיכאלי)קארין סנדל עם הכדור (חגי מיכאלי)

היו גם נציגים מהקבוצות שעלו ושיתפו את תחושותיהם, אחד מהם הוא מנהל אגודת אס”א כדורגל נשים, עומר גרינמן: “הקבוצות מרגישות שאנחנו קצת בסוף סדר העדיפויות, גם מבחינת המעמד והמנהלת שאין לנו. פנינו בבקשה להקים מנהלת, בהתאחדות לא ענו לנו וזה לא עלה לדיון אף פעם. הייצוג הנשי בהתאחדות לא מייצג את כדורגל הנשים ורואים את זה בקולות שכל קבוצה מקבלת באסיפה הכללית”.

בנוסף, חברי כנסת רבים לקחו חלק בדיון בכנסת. אורלי פרומן מיש עתיד שיתפה: “בשבועות האחרונים מתקיימים משחקי המוקדמות של יורו הנשים. אף אחד לא שמע על המשחקים. אולי מישהו מההתאחדות יסביר לנו גם למה המשחק נגד איטליה בוטל בזמנו. 5 שחקניות חלו בקורונה אחרי שלא החזירו אותן בדנמרק במטוס פרטי והן לא ישחקו נגד גיאורגיה. מדינת ישראל לא מכירה בכדורגל נשים כספורט”. 

“המדינה צריכה לקדם את ספורט הנשים ואת הכדורגל, בפועל ולגשר על הפערים. אומרים שאין רייטינג אז לא משקיעים בשידורים של כדורגל הנשים, בלי זה לא נצליח לקדם. נדרשת גם מנהלת וייצוג שווה בהנהלת ההתאחדות לכדורגל. הקול של גבר צריך להיות שווה לקול של אישה – אחד לאחד”. 

קארין סנדל ושחקניות הנבחרת (נעם מורנו)קארין סנדל ושחקניות הנבחרת (נעם מורנו)

מהרשימה המשותפת, סונדוס סאלח אמרה: “מה שקורה במגרשיי הכדורגל, תמונת ראי למה שעוברות נשים, לאפליה המתמשכת. מצפים מהספורט לחינוך אחר, שוויוניות. פעם אחר פעם פוגעים בנשים, בתחום הזה יש פגיעה מינית וההתאחדות לא נותנת לזה מענה. דורשים שוויוניות מלאה וייצוג מלא. דורשים לפתוח את הליגה מיידית, צריך לתת העדפה מתקנת ולתת להן יותר ולא פחות”. 

ח”כ עופר עסיף מהרשימה המשותפת גם כן שיתף: ““יש זלזול בספורט נשים. כל מיני מקצועות בספורט נתפסים כענפים גבריים ולכן לא רק שלא משקיעים, כבר בחינוך לא מאפשרים. מגיל אפס צריך להפסיק את העניין הזה”. 

ומישראל ביתנו, ח”כ עודד פורר: “אי אפשר לקדם את ספורט הנשים בלי לשווק אותו כי זה יוצר ביקוש, צריך להשקיע בזה. משרד הספורט עושה בדיוק הפוך, במקום אפליה מתקנת בתקציבים והשיווק – בגלל שפחות פופולרים אז נותנים פחות כלים. לא קיבלנו תשובות מספקות מהמשרד, בסוף זה יגיע לתקציב והחלטות ממשלה. שרי הספורט והתקשורת צריכים לדאוג לכך שמשחקיי הנשים ישודרו – שתהיה במה ראויה וכך לאט לאט העניין ייגדל”. 

עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)

ח”כ קרן ברק מהליכוד אמרה: “צריך להתחיל בקטן ולהפוך את הכדורגל נשים למשהו יותר אטרקטיבי, לעשות אולי משהו יותר חינוכי לבתי הספר. אנשים יירצו לצפות בספורט הזה אם יהפוך ליותר אטרקטיבי. הילדים שלנו נמצאים בבתים ולא עושים בספורט, בתקופה הזו יכלו להיות מעל אלף ילדים בפעילויות ספורט. צריך לפתוח את החוגים וזה יסייע לחזור לכושר”. 

מטעם משרד התרבות ספורט, הגיבה היועצת המשפטית עו”ד עפרה שרון: “שמחים על היוזמה הזו, זה דיון חשוב. חלק מהסמכויות נמצאות אצל גופים אחרים ואנחנו מתנהלים מולם בשיח שותף, יש דברים שלוקחים וזמן וכאלה שכבר נעשים. השר חילי טרופר מבקש לקדם את ספורט הנשים. דרשנו כתב התחייבות מהרשויות שיש בסביבתן קבוצות. עובדים על ועדת היגוי בנושא סוגיית המתקנים, אנחנו תומכים, אבל זה בין הרשויות והגופים בסופו של דבר”.

“אנחנו מכירים גם בליגה השלישית לנשים, צריכים להמשיך לחזק את הנקודה הזו ומשרד הספורט עושה הרבה. מטפלים גם בחלק המקצועני וגם בתשתיות ורוצים לייצר כאלה. אין לנו מה להמשיך לחזק רק את הבוגרות”.

“יחד עם אתנה אנחנו בוחנים בצורה מגדרית את התקציב. בוחנים גם מה הרשויות נותנות ומה הגופים השונים. בדקנו אם הכסף שמשרד הספורט מחלק מגיע למקומות הנכונים. רשת ביטחון? איפה שיש נזק מוכח, בחנו את המקומות איפה שאפשר לסייע בספורט נשים”. 

רונאלדיניו מודיע שהוא חיובי לקורונה
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */