יום שבת, 18.05.2024 שעה 18:18

תמנע נלסון לוי זכתה במדליית הארד בבודפשט

הג'ודו חזר בגראנד סלאם, שנערך תחת מגבלות וסטריליות: הנבחרת הישראלית השיגה מדלייה ראשונה בעידן הקורונה בזכות הג'ודאית, ראשוני במקום החמישי

|
תמנע נלסון לוי עם המדליה (איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי עם המדליה (איגוד הג'ודו)

הג’ודו חזר. אחרי חודשים ארוכים ללא תחרויות בגלל מגפת הקורונה, שמאלצת לשמור על ריחוק חברתי, היום (שישי) חזרו התחרויות בסבב העולמי עם גראנד סלאם בודפשט, בו יש גם נציגות ישראלית ואפילו מדליה ישראלית, אחרי שתמנע נלסון לוי זכתה במדליית הארד בתחרות. 

תמנע נלסון לוי פתחה עם ניצחון מהיר על יריבה מונגולית ב-57 ק"ג, אחרי שהעפילה אוטומטית לסיבוב השני. אלא שבסיבוב השלישי הפסידה להונגרייה הדוויג קאראקס, בקרב ששלח אותה לבית הניחומים. בקרב הראשון שלה בבית הניחומים נלסון לוי גברה על פגשה את איבלינה אילייבה מבולגריה, בדרך להתמודדות על מדליית הארד. בקרב האחרון שלה היא פגשה את תלמה מונטירו הפורטוגלית שנחשבת ליריבה קשוחה וחזקה, אבל תמנע לא נכנעה לה, הקרב נגרר 2:33 דקות לתוך ניקוד זהב ושם הישראלית השיגה ווזארי שהביא את הניצחון. הופעה ראשונה על הפודיום בעידן הקורונה, אחרי תקופה ארוכה. 

תמנע נלסון לוי עם המדליה (איגוד הג'ודו)תמנע נלסון לוי עם המדליה (איגוד הג'ודו)

שירה ראשוני שמתחרה במשקל של עד 48 ק”ג פתחה בסיבוב השני עם ניצחון על יריבה ממונגוליה. ברבע הגמר, השיגה איפון בניקוד זהב על אירינה דולגובה הרוסייה והעפילה לחצי הגמר, שם הפסידה לדיסטריה קראסניקי מקוסובו אחרי קרב ארוך שהוכרע בווזארי בניקוד זהב. ראשוני ירדה לבית הניחומים, לקרב על מדליית הארד מול נרנטסטסג גנבטאר המונגולית. אלא ששם, ראשוני הפסידה בעונשים וסיימה חמישית.

ב-52 ק”ג לנשים, גפן פרימו וגילי כהן הודחו בקרבות הראשונים שלהן מול יריבות מאזרבייג’אן ושווייץ.

אצל נבחרת הגברים, בקטגוריית המשקל של עד 66 ק”ג טל פליקר הודח בסיבוב השלישי וירין מנגד הפסיד בקרב הראשון שלו מול וויליאן לימה הברזילאי. מתן שני הודח בסיבוב השני במשקל הנמוך של עד 60 ק”ג. 

שירה ראשוני ומאמנה שני הרשקו. סיימה במקום החמישי (חגי מיכאלי)שירה ראשוני ומאמנה שני הרשקו. סיימה במקום החמישי (חגי מיכאלי)

התחרות הזו נערכת בהונגריה בעידן הקורונה, תחת מגבלות תנועה ובידוד בין הנבחרות, כאשר כל הג’ודאים עברו ארבע בדיקות קורונה עד לרגע שבו הורשו לעלות על המזרן. ג’ודאים שנמצאו חיוביים לקורונה, נשלחו בחזרה הביתה עם כל הנבחרת שלהם ולא הורשו להשתתף. מידי פעם, אגב, המזרן עובר חיטוי, כך שהתחרות מתקיימת למעשה תחת מגבלות ועם סטריליות כדי למנוע הידבקויות בענף שבו יש מגע בין שני יריבים זרים.

תמנע נלסון לוי: “מאושרת”

שני הרשקו אמר ההישג: “אני גאה מאוד בתמנע על תצוגת ג’ודו איכותית. לאורך כל היום הפגינה יכולת גבוהה מאוד ובקרב על המדליה גברה על המדליסטית האולימפית מריו. אני שמח מאוד שהחלטנו להשתתף בתחרות היוקרתית ולמרות כל הקשיים בשל משבר הקורונה עשינו צעד ראשון והיסטורי של קיום תחרות גם בתקופה לא פשוטה”.

תמנע נלסון לוי הוסיפה: “כל כך שמחה לחזור להתחרות ומאושרת מאוד מההישג היוקרתי. עברנו תקופה לא פשוטה ולמרות כל הבעיות המשכנו לעבוד קשה ובמחויבות גדולה. בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לצוות ולכל הספורטאיות שיחד תמכנו אחד בשנייה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */