יום שישי, 17.05.2024 שעה 11:13

מוקדמות אליפות אירופה בכדוריד ייערכו בבועה?

איגוד הכדוריד הישראלי ומקבילו הליטאי פנו לאיגוד האירופי בבקשה לשנות את שיטת טורניר המוקדמות, שאמור להיפתח בעוד שלושה שבועות במשחקי בית וחוץ

|
שחקני נבחרת ישראל (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
שחקני נבחרת ישראל (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

איגוד הכדוריד הישראלי פנה לאיגוד האירופי בבקשה לבחון אפשרות לקיים את משחקי השלב השני של מוקדמות אליפות אירופה 2022, שיחלו בחודש הבא, במסגרת “בועה”, כלומר בטורניר אחד, ולא במשחקי בית וחוץ שיתפרסו על פני מספר מועדים.

ישראל תשחק בבית 4 יחד עם ליטא, פורטוגל ואיסלנד, ומשחקי הבית אמורים לצאת לדרך בתחילת חודש נובמבר, כאשר שני המשחקים הראשונים של הכחולים-לבנים אמורים להיערך בפורטוגל ב(ב-4 בנובמבר) ובאיסלנד (ב-7 בנובמבר).

לא רק הכחולים-לבנים תומכים בשינוי השיטה, פנייה דומה נעשתה על-ידי ההתאחדות הליטאית, שגם נבחרתה אמורה לשחק בתחילת החודש הבא באיסלנד, שם התחלואה בנגיף הקורונה נמצאת במגמת עלייה, מה שהוביל לביטול והזזת טיסות. איסלנד עצמה עשויה גם כן להציג עמדה דומה - לקיים טורניר במדינה נייטרלית או אצל אחת מהמדינות בבית. פורטוגל, הנבחרת הרביעית בבית, בעד משחקי בית וחוץ בהתאם לשיטה המקורית, בשלב זה.

נבחרת ישראל (באדיבות התאחדות הכדוריד בקפריסין - Marinos Markides)נבחרת ישראל (באדיבות התאחדות הכדוריד בקפריסין - Marinos Markides)

המהלך נובע מקשיים ארגוניים - לליטא כבר בוטלה הטיסה שהוזמנה לאיסלנד וגם נבחרת ישראל נתקלת בקשיים להזמין טיסה שכבר הוזזה לפני כרטוס. הנוסף עולות בעיות של שינוע ליגיונרים מכל רחבי אירופה וכמובן ענייני מגבלות הקורונה השונות בכל מדינה. אגב, נבחרת ישראל הייתה אמורה לארח את איסלנד במחזור השני, אך כבר החליפה עמה ביתיות.

באיגוד האירופי הבטיחו תשובה בימים הקרובים בשל לוח הזמנים, ובינתיים הבהירו: "גם עבורנו המצב מיוחד מאוד וקשה. אנו אוספים מידע מההתאחדויות השונות. יש לנו כמה 'חוויות' עם תחרויות המועדונים, אך עם תחרויות הנבחרות המצב שונה לחלוטין (למשל, לא רק מגבלות נסיעה, אלא גם שחרור שחקנים לנבחרות הלאומיות, נסיעה למארחים, חזרה הביתה, בדיקות במדינות בחו"ל). האיגוד האירופי בוחן באופן אינטנסיבי את המצב ובוודאי גם חלופות ("תוכנית ב'", פורמט משחק שונה כמו טורניר במקום אחד). היעד העיקרי המשותף לכולם הוא לעשות את המקסימום כדי לאפשר את קיום משחקי המוקדמות. אנחנו עובדים על כך, ונודיע בהקדם האפשרי".

אגב, המהלך שמוצע התבצע ע"י פיב"א בכדורסל, באופן מעט שונה, כאשר נבחרת ישראל תשחק ב"בועה" בוולנסיה שבספרד בחודש הבא, מול הנבחרת המקומית ומול פולין, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה (חלק שני של הטורניר עשוי להתארח בישראל). אם יוחלט על מהלך דומה בכדוריד במוקדמות יורו 2022, והחלטה כזו עשויה לכלול את בתי המוקדמות הנוספים, אז טורניר צפוי להתקיים ככל הנראה רק במהלך השנה הבאה.

באיגוד הכדוריד ממתינים לקבלת מתווה ממשרד הספורט שיאפשר את החזרת אימוני הקבוצות, מתווה שעשוי להתקבל כבר מחר. הדבר יאפשר גם את קיום אימוני הנבחרת הבוגרת, שלא נערכו לאחרונה בגלל בעיה ביטוחית מול השחקנים, שנוצרה עקב הוצאתם לחל"ת על-ידי הקבוצות (ולכן שכרם במקרה של פציעה אינו מכוסה על-ידי ביטוח לאומי). כמו כן, בנבחרת הנשים צפויים לשוב לאימונים, לאחר שכל בדיקות הקורונה שנערכו לשחקניות ולצוות המקצועי התקבלו כשליליות. הבדיקות נערכו לאחר שהמאמן ראובן יוספולסקי התגלה כמאומת לנגיף בסוף השבוע.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */