יום חמישי, 02.05.2024 שעה 04:07
מוק' מונדיאל (ד' אמריקה) 23-24
152-86ארגנטינה1
135-136אורוגוואי2
123-66קולומביה3
113-56אקוואדור4
93-66ונצואלה5
77-86ברזיל6
53-16פרגוואי7
57-36צ'ילה8
314-46בוליביה9
28-16פרו10
לוח משחקים
  • פרגוואי
  • 1 - 0
  • קולומביה
  • אקוואדור
  • 0 - 1
  • צ'ילה
  • אורוגוואי
  • 0 - 3
  • בוליביה
  • ברזיל
  • 1 - 0
  • ארגנטינה
  • פרו
  • 1 - 1
  • ונצואלה

מתקרב לפלה: שלושער לניימאר, עבר את רונאלדו

מוקדמות המונדיאל: ברזיל ניצחה 2:4 את פרו וכוכב פ.ס.ז' הפך לכובש השני בהיסטוריה של הסלסאו. 2:4 לאקוודור על אורוגוואי, 2:2 לצ'ילה עם קולומביה

|
ניימאר (רויטרס)
ניימאר (רויטרס)

אחרי שארגנטינה ניצחה לראשונה מזה 16 שניה בבוליביה ושמרה על מאזן מושלם במוקדמות מונדיאל 2022, ברזיל עלתה לכר הדשא בפרו כשהיא מחפשת להשלים 6 מ-6 בעצמה, ועשתה זאת עם 2:4 בסיום. זה היה הלילה של שחקן אחד, ניימאר, שהרשית שלושער ובגיל 28 הפך לכובש השני בכל הזמנים של הסלסאו. הוא עבר את רונאלדו “פנומנו” בטבלה עם 64 שערים לעומת ה-62 של בעלי ריאל ויאדוליד כיום ואף חיקה את תנועת החגיגה המפורסמת שלו כאשר עשה זאת. הוא רחוק כעת 13 שערים מהמקום הראשון השייך לפלה עם 77. 

מה הסיכוי שהפיינלסטיות מהאלופות יפשלו?

המשחק דווקא החל עם שער של פרו, כאשר כבר בדקה השישית היה זה אנדרה קארייו שהצליח להכניע את ווברטון בין הקורות של ברזיל, אלא שבדקה ה-28 ניימאר כבש את הראשון שלו למשחק בכדור עונשין מ-11 מטרים והשתווה לרונאלדו עם 62 שערים. פרו לא ויתרה ובדקה ה-59 הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון כאשר ריקארדו טאפיה שעבר העונה לסלטה ויגו, קבע 1:2. ריצ'ארליסון חיכה חמש דקות לפני שאיזן ל-2:2 והסיום הדרמטי סידר מהפך לטובת ברזיל, כאשר ניימאר דייק שוב מהנקודה הלבנה בדקה ה-83 וקינח בדקה ה-94. ברזיל ראשונה בבית הדרום אמריקאי עם שש נקודות, כמו ארגנטינה, אך עם הפרש שערים טוב יותר. 

אקוודור – אורוגוואי 2:4

הנבחרת שהייתה אמורה להיות מודרכת על ידי ג’ורדי קרויף והצוות שלו במוקדמות המונדיאל, עד שאלה עזבו בזמן משבר הקורונה, הראתה שהיא בחרה מחליף נכון כאשר גוסטבו אלפארו הארגנטינאי הוביל אותה לניצחון גדול על החבורה של לואיס סוארס, פדה ואלוורדה ודייגו גודין. עם בלם ברצלונה הצעיר בהרכב, רונאלד אראוחו ורודריגו בנטנקור של יובנטוס בקישור, הנבחרת הנוצצת יחסית של אורוגוואי פשוט לא הצליחה להתמודד עם האקוודורים שהביסו אותם וכבר הובילו 0:4. רק צמד של לואיס סוארס בדקות האחרונות מעט “המתיק” את הגלולה המרה. 

מויסס קאייסדו בן ה-18 פתח את החגיגה של אקוודור בדקה ה-15 ורגע לפני הירידה להפסקה, בדקה ה-45 (4+) מייקל אסטרדה שמשחק בטולקה המקסיקנית הכפיל את היתרון. בדקה ה-52 הוא כבר השלים צמד וקבע 0:3, לפני שגונסאלו פלאטה בן ה-19 העלה ל-0:4 בדקה ה-75. חלוץ אתלטיקו המדריד החדש הצליח רק לצמק והוא עשה זאת בדקה ה-84 וה-95 עם שני פנדלים מוצלחים. אגב, השערים של קאייסדו (בן 18) ופלאטה (19) סיפקו נתון היסטורי שכן מעולם לא היו שני שחקנים מתחת לגיל 20 שכבשו באותו המשחק לזכות נבחרת כלשהי במוקדמות המונדיאל של דרום אמריקה. לאורוגוואי יש 3 נקודות אחרי שני משחקים, וכך גם לאקוודור. 

צ’ילה – קולומביה 2:2

קולומביה רצתה להיות הנבחרת השלישית שנותרת מושלמת אך לא הצליחה לעשות זאת במשחקה מול הצ’יליאנים. ג’פרסון לרמה דווקא העלה אותה ליתרון מוקדם אחרי שבע דקות, אך שני השחקנים של אינטר האיטלקית, ארתורו וידאל ואלכסיס סאנצ’ס, הצליחו לסדר מהפך עוד בתוך המחצית הראשונה ובפרק זמן של שלוש דקות בלבד. הקשר הוותיק דייק בפנדל בדקה ה-38, לפני שהחלוץ הצליח להפוך בדקה ה-41. צ’ילה שמרה על היתרון שלה עד לדקות הסיום, שם היא נפלה כאשר בדקה ה-91 רדמל פלקאו ניצל בישול של חואן מוחיקה כדי לקבוע 2:2 דרמטי. לקולומביה יש כעת 4 נקודות, בעוד צ’ילה צברה נקודה ראשונה בקמפיין. 

ונצואלה – פראגוואי 1:0

נבחרת נוספת שהעמידה את מאזנה על ארבע נקודות מתוך שש היא פראגוואי שניצחה בחוץ את ונצואלה. הנבחרת של אדוארדו בריצו חיכתה עד הדקה ה-85 כדי להכריע את המשחק הזה, כאשר גסטון חימנס המשחק בשיקגו פייר מה-MLS כבש וקבע את תוצאת המשחק. 

אסור לפספס
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */