יום שישי, 17.05.2024 שעה 06:37

הקבוצות פנו, הליגה עשויה להתחדש ב-7.11

המנהלת הודיעה על שובה של הליגה בסוף החודש, אולם הקבוצות ביקשו דחייה של שבוע נוסף כדי לחזור לכושר. כפי שפורסם ב-ONE, הסנקציות והדרישות בפנים

|
אבישי כהן רודף אחרי אילון אלמוג (רדאד ג'בארה)
אבישי כהן רודף אחרי אילון אלמוג (רדאד ג'בארה)

בשורות טובות. רשמית ולאחר שהממשלה החריגה את הכדורגל ואפשרה לחזור לאימונים, במנהלת הוציאו הודעה רשמית על החזרה לפעילות בסוף החודש הנוכחי – ליגת העל תחזור ב-31 באוקטובר, כך פרסמו בהודעה. אולם, הקבוצות פנו למנהלת בבקשה לדחות את פתיחת הליגה בשבוע נוסף (7.11) על מנת לחזור לכושר משחק. הליגה הלאומית תחזור לאימונים ביום שני.

כפי שפורסם ב-ONE, אלו הסנקציות והדרישות של המנהלת

לחזרה מספר תנאים. במנהלת הליגות מתכוונים להקשיח את ההנחיות לקבוצות. כך, הקבוצות לא יתקלחו במסגרת מתחם האימונים בשבועות הקרובים. הקבוצות יקבלו הוראה מהמנהלת כי חדר ההלבשה יהיה סגור והשחקנים יגיעו לבושים מהבית.

נטע לביא עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)נטע לביא עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

בנוסף, עד להודעה חדשה כללי הנסיעות וההגעה לאימונים יהיו מחמירים מעבר להנחיות משרד הבריאות. הנסיעה תתבצע ברכה פרטי בלבד ובאופן הבא: עדיפות ראשונה – הגעה של שחקן/איש צוות בודד ברכב. עדיפות שנייה – הגעה של שני אנשים ברכב משותף. הנוסע השני יישב במושב האחורי, חלונות הרכב יהיו פתוחים במהלך כל הנסיעה ועל שני הנוכחים להקפיד במהלך כל השהות ברכב על עטיית מסכות. עדיפות שלישית – הגעה במונית. שחקן/איש צוות בודד, ישיבה בספסל האחורי, עם חלון פתוח ועטיית מסיכות (הנהג והנוסע). בכל מקרה לא ישהו ברכב יותר משני אנשים.

באשר להגעה למשחקים, ישנה אפשרות של הגעה באוטובוסים של הקבוצות. מומלץ לצמצם ככל שניתן את מספר השוהים באוטובוס הקבוצה ועל המועדון לעשות מאמץ כי נוסע אחד בלבד יישב בספסל המכיל שני מושבים. ניתן לשלב הגעה באוטובוס לצד הגעה ברכבים פרטיים. בעת הנסיעה באוטובוס חלה חובה על כל הנמצאים (לרבות הנהג) להקפיד על עטיית מסיכות בכל זמן נתון וככל שהדבר אפשרי, יש גם לאוורר את האוטובוס על ידי פתיחת חלונות.

אלירן עטר (עמרי שטיין)אלירן עטר (עמרי שטיין)

כמו כן, בכל הגעה למתחם האימונים או המשחקים, יעברו כל השחקנים ואנשי הצוות את הבדיקות הבאות: מדידת חום, חתימה על טופס הצהרת בריאות, בדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה (יובהר כי ככל שהבדיקה לא תתבצע על ידי רופא ויעלה חשד כלשהו לתסמינים של המחלה, תהיה חובה לבדיקת רופא וככל שזו לא תיעשה השחקן/איש הצוות לא יוכלו להיכנס למתחים האימונים/משחקים).

ממצא חריג לבדיקות ייחשב אחד מהבאים: חוד בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה, אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות, סטורציה (חמצן בדם) מתחת ל-95 אחוזים. במידה ואחת מהבדיקות תהיה בעלת ממצא חריג, לא יוכל אותו נבדק להיכנס. על כל שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי והמנהלתי חלה חובה להקפיד על עטיית מסיכות עד להתחלת האימון בפועל ומיד עם סיומו. במהלך האימון, שחקנים (בלבד) אינם נדרשים לעטות מסיכה. הצוות המקצועי והמנהלתי נדרש לעטות מסיכות גם במהלך האימון. מאמני הקבוצה רשאים על פי שיקול דעתם להסיר את המסיכה לשם מתן הוראות ובתנאי שבזמן הסרת המסיכה, ישמרו על מרחק של פחות שני מטרים מכל אדם אחר. אין הדבר מאפשר למאמנים להיות ללא מסיכה במהלך כל האימון.

ז'וסוואה וצ'ירון שרי במאבק (עמרי שטיין)ז'וסוואה וצ'ירון שרי במאבק (עמרי שטיין)

בזמן משחקים: כל הנוכחים באצטדיון, לרבות שחקנים ואנשי צוות הרשומים בטופס המשחק ויושבים על הספסל, נדרשים לעטות מסיכה בכל שלב וזאת למעט השחקנים המשחקים על המגרש ואלו אשר מתחממים לפני המשחק או במהלכו (כמו גם שופטי המשחק). מאמן הקבוצה בלבד, המתדרך את השחקנים בזמן המשחק, רשאי להסיר את המסיכה על פי שיקול דעתו, אך אין הדבר מאפשר לו להיות ללא מסיכה כל המשחק. כמו כן יש להקפיד ולשמור בכל זמן נתון (למעט בשדה המגרש) על כללי הריחוק החברתי ושמירה על מרחק של שני מטרים בין כל שני אנשים. בספסל הקבוצות תיעשה הקפדה על שמירת מרחק של שני כסאות בין כל שני אנשים. 

בידוד/התנהלות השחקנים ובעלי התפקידים: עד למועד חידוש המשחקים ישהו כל השחקנים והצוותים המקצועיים של קבוצות הליגה המקצועניות בבידוד ביתי באופן בו הם יהיו רשאים לצאת מביתם לצורך אימונים ולמשחקים ו/או לפעילות רשמית של הקבוצה בלבד, כמו גם  ליציאה “להתאווררות” סביב הבית, כאשר בכל יציאה מהבית ישמרו השחקנים על הנחיות משרד הבריאות בהקפדה יתרה, בדגש על עטיית מסיכה, כללי הריחוק החברתי ושמירה על היגיינה (חיילים רשאים להגיע לבסיס, אך עליהם לשמור על הקפסולה בהם הם עובדים בצבא באופן קפדני ביותר ולהקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי בכל עת).

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

כמו כן, צוותי המנהלה של הקבוצות, לרבות כלל בעלי התפקידים – החל מיו”ר/בעלי הקבוצה וכלל בעלי התפקידים, לא יבואו במגע עם השחקנים. ככל שיש צורך הכרחי בכך (לדוגמה דובר הקבוצה) תיעשה הקפדה על שמירת מרחק באופן מחמיר וגם זאת לאחר צמצום המפגשים למינימום. טרם חידוש המשחקים תיעשה הערכת מצב מחודשת ביחס לבידוד השחקנים וביחס לבידוד אנשי הצוות המקצועי. אי עמידה בתנאים תגרור סנקציות והפחתת כספים. 

רונאלד קומאן מגיע לעשות סדר בבארסה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */