יום ראשון, 19.05.2024 שעה 05:06

פרנקל: לדעתי הספורט כלל לא מעניין את הממשלה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל על השבתת הספורט הישראלי. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית דיברנו על הפסדה של נבחרת ישראל לצ'כיה במסגרת ליגת האומות וההמשך הישיר למצב המאכזב אחרי ההפסד הכואב לסקוטלנד שבגינו הנבחרת עפה בחצי גמר פלייאוף יורו 2021. בנוסף, עסקנו גם במצב בבית”ר ירושלים ובמכבי חיפה ודנו בדיון הגורלי לגבי החזרת הספורט הישראלי.

דיין: עם כל הכבוד לחוגג, הוא לא בקליבר של שחר וגולדהאר

שוחחנו עם שחקן ומאמן הפועל ירושלים בעבר, מישל דיין, על הנעשה בבית”ר ירושלים ועל הודעת המועדון על שחרורם החד צדדי של דן איינבינדר, אור זהבי, דיוגו ורדסקה ושלומי אזולאי.

ערב טוב מישל, מה דעתך על מה שקרה בבית”ר עם איינבינדר ושחקנים נוספים?
מישל דיין: “אני חושב שזה בסדר שלא רוצים שחקן מבחינה מקצועית, אבל אם הוא תחת חוזה אי אפשר לבוא ולצפות מהשחקן, מהרגע להרגע, בטח איינבינדר שהיה שחקן משמעותי, יסכים לזה. אין בעיה שתבוא ותשלם לשחקן מה שמגיע לו ותיפרדו כידידים, אבל לבוא ולהודיע באופן חד צדדי זה לא הגיוני”.

משה חוגג ומישל דיין (אורן בן חקון)משה חוגג ומישל דיין (אורן בן חקון)

אתה לא מאשים את אלי אוחנה?
”אני לא בטוח שאלי לא מדבר על זה עם משה חוגג, סביר להניח שאלי אומר את הדברים האלה. אבל בסוף מי שקובע בעניין הכסף זה חוגג. אני יודע שזה עובד לשני הצדדים וכמו ששחקן מנסה להפר חוזה זה לא בסדר, כך גם הפעם. אפשר להיפרד משחקנים, אבל צריך לשלם”.

אלי אוחנה (אורן בן חקון)אלי אוחנה (אורן בן חקון)

מה דעתך על זה? אתה חושב שזה דבר שהיה קורה אצל יעקב שחר ומיץ’ גולדהאר?
“איינבינדר זה לא החלטה מקצועית. אפשר להוריד עלויות והורידו 30 אחוז, הוא המשתכר הכי גבוה בקבוצה, אבל אי אפשר שזה יהיה בצורה חד צדדית כזאת. עם כל הכבוד לחוגג, שהשקיע לא מעט כסף בבית”ר ירושלים, הוא עושה דברים יפים ומשקיע כסף, אבל אי אפשר להזכיר אותו ברשימה אחת עם מיץ’ גולדהאר ויענק’לה שחר, הוא לא בקליבר הזה מבחינה כספית”.

דן איינבינדר (איציק בלניצקי)דן איינבינדר (איציק בלניצקי)

אתה חושב שזו התנהגות מכובדת?
“אני לא מקבל את ההתנהגות הזאת, איינבינדר קיצץ בשכר והיה מאלה שדיברו עם השחקנים כדי שיקצצו, אני חושב שהיו צריכים, גם אם להיפרד ממנו, לעשות את זה בצורה מכובדת, מיותר לנסות להתיש אותו ולגרור אותו לבוררויות. אין בעיה אם לא רוצים אותו, אבל לא בדרך הזאת”.

משה חוגג (איציק בלניצקי)משה חוגג (איציק בלניצקי)

פרנקל: לדעתי הספורט לא בסדרי העדיפויות וכלל לא מעניין את הממשלה

שוחחנו עם יו”ר מנהלת ליגת ווינר סל, שמואל פרנקל ועם מנכ”ל ארגון שחקני הכדורגל משה מישאלוף, על השבתת הספורט הישראלי בעקבות משבר הקורונה ועל הדיון הגורלי בהחזרת הספורט.

ערב טוב שמואל, מה לדעתך יקרה?
שמואל פרנקל:
“אני מאמין שיקבלו מחר החלטה לפיה נחזור להתאמן ב-14 לחודש, אולי ידחו את זה ליום ראשון ה-18 לחודש, אבל לפי המספרים אני מאמנים שיכולים לחזור. אם לא נחזור לשחק אנחנו נתקשה כלכלית. עדיין לא קיבלנו מקדמה לרשת ביטחון ואומרים לנו שהמקדמה תגיע עוד חודש. יש לנו גם את הכסף של השידורים שמעכבים לנו ואת הכסף של הטוטו שמעכבים”. 

שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל (איציק בלניצקי)

אתה לא מבין את הגורם המשדר ואת הטוטו שמעכבים תשלומים?
”אני מבין אותם, אבל אני מתאר את המצב. אנחנו לוחצים ומשתפים פעולה ושלחנו מכתבים לראש הממשלה ולשרים וראש הממשלה לא ענה לנו. צריך לתת לספורט להתקדם ולשחק. תתארו לכם שאנחנו סוגרים את הליגה, 8,000 איש נותרים ללא פרנסה. אנשים יושבים בבית, תנו להם לראות כדורגל וכדורסל”.

מה דעתך על המצב שהליגה מושבתת? ומה מצבכם לעומת הכדורגל אחרי ההרשמה לליגה הבלקנית?
”אנחנו החזרנו את הליגה ולא היה מקרה אחד שעצר לנו את הליגה, אנחנו כרגע הליגה היחידה שמושבתת. אני חושב שבכדורגל המצב יותר קשה, אנחנו רשמנו את הקבוצות לליגה הבלקנית כדי שהקבוצות יוכלו להתאמן. הליגה הבלקנית קיימת 13 שנה וזה ליגה מוכרת, אפשר לגחך כמה שרוצים, גלבוע/גליל זכתה בתואר הזה פעמיים והפועל תל אביב גם השתתפה שם, הייתי צריך להציל את הכדורסל וזה מה שעשיתי”.

מה דעתך על העבודה של חילי טרופר?
“יש לנו נציג טוב בממשלה ואני מתרשם מהפעילות של שר הספורט חילי טרופר, הוא נלחם בשבילנו כמו אריה. כשמשה חוגג החזיר את בית”ר ירושלים לאימונים, משרד הבריאות דרש מאיתנו בכדורסל לעצור את האימונים, אבל הוא אמר שזה לא יקרה וגם אנחנו לא הסכמנו לעצור את האימונים”.

חילי טרופר (דוברות שר הספורט)חילי טרופר (דוברות שר הספורט)

אתה חושב שהספורט מעניין את הממשלה בכלל? גם האוהדים לא עושים רושם שמתעניינים יותר מדי
“לפי דעתי בסדרי העדיפויות שלהם זה בכלל לא מעניין אותם. את אוהדי הספורט זה מעניין בהחלט”.

ערב טוב משה, מה המצב אצלכם בכדורגל?
משה מישאלוף: “אצלנו בכדורגל זו פגרה שלישית בחצי שנה ואפילו לא בא בן אדם שיבדוק איתנו מה עושים. דיברנו עם גרוטו ואדלשטיין, אין נדבקים במגרש בשטח פתוח, הם לא מבינים את הנזק שהם גורמים לגוף של השחקנים. אנחנו מנסים להסביר במכתבים וטלפונים ולא מבינים אותנו בכלל. אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים ומשרד הספורט מנסה לעזור לנו, אנחנו רוצים להחזיר את הספורט כמה שיותר מהר. הם לא מבינים מה זה עושה לגוף של שחקן, חושבים רק על הקורונה. זה ריסוק של הספורט המקצועני”.

ניר אלון ומושיקו מישאלוף (נעם מורנו)ניר אלון ומושיקו מישאלוף (נעם מורנו)

למה שחקני הכדורגל לא מקימים קול זעקה בדרישה לחזור?
”היום הוצאנו את כל הקפטנים ביחד, גם שחקני מכבי חיפה וגם שחקנים אחרים יצאו, אבל אי אפשר להפגין כולנו ביחד, אסור לנו לעלות לירושלים ולהפגין. אם לא יחזירו לנו את האימונים זה מה שנעשה. נעשה את זה ביחד עם הכדורסל והמנהלות. זה התכנון הבא שלנו, גם הכדורגל וגם הכדורסל. עכשיו אנחנו מדברים גם על מחלקות הנוער, על הכל”.

כלפון: אופטימי לגבי חזרה, אם לא 90 אחוז מהקבוצות יצאו לחל”ת

שוחחנו עם יו”ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, על המשבר המתמשך ועל התקווה שקבוצות הכדורגל יקבלו אישור לשוב לאימונים וכמו כן, על ההשלכות הקשות שייגרמו אם לא יינתן אישור כזה.

ערב טוב ארז, מה אתם עושים כדי שהכדורגל יחזור?
ארז כלפון:
“אנחנו עושים הכל, גם בשעות האלה, כדי שמחר ההחלטה תהיה להחזיר את הספורט המקצועני באופן מיידי ב-14 לחודש. אני מאוד אופטימי וסומך על מקבלי ההחלטות שיעשו בחירה נכונה”.

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

באיזה מילים אתה משתמש כדי שיבינו שאם לא יחזירו את הספורט המצב יהיה חמור מאוד
“נתנו מכתב מסודר למשרד הבריאות ולמשרד הספורט, אם לא נחזור בצורה מיידית, זה קריסה כלכלית של יותר מ-50 אחוז. זה חל”ת של אלפי אנשים, יש לזה השלכות קשות מאוד, אני מודה לחילי טרופר שמלווה אותנו במאבק הזה”.

עושה רושם שחילי טרופר עושה הרבה ובאמת מנסה לעשות כל מה שאפשר כדי לעזור
“את לא טועה לגבי טרופר, יש לנו מאמץ משותף וכל אחד פועל כדי שהכל יחזור ואני אופטימי לגבי זה, כי אם לא אני מאמין ש-90 אחוז מהקבוצות יוציאו לחל”ת. משרד הבריאות מכבד את זה שלא היו הפרות ואני מצפה שמחר יחזירו לנו על זה. אני מקווה שזו הפעם האחרונה שהכדורגל והספורט מופסקים בצורה הזו”.

חילי טרופר (רדאד ג'בארה)חילי טרופר (רדאד ג'בארה)

אתה יודע שזה תלוי רק בראש הממשלה נכון? זה רק מה שהוא יחליט
”אני לא רוצה להיכנס לראש הממשלה ולהחלטות שלו. אם נשכנע הלילה את אנשי משרד הבריאות, איתמר גרוטו ויולי אדלשטיין, הם יביאו את זה לקבינט. אם זה יקרה והספורט לא יחזור, כמובן שנעשה מבחינתנו את כל מה שצריך כדי להגיב לזה ולהתמודד עם זה. אני אופטימי”.

מה אתה עושה אם זה לא יצליח? מהי התוכנית הכלכלית והמקצועית?
”אני מבטיח לך שאני אעלה אצלך לשידור מחרתיים ונדבר על הכל. כמו תמיד יש לי תוכנית א’ ותוכנית ב’ לכל תרחיש. רק בריאות והצלחה לכולנו בתהליך החשוב הזה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */