יום ראשון, 19.05.2024 שעה 09:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

"גולדהאר יצטרך לכסות עשרות מיליונים מכיסו"

מנכ"לית מכבי, שרון תמם, סיפרה על מצב המועדון, תכנית הזיכויים, הגבלות הפייר פליי, החיזוק שלא הגיע לפני ליגת האלופות וגם על הלקח ממקרה גלזר

|
מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)
מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)

בצל התקופה הלא פשוטה שעוברת על הספורט הישראלי ועל קבוצות הכדורגל בפרט, מנכ”לית מכבי תל אביב, שרון תמם, דיברה היום (ראשון) בהרחבה על תכנית הזיכוי למנויים שהוצגה מוקדם יותר היום, מגבלות הפייר פליי, ההפסדים הכלכליים, העיכוב בחיזוק לפני הצ’אנס הגדול בליגת האלופות, הלקח ממקרה ההידבקות של דן גלזר והתחזית הכלכלית להמשך.

תמם סיפרה בין היתר אחרי ההודעה לזיכוי המנויים על העונה שעברה: "הסיבה שחיכינו עד כה היא כי הייתה מחשבה שאולי הקהל יחזור, הייתה מן ציפייה כזו אבל לצערנו זה לא קרה. אנחנו מבינים שזו תקופה קשה למועדון, אך גם לאוהדים לכולם בעצם. בסופו של דבר לא ראינו שיהיה נכון להמשיך ולחכות עם התכנית שעליה עבדנו במשך תקופה ארוכה מאוד. בחרנו לצאת עם זה. ארבע האופציות משקפות את הציפייה של המועדון ושל האוהדים. יש לנו אוהדים של מעל 3,000 אנשים שאינם רוצים לראות כסף מהתביעה הייצוגית בנוגע לדמי המנוי של העונה שעברה, הרגשנו את התמיכה, וזה שיקף בעינינו את רוח המועדון של הדדיות, תרומה ועשייה ואנחנו מאוד גאים בתגובה של כל האוהדים שלנו”.

צפו בשעריו של פשיץ', חלוץ מכבי ת"א החדש

“לצערנו המועדון בסיטואציה מאוד מאתגרת כלכלית ולכן אנחנו כן רוצים לתת לאוהדים שרוצים לתרום את הכסף הזה למועדון, לאפשר להם לתרום. דרך תרומה שנייה היא דרך העברת הזיכוי למחלקת הנוער. אנחנו שמים דגש מאוד גדול עליה. מי שלא יודע, אלו שתי אושיות שונות. מדובר בשותפות מוגבלת בכל הנוגע לקבוצה ולארגון ולמועדון הכדורגל מכבי ת"א שמחזיק את מחלקת הנוער. שמענו שיש הרבה שרוצים לתרום כדי שנמשיך לפתח את דור העתיד. האופציה השלישית היא לקבל זיכוי במרצ'נדייז ואופציה רביעית היא לקבל זיכוי למכירת המנוי הבא, בתקווה שזה יגיע במהרה. זיכוי בשווי 25% מהמכירה הבאה”.

אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

למה הכסף לא חוזר ישירות לכיס של האוהדים, אלא במסלולים שבחרתם?
"כמובן שהאופציה הזו נידונה הרבה מאוד. אתם מבינים את הסיטואציה בכל העולם. בכל העולם הזיכוי ניתן בהקשר למוצר שנקנה, ולא בהכרח ככסף מזומן. כסף מזומן בסופו של דבר זה בחירה קצת קיצונית. אנחנו יודעים שהם אלו אוהדי המועדון שצורכים את מוצרי המועדון ולכן אנחנו מאמינים שהאפשרות הזו היא אפשרות שמתאימה לקהל (4 האופציות שניתנו). אני רוצה להגיד שההחלטה הזו התקבלה, ואנחנו המועדון הראשון והיחיד שיוצא עם תכנית כזו, היא תכנית פרי רצון של המועדון להטיב עם בעלי המנויים. אפשר להגיד שיש כל מיני אפשרויות במנוי ובכל מיני ניסוחים כאלה ואחרים משפטיים שלא מחייבים אותנו להוציא תכנית כזו אבל אנחנו לא מסתכלים על אילוצים משפטיים וכן רוצים לתת בחזרה לאוהדים ולכן בחרנו את האופציות שבחרנו". 

תכנית לעונה הקרובה מבחינת מנויים אם וכאשר תתאפשר כניסת קהל.
"גם אצלנו היו הרבה אוהדים שהציעו לקנות מנוי גם אם אין לו שום משמעות. אני חושבת שבסוף הסיטואציה לא שונה בין מכבי נתניה לבין מכבי ת"א לבין כל מועדון אחר. במכבי ת”א הסיטואציה היא יותר מאתגרת. כי הכסף מהליגה האירופית הוא לא באמת 10 מיליון אירו, אנחנו נתונים לקיצוצים אפשריים של אופ"א על ההכנסות. אבל למועדון יש הרבה יותר הוצאות מאשר 10 מיליון אירו”.

“המועדון הזה בסיטואציה שבה נבנתה תכנית ארוכת טווח ומה שנלקח בחשבון זה הכנסות מכל מה שקשור לליגה הישראלית, למאצ' דיי שקשור לתחרויות הישראליות שזה כרטיסים, מנויים ומרצ'נדייז שעוטף יום משחק, בנינו על הכנסות של אירופה ועל כך שמחלקת הנוער מפתחת לנו דור עתיד. א- ב ו-ג' הכרחיים כדי שהמועדון יתנהל בצורה נורמלית ולא יהיו כל הזמן תחת איום הפייר פליי, אבל שלושת הדברים חייבים להתקיים שלושתם. ההכנסות מאירופה החליפו את ההכנסות מכרטיסים ממנויים, אך הם עדיין בחוסר לעומת מה שצפינו. הבור הוא בור לא משנה איך נעשה אותו. הוא ממשיך להיות מצב שההשקעות הן גדולות בצורה משמעותית מההכנסות ולכן ההתגייסות של האוהדים מאוד מאוד חשובה ומוערכות". 

שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א (נעם מורנו)

הפייר פליי, אתם עדיין תחת הגבלות, ההכנסות עדיין לא מספיקות, אבל יש רשת ביטחון. מתי לדעתך ההגבלות האלה יוסרו לחלוטין?
"ההגבלות של הפייר פליי נמצאות על כל מי שמשתתף במפעלים אירופאים. אסור להפסיד במצטבר ב-3 שנים מעל 30 מיליון אירו ולכן הסדר או לא הסדר, זה לא רלוונטי. כרגע מה שרלוונטי זה שצריך לעמוד בחוק הזה. לגבי רשת הביטחון, יצאו תבחינים, שלחנו הערות לתבחינים. אני כרגע לא יכולה לסמוך על רשת הביטחון. הלוואי ונגיע לזה אבל אני כרגע לא רואה איך זה קורה. כדי לצאת מעננה של לא לעמוד בתנאים צריך הכנסות מאירופה, הכנסות מהליגה וגם לייצר שחקנים בעצמנו כי אחרת לא נצליח לעמוד בדרישות האלה".

מהו גובה ההפסד הכספי שאליו אתם נכנסים בעצם, בהנחה ולא יהיה קהל עד לסיום העונה. מה התחזית כרגע?
”ההפסד לעונה הקרובה הוא של עשרות מיליונים שמיץ' יצטרך לכסות מהכיס שלו. אנחנו מאוד צריכים להיזהר. נכנסו למתווה ואנחנו צריכים לעמוד בו. אנחנו צריכים לייצר הכנסות כדי לעמוד במתווה שנכנסו אליו. אנחנו צריכים להתייעל בכל המחלקות. יחד עם זאת, אנחנו מבינים את מה שקרה בעונת 2019/20 והאוהדים לא ראו משחקים בפלייאוף ולא היינו יכולים להתעלם מזה. למרות הקושי, למרות ההפסדים, החלטנו שאנחנו כן צריכים את המתווה של הזיכוי. כי כמו שהאוהדים שלנו איתנו אנחנו רוצים להיות איתם. זו מערכת יחסית הדדית בסופו של דבר". 

איתי שכטר חוגג עם דן ביטון (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג עם דן ביטון (רדאד ג'בארה)

קיצוץ בשכר השחקנים, האם יהיה?
"אנחנו בנושא הזה עוד לא פרסמנו שום דבר באופן רשמי ולכן כרגע אני לא רוצה להיכנס לזה. מעדיפה שלא נכנס לזה". 

הפספוס של ליגת האלופות. מה היה באמת בחודשיים האלה והאם בדיעבד לא מצטערים לאור שההגרלה שהייתה די נוחה, שלא הביאו את החיזוק הרבה קודם לכן?
"לא היה קיץ מאתגר כמו הקיץ הזה. לגבי הסגל, אני חושבת שפעלנו בסביבה של אי ודאות ואנחנו עדיין פועלים כך. אי ודאות מוחלטת. לכן ההחלטות מתבצעות בהתאם לאילוצים של החוסר ודאות. יכול מאוד להיות שבדיעבד עם עוד שני שחקנים לא היינו מגיעים גם לליגה האירופית. זה מורכב. יש לנו סגל טוב. הבאנו חלוץ ובלם, יש שחקנים חזקים, וסגל שכמעט ברובו הביא אותנו לשתי אליפויות רצופות. הקיץ הזה התנהל בהתאם למה שהמועדון ראה לנכון ובהינתן באמת לאילוצים שהיו. ובאמת כל הכבוד לסגל הזה ולצוות המקצועי על מה שהם עשו הקיץ אחרי שנתיים בלי שלב בתים אירופי". 

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

האם בעקבות המצב הנוכחי בו אנחנו יודעים שניר ביטון אובחן חיובי לקורונה ונכח לצד שחקנים שלכם בנבחרת, אתם למעשה תבודדו את החוזרים מהנבחרות ולא תתנו להם להצטרף ישר לסגל כדי להימנע בטעות מגל הדבקות נוסף בתוך מכבי ת"א? האם הפקתם לקחים ממקרה דן גלזר?
"הפקת לקחים היא קלה להגיד בדיעבד. פעלנו עם דן גלזר על פי כל ההנחיות של כל הגורמים המוסמכים וכל הפרוטוקולים וכן הלאה. לצערי הרבה הפרוטוקולים והכל ואתה לא יודע איך זה יפגע בך בסוף. בהחלט אנחנו מאוד מאוד מקפידים על החזרה לאימונים, של אלה שהחלימו, אנחנו פועלים על פי הנחיות ברורות של הצוות הרפואי שלנו והצוות הרפואי שלנו מתייעץ עם המון המון גורמים ולכן כן, אנחנו נזהרים מאוד באיך שאנחנו מתנהלים מול השחקנים. לא בדקתי אם זו התכנית (לא להחזיר אותם ישר לאימונים). אם זה מה שימליץ הרופא, כך נעשה. אבל כן אנחנו מאוד נזהרים ורוצים לשמור על הקבוצה ולשמור על כך שלא יהיו עוד חולים".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */