יום רביעי, 08.05.2024 שעה 19:29

מאמנו של ג'וקוביץ': לנדאל אין סיכוי בגמר

גוראן איבנישביץ' חימם מנועים לקראת גמר הרולאן גארוס מחר ב-16:00 בין הסרבי לספרדי, שרוצה להשתוות לפדרר: "נובאק המועמד מספר 1 לזכייה בתואר"

|
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל (רויטרס)

הרולאן גארוס יגיע מחר (ראשון) ב-16:00 לרגע השיא עם הגמר הגדול של טורניר הגברים שיפגיש בין המדורג ראשון בעולם, נובאק ג’וקוביץ’, למלך החימר, רפאל נדאל, שינסה לקטוף את תואר הגראנד סלאם ה-20 בקריירה שלו ולהשתוות לרוג’ר פדרר במקום הראשון בטבלת שיאני הזכיות בתארי מייג’ור.

השור ממיורקה, אשר טרם איבד מערכה בטורניר, נחוש לזכות ברולאן גארוס בפעם ה-13 בקריירה שלו והרביעית ברציפות על מנת לבסס את מעמדו כשיאן הזכיות על החימר בצרפת וכמו כן, להשתוות לפדרר כשיאן הזכיות בטורנירי גראנד סלאם עם תואר 20, אחרי שזכה כבר 12 פעמים ברולאן גארוס, 4 פעמים ב-US OPEN, פעמיים בווימבלדון ופעם אחת באליפות אוסטרליה הפתוחה. 

רפאל נדאל (רויטרס)רפאל נדאל (רויטרס)

אגב, אם יצליח לנצח את ג’וקוביץ’, הספרדי בן ה-34, אשר מדורג במקום ה-2 בעולם, יעלה את מאזנו על החימר של הרולאן גארוס ל-100 ניצחונות, כאשר עד כה ניצח 99 משחקים במסגרת הטורניר היוקרתי והפסיד שניים בלבד. עם זאת, ההפסד האחרון של נדאל ברולאן גארוס היה ללא אחר מאשר נובאק ג’וקוביץ’, אז נכנע 7:5, 6:3 ו-6:1 ב-2015.

בדרך לגמר נדאל חלף על פניהם של איגור גראסימוב הבלארוסי, מקנזי מקדונלד האמריקאי, סטפנו טרבאגליה האיטלקי, סבסטיאן קורדה האמריקאי, יאניק סינר האיטלקי ודייגו שוורצמן הארגנטינאי, עליו גבר 3:6, 3:6 ו-6:7(0) בחצי הגמר, אך כעת ניצבת בפניו של הספרדי משוכה גבוהה בהרבה בדמותו של המדורג ראשון בעולם.

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל (רויטרס)רוג'ר פדרר ורפאל נדאל (רויטרס)

מנגד, הסרבי בן ה-33, אשר מוביל את הדירוג העולמי, מחפש את תואר הגראנד סלאם ה-18 שלו על מנת להתבסס במקום השלישי בטבלת הזכיות בתארי מייג’ור בכל הזמנים ולצמק את הפער מפדרר המוליך לשני תארים ומנדאל השני לתואר אחד בלבד. אגב, עד כה התקיימו 55 מפגשים בין השניים, כאשר ג’וקוביץ’ ניצח ב-29 בעוד נדאל הסתפק ב-26 ניצחונות. 

ג’וקוביץ’, שעוד סוחב על גבו את הפסילה ההזויה בשמינית גמר ה-US OPEN לאחר הפגיעה בשופטת, רוצה לתקן את הרושם ולחזור למוטב ויכול להיות מעודד שגבר על נדאל בכל שלושת מפגשי הגראנד סלאם האחרונים בין השניים, כאשר בנוסף לאותו ניצחון ברולאן גארוס ב-2015, הסרבי גם גבר על הספרדי 2:3 בחצי הגמר בווימבלדון ב-2018 ו-0:3 חלק עם 3:6, 2:6 ו-3:6 בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2019.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

הדרך של נולה לגמר הייתה מעט קשה יותר משל נדאל, כאשר הסרבי גבר 0:3 על מיקאל יאמר השבדי, 0:3 על ריקרדאס ברנאקיס הליטאי, 0:3 על דניאל גאלאן הקולומביאני, 0:3 על קארן חצ’אנוב הרוסי, 1:3 על פאבלו קרניו-בוסטה הספרדי ו-2:3 על סטפנוס ציציפאס היווני בחצי הגמר. 

מאמנו של נובאק ג’וקוביץ’, גוראן איבנישביץ’, מיהר לצאת בהצהרות ואמר לקראת הגמר: “אני סומך על נובאק לקראת המפגש מול נדאל בגמר, לדעתי לנדאל אין סיכוי בתנאים האלה, על החימר ומול נובאק שנכנס לו לראש”. לאחר מכן, איבנישביץ’ ניסה למתן מעט את דבריו ואמר: “קצת הגזמתי, אבל לדעתי נובאק הוא המועמד מספר 1 לזכייה בתואר והפייבוריט בגמר. הוא הביא את הגוף שלו, הראש שלו וההכנה שלו לשלמות”.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

גם ג’וקוביץ’ עצמו התייחס להכנות ואמר: “שיחקתי מול נדאל יותר מאשר מול כל שחקן אחר בקריירה שלי, הוא ללא ספק היריב הגדול ביותר שלי. שיחקתי מול המון משחקים אדירים ולעבר יהיה אפקט בנוגע לכבוד שלנו אחד כלפי השני והמוטיבציה לצאת למגרש ולעשות את הטוב ביותר. אני מקווה שאצליח לשחק את הטניס שלי כי אני יודע שאני צריך לעשות זאת, אני בעמדה שבה אני קרוב לגביע”.

רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

“כבר הייתי שם ועשיתי את זה, אז אני יודע מה אני צריך לעשות. ברור שהתנאים שונים מאלה שהיינו רגילים אליהם כששיחקנו פה במאי ויוני, אני חושב שזה יכול להיות שינוי שישפר את הסיכויים שלי. ברור שהכדור לא קופץ גבוה כמו שהוא קופץ פה בדרך כלל. הפסדתי לנדאל על המגרש הזה ברוב המשחקים בינינו כאן, אבל אני ניצחתי את המשחק ברבע הגמר ב-2015 בלי לאבד מערכה. זה המשחק שאני מסתכל עליו וברור שאנסה לקחת דברים חיוביים מזה ולהשתמש בזה טקטית נגדו”.

שיחה של ראש הממשלה וערן זהבי לאחר ההדחה
אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */