יום שישי, 03.05.2024 שעה 22:28

כך בני יהודה פספסה את השחקן שהגיע לברצלונה

בשכונה ויתרו על הברזילאי מתיאוס פרננדש בתקופת בנאדו בראשית ימי אברמוב ("לא יכול לקרות יותר"), קומאן ובארסה לקחו אותו. וגם: קבוצת הבת וגלזר

|
מתיאוס פרננדש. פספוס השכונה (אינסטגרם)
מתיאוס פרננדש. פספוס השכונה (אינסטגרם)

קצת אחרי שהחתימה בחודש ינואר האחרון את פרנסיסקו טרינקאו הפורטוגלי ושלחה אותו להשאלה בבראגה, ברצלונה החתימה עוד כישרון ברזילאי שינסה את מזלו בבירת קטאלוניה. הקשר האחורי בן ה-22, מתיאוס פרננדש מפלמייראס, חתם בבארסה בעבור 7 מיליון אירו ועוד בונוסים והושאל לחצי עונה בריאל ויאדוליד.

אחרי שלוש הופעות בליגה הספרדית, פרננדש נקרא לסגל של רונאלד קומאן לקראת תחילת העונה הנוכחית, ולאחרונה, כשעלו על כך בבני יהודה, הופתעו מאוד לגלות שהכישרון הגדול שהוצע להם, אך לא נספר על ידי המאמן בזמנו, התגלגל עד לקבוצת הפאר מספרד.

בבני יהודה סיפרו ל-ONE כי אותו פרננדש הוצע למועדון לפני ארבע שנים, בקיץ 2016, בתחילת דרכו של ברק אברמוב, כאשר אריק בנאדו אימן את הקבוצה במשך חמישה חודשים בדיוק, ולפני האקזיטים הגדולים של הבעלים. כבר בחודש הראשון של אברמוב, סיפרו במועדון, נוצר קשר בין בני יהודה לבוטאפוגו הברזילאית דרך איש עסקים מקומי. לכתומים נאמר כי הקבוצה מריו דה ז'ניירו מחפשת קבוצת בת כדי להעביר אליה שחקנים צעירים, במטרה להשביח אותם בתחנת מעבר לקראת מכירה לליגות בכירות באירופה.

לבני יהודה הוצעו שלושה שחקנים, אחד מהם היה פרננדש. במועדון סיפרו כי בנאדו, שבאותו קיץ ויתר גם דן גלזר אחרי שהיה חתום בבני יהודה עם 50% מכרטיס השחקן ממכבי תל אביב וחוזה לשנתיים (עבר בסוף לבית"ר ת"א/רמלה), לא התלהב מיונתן כהן ומאור קנדיל, לא התרשם מהברזילאי.

אריק בנאדו (עמרי שטיין)אריק בנאדו (עמרי שטיין)

לא הרבה אחרי שהסכימו לגבי גלזר, לימים הצטערו, אבל לאחר מכן לא היו מוכנים לשמוע על שחרורם של כהן וקנדיל, בנאדו פוטר מתפקידו. אברמוב ואנשי ההנהלה לא התערבו בנושא המקצועי למרות שמדובר בהחלטה אסטרטגית של מועדון שלא יצאה אל הפועל בסופו של דבר, וההזמנות התפספסה.

איך היא התפספסה? פרננדש ושני השחקנים הנוספים כבר הגיעו לישראל כדי להיבחן במדי בני יהודה. משחק אימון אחד הספיק כדי שהם ישוחררו, קשר בארסה קיבל מחצית. לא רק זה, אחרי שאופציית בני יהודה נפלה, סוכני השחקנים לא ויתרו על ישראל והציעו אותם להפועל ירושלים מהליגה הלאומית. יוסי מזרחי המאמן התלהב ורצה להחתים, אך לקבוצה הצנועה לא היה מספיק כסף כדי לצרף אותם מבוטאפוגו. בעוד הדבר קרה לקראת סגירת חלון ההעברות הישראלי בקיץ, הברזילאים המריאו בחזרה למולדתם.

פרננדש הלך והתקדם בברזיל, עבר מבוטאפוגו לפלמייראס ואחרי שהרשים את הסקאוטים של ברצלונה בברזילראו נחטף בתחילת 2020. עכשיו הוא כבר חלק מהסגל בארסה ותחושת ההחמצה בשכונת התקווה רק תלך ותתעצם, ככל שהוא יקבל הזדמנויות בלה ליגה ובליגת האלופות, אם וכאשר, ומי יודע לאן הקריירה שלו תגיע עם נקודת פתיחה שכזו.

"זה היה פספוס ענק שלנו", אמר אברמוב בתגובה לאי החתמת פרננדש. "דברים שיכולים לקרות בתחילת הדרך. דברים כאלה כבר לא יכולים לקרות לי". בנאדו העדיף שלא להגיב. בלי קשר, בני יהודה עדיין ממתינה לתשובה סופית מפלמנגו לגבי שחקן אחר שעבר בנבחרות הצעירות של ברזיל, מייקל ראנגל המגן השמאלי של קבוצת הבוגרים.

השיחות של מסי עם השופט במהלך המשחק
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */