יום שבת, 18.05.2024 שעה 19:31

בשבת: סטארט אפ ניישן מזנקת לג'ירו ד'איטליה

העונה ההיסטורית של הקבוצה הישראלית ממשיכה במירוץ השני בחשיבותו, המטרה - ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור. גיא שגיב: "מכוון לעזור להביא ניצחון"

|
גיא שגיב (בטני פוטו)
גיא שגיב (בטני פוטו)

רגע אחרי שעשתה היסטוריה בפאריס בטור דה פראנס הראשון שלה, תזנק ישראל סטארט אפ ניישן ביום שבת בסיציליה למירוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם, הג׳ירו ד’איטליה, עם הרכב שונה לחלוטין מזה שיצא לטור דה פראנס.

המטרה המוצהרת של הקבוצה היא ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור, ולשם כך החליטו בקבוצה להמר על כל הקופה כדי ללכת על ניצחון בספרינט. לכן נשלח לג׳ירו בן 21 השלבים הקשים, כולל לפחות 6 קטעי עליות מובהקים, הרכב שמכוון לנסות לנצח בקטעים השטוחים יחסית. בהרכב הוצבו שני ספרינטרים, הצרפתי רודי בארבייר והאיטלקי דוידה צ׳ימולאי, ושאר רוכבי הקבוצה ובכללם אלוף ישראל גיא שגיב מכוונים לסייע להם לנצח.

שגיב, שרק לפני שנתיים היה הישראלי הראשון שניתץ את תקרת הזכוכית כשזינק לג׳ירו ההיסטורי בירושלים וסיים בהצלחה שלושה שבועות אחר כך ברומא, הבהיר שמדובר הפעם באתגר שונה לחלוטין מבחינתו ומבחינת הקבוצה: “אני לא מגיע הפעם לקחת טרמפ רק כדי לסיים. אני מאמין שאני רוכב טוב יותר, עם ניסיון גדול יותר וגם עם בטחון עצמי במקום אחר. השאיפה שלי זה לעזור לקבוצה לקחת ניצחון כאן ולקבל הזדמנות לצאת לבריחות. זה הולך להיות הרבה יותר מאתגר והרבה יותר קשה מהג׳ירו ההיסטורי שהמדינה כולה לעולם לא תשכח. אנחנו באים ממוקדים ואני מאמין שיש לנו את הכלים ללכת על הניצחון הזה”.

ישראל סטארט אפ ניישן (בטיני פוטו)ישראל סטארט אפ ניישן (בטיני פוטו)

אלכס דאווסט הבריטי, מתיאס בראנדלה האוסטרי, ריק זאבל הגרמני, אלכס קטאפורד הקנדי וגיא שגיב יהוו ביחד את ״הרכבת״ של סטארט אפ. בקטעי העליות המטפס הספרדי דני נבארו יהיה הרוכב המוביל. ״בקטעי ההרים נהיה פחות במשחק, אבל בכל השאר נילחם לנצח בבריחות וספרינטים”, הסביר שגיב. גם בקטעים נגד השעון, כולל קטע הפתיחה בשבת בפאלרמו, מקווים בקבוצה להפתיע - דאווסט (אלוף בריטניה) ובראנדלה (אלוף אוסטריה) שייכים לצמרת העולמית בתחום.

בעלי הקבוצה סילבן אדאמס, שמתכוון ללוות את הקבוצה גם בג׳ירו אחרי החוויה העצומה בטור דה פראנס, אמר: “הג׳ירו בישראל יישמר כמובן תמיד בזיכרון של כולנו כמקור לגאווה עצומה - והמעמד שסימן את התפנית הגדולה עבור הקבוצה. אני מקווה ומאמין שנוכל להשיג כאן עוד ציון דרך היסטורי”.

גיא שגיב (בטני פוטו)גיא שגיב (בטני פוטו)

הג׳ירו יוזנק בשבת הקרובה בסיציליה ולראשונה אי פעם יתקיים בחודש אוקטובר (במקור היה אמור להיערך במאי, אך נדחה בשל הקורונה). הוא יחצה את איטליה על פני 3450 קילומטרים ויטפס לפסגות הדולומיטים לפני שיגיע לסיומו ב-25 באוקטובר במילאנו, ובחלק מהימים הוא צפוי להתנהל תחת מזג אוויר סוער. בדומה לטור דה פראנס, הג’ירו יתנהל תחת משטר ״בועה״ קפדני כדי להגן על הרוכבים ואנשי הצוות מווירוס הקורונה שיאיים כמובן על שיבוש וביטול המרוץ. מאז סיום הטור דה פראנס, המצב באירופה רק הולך ומתדרדר אל מול גל הקורונה השני. “מקווה שכולם יקפידו על כל הכללים כדי שנגיע למילאנו בריאים ושלמים”, אמר שגיב..

הרכב הקבוצה לג׳ירו: גיא שגיב (ישראל), דוידה צ׳ימולאי (איטליה), ריק זאבל (גרמניה), דני נבארו (ספרד), רודי בארבייר (צרפת), אלכס קטאפורד (קנדה), מתיאס בראנדלה (אוסטריה) ואלכס דאווסט (בריטניה).

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */