יום שבת, 18.05.2024 שעה 20:49

חסון: מקווה שנחזור לאימונים, משחקים לא על הפרק

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם יו"ר ההתאחדות: "הענף בסכנה, אנחנו משלמים מחיר כבד". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM) ורדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נתכונן למשחקה החשוב של מכבי תל אביב מול רד בול זלצבורג בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות, כשהצהובים עשויים להגיע לשלב הבתים של הצ’מפיונס אם יהפכו את ה-2:1 שספגו במשחק הראשון. כמו כן, נתכונן גם למשחקים של מכבי חיפה מול טוטנהאם ושל הפועל באר שבע מול ויקטוריה פלזן במוקדמות הליגה האירופית.

אורן חסון: “כואב לי, זה לא באמת סגר, אנחנו משלמים מחיר כבד”

שוחחנו עם יו”ר ההתאחדות לכדורגל על הסגר המלא במדינת הישראל ועל התכניות לחזרת הכדורגל למגרשים.

מה אתה מרגיש לגבי הסגר בישראל?
”כואב לי ואני מרגיש שזה “כאילו” סגר, זה סגר כלכלי וספורטיבי. אני משקיף מעבר לחלון ואני רואה עשרות מכוניות בכבישים. זה לא באמת סגר. אנחנו משלמים גם בהיבט הכלכלי והספורטיבי מחיר כבד, זה לא הסגר שאנחנו רוצים לראות”.

אתה מודאג מכך שהספורט מושבת?
”אני מאוד מודאג. אנחנו עוד לפני חורף שעשוי להיות עוד יותר מאתגר. אנחנו יכולים לבנות מודלים ולהקים ליגה קצרה יותר, אבל הממשלה מקבלת את ההחלטות. אנחנו מנסים להפוך את הבלתי צפוי לשגרה אבל זה מאוד קשה להתנהל כך. יש מאות אלפי ספורטאים שלא התאמנו ושיחקו חצי שנה. זה פוגע בכדורגל המקצועי והחובבני וזה פוגע בהכנות של נבחרת ישראל”.

יש מה לעשות?
“כרגע יש עצירה מוחלטת של כל הפעילות הכוללת אימונים ומשחקים, כל הענף נמצא בסכנה מאוד גדולה. אנחנו בהתאחדות כפופים להחלטות הממשלה, אנחנו לא יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים. אנחנו מקיימים את זה אבל בחוץ לא כל הציבור מקיים את זה. אני בקשר עם המנהלת ומשרד הספורט”.

מה ארז כלפון אומר?
”כרגע עושים כל מאמץ לחזור לשגרת אימונים שממנה נחזור לשגרת משחקים. נכון לאתמול בלילה קיווינו שזה יקרה אבל היום בבוקר התבשרנו שזה לא יקרה. פעילות של אימונים לא מסתמנת בשבוע הקרוב עד שההחלטה לא תשתנה”.

אורן חסון (נעם מורנו)אורן חסון (נעם מורנו)

בעלי קבוצות מתקשרים להתייעץ? חוששים כלכלית?
”אנחנו בקשר יומיומי עם בעלי הקבוצות מליגת העל ועד חובבניות. קיימתי ישיבה עם בעלי קבוצות בליגה א’ שמשקיעים מיליונים והם בחוסר ודאות מוחלטת. בסגר הקודם ידענו שלא נקיים משחקים אך כאן התמונה לא ברורה. במשרד הספורט עושים מאמצים אבל במשרד הבריאות החליטו לאסור כל ספורט. הצענו לקיים את המשחקים בקפסולות, אימונים זוגיים, הצענו כל מיני פתרונות ועלינו מוטל סגר מלא”.

יש תגובה משר הספורט? הוא נמצא בקשר איתכם?
”הוא עושה מאמצים גדולים. קיווינו שנוכל לחזור לאימונים אבל כרגע מסתמן שעד מחצית שבוע הבא זה לא יקרה וככל שתתקבל ההחלטה בהתאם לקצב התחלואה על התרת סגר, אפילו בשלבים, אני מקווה שנחזור לשגרת אימונים. המשחקים לא נראים באופק”.

אם מירי רגב הייתה היינו חוזרים?
”אני לא משוכנע. אני חושב ששר הספורט עושה מאמצים מבוקר עד לילה. הייתה סכנה מאוד גדולה לפעילות הבינ”ל. היינו בספק אם ניתן לקיים את המשחקים הללו בשבוע שעבר, שנוכל לארח את צ’כיה, לטוס לסקוטלנד ולארח בליגה האירופית. במסגרת הנסיבות הוא עושה עבודה מצוינת”.

מקשיבים לו? 
”במבחן התוצאה הוא הביא את רשת הביטחון. ההסכם אמור להיחתם בימים הקרובים. רשת הביטחון אמורה להיות משולמת החל מחודש אוקטובר ואין סיבה שזה לא יקרה, זה הישג שלו. הוא עשה הרבה מאוד כולל הפעילות הבינלאומית. מדובר במגפה ארורה שמשבשת את שגרת החיים שלנו”.

חילי טרופר (דוברות שר הספורט)חילי טרופר (דוברות שר הספורט)

אתה מדבר עם עוד גורמים שמנסים לעזור?
”גם במשרד הבריאות, האוצר והמשפטים. הספורט מעניין, אך לא נמצא בראש סדר העדיפויות. גם בסגר הקודם הוא תועדף נמוך. משרד הספורט הוא לא החזק ביותר אבל תחת הנסיבות הקיימות הצלחנו לחזור לשגרה בחודשים האחרונים, בחודש שעבר הייתה לנו הידברות ראשונה עם משרד הבריאות לעשות פיילוט של חזרה חלקית של קהל למגרשים במשחק מול צ’כיה. לצערי הרב המצב הסתבך וממקום של יציאה וחזרה לשגרה, חזרת ליגת ילדים ונוער, ליגה א’ שהייתה אמורה להיפתח עוד שלושה שבועות, הגענו למצב שכרגע אנחנו נמצאים בכיוון ההפוך וצריכים להקים את המגדל מחדש וזו משימה לא פשוטה”.

איך אתה מדבר עם המנהלת אם אתה וארז לא מדברים? איזו צורה יש לכדורגל אם יו”ר המנהלת וההתאחדות לא מדברים?
”העניין הוא לא ארז כלפון ואורן חסון, אלא טובת הכדורגל. גם ההתאחדות וגם המנהלת עובדים בשיתוף פעולה מול משרד הספורט ליצירת מתווה. מערכת היחסים בינינו תקינה, כמו כל מערכת יחסית יש עליות ומורדות, לא היו לנו ריבים. שיתוף הפעולה בין שתי המערכות עובד בצורה מצוינת. אנחנו מתכתבים עם משרד הספורט על חתימת הסכם עם הטוטו לשנה הקרובה”.

יש לשר האוצר ישראל כ”ץ ראש להקשיב לך ולהתעניין בכדורגל?
”אני לא מקנא בו. הוא מתמודד בסיטואציה קשה בצורה בלתי רגילה. קיימנו פגישה מכובדת, הוא כיבד אותה, יש תוצאות. אני מקווה שנוכל להודיע בקרוב על תוכנית. הוא מבין את הצורך להמשיך את קיום הספורט, אני משוכנע שהוא יעמוד בהתחייבויות שלו. עוד חודש מהיום אדבר שוב ואתן תוכנית מלאה. אין תוכנית מגירה. אנחנו בעיצומו של צונאמי כלכלי. אם המדינה מחליטה שהיא רוצה להמשיך לתמוך בספורט אין לה ברירה והיא תמשיך לתת תמיכה ורשת ביטחון. ישראל יוצאת למסע בשבוע הבא, כדי לטוס לסקוטלנד היא צריכה מטוס חכור, ואנחנו צריכים להקפיד על פרוטוקולים שלא היו אף פעם. במידה ולא נקבל תמיכה ההתאחדות לא תוכל להחזיק לאורך זמן. אני משוכנע ששר האוצר מבין את זה והוא יעמוד בהתחייבויות שלו”.

אתה מעוניין להחליף את רותם קמר מנכ”ל ההתאחדות לכדורגל?
”זה לא על הפרק. דיברתי איתו וזה לא על הפרק. אם זה יהיה רלוונטי נדבר. בואי נראה בעוד שנה. אני מאוד מעריך את העבודה שלו. אני לא יודע להגיד 5 שנים קדימה מה יהיה. נושא החלפת המנכ”ל לא עומד על הפרק”.

רותם קמר (רדאד ג'בארה)רותם קמר (רדאד ג'בארה)

ניר ינקלביץ’: “עובדים מבוקר עד לילה שהכדורגל והאימונים יחזרו”.

שוחחנו עם המשנה למנכ”ל מנהלת הליגות לכדורגל בנוגע להפסקת הכדורגל והעבודה הקשה כדי להחזירו למגרשים.

מה שלומך?
”מבוקר ועד לילה עובדים בשביל שהכדורגל והאימונים יחזרו”.

מה זאת אומרת עובדים? מה עושים? אתה לא קובע וגם לא אורן חסון.
”תפקידנו הוא לבוא ולהסביר להם למה הכדורגל צריך לחזור. כרגע במתווה שלנו אנחנו רוצים לחזור לאימונים בלי חדרי הלבשה. יש בדיקות רופא, בדיקות סטורציה ומעקב הרבה יותר הדוק משאר המקצועות”.

אתה חושב שאפשר לחזור לשחק?
“אפשר לשחק כדורגל בלי סיכון ממשי. אני משוכנע כי אני חושב מכיוון שכדורגל נותן מזור ותקווה לאנשים לראות משחקים בבית בתקופה הקשה הזו. הכדורגל משוחק באוויר הפתוח. יש אנשים שעושים ספורט בים, המונים. אז אם במגרש שיש בו רופא צמוד עם בדיקות סטורציה אז כן אפשר לקיים את הקפסולות. לשחקנים שמפסיקים לשחק לוקח זמן רב לחזור לכושר. מסתכלים קדימה כדי שיהיה לנו אופק שנוכל לחזור ולחדש את העונה, וכדי שזה יקרה חייב לחדש את האימונים”.

אתה חושב שזה אפשרי?
“אני חושב שזה אפשרי. מחר יש דיון בוועדת חוקה בכנסת על חזרת המשחקים. אנחנו כל הזמן נמצאים בשיחות עם משרד הבריאות האוצר והמשפטים ומשרד הספורט. היו הדבקות במגרשים כמובן אבל באופן יחסי הרבה יותר נמוך. המון אנשים עושים אימוני ספורט בחוץ אז כמובן שאפשר להתאמן בקפסולות במגרשי הכדורגל”.

איך אתה עוזר בנושא החל”ת? כמה הם בלחץ כלכלי?
”כולם לחוצים. העזרה שלנו תהיה לחדש את האימונים, אנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה. אנחנו מאמינים שנצליח לשכנע את הגורמים הנכונים, בכדורגל יש מעקב צמוד של רופא בכל קבוצה, יש כלים בכל הקבוצות. אם לא נצליח לשכנע לא נעשה שום דבר בניגוד להנחיות”.

מה תגיד לשחקנים אם ייצאו לחל”ת?
”אם לא יחזרו לאימונים יש סיכון להמשך קיום הליגה”.

ניר ינקלביץ' (משה חרמון)ניר ינקלביץ' (משה חרמון)

רוני רוזנטל: “משחק אחד נותן למכבי חיפה סיכוי גבוה יותר לעבור”

שוחחנו עם שחקן העבר ששיחק גם בשורות הירוקים וגם במדי טוטנהאם, ושוחח איתנו מלונדון לקראת המשחק המרתק בפלייאוף הליגה האירופית.

מה הסיכוי של מכבי חיפה לעבור את טוטנהאם?
”יש לה סיכוי יותר גבוה עכשיו. משחק אחד נותן יותר סיכוי, בשני משחקים טוטנהאם על הנייר הרבה יותר טובה, לכן במשחק אחד הכל יכול להיות. הכל נמדד באחוזים. באירופה תמיד יש הפתעות, במשחק אחד היו הפתעות”.

אתה מגיע למשחק?
”הזמינו אותי למשחק אבל לא אלך. הבנתי שאפילו שחקנים שלא בסגל לא מגיעים למשחק. אם היה מצב רגיל הייתי הולך למשחק”.

מה השאלה הקשה ביותר ששאלו אותך בכל הראיונות באנגליה?
”רצו לדעת על מכבי חיפה. טוטנהאם לוקחת את המשחק ברצינות.מוריניו לוקח את זה ברצינות, הם רוצים לנצח והם לא מזלזלים”.

איך תקופת הקורונה עוברת באנגליה?
”כולם באותה הסירה. מתחילים גם פה לדבר על סגר מסוים, מספר החולים עולה בכל אירופה. התושבים פה יותר ממושמעים מאשר הישראלים. יש פה משמעת גבוהה יותר”.

איך יש לך מבטא צרפתי ואתה גר בלונדון?
”כל יום אני מדבר 5 שפות. אני מדבר עברית, צרפתית, אנגלית, ספרדית, כל יום”. 

רוני רוזנטל (רדאד ג'בארה)רוני רוזנטל (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */