יום שישי, 17.05.2024 שעה 12:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7625-6733מכבי ת"א1
6824-6933מכבי חיפה2
6129-5333הפועל ב"ש3
5344-4533הפועל חיפה4
4339-3633מכבי בני ריינה5
4041-3233בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4336-3732הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3648-2832הפועל חדרה3
3539-4432בית"ר ירושלים4
3547-3332מכבי נתניה5
3444-2632מ.ס אשדוד6
3051-3432הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

כלפון: מבחינתי שנתאים עצמנו למתווה של אופ"א

יו"ר מנהלת הליגות ב-102FM: "רוצה שמשרד הבריאות יאשר ש-13 שחקנים יספיקו". על סכנין: "אין סיבה לומר שהמנהלת עושה איפה ואיפה". וגם: קיצור הליגה

|
ארז כלפון (רדאד ג'בארה)
ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

יו”ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, נלחם מאז פרצה מגפת הקורונה בישראל, על כך שליגת הבורסה לניירות ערך תמשיך להתקיים. עם ההחלטה על כניסה לסגר, משרד הבריאות רצה להפסיק את הליגה, אך כלפון, יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר, נלחמו על המשך קיומה, אבל גם הם יודעים כי ככל שהתחלואה בישראל תעלה, כך המשימה תהפוך למורכבת יותר.

הערב (שלישי) התפנה יו”ר המנהלת לראיון בתוכנית הספורט של ישראל ברדיו 102FM ודיבר על האתגרים בתקופת הקורונה, התלונות של בני סכנין על איפה ואיפה וגם על עתידו בתפקיד.

שלום ארז, הייתי רוצה לדבר איתך כשיהיו בשורות, אבל המצב נהיה גרוע יותר ויותר
“ככל שהתחלואה במדינה תעלה, בסופו של דבר זה יגיע גם לעולם הספורט והכדורגל. אנחנו עושים הכל תוך כדי תנועה כדי להתמודד, לעשות בדיקות מהירות, לעבוד לפי הפרוטוקול של משרד הבריאות כדי לאפשר למי שבריא לחזור ולהחזיר את המשחקים כמה שיותר מהר, על מנת שתהיה יכולת לסיים את הליגה על כר הדשא”. 

ארז כלפון (רדאד ג'בארה)ארז כלפון (רדאד ג'בארה)

הכנת תוכנית מגירה?
“יש לנו תוכניות מגירה, כרגע אנחנו עובדים רק על פי המתווה הנוכחי. אני חושב שאם כל השחקנים יקפידו על כל ההנחיות - יישמרו ויגיעו רק למשחקים, אז אני חושב שנוכל לסיים את הליגה על כר הדשא”.

זה לא קורה. בחדרה, סכנין ומכבי ת”א חצי קבוצה עם קורונה. הרי כל השחקנים או מרביתם יידבקו וחלק מהקבוצות יושבתו
“יש לנו תוכנית. ברגע שזה קורה עושים בדיקות לכל השחקנים ולפי התוצאות משרד הבריאות נותן לנו הוראה אם להשבית. כרגע במתווה הבריאותי, ברגע שיש תוצאות שליליות קבוצות יכולות לחזור לאימונים ולמשחקים. עם הסגר שיש עכשיו ובידוד לשחקנים אני מקווה שנראה ירידה בתחלואה. לצערי אמרתי כבר שאנחנו הולכים לעונה מורכבת. אם נגיע לנקודה שנצטרך לדחות הרבה משחקים נשב ונוציא תוכניות מגירה, לא הגענו לשלב הזה”.

אתה חושב שצריך להמשיך את הכדורגל?
“אני חושב שחייבים להמשיך. הכדורגל הוא כמו מקום עבודה, אם נסגור את השאלטר לא יהיה פה כדורגל לעוד הרבה שנים, תהיה פגיעה קשה בשחקנים ובבעלי הקבוצות. אין אוהדים, הקבוצות גם ככה במצב קשה. אם כולם, כל מי שבכדורגל, יידע לשמור על ההנחיות, נדע לעבור את התקופה בשלום. מקומות עבודה עובדים בינתיים, יש התקהלויות גם בהפגנות ואין סיבה שלא נמשיך לשחק”.

הקפטנים של ליגת העל. כלפון בדעה שחייבים להמשיך לשחק (גרפיקה: קרולינה אריכמן)הקפטנים של ליגת העל. כלפון בדעה שחייבים להמשיך לשחק (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

מתי יקבלו בקבוצות את רשת הביטחון?
“אני מקווה שתוך שבועיים כל ההערות יסתיימו ומשרד הספורט יעבור לחלוקה לפי חודש בחודשו. נשאר לחכות רק שבועיים ונקווה שלא יהיו הערות משמעותיות ואז הקבוצות יתחילו לקבל את התזרים שהוא משמעותי כדי שיוכלו לעבור את החודשים הקרובים”.

מאמן בני סכנין אמר שהייתה איפה ואיפה. אתה יכול להגיד מה היה שם?
“יש לנו מתווה מסודר עם משרד הבריאות. המתווה הזה מאפשר את קיום הליגה. ברגע שהמנהלת מקבלת הודעה על שחקן חולה, כל הקבוצה הולכת לבדיקות ולפי התוצאות מקבלים הוראות ממשרד הבריאות. אצל סכנין הודיעו לניר ינקלביץ’ שהמאמן חלה בקורונה, עבדנו עם משרד הבריאות, יש לנו מעבדות ששולחים בדיקות ותוך שעה-שעתיים כל השחקנים עוברים בדיקה. תוך שעתיים עשו בדיקות לכל השחקנים ובשבת בערב התקבלו התוצאות והתברר שיש רק עוד שחקן אחד ומשרד הבריאות אישר לקיים את המשחק.

“בסכנין אמרו לנו שקיבלו הוראות מרופאים ששחקנים צריכים להיכנס לבידוד, בדקנו עם משרד הבריאות ולא הייתה שום הודעה, משרד הבריאות אישר את המשחק ולכן שיחקו. בחדרה הייתה התפרצות, 7 אנשי צוות, ומשרד הבריאות לא אישר לשחק. אני מצפה מכל הקבוצות לעשות מאמץ לשחק כדורגל”.

שחקני סכנין בהלם מול נתניה. אין סיבה לטענות איפה ואיפה (שחר גרוס)שחקני סכנין בהלם מול נתניה. אין סיבה לטענות איפה ואיפה (שחר גרוס)

אז למה שבני סכנין יטענו לאיפה ואיפה?
“אני ממש לא יודע. מי שקובע אם יהיה משחק זה משרד הבריאות. ברגע שהם נתנו הוראה שהם יכולים לשחק אמרנו להם שהם יכולים. מי שקבע אם סכנין יכולה זה משרד הבריאות, מי שהשבית את חדרה זה משרד הבריאות. מי שדחה את ק”ש – בית”ר זה משרד הבריאות. רק הם נותנים את ההוראות וחבל שמישהו מנסה להגיד איפה ואיפה. גם כשבסכנין הייתה אי התאמה ומכבי ת”א היו צריכים להגיע לגמר גביע הטוטו ופנו אלינו, משרד הבריאות אישר את המשחק ומכבי ת”א הגיעה לסכנין. 

“כנ”ל במכבי נתניה שעלתה למשחק נגד הפועל ב”ש בלי שני שחקנים. אנחנו במתווה של קורונה, ברור שיהיו שחקנים מושבתים, לפי מתווה אופ”א אפשר לשחק עם 13 שחקנים גם אם כל הקבוצה מושבתת. זה המצב ולאף אחד אין סיבה להגיד על המנהלת איפה ואיפה. כל ההחלטות הן של משרד הבריאות לפי החלטות של משרד הבריאות”.

בכל זאת נקשה עליך כי בסכנין אומרים שמשרד הבריאות התקשר ביום של המשחק ואמר שהם צריכים בידוד
“במנהלת ניר ינקלביץ’ ביקש את הפניות האלה, ביקשנו לקבל תיעוד ולא קיבלנו מי התקשר ולא את ההודעות. אנחנו עובדים רק מול המחוז בירושלים, הוא זה שאחראי”.

אלדד שביט. אין סיכוי לערעור (עמרי שטיין)אלדד שביט. אין סיכוי לערעור (עמרי שטיין)

מאמן סכנין אלדד שביט עלה פה ואמר שיש איפה ואיפה. אנחנו לא יודעים אם היו בדיקות או לא. זה מה שהם טוענים. יש סיכוי שתשמעו אותם ויהיה ערעור?
“ככל שזה תלוי בי ובמנהלת אין שום סיכוי כי ברגע שמשרד הבריאות אישר את המשחק והוא התקיים, אז הוא משחק לכל דבר ועניין. יהיו עוד משחקים שישוחקו ששחקנים ומאמנים חולים לא יוכלו לשחק, כמו שקורה עוד שעתיים עם מכבי ת“א. זה קורה בתקופת קורונה, קבוצות צריכות להיערך לזה. הן יודעות שאנחנו לא נבטל משחקים כל עוד אפשר לשחק כי אם נבטל משחקים נראה לממשלה שאנחנו מזלזלים בשכר של השחקנים וזה יחזור אלינו כבומרנג”.

ואם הם יביאו לכם הוכחות שמשרד הבריאות התקשר או שלח הודעות? אם יש להם הוכחות?
“בני סכנין יודעים לדבר עם המנהלת וככל שהיה הם היו צריכים להראות ואם יש להם הוכחות הם מוזמנים לפנות לניר ינקלביץ’ כמו שהם עושים בד”כ ולא דרך התקשורת. נכון לשעת המשחק המנהלת לא ראתה”.

הם טעונים שיש להם שיחות מוקלטות
“ברגע שהיה המשחק והתחיל המשחק מנהלת הליגות לא קיבלה שום הודעה ולא את השמות שהתקשרו. בכל מקרה משרד הבריאות בירושלים שהוא הגורם המכריע והסמכות הבלעדית אישר את המשחק. הוא האחראי הבלעדי על משחקי הכדורגל בכדורגל הישראלי”.

פרופ' איתמר גרוטו וארז כלפון. רק משרד הבריאות מכריע (רדאד ג'בארה)פרופ' איתמר גרוטו וארז כלפון. רק משרד הבריאות מכריע (רדאד ג'בארה)

“אנחנו נמצאים במלחמה קיומית על המשך משחקי הכדורגל בישראל. הענף הזה מפרנס 5000 איש. הגענו למתווה שגם משרד הספורט וגם משרד הבריאות אישר. השחקנים עוברים בדיקות כל אימון. לכן גם עליי וגם על כל בעלי הקבוצות מוטלת החובה לשמור על ההנחיות ולשמור הכל שהמשחקים יתקיימו. אם מקומות עבודה חיוניים ממשיכים לעבוד אין סיבה שהכדורגל לא ימשיך”.

האם יכול להיות שתקצר את הליגה?
“נכון לכרגע לא. אם נראה שאנחנו לא מצליחים, למרות הסגר והדרישות, נראה שעוד משחקים יצטרכו להידחות ונגיע למצב בעייתי, יש לנו תוכניות מגירה וכשנגיע למצב הזה נדבר עליהן”

מה לגבי המשחק בשבת בין מכבי ת”א לנתניה? ומה יהיה עם בית”ר ירושלים?
“לגבי בית”ר אנחנו מחכים לקבל את התוצאות של ק”ש ואני מקווה שנקבל היום עד 12 בלילה. אם הכל בסדר ואין חולים משרד הבריאות יאשר וכבר היום ייקבע המשחק שאנחנו בשאיפה לעשותו עד סוף השבוע. לגבי מכבי ת”א נכון לעכשיו לפי המתווה של משרד הבריאות אם יש 7 שחקנים אי אפשר לקיים כי במקרים קודמים החל מ-3 שחקנים או 4 משרד הבריאות לא איפשר קיום משחקים. מחר נפנה שוב למשרד הבריאות, נעשה הכל לנסות לאפשר את המשחק בשבת, אבל בסוף מי שקובע זה רק משרד הבריאות וזו תהיה משימה לא פשוטה ונחכה לראות מה משרד הבריאות יקבע. אני חושב שצריך לשחק כדורגל כל עוד זה אפשרי”.

השחקנים שנותרו כשירים במכבי ת"א (גרפיקה: קרולינה אריכמן)השחקנים שנותרו כשירים במכבי ת"א (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

אבל צריכה להיות התחשבות במכבי ת”א עם כמות הנדבקים
“צריך להתחשב בקבוצות מצד אחד אבל אם נתחיל לדחות משחקים על משחקים”.

אבל למה שהמנהלת לא תגיד – קבוצה שיש לה מעל 5 שחקנים חולים – המשחק נדחה. מתחת יש משחק.
“מבחינתי להתאים את עצמנו למתווה של אופ”א. אבל משרד הבריאות מקבל את התוצאות והוא מחליט. ממקרי עבר שהיו כמו הפועל חדרה שקראו לזה התפרצות כמו וכפר שלם, מרגע שהיה מעל 4 משרד הבריאות לא אישר את המשחק. אז אם אני אקבע 5 זה לא יעזור. אני מאוד מקווה שמשרד הבריאות יאפשר לנו בסופו של דבר, אני יודע שכרגע הם לא יאשרו בגלל מה שקורה בתחלואה, אני מקווה שתוך כדי תנועה אם תהיה ירידה בתחלואה משרד הבריאות יתקרב איתנו למספרים של אופ”א, כלומר שאם יש 13 שחקנים בכירים אפשר לקיים משחקים”.

אתה נשאר או עוזב?
הצעת (אומר לברקוביץ’) לבוא ולהחליף אותי. אני אשמח שתבוא. 

אני מאוד מבסוט מהעבודה שלך, שנינו מאוד מבסוטים ממך.
“אני אשמח לתרום את זמני לכדורגל הישראלי. אני רואה בזה שליחות לעזור לקבוצות וכל עוד יש לי את הזמן ואני יכול לתת מעצמי ולהמשיך לקיים את הכדורגל ולעזור לקבוצות, זה מה שאני אעשה”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */