יום שני, 29.04.2024 שעה 15:15
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"חשבתי שאחרי הטירונות, שועה יצליח בחיפה"

אנטמן שעבד במכבי חיפה 24 שנה ועזב לאחר שבכר הביא צוות חדש מסכם תקופה בראיון מיוחד ל-ONE: "אם לא יהיה הרס עצמי, הקבוצה מועמדת לזכייה באליפות"

|
אנטמן.
אנטמן. "הייתי בסרט הזה" (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

הוא היה מזוהה שנים רבות עם מכבי חיפה. גיורא אנטמן סגר 24 שנה כמאמן השוערים של הירוקים בשלוש קדנציות שונות. בסוף עונת הקורונה החולפת הוא נפרד מהקבוצה יחד עם מרקו בלבול לאחר שברק בכר בחר להביא צוות משלו. בראיון מיוחד ל-ONE, אנטמן מסכם את התקופה הארוכה והדי נדירה שלו בקבוצה. הוא מדבר על מרקו בלבול, על הסיכוי של הקבוצה לזכות באליפות ועל מה שקורה עם ירדן שועה.

כמו כן, בראיון המרתק אנטמן נותן הצצה על השוער ג’וש כהן, על שוער העתיד שריף כיוף שהוקפץ העונה לקבוצה הבוגרת, מה קרה לעומרי גלזר וכמובן על הילדים, ניב ואופק שהמשיכו את דרכו של האבא. 

ברק בכר ואבו פאני לאחר הניצחון

אנטמן, 57, החל לאחרונה דרך חדשה כאשר מונה כאחראי לגדל את שוערי מחלקת הנוער בהפועל ר"ג, שנראה שמאז שולי גילארדי לא הצליחה לגדל שוער ברמה לאומית. כמו כן הוא עובד בעמק חפר שם הקים בית ספר מיוחד לשוערים. אנטמן הבין שזה הזמן שהוא צריך לדאוג לעצמו. אנטמן עבר כבר הכול בכדורגל, משחקן, דרך מאמן שוערים, עבד גם בנבחרת ישראל וגם מעבר לים.

גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)

“גם מוריניו מביא מאמן שוערים משלו”

גיורא אנטמן, מה שלומך?
”שלומי נהדר. אבל לא קל בימים אלה כי אנחנו לפני סגר ומי יודע לאן זה הולך”.

בוא תסכם, היית במכבי חיפה הרבה מאוד שנים, היית בכמה קדנציות ובשנתיים האחרונות היית עם מרקו בלבול ואז הגיע ברק בכר והחליט להביא את הצוות שלו, איך הרגשת עם זה?
”תראה, כבר הייתי בסרט הזה בשתי תחנות עם מכבי חיפה, אחת ב-2012 ואחת ב-2017, אז אני כבר חוויתי סוג כזה של שינוי ואני טוען, יש לי כל מיני אמירות בחיים, שאלה דברים שתופסים גם בחיים. אני אומר שפעם ראשונה זה מקרה, פעם שנייה זה צירוף מקרים, פעם שלישית זאת מגמה ופעם רביעית זאת עובדה ואם הולכים לפי העיקרון הזה, שהוא עיקרון שתקף לכל דבר בחיים, כל אחד שיבדוק את זה עם עצמו, לטוב ולרע, אם דברים קורים פעם, פעמיים, שלוש, ארבע, אז כמו שציינתי – מקרה, צירוף מקרים, מגמה ועובדה”. 

גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)

“אז אני כבר בפעם השלישית בסרט הזה ואני מבין כבר שיש פה איזושהי מגמה שבה לא כל כך חשוב, או לא עניין של לא חשוב, אלא לא משנה כמה טוב אני עושה, בסופו של דבר היום מאמן מגיע עם צוות ומבחינת המועדון זה איזשהו מהלך שנותנים בחירה למאמן לעשות את המהלכים האלה. אז במציאות של הכדורגל היום אלה כללי המשחק ואני מקבל אותם כמו שהם, אין טעם לכעוס ואין טעם להתאכזב כי אלה כללי המשחק”.

ואתה חושב שמאמן שוערים לא צריך להיות קשור למאמן שבא לקבוצה?
”אתה יודע, זה מאוד תלוי באיזה צוותים מדובר, יש מאמנים, וחוויתי כאלה שהגיעו אפילו מחו”ל, שהעדיפו להשאיר אותי כמאמן השוערים ויש אחרים שבחרו אחרת. אני יודע בעולם, למשל,  מוריניו הולך עם מאמן השוערים שלו לכל מקום, אין קשר מי נמצא במועדון או לא, בחירת המועדון בעצם, אם יש משרת אימון במועדון, כמו מאמן שוערים או סוג אחר של תפקיד, אתה לא בוחר אם להשאיר אותו במועדון או לא, זה סיפור אחר. בסיטואציה הזאת, כל אחד דואג לצוות שלו ואם הוא חושב שזה מה שיעזור ויביא את ההישגים, זה מה שהוא עושה”. 

ז'וזה מוריניו. מביא מאמן שוערים משלו (רויטרס)ז'וזה מוריניו. מביא מאמן שוערים משלו (רויטרס)

כמה שנים עבדת במכבי חיפה?
”עבדתי 24 שנה במכבי חיפה, מ-1996. גיורא שפיגל נתן לי את ההזדמנות להתחיל לעבוד, יכולתי לשחק כדורגל עוד כמה שנים ודווקא הרעיון הזה, הייתי בן 34, היה טוב לי. הוא אמר לי ‘בוא תהיה שוער שלישי פה’, היה לנו פרויקט שזה ניר דוידוביץ’ מהנוער והיה לנו את בוני גינצבורג. הוא אמר לי ‘תשמע, את דוידוביץ’ צריך לחנוך כדי שיהיה השוער הבא ובוני יתחיל איתנו’, אני מכיר את בוני באופן אישי, היינו בנבחרות הנוער כל השנים והיינו קולגות ויריבים ספורטיביים כל השנים, אז אין טוב מהרעיון הזה ולקחתי את זה בשתי ידיים”.

“למדתי את התפקיד הזה בצורה הכי טובה והצלחתי להגיע בעניין הזה לכל ההישגים וכל התארים האפשריים שכמאמן שוערים אני יכול לזכות בהם, כל ההצלחות האפשריות בכדורגל הישראלי, בנבחרת ישראל גם, נגעתי בכל השוערים המובילים הטובים שיש, כולל שוערים בין לאומיים בנבחרות, ולדימיר סטויקוביץ’, אוסטין אג’ידה שהיה בנבחרת ניגריה. תאר לך שהגיע לפה להיבחן אפילו שוער דני והיה אפילו בנבחרת דנמרק וגם דודו אוואט עבר תחת ידיי, שוער יוצא מן הכלל עם אישיות מדהימה, ספורטאי ענק שעשה בקריירה שלו את הבלתי ייאמן עם 10 שנים בספרד והגיע גם בנבחרת ועבדנו ביחד”. 

אוואט. 10 שנים בספרד (רויטרס)אוואט. 10 שנים בספרד (רויטרס)

הזכרת מקודם את ניר דוידוביץ’, אני יודע שאתם לא מדברים היום, איך זה הגיע למצב כזה?
”למה? אנחנו מדברים”.

עשיתם סולחה? הייתה ביניכם מתיחות.
”לא, אף פעם זה לא הגיע למצב כזה. אני אסביר את זה, המתיחות לא קשורה, אנחנו בגילאים שונים ומעמד שונה ויש הערכה כבני אדם אחד כלפי השני. אם זה מתפרש כמתיחות? אני לא חושב ככה, כי כל פעם שנפגשנו זה ‘שלום, שלום’ ו’מה נשמע?’, אמנם לא יורדים יותר מדי לפרטים, אבל הכול בסדר”.

אבל אז דוידוביץ’ לא אהב כשאתה החלפת אותו שהוא היה בבוגרים ואתה לא אהבת שהוא החליף אותך, היה ביניכם קצת מתח.
”תשמע, דוידוביץ’ בונה מסלול של עבודה כמאמן שוערים בדרך שהוא מבין וזה בסדר ולגיטימי. בענף הזה מאמני שוערים, אתה רואה לבד, זזים, באים, הולכים, חוזרים, ככה זה עובד. אין פה עניין של משהו אישי, אנחנו עובדים היום באותו ענף ואנחנו קולגות, אבל אין פה שום דבר אישי או כעס, חד משמעית אין שום דבר". 

ניר דוידוביץ' (עמית מצפה)ניר דוידוביץ' (עמית מצפה)

“שוער יעשה את ההבדל אם מכבי חיפה תיקח אליפות או לא”

איזו מכבי חיפה אתה חושב שאתה ומרקו בלבול השארתם לברק בכר? אתה היית יד ימינו של בלבול.
”אני זוכר ממכבי חיפה תקופות אחרות, שבסיס טוב נבנה ואחר כך המאמן הבא קצר את הפירות, זה היה כשאברהם גרנט שהיה שנתיים ואז בשנה שלאחר מכן הגיע יצחק שום והגענו לצ’מפיונס לראשונה, זה היה כשאלישע לוי הגיע והקבוצה הייתה מספיק מוכנה כדי לקחת אליפות, אז זה מרגיש לי שגם העונה, אם לא יעשו טעויות או הרס עצמי, אז מכבי חיפה העונה מועמדת לזכייה באליפות והיא כבר הוכיחה את זה בשני המשחקים האלה ובכלל, שהסגל בנוי לאליפות ולזה בעצם כולם מכוונים, אליפות העונה ולא פחות מזה. אני חושב שמרקו הכין תשתית יוצאת מן הכלל בעניין הסגל ברמת הבנייה, החשיבה והערך. כל אלה שנמצאים היום ממשיכים בעצם את הדרך של מרקו, גם ברעיון של להיות מכבי חיפה עם חוסן מנטלי, שזה מה שמרקו החדיר פה כ-DNA של המועדון”.

לדעתך מרקו בלבול היה צריך להמשיך?
”הסיבות שמרקו לא המשיך הן כמובן בינו לבין ההנהלה, אבל אני חושב שהתהליך שמרקו יצר ובנה, אני בטוח שאם מרקו היה ממשיך היינו ממשיכים לראות מגמת שיפור והתקדמות ואין לי ספק בזה בכלל, ונוסיף לזה שהמאבק העונה יהיה הרבה יותר נוח כי מכבי תל אביב הרבה פחות טובה מאשר בעונה שעברה”. 

בלבול. בסיס טוב (רדאד ג'בארה)בלבול. בסיס טוב (רדאד ג'בארה)

מה היו הטעויות של מרקו בלבול? אומרים שהוא מנהל משחק טוב, אבל שהיו לו לפעמים בעיות עם חדר ההלבשה ושהוא לא התערבב עם השחקנים מספיק, שהבטיח להם לשחק כמו למשל עם מוחמד עוואד וכל מה שקרה עם ירדן שועה, למרות שאנחנו רואים ששועה לא משחק גם עכשיו.
”זה יכול להישמע לטוב ולרע, אני חושב שמרקו ביושר המקצועי שלו לא מתגמש בשום דבר. לפעמים כלפי חוץ הרגיש שהוא צריך להתגמש בו וניסה להעביר מסרים לשחקנים, כמו עוואד למשל, מה המשמעות של להיות מקצוען עד הסוף, מה המשמעות של לשחק למען מכבי חיפה, למען הסמל הזה ומה המשמעות של לתת מעצמך כל הזמן בלי שום תנאים מוקדמים. הדרישה הזו ישבה כל הזמן, חלק מהשחקנים יכלו להכיל את זה ולהתמודד עם זה ולחלקם היה מאוד קשה”.

“מי שיקצור את הפירות העונה, בעצם זה מה שקורה, כל אלה שהיה להם קשה להתמודד או התמודדו בקושי או נפלטו ויצאו החוצה, או שהצליחו לעבור את המדרגה הזו ועכשיו ייצרו רצף ואני כן רואה את הפירות של הדרך הזו העונה. אז כששואלים אם מרקו לא היה בסדר, כלפי חוץ זה נראה שהעקשנות שלו והעמידה שלו כל הזמן בדרישות שלו נראות כביכול לא בסדר, אבל אפשר לראות שאת ה’לא בסדר’ שלו בעונה שעברה, העונה מרוויחים”. 

אנטמן. "מרקו לא מתגמש" (איציק בלניצקי)אנטמן. "מרקו לא מתגמש" (איציק בלניצקי)

גיורא איך אתה רואה את הסיטואציה שנוצרה עם ירדן שועה?
"בסופו של דבר כל אחד נדרש במשמעת העצמית, בדומה לקורונה, לדאוג ולשמור על ההנחיות עם מסיכה ומרחק. ספורטאי נדרש במשמעת העצמית שלו לקבל את כל הנהלים וההנחיות שהמועדון דורש, זה חל על כל אחד ולא משנה כמה כוכב הוא או לא. הדרישות במכבי חיפה כמועדון מוביל ואולי הטוב שיש בהתאם לסטנדרטים שהמועדון הציב לעצמו. כולם צריכים ליישר קו, כך היה כל השנים וכך יהיה גם בעתיד. זה במקרה של שועה, את החשבון נפש שאנחנו לפני יום כיפור, כל אחד צריך לעשות לעצמו כולל שועה, המועדון וכולם".

היית בטוח ששועה בסופו של דבר כן יצליח להשתלב העונה תחת ברק בכר, מה לדעתך גרם לו לרצות שוב לעזוב?
"אני לא יודע מה קרה בדיוק כי אני לא שם. אבל זה שיעור מצוין גם בשבילו בין אם הוא נשאר בחיפה ובין אם הוא עובר למקום אחר. לדעת מה הוא יכול ומה לא, כדי לממש את הפוטנציאל שלו. הייתי בטוח שאחרי הטירונות שהוא עבר לפני שנה, הדברים יסתדרו לשני הצדדים, גם לחיפה וגם לו. הוא היה בטירונות, אבל של הסיירות המובחרות, הטירונות הקשוחה ביותר שהוא יכול לעבור. הייתי בטוח שהטירונות הזה תעשה לו טוב והוא יצליח לממש את הפוטנציאל שלו במכבי חיפה, אבל בכל אופן, הפוטנציאל שלו הוא גדול, ואם השיעור הזה יעזור לו למצות את הפוטנציאל, מי שיקלוט אותו יזכה".

אתה מחזיק משועה כשחקן?
"אני חושב כמו שציינתי שהיכולות והפוטנציאל שלו מאוד טובים וגבוהים, אבל יש שילוב של עוד גורמים שצריכים להתקיים כדי שההצלחה תצא אל הפועל".

ירדן שועה (עמרי שטיין)ירדן שועה (עמרי שטיין)

מרקו בלבול וברק בכר, שני מאמנים שונים, והוא לא מצליח להשתלב, מה זה מראה לדעתך ששועה צריך להבין?
"זה לא רק מאמן או שחקן, זו מערכת שלמה סביב המועדון. בניית יכולת של שחקן או מימוש היכולות תלויה בהרבה גורמים בתוך המועדון, לא רק מאמן או שחקן. כל המערכת צריכה לבנות את הדבר הזה. אי אפשר להגיד שרק לאחד יש חלק בדבר הזה, זה מכלול של דברים יחד שצריכים להתחבר כדי שהשחקנים יממשו את הפוטנציאל שלהם".

אם אתה יע'נקלה שחר, אתה משחרר אותו או לא?
"הסוגיה הזו כבר עלתה לפני שנה, אני עדיין חושב בגלל כל הדברים עם הקורונה זה הזמן לעשות חושבים. יש צ'אנס לשועה להצליח. הדבר עדיין ורגיש. שועה עדיין יכול לתרום לחיפה. אני עדיין לא רואה את זה כסוף פסוק".

איך אתה רואה את ג’וש כהן? אתה חושב שהוא מספיק טוב לקבוצה שרוצה לקחת אליפות?
”ג’וש כהן הגיע בנקודה מסוימת למועדון והגיע כשוער גיבוי לגיא חיימוב וזה היה הדבר הנכון לעשות בנקודת הזמן ההיא. תוך כדי תנועה, הוא מצא את עצמו משחק וידע לקחת את הצ’אנס הזה בצורה טובה מאוד, הוא גילה יציבות ואופי והתחבר מאוד למועדון ולקבוצה ובתקופה הזאת האמת שתפקידי נעצר מולו. ומהנקודה הזו, אני חושב שאם הוא עולה עוד מדרגה, אז הוא עוזר למכבי חיפה. הדרך של מכבי חיפה לאליפות תעבור דרכו. אני חושב ששוער שידע לייצר ולהביא את הנקודות בזמנים המתאימים, זה יעשה את ההבדל אם מכבי חיפה תיקח אליפות או לא”. 

ג'וש כהן. "ידע לקחת את הצ'אנס" (שחר גרוס)ג'וש כהן. "ידע לקחת את הצ'אנס" (שחר גרוס)

מה היתרונות שלו ומה החסרונות?
”תראה, סגנון המשחק שהוא בא ממנו היה סגנון הגנתי, מה זה אומר, שוערים שהם בדרך כלל עומדים ומצילים. במכבי חיפה אתה צריך להיות שוער התקפי והמשמעות היא שאתה שוער ששולט ברחבה, שמשחק בחוץ, משחק במשחק רגל ומשתתף בהנעת הכדור של הקבוצה ונמצא ממש בקשר מול ההגנה ומול שאר חלקי הקבוצה. כלומר, התפקיד להציל הוא לא התפקיד המרכזי שבמכבי חיפה השוער צריך להיות, אלא הרבה יותר שותף למשחק, כמו במועדונים גדולים, אם זה ברצלונה, באיירן מינכן, מנצ’סטר סיטי וקבוצות ברמה הזו, שהדגש אצלן זה הנעת כדור מסודרת דרך השוער והשתתפות של השוער במשחק וזה מה שצריך לקרות במכבי חיפה”.

“כשהוא הגיע כשוער שמתרכז רק בלהציל ופחות במשחק הקבוצתי, המעבר הזה היום בקבוצה להפוך אותו לשוער שמשתתף במשחק הקבוצתי. אז מצד אחד הוא התקדם בזה ובאמת שבעונה שעברה הוא גילה התקדמות יפה מאוד, והעונה הוא יצטרך לעלות עוד מדרגה בדבר הזה, שוב, כדי להרוויח אליפות עם מכבי חיפה. אז אם אתה שואל מה פחות טוב, את הדבר הזה הוא יצטרך לעשות הרבה יותר טוב מבעונה שעברה”. 

במשחקים האחרונים באירופה ראינו שהוא קצת חסר ביטחון, מה עושים בנדון?
“בעיקר תרגילים לבניית ריכוז לפני המשחק, בחימום ובזמן המשחק”.

למה מכבי חיפה לא מצליחה בשנים האחרונות לייצר שוערים?
”זה עניין של החלטה ברמה של, אוקיי, בואו נאתר שוער במחלקת הנוער ונבנה מודל איך להביא אותו לבוגרים, עם כל המשתמע מכך, כדי שהוא יהפוך להיות השוער הראשון שלנו, ויש לזה גם שכר לימוד בדרך. לפעמים הדרך מאוד קצרה ולא רוצים לחכות ולשלם שכר לימוד עם שוערים שצריכים לקבל את הניסיון וההבנה מה זה קבוצת בוגרים במכבי חיפה וגם תחלופת המאמנים לאורך השנים גרמה לזה שכל מאמן שמגיע לא רצה לקחת סיכונים או ‘להתגלח’ על זקן של שוער שעולה מהנוער ולתת לו הזדמנות, אז עדיף להביא שוער קצת יותר עם ניסיון ויותר בטוח כדי שבעמדה הזאת יהיה שקט לקבוצה”.

גיורא אנטמן. גידל לא מעט שוערים (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן. גידל לא מעט שוערים (איציק בלניצקי)

החליטו להעלות מהנוער את שריף כיוף כשוער שני, מה אתה יכול לספר עליו? איך אתה רואה את העתיד שלו?
”אז זהו, אני חושב שמה שקורה בתקופה הזאת, גם מבחינת צמצום עלויות של כספים, אז היום לשים שוער בכיר כשוער שני דורש עלויות גבוהות יותר ואחת הסיבות להעלות את שריף, שהוא שוער מוכשר שעשה דברים יפים בנוער, זה בעצם לשים אותו כגיבוי וצריך לראות איך הוא ישתלב ברמה המנטלית, כי בסופו של דבר, מוכשר ככל שיהיה, לצד המנטלי יש משמעות רבה מאוד לשוער במכבי חיפה ועבודה מנטלית איתו זה הדבר המשמעותי כדי להכין אותו לרגע שהוא יצטרך לשחק באיזה שהוא מעמד כזה או אחר. כי הוא יצטרך לעמוד בלחץ הזה. כידוע, במכבי חיפה, הלחץ, בייחוד בחולייה הזאת של השוער, הוא אולי הכי גדול בארץ. הפוקוס על השוער בחיפה הוא יותר גבוה מאשר בכל מקום אחר”. 

שריף כיוף (אחמד מוררה)שריף כיוף (אחמד מוררה)

ויש לו את היכולות האלה? אם נגיד ג’וש כהן נפצע או מורחק, הוא יכול להתמודד עם זה ולעמוד כשוער ראשון בליגת העל או באירופה?
”זה יהיה מבחן גדול מאוד לראות איך הוא ידע לעמוד בזה וכמו שאמרתי, הכל יימדד בצד המנטלי”.

מה מייחד אותו כשוער?
”יש לו נתונים מרשימים, הוא אתלט, הוא גבוה ויש לו מוטת ידיים ארוכה עם תגובות מאוד טובות, אבל שוער צריך בנוסף הבנת משחק, ראיית משחק ומנהיגות”. 

ואיך הוא בפרמטרים האלה? 
”הוא צריך להוכיח את עצמו וזה יימדד ברגע האמת. זאת בדיוק הנקודה, אתה יכול לתרגל באימונים הכל וזה יכול להיראות טוב, אבל משחק זה אופרה אחרת ושם זה יימדד. אם הוא יידע לקחת את זה ולמנף את זה, אז מכבי חיפה זוכה בשוער”.

מה קרה לעומרי גלזר? היו הרבה ציפיות ממנו
”אני אתן לך אנקדוטה, אפרופו על שוער מחליף ואפרופו על עומרי גלזר והשאלה ששאלת אותי בעצם מחברת את זה. משחק דרבי, חיימוב פצוע וגלזר עולה וגיל אופק, היום מנהל הקבוצה, הוא השוער השני בעצם. גלזר בחימום סובל ממתיחה בגב וגיל אופק, השוער השלישי משחק בדרבי. למה אני אומר את זה? כי בסופו של דבר, ההתייחסות לשוערים בקבוצה צריכה להיות כזו שכולם צריכים להיות מוכנים באיזו שהיא נקודת זמן, לסיכוי שהם צריכים לשחק כי זה קורה, זה נכון בקשר לשוער השני והשלישי אפילו. אגב, השוער השלישי זה פוקסי (רועי פוקס), גם שוער שבא ממחלקת הנוער והצטרף העונה כשוער שלישי”. 

עומרי גלזר. "חלה ירידה" (רדאד ג'בארה)עומרי גלזר. "חלה ירידה" (רדאד ג'בארה)

“בקשר לגלזר, הוא הגיע לחיפה כפוטנציאל טוב ובעבודה שעבדתי איתו הגענו לרמה שהוא הגיע לנבחרת ישראל, הוא היה טוב ושיחק. בנקודה הזאת הגיע מאמן אחר, שחשב, או לא רצה שאני אמשיך בפרויקט הזה ואז משם חלה איזו שהיא ירידה בסיפור אצל גלזר והוא מצא את עצמו עוד פעם הולך כמה צעדים אחורה כדי לחזור לקדמת הבמה והלך לשחק בשביל זה בנס ציונה, ירד ליגה ועכשיו הוא מחפש את הדרך חזרה. היה איזה שלב שהוא כן התרומם וזה כן נראה שהוא בדרך הנכונה, תאר לך שהוא הגיע לנבחרת בוגרת. אבל זה לא מספיק, צריך לדעת לשמר את זה ולהמשיך לעבוד בצורה נכונה כדי להתקדם ואני מקווה בשבילו שהוא ידע לחזור”. 

הוא צלל בצורה עמוקה.
”שוב, אני חזרתי למשפט לגבי שריף, שוער לא נמדד רק בהצלות או בכישרון, שוער נמדד באישיות, בחוסן מנטלי, בהבנת המשחק ובקריאת המשחק”.  

גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)גיורא אנטמן (איציק בלניצקי)

הדור הבא

מי לדעתך השוער הכי טוב בארץ כיום?
”קשה מאוד להצביע על מישהו ספציפי שאפשר להגיד שהוא, באופן גורף, יותר טוב מכולם. השוערים הצעירים, הוא השוערים הישראלים בכלל שמשחקים בליגה, אני מוציא את הזרים רגע, עושים עבודה די טובה. אם אני צריך להתייחס לנושא של שוערים בישראל, אני חושב שלמשל בסרביה יש החלטה שרק שוערים סרבים יכולים לשחק בליגה שלהם ואני הייתי מאמץ את זה גם פה בארץ. אני רוצה לראות יותר שוערים ישראלים משחקים בקבוצות, מורידים מהקבוצות את אותה חוליה של עמדת זר ומשתמשים בשוערים ישראלים והייתי כן רוצה לראות את רמת השוערים עולה פה הרבה יותר ממה שהיא ומאפשרת לשוערים פה באמת לבטא את עצמם ולהתפתח. יש לנו פה בישראל שוערים הרבה יותר איכותיים ממה שיש להם”.

בני יהודה הלכה עם הימור העונה עם עומר ניראון הצעיר.
”אני שמח מאוד על הדבר הזה והייתי רוצה לראות קבוצות אחרות עושות את אותו הדבר, מזל למשל במכבי חיפה ומכבי תל אביב שמצאו שוערים יהודים והרוויחו על זה משבצת של זר וגם חסכו על זה הרבה מאוד כסף, אני מאמין שאם לא היו שני היהודים האלה, אז היו שוערים זרים גם בקבוצות האלה, אז הן הרוויחו. בני יהודה עושה מהלך שאני מברך עליו והייתי רוצה לראות עוד קבוצות עושות את הדבר הזה, כמו עירוני קריית שמונה, הפועל חיפה וכו’”. 

עומר ניראון. נזרק למים העמוקים (רדאד ג'בארה)עומר ניראון. נזרק למים העמוקים (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על ניראון?
”במשחק אחד הוא קיבל ארבעה גולים וזה הרגיש כאילו עולמו חרב עליו עם שגיאות כאלה שלא מתאימות, אבל תראה מה זה מועדון חזק, עם מאמן שוערים כמו יעקב אסייג, שכנראה יודע לתת חוזק וחוסן מנטלי. עובדה שהוא משחק בליגה, עובדה שהם התחילו יפה מאוד ועובדה שהוא מייצר יכולת טובה וזה הסבלנות שהם ידעו לגלות שם”. 

יש לך שני ילדים שמשחקים, ניב ואופק, אתה חושב שהם נמדדים כל היום בצל שלך ושזה אולי פגע בהם?
”אני בנקודה הזו מרגיש שהם מפספסים, עד עכשיו אני מתכוון, כי אני רוצה להאמין שהם עוד ירוויחו את היתרונות ואת היכולות שיש בהם. היום משחק הרגל זה אחד הדברים החשובים ביותר אצל שוער ושניהם ניחנים במשחק רגל יוצא מן הכלל. שניהם משחקים ושניהם קפטנים, אופק בהפועל עכו וניב בהפועל רעננה. אופק הוא קפטן העונה ודרך אגב, הוא נבחר בעונה שעברה לשוער המצטיין בעונה שעברה עם הכי מעט שערים בקבוצה שלא מתיימרת לעלות ליגה ועשתה עונה יפה מאוד והוא באמת גילה יכולת נהדרת ופנטסטית. ניב קיבל את המושכות ברעננה ואגב, היה אמור לקבל את הקרדיט גם במשחקים בעונה שעברה בחלק גדול מהמשחקים וזה לא קרה". 

ניב אנטמן. הקפטן ברעננה (איציק בלניצקי)ניב אנטמן. הקפטן ברעננה (איציק בלניצקי)

למה זה לא קרה?
“זה לא קרה, אני לא יודע למה. תמיד חשבו שלקדם את אסף צור זה רק דרך משחקים, אבל אני לא נכנס לסוגיה הזו. זה יותר חשוב שניב ידע לקחת היום את הקלף הזה ולהביא אותו למקום שהוא באמת יכול להגיע אליו. בסך הכל הוא היה בהפועל חיפה בנקודה מאוד טובה ומצטיינת וניסה את מזלו בהולנד וכשהוא חזר לפה קצת ככה היה צריך להתרומם מזה מחדש. אני מאמין שהוא יחזור חזרה לקדמת הבמה וגם אופק יקבל את ההזדמנות שלו. לשניהם יש גם דרכון זר ואפשרות לשחק בחו”ל והם טעמו את זה והיו בחו”ל. אני עוד צופה להם שהם יצליחו לממש את הפוטנציאל”.

הם נשפטו לדעתך הרבה בגללך? השוו אולי, אתה חושב שזה פגע בהם?
”אני לא רוצה לחשוב ככה. אין לי ספק שהם שומעים לא פעם, בין אם אני יודע את זה ובין אם לא, אני בטוח שהם שומעים לא פעם ‘אבא, אבא, אבא’, אבל אני לא היחיד שהוא הורה לשחקנים, בטח לשוערים. ניקח לדוגמה את פאולו מלדיני הגדול, שסיפר שעד סוף הקריירה שלו תמיד ידעו להגיד לו ‘בזכות אבא שלך’ ומלדיני לקח אליפות עולם ואין ספור תארים ותמיד ידעו להזכיר לו את אבא שלו. זה קיים בכל הרמות, גם אצל שוערים, למשל עם פיטר שמייכל, שיש לו בן, קספר שמייכל, שהוא גם שוער בזכות עצמו ועדיין מזכירים אותו כ’בן של’”.

קספר שמייכל. אליפות בלסטר, אבל עדיין "הבן של" (רויטרס)קספר שמייכל. אליפות בלסטר, אבל עדיין "הבן של" (רויטרס)

התחלת השנה פרויקט בהפועל רמת גן לאחרונה עם השוערים שם, מה אתה יכול לספר על זה?
”אני מבין את המטרייה עם המצב שנוצר עכשיו בכדורגל בתפקיד שלי, זה בעצם שבליגת העל זה שחלק מהקבוצות, אפילו שדיברו איתי, הסבירו לי שהמצב כל כך לא טוב שאפילו לא היה נעים להם להציע לי את הסכומים שיכולים להציע לי והפשרה הזו של להביא מאמני שוערים הרבה יותר זולים ואולי פחות מוכרים ועם פחות ידע וניסיון, אבל זאת המציאות החדשה שנכפתה פה. בסיטואציה החדשה שנוצרה, אז קודם כל הגעתי לרמת גן עם משה הרשקו שהוא מנהל מקצועי ומכיר אותי ועידן כסיף כסוכן שעובד שם, שאמרו לי ‘תשמע, יש פה פרויקט במחלקת הנוער והוא פנוי ואם זה יעניין אותך לעבוד פה ולתת יד לרעיון הזה של לאתר שוערים במחלקת הנוער, לעזור להם, לאמן אותם ולקדם אותם ובוא נראה לאן זה ילך’”. 

“בעיתוי הזה זה ממש התאים לי ואני מאוד שמח שנוצר שיתוף הפעולה בינינו ובאותו רעיון קיבלתי אפשרות לפתוח פה בית ספר לשוערים בעמק חפר  ששם אני באמת ארצה לתת תמיכה ומעטפת לשוערים שירצו להגשים את החלום שלהם עם כל המשתמע מכך, אם זה אימונים, הכוונה, ליווי, ייעוץ ויש בזה הרבה מה לעשות ואני שמח שנפתחו לי היום הרבה דלתות בעולם, עבדתי קצת עם צוותים בעולם, ואני מכיר היום קבוצות ויש אפשרות לשוערים להתקדם. אני חושב שאפשר לייצר דברים ואני אתן את ההזדמנות הזו לכל מי שירצה ויחלום”.  

אנטמן. פרויקט חדש בר"ג (איציק בלניצקי)אנטמן. פרויקט חדש בר"ג (איציק בלניצקי)

עבדת בזמנו בהודו עם רנה מולנסטיין, האם יש לך מחשבה בעתיד לעבור לעבוד בחו”ל?
”זה לא היה רק רנה, זה היה עוד צוות ממנצ’סטר יונייטד, מאמן כושר, אנליסט ושחקנים ממנצ’סטר יונייטד כמו ווסלי בראון, דימיטר ברבאטוב ואפילו השוער שהגיע, פול ראשובקה, היה במנצ’סטר יונייטד כמחליף של פיטר שמייכל וגם הוא הגיע לשחק. הייתה חוויה יוצאת מן הכלל, ההודים רוצים להתקדם בכדורגל כמו הסינים .זו הייתה חוויה יוצאת מן הכלל טובה, הכדורגל שם הוא כדורגל שמח ואתה יודע, בעולם כדורגל הוא דבר שמאחד את כולם, אם יש כסף, אם אין, אם יש עוני או לא, זה לא משנה, כשבאים לשחק כדורגל כולם מתאספים סביב המשחק הזה בהתלהבות שיא והנאה”. 

התחלנו עם האנקדוטה שלך על ארבעת השלבים, אז לסיום, האם גיורא אנטמן יחזור למכבי חיפה בעתיד או שאתה מרגיש שתם הפרק שלך שם?
”תשמע, אתה רואה לבד שהניסיון והעבר משדרים אחרת, אבל אני בונה לי היום את המסלול שאני צריך לעצמי ולא יושב עכשיו ותוהה מתי אני אקבל את ההצעה לחזור. אבל לא נסגר שום דבר בטריקת דלת, להפך. אני בקשר טוב, מחובר לכולם ואני יודע מה נעשה ברמה החברית. אני חייב להגיד מילה בפידבקים שאני מקבל, יש למכבי חיפה קהל כל כך מדהים, שאני חושב שהעוצמה של מכבי חיפה זה הקהל בעיקר. מדהים מה שהקהל עושה ואני מקבל ממנו אהבה כזאת שמשאירה אותי כל הזמן מחובר למועדון. אז להגיד לך מתי? אתה יודע, אני חלק מהמועדון הזה, גם כשחקן, גם כמאמן ומבחינתי מכבי חיפה זה בית. אבל בכל אופן, אני צריך גם לדאוג לעתידי וכלכלתי, אז אני עובד בשביל זה ומייצר את זה וימים יגידו".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */