יום שבת, 18.05.2024 שעה 12:18

כרמי: אנו אחוזי הלם, המשטר באיראן משליט טרור

על רקע הוצאתו הטרגית להורג של המתאבק האיראני אפקארי, יו"ר הוועד האולימפי: "הוא לחם בעד הדמוקרטיה בארצו". פונטי: "הוועד האיראני שמטיל אימה"

|
יגאל כרמי (חגי מיכאלי)
יגאל כרמי (חגי מיכאלי)

יו”ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, הביע זעזוע וצער על הוצאתו להורג של אלוף איראן בהיאבקות נביד אפקארי (27) שנעצר לפני כשנתיים והואשם בפעילות נגד המשטר האיראני ובדקירתו של איש הביטחון חסן טורקמאן למוות.

יגאל כרמי שלח מכתב הערב לוועד האולימפי הבין-לאומי ובו כתב: "הידיעה שהגיעה מאיראן מותירה אותנו כואבים ואחוזי הלם. עצוב לכולנו שפניותיהם של נשיא הוועד האולימפי הבין-לאומי ד"ר תומאס באך, הוועד האולימפי של איראן והתאחדות ההיאבקות האיראנית ומנהיגי עולם ביניהם דונאלד טראמפ למנוע את גזר הדין לא הועילו. מדובר בספורטאי שלחם בעד הדמוקרטיה בארצו”.

יגאל כרמי (שחר גרוס)יגאל כרמי (שחר גרוס)

“המשטר המשליט טרור בארצו, ואינו מאפשר לספורטאים לממש את חלומם המקצועי הספורטיבי נוגד את ערכי השלום והאחווה בין העמים של התנועה האולימפית והספורט. אין מקום לעירוב פוליטיקה בספורט. אנו תקווה שמלחמתו של אפקארי לא הייתה לשווא ומביעים תנחומינו למשפחתו של אפקארי, הוועד האולימפי באיראן והתאחדות ההיאבקות באיראן".

גם עולם הג’ודו סוער בעקבות האירוע הנוראי, ויו”ר איגוד הג’ודו הישראלי משה פונטי פרסם הודעה בנושא:“העולם כולו צריך להזדעזע מהוצאתו להורג של נאביד אפקארי, המתאבק האיראני, ש’העז’ למחות נגד המשטר. אנחנו, אנשי הג’ודו הישראלי, ראינו מול העיניים את הפחד שמטיל המשטר האיראני על ספורטאיו, ראינו את סעיד מולאי מתחנן לעלות ולהתחרות מול שגיא מוקי, את התסכול והפחד שלו כאנשי המשטר אסרו עליו ואיימו עליו. מולאי היה אמיץ כדי לערוק מאיראן, אפקארי לא היה בר מזל כמו מולאי והוצא הבוקר להורג”.

נביד אפקארי (טוויטר)נביד אפקארי (טוויטר)

עוד נכתב: “הוועד האולימפי הבין-לאומי ואיתו ספורטאים בכל העולם צריכים לעמוד לצד הספורטאים האיראנים, לאפשר להם לממש את היכולות שלהם בעולם הספורטיבי, ולהשאיר את הפוליטיקה בחוץ. אפקארי היה אמיץ למחות על משטר האייתוללות ושילם בחייו, אנחנו כאנשי ג׳ודו חוששים כעת לחייו של סעיד מולאי, שאמנם לא נמצא באיראן, אבל היום לאחר הוצאתו להורג של אפקארי, ברור שגם הוא בסכנה”.

“ב-15 בספטמבר ייערך ב-CAS, בית המשפט העליון בספורט, דיון בתביעתה של איראן לאסור על מולאי להתחרות אלא במדי איראן, כשברור מה יקרה לו אם הוא יחזור לשם. ה-CAS צריך לומר את דברו בקול רם, הוועד האולימפי הבין-לאומי וספורטאים מכל העולם צריכים לעמוד שם לצידו של סעיד מולאי. אפקארי שילם בחייו על מימוש שתי זכויות שלו - למחות נגד המשטר ולממש את יכולותיו הספורטיביות. עולם הספורט כולו צריך לזעוק, להפעיל סנקציות משמעותיות על הועד האולימפי האיראני, על התאחדויות הספורט השונות של המשטר האפל הזה, ולא לאפשר לשלטון הזה להטיל אימה על ספורטאיו”.

אחיו של ערן זהבי בפוסט על הפרשה
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */