יום שני, 06.05.2024 שעה 18:22

נבחרת גלישת הרוח לגברים תתחרה באילת

כחודשיים לפני פתיחת הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו, תתקיים תחרות פנימית בארץ. מדינות שונות דורשות מהאיגוד העולמי שה-RSX יישאר גם בפאריס 2024

|
שחר צוברי (עמית שיסל)
שחר צוברי (עמית שיסל)

נבחרת גלישת הרוח לגברים תקיים החל ממחר (חמישי) תחרות פנימית נוספת לשלושה ימים בדגם ה-RSX האולימפי באילת, בה ישתתף גם שחר צוברי, שיחזור להתחרות אחרי היעדרות מאליפות אירופה בדגם הפויל החדש שאמור להיכנס לאולימפיאדת פאריס 2024 ובה נבחרת הגברים לא הרשימה.

התחרות שתיפתח מחר באילת תתקיים גם בשישי ובשבת - אחרי שתי תחרויות קודמות שנערכו בגינוסר ובחיפה, אז ניצחו תום ראובני ושחר צוברי. זו תהיה תחרות שלישית מתוך ארבע שתוכננו כחלק מסדרה של תחרויות פנימיות שקבע המאמן גור שטיינברג בארץ, בעקבות ביטול התחרויות בעולם בגלל מגיפת הקורונה. המטרה היא לבחור את הגולשים שירכיבו את הנבחרת ביציאתה לתחרויות הבינלאומיות במהלך השנה הקרובה, עד לסיום המבחנים לאולימפיאדת טוקיו שתתקיים בקיץ 2021.

גור שטיינברג (משה חרמון)גור שטיינברג (משה חרמון)

התחרות הזו גם מהווה הכנה ראויה למטרה הגדולה הבאה - אליפות אירופה ב-RSX שתתקיים בחודש נובמבר ביוון ותעניק ניקוד במירוץ להשגת הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו, מירוץ שנפתח מחדש לאחרונה בעקבות דחיית המשחקים האולימפיים. לאליפות אירופה הקרובה יהיה משקל רציני במבחנים לטוקיו, כל זאת בהנחה והיא אכן תתקיים בצל מקרי ההידבקויות של וירוס הקורונה ביבשת.

אמנם אולימפיאדת טוקיו תתנהל בדגם ה-RSX, אך באולימפיאדת פאריס אמור להיכנס דגם הפויל החדש. אלא שלאחרונה המון מדינות שחברות באיגוד השייט העולמי מנסות להוביל לכך שגם ב-2024 יתחרו ב-RSX. רוב התלונות הגיעו בגלל הקורונה ודחייתם של המשחקים האולימפיים בשנה, כך שאין להן מספיק זמן להסתגל לכל השינויים שהגיעו עם כניסתו של דגם הפויל.

התחרות בסופ"ש (איגוד השייט)התחרות בסופ"ש (איגוד השייט)

לא מעט מדינות שלחו הצעות שכאלה לאסיפה הכללית השנתית של האיגוד העולמי, בדרישה כי השינוי של הדגמים יהיה בכלל באולימפיאדת לוס אנג’לס 2028, זאת על אף שכבר החלו להתחרות בדגם הפויל בעולם. האסיפה תתכנס בסוף אוקטובר. אם החלפת הדגם אכן תידחה, זו תהיה דרמה של ממש בענף גלישת הרוח.

יחד עם זאת, גורמים בכירים בענף סקפטיים לגבי האפשרות שהמצב אכן ישתנה בזמן שהציוד החדש מוכיח את עצמו. גם לפני כחצי שנה, כאשר התקבלה ההחלטה לדחות את המשחקים האולימפיים, היו מתנגדים למעבר בין הדגמים, אך זה לא מנע את החלפתם. מעבר לזה, הדגם החדש מביא סגנון אחר של תחרות, שנחשבת למעניינת יותר כאשר הניקוד לא מצטבר בשלבי הגמר, הגלישה היא מהירה יותר על פני המים והתחרויות מתקיימות קרוב יותר לחוף, כך שמדובר בתחרות שעומדת גם בדרישות החדשות של הוועד האולימפי שמנסה להנגיש את הענפים לקהל הרחב.

רונאלדו בשבלך: שחזור מדיוק של השער ה-100
אסור לפספס
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */