יום שבת, 04.05.2024 שעה 03:38
ליגה ספרדית 23-24
8422-7133ריאל מדריד1
7339-6833ברצלונה2
7140-6933ג'ירונה3
6439-6233אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5135-4633ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3741-3033לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3239-2733מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2646-2333קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • חטאפה
  • 2 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל סוסיאדד
  • שבת, 04/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ריאל מדריד
  • שבת, 04/05, 17:15
  • קאדיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 04/05, 19:30
  • ברצלונה
  • מיורקה
  • שבת, 04/05, 22:00
  • אתלטיקו מדריד
  • אוססונה
  • ראשון, 05/05, 15:00
  • בטיס
  • סלטה ויגו
  • ראשון, 05/05, 17:15
  • ויאריאל
  • ולנסיה
  • ראשון, 05/05, 19:30
  • אלאבס
  • ראיו וייקאנו
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • אלמריה
  • סביליה
  • ראשון, 05/05, 22:00
  • גרנאדה

בנייה מחדש: מכאן ברצלונה ומסי יכולים רק לעלות

עדיין לא סוף עידן: אחרי ההתרסקות בוצעה מהפכה והאהבה של הפרעוש למועדון גברה על המחלוקות. התקווה, החששות והאם זכייה בליגת האלופות אפשרית בכלל?

|
פאטי, פיאניץ', מסי, קומאן וטרינקאו (רויטרס, האתר הרשמי של ברצלונה)
פאטי, פיאניץ', מסי, קומאן וטרינקאו (רויטרס, האתר הרשמי של ברצלונה)

בעשור האחרון, כל פעם שהגיע הפסד של ברצלונה במשחק גדול ומשמעותי, שמענו את צמד המילים “סוף עידן”. אותן שתי מילים נאמרו כמובן בצדק גם אחרי ההפסד 8:2 לבאיירן מינכן, והפעם נראה שזה הכי קרוב למציאות. אז זהו, שלא. או לפחות עדיין לא. בארסה פגועה, מושפלת וחבולה, הכול נכון, אבל עדיין יש לה תקווה העונה, והסיבה לכך היא שתי מילים - ליאו מסי.

שנת 2020 המשיכה לספק לא מעט סנסציות בספורט, אבל הגדולה שבהן בכלל לא קרתה במגרש עצמו, והגיעה למעשה בדמות מכתב (פקס ב-2020?) מהכוכב הארגנטינאי לקבוצתו על כך שהחליט לא להמשיך. מי חשב לעצמו בתחילת 2019/20, או אפילו בחודשים האחרונים, שהפרעוש יבקש לעזוב את מועדון נעוריו? מה ההסבר? זה קרה כי נמאס לו, וכי הוא לא מאמין בפרויקט הספורטיבי ובהנהלה בראשות הנשיא ג’וספ מריה ברתומאו (שלדעת רבים לא ראוי בעליל לתפקיד) שלא הפסיק לשקר לו לטענתו.

זמן טוב להיזכר: השערים של סוארס בברצלונה

MESSI QUE UN CLUB

ההחלטה של מספר 10 לחפש אתגר חדש הייתה כואבת, אך אמיצה, וכזו שנעשתה אחרי שחשב על הדברים. ההחלטה להישאר כדי לא להיכנס עם הקבוצה למאבק משפטי, למרות שיכול מאוד להיות שהגיע לו לעזוב בחינם, היא אפילו יותר אמיצה, ולדעת אוהדיו הגדולים מוכיחה את אהבתו הגדולה למועדון ולסמל. הוא לא מרוצה, הוא נראה בודד מתמיד לצד לא מעט שחקנים שלא תואמים את הרמה של הקבוצה, אבל בחר להישאר וטוען שייתן הכול. הרווח כולו של בארסה, שבלעדיו הייתה מתקשה להיאבק על התואר, שלא לדבר על אירופה.

אחוז עצום מהאוהדים של ברצלונה ומהתיירים באים לקאמפ נואו (כשאין קורונה) קודם כל כדי לחזות בקוסם, ולמרות שמדובר במועדון מהגדולים בעולם, לדעת רבים מסי הוא מסוג השחקנים שהם מעל הקבוצה. הדבר התבטא בפיצוץ ברשתות החברתיות למרות שזה אפילו לא קרה רשמית, ובמספר גדול של אוהדי הקבוצה שפרצו למתחם האצטדיון ודרשו את פיטורי הנשיא. המספרים שלו מדברים בעד עצמם וגם על התארים האישיים אין מה להרחיב - רבים חושבים שהוא השחקן הגדול ביותר ששיחק את המשחק, אז אפשר להבין את הטירוף.

ליאו מסי חוגג את שערו האחרון עד כה בברצלונה. למרבה השמחה, יהיו עוד (רויטרס)ליאו מסי חוגג את שערו האחרון עד כה בברצלונה. למרבה השמחה, יהיו עוד (רויטרס)

אז הפרעוש ממשיך, אבל הוא כמובן לא לבד. אחרי הקיץ הכי סוער שעבר על הקבוצה במילניום הנוכחי, קיקה סטיין נטול הכריזמה פוטר בצדק, ובמקומו הגיע רונאלד קומאן, שכבר הספיק לשוחח עם מסי. לצד לא מעט שמות של שחקנים שהגיעו כמו מיראלם פיאניץ’, פרנסיסקו טרינקאו ומושאלים שחזרו, יש גם לא מעט עזיבות משמעותיות כמו זו של ארתור, איבן ראקיטיץ’, ארתורו וידאל ובעיקר לואיס סוארס. בין אם ההחלטות על הרכש והעזיבות נכונות או לא, דבר אחד בטוח והוא שיש דם חדש בקבוצה, ומפה בארסה יכולה כנראה רק לעלות.

מהפכה בקישור

בקבוצה כמו בארסה, אין ספק שהאמצע מאוד חשוב ומשמעותי, והקישור הקטאלוני בעונה הקרובה יהיה מעניין. פרנקי דה יונג צפוי לשחק בעמדה אחורית יותר ואולי אפילו ידיח את סרחיו בוסקטס מההרכב הפותח. פיאניץ’, שעדיף הגנתית על ארתור אך יכולתו ההתקפית דלה יחסית, ישתלב גם הוא. ואסור לשכוח את ריקי פוץ’ המבטיח, שנאמר לו על ידי קומאן שעדיף לו להיות מושאל, אך בוחר להילחם על מקומו. וידאל וראקיטיץ’ הוותיקים כבר אינם, ואת החלק הקדמי יזין דם חדש וצעיר ברובו, כאשר המפתח להצלחתו יהיה התיאום וכמובן היכולת של קומאן לחלק כמו שצריך את הדקות. הדבר החיובי ביותר הוא שאצל ההולנדי “פרות קדושות” כבר אין, ורק מי שמגיע לו ישחק.

ריקי פוץ' (רויטרס)ריקי פוץ' (רויטרס)

אי חיזוק ההגנה יעלה ביוקר?

החלק האחורי של בארסה ספג רביעייה מליברפול ושמינייה מבאיירן בשלבי ההכרעה בצ’מפיונס, ובכל זאת למעט צירופו האפשרי של אריק גארסיה ממנצ’סטר סיטי, אין רכש משמעותי להגנת סגנית אלופת ספרד. ג’רארד פיקה שנמצא מעבר לשיאו הציע בעצמו לעזוב אחרי התבוסה, אבל נראה שקומאן בכל זאת סומך עליו ועל קלמנט לנגלה כצמד הבלמים בעונה הבאה. בצד ימין, לבארסה אין מגן ראוי מאז עזיבתו של דני אלבס ב-2016, נלסון סמדו נמכר, וסרג’י רוברטו והמגן החדש שיגיע, סרג’יניו דסט, יצטרכו להראות שיפור משמעותי. בשמאל, ג’ורדי אלבה שגם הוא מעבר לשיאו ימשיך לפתוח. מארק-אנדרה טר שטגן ייעדר בעקבות הניתוח כמעט עד נובמבר, דבר שעלול לעלות בלא מעט נקודות בפתיחת לה ליגה. 

ג'רארד פיקה (רויטרס)ג'רארד פיקה (רויטרס)

התקווה: השילוב בין מסי לפאטי

הארגנטינאי יצטרך לאלתר בהתקפה, והעונה, שעלולה להיות האחרונה שלו, צריכה להיות השנה שבה הוא חונך את הכוכב העולה בן ה-17, אנסו פאטי, כפי שרונאלדיניו עשה איתו בזמנו. בהיעדרו של סוארס, גם החלק הקדמי של בארסה קיבל רענון לא קטן, כשטרינקאו הכישרוני והרעב הצטרף ואם ירשים אין סיבה שלא יפתח בהרכב. אנטואן גריזמן לא שכנע בעונתו הראשונה בברצלונה, אבל רעב ומלחמה על המגרש זה לא משהו שחסר לחלוץ שהתחנך אצל דייגו סימאונה, והוא יקווה שקומאן יוציא ממנו את המיטב. בתקשורת הספרדית אומרים שהצרפתי ישחק כמספר ‘9’ ופאטי וטרינקאו יהיו קיצוניים. 

מסי צריך לעשות "רונאלדיניו" לפאטי (טוויטר)מסי צריך לעשות "רונאלדיניו" לפאטי (טוויטר)

איך ייראה ההרכב?

לקומאן תהיה אפשרות לשחק עם מספר מערכים, אבל בתקשורת הספרדית ההשערות הן שינטוש את ה-4:3:3 המפורסם לטובת 4:2:3:1. אם יהיו שינויים או החתמות נוספות בסגל בתקופה הקרובה זה כמובן יכול להשתנות, אבל מסתמן שגריזמן יהיה חלוץ ה-’9’, פאטי ואוסמן דמבלה יתפסו מקום כקיצוניים ומסי ישחק באמצע מאחורי החלוץ במקום בימין (כשקוטיניו יהיה ב-11, הפרעוש יוזז ימינה). דה יונג ופיאניץ’ יהיו קשרים אחוריים וסרחיו בוסקטס יחכה על הספסל או יהיה ברוטציה עם הבוסני. רביעיית ההגנה כאמור לא צפויה לעבור טלטלות או שינויים גדולים מדי, וגם מעמדו של השוער טר שטגן אינו מוטל בספק. למעשה, רק הבוסני הוא שחקן חדש, אבל הספסל בהחלט יהיה עמוק יותר.

הרכב ברצלונה המסתמן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)הרכב ברצלונה המסתמן (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

המטרה: להדיח את ריאל מדריד מהכתר

אחרי שבעונת 2018/19 בארסה השפילה את היריבה בלבן (שלושה ניצחונות, כולל שניים בסנטיאגו ברנבאו, ותיקו), בעונה שעברה הגיע שפל מבחינת הקטאלונים נגד הקבוצה של זינדין זידאן, כאשר הם לא כבשו בצמד המפגשים. הלבנים איבדו הרבה מאוד נקודות בעונה שעברה ורק פיניש אדיר נתן להם את האליפות, אבל הסגל שלהם לא חוזק, אולי אפילו להיפך, והטוענת לכתר יודעת שעוד קצת יציבות מול הקטנות וזכייה בלה ליגה אחרי עונת המשבר היא בהחלט אפשרית. בבירה בוודאי לא שמחו לגלות שהפרעוש נשאר, והבצורת שלו במשחקי הקלאסיקו האחרונים צריכה להסתיים מתישהו. 

קארים בנזמה עם ליאו מסי (רויטרס)קארים בנזמה עם ליאו מסי (רויטרס)

אירופה מילה גסה? כנראה שכן

ב-2008 בארסה בנתה כמעט מחדש את הסגל והביאה הרבה רכש ומאמן חדש, וזה נגמר בטרבל. ב-2014 אחרי עוד עונה ללא אף אחד משלושת התארים המשמעותיים גם כן הובאו שחקני רכש נהדרים שהיוו בסיס לקבוצה בשנים הבאות ומאמן חדש, וגם אז זה הסתיים בטרבל. על פניו, העונה מדובר בסיטואציה דומה, סגל חדש ומאמן חדש, אבל הרבה צריך לקרות בשביל שהגביע עם האוזניים הגדולות יחזור ב-2021 לקטאלוניה. כמובן שאף פעם אי אפשר להספיד מראש קבוצה שמסי משחק בה, כפי שאמר פעם פפ גווארדיולה, ואם כל הכוכבים בשמיים יתחברו בצורה נכונה יכול להיות שהפרעוש לא יתחרט שנשאר ונראה את התמונה הבאה חוזרת על עצמה.

מסי עם גביע האלופות האחרון שלו (רויטרס)מסי עם גביע האלופות האחרון שלו (רויטרס)

שיר פרידה?

עוד לפני שתיגמר העונה, מסי יוכל לנהל משא ומתן בחלון ההעברות של החורף עם כל קבוצה שירצה, והפעם המועדון לא יוכל לעשות שום דבר נגד זה. אי אפשר לדעת אם יבחר להפתיע ולהמשיך כאשר יהיה נשיא חדש, אם זה בכלל יקרה, אבל דבר אחד טוב יצא מכל הסיפור הזה והוא שמספר 10 יוכל להיפרד מהקאמפ נואו עם תארים, ולא אחרי ההפסד הגדול בקריירה שלו כמשחק אחרון.

למרות שהרצון לעזוב היה מובן ואולי אפילו מוצדק, עזיבה בזמן שכזה וכשהספינה טובעת הייתה מהווה כתם לא קטן על הקריירה של הארגנטינאי, וטוב עשה כשנשאר למרות הכול. אין ספק שיזכרו לו את זה לטובה, ושיאי ההופעות והשערים של צ’אבי ופלה בהתאמה צפויים כעת להישבר. אם וכאשר הקהל יחזור למגרשים, הגאון הקטן יקבל את האהבה שמגיעה לו מהאוהדים שכל כך חששו שיילך, ובין אם יזכה במשהו העונה ובין אם לא - פרידה ראויה תהיה.

ליאו מסי עם ששת כדורי הזהב שלו (רויטרס)ליאו מסי עם ששת כדורי הזהב שלו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */