יום שני, 29.04.2024 שעה 05:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

זהבי לכספי: אני חושב על חזרה למכבי תל אביב

הכוכב התארח בפודקאסט של הכדורסלן: "הבן שלי רוצה לחזור לישראל", "עובד על משהו שיעזור לשחקנים להתנהל נכון". כספי: "סירבתי לקבל את סרט הקפטן"

|
ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)
ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

לפני מספר שבועות, בעיצומו של משבר הקורונה, בחר עומרי כספי לנצל את הזמן כדי לנהל פודקאסט משלו, בו הוא מדבר עם ספורטאים על התקופה, העבר וגם העתיד. אחרי ששוחח בין היתר עם דני אבדיה ואמארה סטודמאייר, היום (שני) כדורסלן מכבי תל אביב דיבר בשיחת וידאו עם ערן זהבי, שנמצא בימים אלה בסין וממתין לשובה של הליגה המקומית. מי שמשחק כיום אצל הצהובים בענף הכתום בשיחה מרתקת עם זה שכיכב בקבוצת הכדורגל של המועדון לפני שעבר לגוואנגז’ו.

כספי אמר בתחילת דבריו: “אני היום מארח שחקן מיוחד, מגדולי הספורטאים בישראל, ספורטאי העשור מבחינתי – ערן זהבי. התחלתי את הפודקאסט כדי לדבר עם אנשים כמו זהבי, ספורטאי עצום”.

ערן זהבי בשער ענק, מוכן לחזור לליגה

זהבי עלה בשיחת הווידאו ואמר לחברו: “מברך אותך על היוזמה, זה מדהים. לפעמים אתה לא יודע אם לסמוך על המראיין, במקרה שלנו הייתי אצלך במשחק עם גולדן סטייט ואירחת אותי, זה היה מדהים לראות אותך ברמות האלה. אנשים לא מבינים את ההקרבה. זה הדברים מאחורי הקלעים. אני מאחל לך בהצלחה”.

כספי: “תיקח אותנו לדרך שעשית, השנים הטובות יותר והפחות והעבודה הקשה שמאחורי הזוהר”.

זהבי: “לפני כמה זמן ראיתי כתבה עליך וראיתי שאמרת ‘אני רוצה להגיע ל-NBA’, זה היה כשהיית בגיל 13. אני זוכר את עצמי בראיון אומר שאני רוצה להיות כמו יוסי בניון, שהיה המודל לחיקוי שלי. הכוח שיש למילים, זה שהיה לנו את האומץ קודם כל להגיד את זה ובסוף ללכת אחריהן באמונה שלמה. עבדת קשה, ההקרבה שלנו כל יום היא מה שמביאה את התוצאות. אנשים מסתכלים על ההצלחה היום, אבל גם לי וגם לך היו רגעים קשים תוך כדי הקריירה. מגיל 14 עד שפרצנו יש רגעים קשים. היו רגעים שאמרתי ‘אולי זה לא יקרה’, אחרי שירדתי לליגה הלאומית. אבל אני עובד כל יום הכי קשה שאני יכול, אם לא הצלחתי, לפחות עשיתי הכול. יש המון ויתורים”.

ערן זהבי (עמרי שטיין)ערן זהבי (עמרי שטיין)

כספי: “אני מתחבר לזה. בגיל 13 התחלתי במכבי ת”א. הנסיעות וההקרבה של ההורים, השנים בנבחרות הצעירות בשישי-שבת של אימונים, פציעות, היינו מתאמנים והולכים לישון בזמן שהחברים יוצאים ומבלים כי יש לנו אימון או משחק”.

זהבי: “אתה מפספס דברים בילדות שלא יחזרו לעולם. שנינו לקראת סיום הקריירה, נותרו עוד כמה שנים. אלו דברים שלא נוכל להשלים, לא נוכל לדעת מה זה להיות בלי שגרה. לא לאכול בזמן, לא לישון בזמן, בלי סדר יום. דברים שאנשים לא רואים, התמיכה של המשפחה, מה שהיא הקריבה למענך, יש המון סיפורים שנצטרך 3 פרקים בשבילם”.

כספי: “לגבי ההקרבה של המשפחה, יש לי סיפור שקרה בפברואר 2017, הייתי שחקן בסקרמנטו, עונה שביעית שלי בליגה. אשתי הייתה בחודש שביעי עם הבת הבכורה שלנו. ישבנו בבית בערב ופתאום קופצת ידיעה בטוויטר שקאזינס עובר בטרייד לניו אורלינס. כמה דקות אחרי זה כתוב שגם אני חלק מהעסקה. 7 דקות אחר כך הג’נרל מנג’ר שלנו מתקשר ואומר ‘עומרי, מניח שכבר קראת. לצערנו היום הכול יוצא מהר. מודים לך על מה שעשית לקבוצה. מחר ב-8:00 אתה טס לניו אורלינס’. אשתי עם בטן הריונית צריכה לארוז את הבית, כמה ימים אחר כך כבר שיחקתי בקבוצה החדשה”.

עומרי כספי (עמרי שטיין)עומרי כספי (עמרי שטיין)

זהבי: “זה מטורף. לשמחתי אני 4 שנים באותו המקום אז לא היו שינויים. אבל אשתי פה עם הילדים במקום מאוד שונה כמו סין, גם מנטלית וגם מסורת והכול. השינויים שעברת הם הרבה יותר קשים, עשית כל כך הרבה שינויים. אני עוקב אחריך ואחרי אשתך באינסטגרם ואני רואה כמה היא עשתה בשבילך. אני אספר לך סיפור – בתקופת הקורונה היינו צריכים לחזור לפה. אמרתי לאשתי יום לפני הטיסה שאולי עדיף שהיא והילדים יישארו בארץ, במקום הבטוח, היא אמרה לי ‘אין דבר כזה, אנחנו משפחה ונעבור הכול ביחד’. זה המזל שלנו, כי סגרו שערים ואם הם לא היו באים הייתי נשאר לבד בלעדיהם. גם לספורטאי כשיש לו משפחה תומכת זה משמעותי. אנחנו צריכים להגיד תודה. התברכנו”.

כספי: “זה מרגש לשמוע. הכי מצחיק זה שאחרי משחק טוב או תקופה טובה אתה מגיע הביתה וצריך להיות אבא לכל דבר, לעזור במטלות הבית, האישה עוברת תהליכים בתוך הבית. אנחנו אנשי משפחה לכל דבר מחוץ למגרש”.

זהבי עם כספי (מערכת ONE)זהבי עם כספי (מערכת ONE)

זהבי: “יש לנו תדמית שכל היום אנחנו רק על המגרש. יש חיים מעבר. יש דברים חשובים מעבר לכך. יש לנו את הזכות להיות יותר עם הילדים לפעמים מאנשים אחרים. יש תקופות שאנחנו לא בבית, אבל כשאנחנו בבית זה רק בית. יש אימון ואחר כך יש הרבה זמן עם הילדים. הרווחנו וצריכים להגיד תודה על זה. בתקופת הקורונה אין טיסות, משחקים רק משחקי ידידות, פתאום אתה רק עם הילדים והקשר שלי עם הילדים התחזק משמעותית, אחד הדברים הכי טובים שיצאו מהדבר הזה”.

כספי: “חושבים באמת שאנחנו תמיד מטיילים, אמנם משחקים הרבה, אבל ב-NBA מסדרים את זה שנהיה במשחקי חוץ של 5-3 משחקים ומשם חוזרים לשלושה שבועות בבית. אימון ב-11 בבוקר ובשעה 13:00 כבר בבית. האימונים שלנו בסקרמנטו היו כיפים עם מוזיקה, אתה היית בעצמך וראית”.

עומרי כספי ומארק גאסול מאוכזבים (רויטרס)עומרי כספי ומארק גאסול מאוכזבים (רויטרס)

זהבי: “מהחוויות הטובות שהיו לי. אתה מצפה שיהיה לחץ ברמות האלה, אבל באתי אליכם ואמרתי ‘משהו פה לא הגיוני’, מוזיקה באימונים, חדרי כושר, יש חופשיות, ספורטאים ברמה הכי גבוהה בעולם שיודעים בכל רגע נתון מה לעשות. ככה מתכוננים למשחק? אמרת לי חכה תראה את חדר ההלבשה ביום של המשחק. זו הייתה חוויה גדולה”.

כספי: “זה הגיע מסטיב קר. כשאירחתי אותך אגב אמרתי לו ‘יש לי אורח מאוד חשוב שאני מאוד אוהב מישראל, גדול הספורטאים שלנו, אני מבקש שיבוא לאימון’. הוא אמר לי מה אתה שואל, שיבוא איתנו באוטובוס, מה שהוא רוצה. פעם אחת אחי הגיע לבקר אותי והיה לנו יציאה של 24 שעות למשחק בלוס אנג’לס נגד הלייקרס, אמרתי לסטיב שאחי מבקר אותי ואשמח שהוא יבוא איתנו למטוס, הוא צחק ואמר ‘מה אתה בכלל מבקש?’. ישבנו במטוס אני, סטף קרי, קליי תומסון, דריימונד גרין ואחי, משחקים פוקר”.

ערן זהבי (טוויטר)ערן זהבי (טוויטר)

זהבי: “לא אשכח שכיבדו אותנו כל כך. סטף קרי לחץ לי ידיים, סטיב קר שאל אותי על הליגה הסינית. זה היה מדהים. להוריד את הכובע בפני מאמנים כאלה שיודעים לעשות את ההפרדה, השחקן מרגיש מחויב ברגע הזה. יש קו ברור מתי הוא נגמר, אתה מעריך את מה שנותנים לך ורוצה להחזיר למאמן. יש דברים שאמרתי אם זה קורה בכדורגל אצלנו, זה לא יכול להיות. רק בארה”ב שמכבדים את רצון השחקן זה יכול לקרות. מבינים שהפן המנטלי לא פחות חשוב מהאימונים והמשחקים. שחקן צריך את החופש הזה כדי לבוא טוב יותר למשחק. אם אהיה מאמן אני אקח את זה לכיוונים האלה בלי לעשות חשבון יותר מדי. זה מאוד חשוב”.

כספי: “יש שחקנים גדולים שאיבדו את כל כספם. רציתי לדעת איך אתה מתנהל פיננסית”.

זהבי: “לצערנו אנחנו מכירים סיפורים, במיוחד בארה”ב כי הכסף שם גדול. גם במשחק שלנו לצערי היו כמה כאלה. קח סקופ – אני עובד על משהו רציני בתחום הזה, אני בונה אותו כרגע, איך לשמור על כסף של ספורטאים. זה לא חייב להיות מליונים, משהו כמו חברת השקעות בתוך סוכנות שחקנים, ביטוחים או כל דבר שהשחקן צריך, אני רוצה להרים את זה וזה לא יהיה רק בכדורגל. אולי נעשה שותפות, תביא את הכדורסל אני את הכדורגל. יש לנו ביזנס”.

עומרי כספי באימון מכבי ת"א (חגי מיכאלי)עומרי כספי באימון מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

כספי: “לשחקנים אין את היד התומכת”.

זהבי: “הספורטאים טרף קל. אנחנו לא אנשי עסקים, סיפורים נראים לנו ורודים לפעמים ואנחנו מתפתים. לא חינכו אותנו להתנהל, יש תחושה שאם נפלת המשכורת הבאה תכסה את זה. הרבה פעמים אני לא כל כך מרחם על שחקנים כאלה, מצד שני זה משהו בחינוך, זה בא מלמטה. כל מחלקת נוער שמכבדת את עצמה צריך להיות לה מישהו מהמועדון שמגיע כל יום לקבוצה אחרת וללמד אותם איך להתנהל כלכלית אם וכאשר הם יגיעו לסכום מסוים. איך להתנהל בתקשורת. לשמור על הרגליים על הקרקע. יש שחקנים שעשו שנה אחת מצוינת ונעלמו, הכסף זורם אבל כשההוצאות שלך גדולות אז אתה לא בן אדם עשיר, אפילו רחוק מזה, כי בסוף הקריירה שלך תישאר עם עונה אחת ביד, בית אחד, רמת חיים מטורפת שקשה לרדת בה, עם מכוניות ותכשיטים, חברים שזרקת עליהם כספים. כשאתה למעלה יש הרבה מאוד חברים וכולם נדבקים להצלחה”.

ערן זהבי מתאמן (עמרי שטיין)ערן זהבי מתאמן (עמרי שטיין)

“צריך להיות חכם ולהבין שגם את החלק הזה לכבד. גם אני וגם אתה מינפנו קשרים שיצרנו בזכות זה שאנשים רצו להיות קרובים אלינו. צריך לדעת לקחת את זה בפרופורציות. שחקן יכול לחיות מ-20 אחוז מהכסף, 40 אחוז תשים בתיק השקעות, 30 אחוז אל תיגע לעולם, תסגור בבנק, אל תבזבז את הכסף הזה, אתה לא חייב. תשמור את זה ליום שיגיע, כמו שקרה עכשיו בגלל הקורונה. כשאתה יורד ב-50 אחוז במשכורות ויש לך הוצאות מטורפות אתה נשאר בלי כלום. רוצה לפתח את העסק הזה ברמה גבוהה, ששחקנים ידעו מה לעשות עם הכסף. גם אני לא ידעתי, נפתחתי לעולם הזה בזכות אנשים שהכרתי בדרך”.

כספי: “יש לך אחריות להעביר לדור הצעיר את הדברים שאתה למדת. לא כולם זהבי, לא כולם הגיעו לכסף שזהבי עשה והם לא חייבים, אבל הלימוד הפיננסי אני מתחבר אליו מאוד. דיברת על זה שהשיח צריך להתחיל באקדמיות, ב-10 השנים שאני ב-NBA הוא עבר תהליך מאוד גדול, מה הוא עשה? כל שחקן שמגיע הולך ליומיים סגורים בניו יורק וביומיים האלה הוא לומד איך להתנהל נכון פיננסית, מביאים אנשים משעותיים ללמוד מהם. עשו משהו יפה מאוד, לימדו את החלק הפיננסי, איך להתנהל מול אוהדים, מול תקשורת, מול אהדה, וזה עושה פלאים”.

ערן זהבי (רדאד ג'בארה)ערן זהבי (רדאד ג'בארה)

זהבי: “זה מדהים. אתה לדוגמה אינטליגנט ולומד מכולם, אבל יש אנשים שיושבים ואומרים מה הוא רוצה? אני אעשה עם הכסף מה שבא לי. אני אקנה פרארי ואטוס במטוסים פרטיים ויבזבזו המון כסף כי הכסף קיים ויחסית “קל”. כשזה טבוע בך מגיל קטן והחינוך של ההורים והקבוצה אתה מיישם. אם זה יהיה חלק מהחינוך לא יהיה ספורטאי שיאבד את כספו”.

כספי: “ב-NBA התחילו ככה עם האירוע של היומיים לשחקנים החדשים ואחרי זה הבינו שזה לא מספיק, אז הוא עושה 4 פגישות במהלך השנה. עם ארגון השחקנים, אנשי כספים, אנשי תקשורת. נוכחות חובה, אם אתה לא מגיע יש סנקציות. זה סזיפי. תמיד אתה לומד מחדש דברים”.

עומרי כספי מרוצה (עמרי שטיין)עומרי כספי מרוצה (עמרי שטיין)

זהבי: “פגשתי חבר באיטליה כשחתמתי בפאלרמו, התחלנו לדבר על כסף והוא לימד אותי, קוראים לו מוטי מזוז. הוא בחור שעשה כסף, אמרתי לו טוב לי ולאשתי כרגע, אני מטייל ונהנה, אני מבזבז בוא נגיד 10 אלף אירו בחודש, הוא אמר ‘טוב לך? זו הרמת חיים שאתה רוצה לתמיד?’, אמרתי לו שכן. עשינו טבלה והתחלנו לשרטט פלוסים ומינוסים, כמה לחסוך ומה לקנות כדי לעשות הכנסה פסיבית שאני יודע שאני יכול לחיות ממנה”.

זהבי: “יש משהו שמעניין אותי. חזרת בסוף הקריירה למכבי ת”א וזה צעד שגם אני חושב לעשות. עשית צעד שונה ממה שהיו חושבים, גם לי יש את הלבטים בדבר הזה”.

ערן זהבי חוגג את במכבי ת"א (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג את במכבי ת"א (רדאד ג'בארה)

כספי: “פחדנו בהתחלה, איך יקבלו אותנו, איך הקהל יקבל אותנו, איך ארגיש גופנית. מכבי ת”א הצליחה לשים אותי במקום מאוד טוב, שמרו על העניין של הכבוד לכל מי שרצה להתראיין אבל גם ידעו לשמור על מערכת יחסים מאוד בריאה. למאמן היה חלק עיקרי בתהליך, בסופו של דבר אנחנו חוזרים ואור הזרקורים עלינו, אבל המאמן ידע איך להתנהל עם זה. הציעו לי להיות קפטן, אמרתי שאני לא רוצה. העדפתי שג’ון דיברתולומאו יישאר הקפטן. רוצה באמת להיות חלק מהקבוצה, גם מכבי, גם המאמן ומה שעשינו זה מאוד מהנה. כשהסתכלתי על בניון אמרתי לעצמי אם אני כשיר ומרגיש טוב עדיין יש לי רמה טובה מאוד. במבט אחורה אנחנו מאוד נהנים, המשפחה פורחת”.

זהבי: “חושב שעשית צעד מצוין עם סרט הקפטן כי הציפיות ממך בשמיים וכולם מצפים שתבוא ותקלע 50 נקודות במשחק, זה לא קל. אתה לא רוצה לכפות את עצמך על הקבוצה, ידעת לווסת את זה מצוין. החלק המשפחתי זה דברים שאנשים לא מבינים את ההחלטות שלנו לפעמים. אני יכול להגיד שהבן שלי אומר כבר כמה חודשים שהוא רוצה לחזור לישראל. אתה שולח אותו בהסעה לבית הספר בסין אבל עדיין זה לא החברים הישראלים שלו. הוא היה בילדים של מכבי ועף, תמיד היה עם חיוך. זה משהו שאתה לא יכול לקנות בכסף. הקריירה שלנו קצרה ואנחנו צריכים למצות אותה עד הסוף”. 

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */