יום שני, 06.05.2024 שעה 03:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

"לחקור את שריפת הכסאות בבלומפילד בדרבי"

ח"כ יזהר שי מכחול לבן היה בדרבי בו פרצו שריפות ביציעים: "חגיגה ספורטיבית כמעט והסתיימה באסון. אי אפשר לעבור לסדר היום על סדרה של מחדלים"

|
שריפה ביציע אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)
שריפה ביציע אוהדי הפועל תל אביב (רדאד ג'בארה)

אירועי בלומפילד מהדרבי האחרון יובאו בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ב-18.12 אך הם לא יורדים מסדר היום הציבורי עד אז. חבר הכנסת יזהר שי (כחול לבן)  דיבר על כך במליאת הכנסת אחרי שהיה בין קהל האוהדים עם משפחתו כשזה קרה ופנה בדרישה לחקור מי אחראי לאירוע המסוכן הזה.

“חברות וחברי הכנסת, ברשותכם, בנושא קצת שונה אבל גם קשור בבריאות ובבטיחות הציבור.ביום רביעי שעבר לפני כ-30,000 איש בבלומפילד התקיים הדרבי התל אביבי. חגיגת ספורט שמשכה אליה תשומת לב גדולה ובתחילתה אבוקות, אבוקות. אני הייתי שם. בתחילת החגיגה הזו זרקו האוהדים משני צידי האצטדיון אבוקות.האבוקות האלה נדלקו ביציעי האוהדים, כשש-שבע אבוקות בכל אחד מהצדדים. אחרי מספר שניות האבוקות האלו הציתו ספסלים. הספסלים שהוצתו שם הפכו מהר מאוד לאש גדולה שבערה בקרב קהל של המון אנשים משני צידי האצטדיון, בשני היציעים שבהם יושבים אוהדים ומעודדים את הקבוצות שלהם. אני לא רוצה להקל ראש, חלילה, בכך שהוכנסו אבוקות בניגוד להוראות ובניגוד לדרישות המקום. האוהדים הכניסו את האבוקות הללו, אבל בכל העולם ידוע שבאירועי ספורט גדולים נדלקות אבוקות. דרך אגב, יש מקומות ויש אצטדיונים שבהם מוקצה שטח מיוחד לכך, לא כך בבלומפילד. בבלומפילד זה קרה. הפלא ופלא, באצטדיון חדש שבנייתו הסתיימה אך ורק לפני מספר חודשים ניצתו כיסאות והפכו מהר מאוד לאש ולהבה גדולה שאיימה על מאות אנשים שעמדו סביבם”.

השריפה ביציע של אוהדי מכבי תל אביב (שחר גרוס)השריפה ביציע של אוהדי מכבי תל אביב (שחר גרוס)

“הינה עוד דבר שלא קרה שם. לא ראינו את כוחות ההצלה,לא את מכבי האש, לא משטרה ולא סדרנים – אף אחד. מי שעמד וצפה בזה מיציע אחר, כמוני וכמו רבים אחרים שהיו לצידי, השתאה לראות, או לשמוע ליתר דיוק, את הכרוז מבקש מאנשים לברוח כמה שיותר מהאש, ימינה ושמאלה. האש משתוללת ביציעים ללא מפריע. אני מזכיר שוב, אלפי אנשים באצטדיון במדינת ישראל 2019, אצטדיון חדש לחלוטין. ראיתי לא מזמן שהספסלים הגיעו לשם אחרי מכרז מיוחד שבחן את איכות הספסלים, את טיבם וכן הלאה, והם עולים בלהבות בניגוד לכל תקן בטיחות שאפשר להעלות על הדעת, שאמור לטפל בבטיחותם של אוהדי הספורט כמקובל באצטדיונים ברחבי המדינה”.

“כאן עולות השאלות. מי הוא זה שאישר את התקנתם של כיסאות כאלו או ספסלים כאלו דליקים, שנדלקו בצורה מאוד מאוד מהירה – סכנת נפשות לאלפי אנשים שעומדים סביבם? מי היה שם במכרז? מי אישר? איפה היו מהנדסי הבטיחות של עיריית תל אביב? איפה מהנדסי הבטיחות של מוסדות רגולטוריים אחרים? איפה מכבי האש? מי אפשר שבאצטדיון בלומפילד המודרני ביותר, האצטדיון המודרני ביותר שקיים היום בישראל, לפחות על פי תאריך פתיחתו, יכולים לעלות באש בצורה כל כך מהירה, תוך שניות, כל כך הרבה ספסלים? ואם כבר זה קרה, המחדל החמור הזה, איפה מכבי האש? איפה המטפים? איפה צינורות הכיבוי? איפה הנהלים?”.

“מה שקרה שם בפועל, חברות וחברי הכנסת, אדוני היושב-ראש, הוא שאוהדים משני הצדדים רצו, הביאו מטפים,כנראה הביאו צינורות כיבוי. איכשהו אלתרו וכיבו את האש במו ידיהם ללא שום עזרה, ללא שום פיקוח, ללא שום סידור של כוחות הביטחון וכוחות הכיבוי וההצלה שאמורים היו לטפל במחדל הזה”.

השריפה שפרצה בשער 5 (שחר גרוס)השריפה שפרצה בשער 5 (שחר גרוס)

“אנחנו חייבים לבדוק את הנושא הזה. אנחנו חייבים לקרוא מפה לעיריית תל אביב, למשרד התרבות והספורט, אולי אפילו המשרד לביטחון פנים, האחראי לשירותי הכבאות במדינה,לבדוק באופן מיידי, כי לאצטדיון הזה כבר בימים הקרובים ייכנסו עוד עשרות אלפי אנשים. יהיו שם משחקים נוספים. הפיקוח שמונע את כניסתן של אבוקות לאצטדיון כנראה לא מספיק טוב.האסון הבא עומד בפתח אם לא נעשה את הדבר הדרוש מיידית,כדי למצוא את האשמים במחדל הזה ולהסדיר באופן מיידי את כל הנהלים הדרושים להגנה על ביטחונם של אוהדי הספורט״”.

ח”כ שי מסר בנוסף ל-ONE: “חגיגה ספורטיבית כמעט והסתיימה באסון. אי אפשר לעבור לסדר היום על סדרה של מחדלים מטרידים שמתחילה בהתלקחות בלתי סבירה של עשרות כסאות בבלומפילד וממשיכה בטיפול לקוי של כוחות כיבוי והצלה. העובדה שבנס לא נפגע איש לא צריכה למנוע חקירה מקיפה של תהליך המכרז והפיקוח בזמן בניית האצטדיון וסידורי האבטחה והבטיחות בשגרת הפעלתו. אוהדי הכדורגל הישראלים זכאים לרמה אחרת של חוויית ספורט באצטדיונים”.

מעיריית ת”א-יפו וחברת היכלי הספורט נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את חה"כ יזהר שי אך יחד עם זאת ראוי לדייק ולהיצמד לעובדות: במשחק הדרבי בשבוע שעבר בו נכחו כ-22,000 צופים, קומץ פורעי חוק הציתו אבוקות, רימוני עשן ואמצעי בעירה שונים שגרמו להתלקחות אש אשר כובתה תוך דקות באמצעות ציוד הכיבוי במקום ובסיוע עובדי האצטדיון והבטחון. אצטדיון בלומפילד ובכלל זה הכסאות עומדים בתקנים מחמירים של בטיחות וכיבוי אש דבר שמנע את התפשטות האש באצטדיון. צר לנו שיש אוהדים שפוגעים במגרשם הביתי. כפי שכבר פורסם, בעקבות האירוע החריג הוחלט כבר למחרת בתאום המשטרה על שורת צעדי מניעה. בנוסף, הגופים השונים מקיימים תחקיר מעמיק במס' סוגיות ממנו יופקו הלקחים הנדרשים".

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */