יום חמישי, 18.04.2024 שעה 22:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אני מאמין: אייל גולסה חוזר עם מטרה אחת

לאחר כמעט שנה בחוץ, קשר מכבי ת"א שמתקרב לדת מזכיר נשכחות. אלישע לוי ("מהקשרים הטובים בארץ") ודוידוביץ' מפרגנים. ב-20:15: הדרבי מול הפועל

|
גולסה. העיקר להיות כשיר (עמרי שטיין)
גולסה. העיקר להיות כשיר (עמרי שטיין)

פציעות הן בוודאי חלק מקריירה של כל ספורטאי, ומי שחווה זאת על בשרו אולי יותר מכל אחד אחר בכדורגל הישראלי בעונות האחרונות הוא אייל גולסה. השחקן שפרץ במכבי חיפה, שיחק בנבחרת הצעירה והבוגרת וגם יצא לאירופה, סומן כדור העתיד של הכדורגל הישראלי, אך מאז הגיע לפני שלוש שנים מפאוק סלוניקי למכבי תל אביב סבל מלא מעט פציעות שגרמו לקריירה שלו להיעצר. לפני כחודשיים, עלה הקשר לדקות ראשונות לשנת 2019, בדקה ה-87 מול בית"ר ירושלים, במה שהביא לסיומה של השנה הקשה בקריירה שלו, כשישב פצוע וראה את חבריו מהצד. 

מאז אותו המשחק בטדי, עלה גולסה לעוד שתי דקות מול מ.ס אשדוד ו-12 נגד הפועל באר שבע. במחזור שלאחר מכן פתח הקשר לראשונה בהרכב של האלופה, מול הפועל רעננה, ומחזור שאחר כך כבר הזכיר למי ששכח מה יש לו ברגליים, עם שני בישולים ויכולת נהדרת בדרך ל-0:3 על הפועל חיפה במשחק הטוב ביותר של הצהובים העונה, במה שזיכה אותו בתואר השחקן המצטיין. הערב (רביעי, 20:15) הקשר יעלה לכר הדשא בבלומפילד בדרבי הגדול מול הפועל תל אביב, במה שיהיה צעד חשוב שלו ביציאה לדרך חדשה, בה יקווה בעיקר לדבר אחד – להיות כשיר.

איביץ': המטרה היא שלוש נקודות

כמעט שנה בלי כדורגל

שנה אחורה. נובמבר 2018, גולסה שחזר מפציעה התכונן למפגש מול עירוני ק"ש לאחר שקיבל מאנדי הרצוג גם זימון לנבחרת ישראל למשחק ידידות מול גוואטמלה, כשהקשר היה בדרך לאחת העונות הטובות ביותר שלו - ב-9 ההופעות הראשונות של העונה בליגה כבש פעמיים, בישל פעם אחת והיה הברומטר של הצהובים בקישור. למרות זאת, הכדורגל שוב היה אכזר כלפיו. גולסה נפצע במהלך האימון, בהמשך התברר כי סובל מפציעה בשריר הארבע ראשי, פציעה שהלכה והסתבכה ונמשכה הרבה מעבר לזמן ההחלמה הצפוי כשהקשר אף חזר מוקדם מדי והחריף את הפגיעה בברכו, במה שהוביל לניתוח ותקופה ארוכה נוספת מחוץ למגרשים. 

"היה לי ברור מהרגע שנפצעתי שאני אחזור. אני יודע על שחקנים שחזרו מפציעה כזו מאוחר יותר ממה שאני חזרתי. אני עובד קשה ועכשיו צריך לשמור על עצמי", אמר גולסה לאחר משחק החזרה שלו העונה. את השנה הזו מחוץ למגרשים, מעבר לניתוח ושיקום מפרך, ניצל השחקן להתקרבות לדת. הוא מרבה ללכת לשיעורי תורה וגם סחף איתו כמה חברים לקבוצה. בניגוד לתדמית שדבקה בו כשהיה צעיר יותר, הקשר בן ה-28 בשל ובוגר יותר מבעבר, אולי דווקא בגלל הפציעות שחווה. אם אכן יהיה בריא, אין ספק שהצהובים זכו באחד השחקנים הטובים בארץ בעמדה שלו, ושיתוף הפעולה עם דור מיכה נראה מבטיח ובמיוחד לאור הפציעה של דור פרץ. 

גולסה. מתקרב לדת (משה חרמון)גולסה. מתקרב לדת (משה חרמון)

גולסה שיחק העונה 253 דקות בלבד, אך ניצל אותן היטב. שני הבישולים שסיפק הציבו אותו שני בטבלת המבשלים של מכבי ת"א יחד עם דן גלזר ויונתן כהן. בנוסף, הקשר השלים 81 מסירות מדויקות, ניצח בשישה מאבקי אוויר וב-26 מאבקי קרקע, השלים 9 דריבלים מוצלחים, ביצע 10 תיקולים מוצלחים וחילץ 10 פעמים את הכדור. תרומה לא רעה כלל ביחס לדקות אותן שיחק כשהשורה התחתונה ברורה - אייל גולסה עובד, בכל דקה במשחק.

אם יש מישהו שאוהב שחקנים שעובדים קשה, הרי שזהו ולדימיר איביץ’. כראייה לכך, כל עוד הקשר כשיר לשחק, הוא מוצב בקישור של המאמן הסרבי לצידו של דור מיכה. השניים, חברים טובים מחוץ למגרש, מראים את הכימיה הנפלאה בניהם גם על כר הדשא. כשההגנה והשוער שוברים שיאים, נראה שדווקא הקישור של מכבי ת”א הוא הצד החזק של האלופה.

דור מיכה חוגג עם אייל גולסה (רדאד ג'בארה)דור מיכה חוגג עם אייל גולסה (רדאד ג'בארה)

לא מעט פציעות בצהוב

ארבע שנים לאחר הסאגה סביב חתימתו בלאציו וכשנשאר לבסוף במכבי חיפה, גולסה מצא את דרכו לאירופה ב-2014 כשחתם לשלוש שנים בפאוק סלוניקי היוונית. לאחר שנתיים ו-35 הופעות ליגה במועדון, חזר הקשר ארצה – למכבי ת”א, וכעבור חודשיים כבש שער ניצחון יוקרתי בשלב הבתים של הליגה האירופית מול אלקמאר בביצוע מרהיב ואת העונה סיים עם 27 הופעות בכל המסגרות, שני שערים ובישול אחד.

את עונת 2017/18 החל עם פציעה בברכו, במה שהותיר אותו מספר חודשים מחוץ לעניינים. לאחר שכבר חזר, ישירות להרכב, נפצע פעם נוספת בתחילת העונה שלאחר מכן (2018/19) ושוב ניאלץ לשבת בצד למשך כמעט עונה שלמה, פציעה שליוותה אותו עד לחודש ספטמבר האחרון כשחזר מול בית”ר, כמעט שנה מחוץ למגרשים.

אייל גולסה מודה לקהל בטדי (אורן בן חקון)אייל גולסה מודה לקהל בטדי (אורן בן חקון)

כשגולסה כשיר, הוא תמיד בהרכב, ותמיד מציג יכולת טובה. השאלה מה היה קורא לולא הפציעות תישאר לא ידועה, אך לקשר בן ה-28 יש עוד מספיק זמן כדי להוכיח שההבטחה שהייתה בגיל צעיר, עדיין עשויה להתממש.

אלישע לוי: “מהקשרים הטובים בארץ”, דוידוביץ’: “יכול להיות בורג חשוב במכבי ת”א”

עוד קודם לכן, בעונת 2010/11, היה שותף גולסה לאליפות האחרונה של מכבי חיפה כשחקן קבוע בהרכב. מי שאימן אותו באותה העונה הוא אלישע לוי, שסיפר בשיחה עם ONE על דעותיו בנוגע לקשר: “גולסה בעיני הוא אחד משחקני 50-50 הטובים ביותר בארץ. שחקן שתמיד ידע לשלב יכולות הגנה לצד יכולות התקפה, פיזיות, קצב גבוה. שחקן שמאזן את הקבוצה”.

אלישע לוי ואייל גולסה (עמית מצפה)אלישע לוי ואייל גולסה (עמית מצפה)

הפציעות: “זה הרבה מאוד בגלל סגנון המשחק שלו. הוא אחד מאותם שחקנים שתמיד הולך עד הסוף, עובד מאוד קשה במגרש. קצבים מאוד גבוהים, תמיד מתקל והולך עד הסוף וזה מוביל לפציעות, כל פציעה שלו היא קשה וזה בעיקר בגלל סגנון המשחק שלו. אין ספק שהוא יכול להוביל קבוצה לאליפות, כשהוא בריא הוא תמיד מוצא את עצמו בהרכב, זה שחקן של הכדורגל המודרני – קצב גבהו, אגרסיביות ושילוב של שני הדברים יחד”.

גם ניר דוידוביץ’, ששיחק עם גולסה בירוק, שיתף: “אני חושב שאין כמעט שחקנים כמוהו, שמשלבים פיזיות וטכניקה ברמה גבוהה. אין לי ספק שהוא היה יכול לשחק בהרבה ליגות באירופה אם לא הפציעה בעיקר לאור העובדה שהוא כבר יצא לאירופה בגיל צעיר. אם פיזית הוא מרגיש טוב, בלי כאבים ובלי הגבלות, אז אין ספק שהוא יכול וצריך להיות בורג חשוב במכבי תל אביב”.

אייל גולסה וניר דוידוביץ' (עמית מצפה)אייל גולסה וניר דוידוביץ' (עמית מצפה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */