יום שבת, 11.05.2024 שעה 05:24
ליגה ספרדית 23-24
8722-7434ריאל מדריד1
7442-7334ג'ירונה2
7343-7034ברצלונה3
6739-6334אתלטיקו מדריד4
6133-5534אתלטיק בילבאו5
5435-4834ריאל סוסיאדד6
4939-4133בטיס7
4738-3733ולנסיה8
4555-5433ויאריאל9
4347-4134חטאפה10
3949-3733אוססונה11
3838-3133אלאבס12
3846-4233סביליה13
3743-3034לאס פלמאס14
3442-2733ראיו וייקאנו15
3240-2734מיורקה16
3150-3733סלטה ויגו17
2649-2334קאדיס18
2161-3633גרנאדה19
1467-3233אלמריה20
לוח משחקים
  • אלאבס
  • 2 - 2
  • ג'ירונה
  • מיורקה
  • שבת, 11/05, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ויאריאל
  • שבת, 11/05, 17:15
  • סביליה
  • גרנאדה
  • שבת, 11/05, 19:30
  • ריאל מדריד
  • אתלטיק בילבאו
  • שבת, 11/05, 22:00
  • אוססונה
  • קאדיס
  • ראשון, 12/05, 15:00
  • חטאפה
  • אתלטיקו מדריד
  • ראשון, 12/05, 17:15
  • סלטה ויגו
  • ולנסיה
  • ראשון, 12/05, 19:30
  • ראיו וייקאנו
  • בטיס
  • ראשון, 12/05, 22:00
  • אלמריה
  • ברצלונה
  • שני, 13/05, 22:00
  • ריאל סוסיאדד

נעלם: בארסה מחפשת את "גריזמן של אתלטיקו"

הכוכב הגיע לברצלונה בתזמון נוראי ויפגוש את האקסית ב-22:00 כשהוא כבר ממש לא "באותו שולחן עם מסי ורונאלדו". וגם: איך ניימאר קשור, והאם יכבוש?

|
גריזמן. אולי יתפוצץ בוונדה (רויטרס)
גריזמן. אולי יתפוצץ בוונדה (רויטרס)

נכון, העונה עוד לא הגיעה לאמצע שלה, וזה לא שהוא לא כבש בכלל, אבל גם ברצלונה וגם אנטואן גריזמן יודעים שהשידוך שלהם זה פשוט לא זה, לפחות בינתיים. 120 מיליון אירו שילמה אלופת ספרד לאתלטיקו מדריד עבור הצרפתי, סכום שבקלות יכול היה להפוך ל-200 מיליון אירו אחרי שהקטאלונים נתפסו פונים אליו תחת חוזה, אבל ניצלו ברגע האחרון מקנס עצום. רבים סבורים שהכוכב אמור היה להגיע עוד בעונה שעברה, כשחלק בכלל חושבים שהוא אמור היה להישאר אצל הקולצ'ונרוס – בדיוק היריבה אותה יפגוש הערב (ראשון, 22:00). המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי yes ,HOT סלקום TV ופרטנר TV.

גריזמן היה אהוב מאוד באתלטיקו מדריד אצלה בילה חמש עונות ושיפר את המשחק שלו, אבל דווקא אחרי ששחרר את סרטון "ההחלטה" המפורסם בו הצהיר שהוא נשאר בסיום עונת 2017/18, ביום בהיר אחד ב-14 במאי בשלהי העונה שעברה, שיתף וידאו דרמטי והפוך שם אמר שהוא רוצה לחפש אתגרים אחרים. הטיימינג שהוא בחר לעשות זאת היה די בעייתי – אמנם לקבוצה מהבירה היה מספיק זמן (וכמובן כסף) כדי לחפש תחליף ראוי, אבל השחקן הצהיר על עזיבה לפני המחזור האחרון ועוד בעונה בה לא היה כל כך טוב, כמו כל הקבוצה, ולא סחף אותה לתארים שהיו אולי ממתיקים את ההחלטה הקשה.

ראשון ב-22:00, אתלטיקו מדריד נגד ברצלונה

בדיעבד, גם עבור הבלאוגרנה התזמון של ההודעה של גריזמן היה רע, כי זה נכון שאמנם היה להם הסכם עקרוני איתו אבל כעת הם היו צריכים לפעול מהר והוציאו בבת אחת סכום אדיר שיכול היה לשמש אותם להחזרתו של ניימאר, דבר שפשוט לא יכול היה לקרות בעקבות צירופו של הצרפתי, הן מסיבות מקצועיות (חלוקת דקות לא מועילה לשניהם) וכמובן מבחינה פיננסית. ובכל זאת, עצם השמועות על חזרת הברזילאי הזיקו למספר 17 מאוד בפן הנפשי. באתלטיקו, עם כמה שדייגו סימאונה למשל ניסה להסתיר את זה ואמר שהוא מפרגן לכוכב, היה כעס. דייגו קוסטה אמר: "אם הוא עוזב, לא יהיה לו לאן לחזור" – מעניין יהיה לראות מה יגיד לחברו לחוד עד לפני כמה חודשים בוונדה מטרופוליטנו.

הגריזמן שהיה ברוחיבלאנקוס הוא לא אותו גריזמן בברצלונה. המספרים, שגם ככה לא היו טובים במיוחד בעונה שעברה, לא טובים גם עכשיו, ויש שיאשימו גם את ארנסטו ואלוורדה שבוחר להציב אותו באגף השמאלי ורואה איך פעם אחר פעם מתוך הרגל הוא בורח לאמצע ומשאיר את ג'ורדי אלבה או את ג'וניור פירפו ללא אופציות מסירה בשמאל, מה שמראה על חוסר כימיה עד כה עם הקבוצה. אם נשווה רגע מבחינת המספרים, בעונה שעברה היו לו 15 שערי ליגה ב-37 הופעות, כשכרגע הוא עם ארבעה ב-12 משחקים. אם ימשיך ביחס הזה יסיים עם 12-13 שערים.

אנטואן גריזמן מאוכזב (רויטרס)אנטואן גריזמן מאוכזב (רויטרס)

יותר מחודש לא הבקיע החלוץ בליגה ומקומו בהרכב שהיה קבוע במשחקים הראשונים של העונה כבר לא ממש מובטח. אחרי שאוסמן דמבלה שפתח במקומו מול דורטמונד נפצע החלוץ ככל הנראה יקבל יותר דקות והמשכיות, אבל במספר מצומצם של משחקי העונה אפילו אנסו פאטי הצעיר הועדף על הרכש השני הכי יקר של הקבוצה. אגב, לארתורו וידאל למשל יש גם ארבעה שערי ליגה העונה כקשר ב-345 דקות בלבד, יותר ממה שהיו לו בכל העונה שעברה והוא בילה על המגרש כשליש מהזמן של הצרפתי. בנוסף, כבש במחזור האחרון את שער הניצחון המאוחר נגד לגאנס אחרי שהחליף את... ניחשתם נכון.

החלוץ יכול להשתמש בתירוץ מסוים שלוקח זמן להתאקלם בשיטת משחק חדשה כמו זו של ברצלונה, ולמען האמת הוא אף עשה זאת במספר מקרים כשנשאל על יכולתו הדלה במסיבות העיתונאים: "עדיין חסר לי ביטחון ותיאום עם חבריי לקבוצה", אמר לא מזמן. הוא לא היחיד שלקח לו זמן לתפוס תאוצה אצל הקטאלונים, וגם דויד וייה למשל כבש בסך הכול שני שערים אחרי שמונה מחזורים בעונה שהגיע, ניימאר עמד על גול אחד בשבעת המחזורים הראשונים אחרי שהצטרף, ולואיס סוארס כבש את השער הראשון שלו אחרי שמונה משחקים בליגה (במחזור ה-16 כי היה מושעה בתחילת אותה עונה).

לואיס סוארס. גם לו לקח זמן להיכנס לעניינים בעונתו הראשונה בבארסה (רויטרס)לואיס סוארס. גם לו לקח זמן להיכנס לעניינים בעונתו הראשונה בבארסה (רויטרס)

מה שמבדיל את גריזמן משלושת האחרים שלקח להם זמן להתחיל לקרוע רשתות הוא החיבור עם ליאו מסי. בעוד וייה, ניימאר ובעיקר סוארס מסרו המון לפרעוש וזכו גם להרבה מצבים שהוא סידר להם עד שלבסוף השתחרר הפקק, עם הצרפתי זה לא לגמרי המקרה. כמה שנראה שעל פני השטח הם בסדר ואפילו מתחבקים זה עם זה אחרי שערים, השניים ממעטים למסור זה לזה במהלך משחקים למרות שלעיתים הארגנטינאי משחק קרוב מאוד לשותפו להתקפה, כשהתקווה הגדולה של אוהדי בארסה היא השער הראשון העונה של מספר 17 בליגת האלופות מבישול של הקפטן, שאולי יוציא את השניים ואת הקבוצה לדרך חדשה.

עד כה העונה ואלוורדה מסתמך בעיקר על היכולת של מסי וסוארס מקדימה, כשהשניים כובשים כמעט בכל משחק ומספקים לקבוצה את הגולים המכריעים, בדיוק כמו בשתי העונות האחרונות שהסתיימו עם אליפות וללא קריסה בישורת האחרונה גם היו נגמרות עם יותר מכך רק בזכות השניים, ללא צלע שלישית. גריזמן אמנם נמצא שם, אבל למעט אולי המשחק במחזור השני מול בטיס בו הפך פיגור עם צמד בקאמפ נואו, הוא לא מביא איתו את הווינריות וההתלהבות שהיו לניימאר, ובטח לא מתחלק עם הארגנטינאי והאורוגוואי בצורה שווה פחות או יותר בשערים ובבישולים כמו שהברזילאי עשה בתקופתו בקבוצה. 

ליאו מסי, אנטואן גריזמן, ולואיס סוארס חוגגים. בברצלונה רוצים לראות את התמונה הזאת יותר (רויטרס)ליאו מסי, אנטואן גריזמן, ולואיס סוארס חוגגים. בברצלונה רוצים לראות את התמונה הזאת יותר (רויטרס)

"ניימאר? יש את דמבלה, קוטיניו ומלקום", אמר גריזמן קצת אחרי שהצטרף לבארסה ונשאל על האפשרות שתהיה לו תחרות. בינתיים, לא רק ששני הברזילאים עזבו, גם חברו הטוב מהנבחרת שמוגדר עדיין כפוטנציאל אדיר לא מפסיק להיפצע ולא מצליח לפרוץ, אבל גריזמן מסרב לנצל את זה. בגיל 28, על הנייר השלב בו כדורגלן מגיע לשיא כושרו, ועם גביע עולם באמתחתו, הכוכב ידע שההגעה שלו לברצלונה היא מבחינת הקבוצה הצהרת כוונות על זכייה בליגת האלופות, תואר שהוא מאוד רוצה אחרי שהחמיץ פנדל בגמר והפסיד לריאל מדריד ב-2016, אבל גם הוא יודע שהדרך לשם מאוד ארוכה וכרגע נראית כבלתי אפשרית.

מה בכל זאת הוא יכול לעשות כדי לגרום לקבוצה להאמין? נתחיל מלכבוש נגד האקסית בחוץ ולהרחיק אותה עוד קצת ממרוץ האליפות. בשנתיים האחרונות בארסה לא מצליחה לנצח בוונדה מטרופוליטנו בליגה, אבל היא כן חזרה משם פעמיים מפיגור בדקות המאוחרות, כשלפני שנתיים היה זה סוארס שהציל נקודה בדקה ה-82 ובעונה שעברה דמבלה עשה זאת בדקה ה-90. גול מול הקולצ'ונרוס, עם כמה שזה יכאב לאוהדים שלהם (עבורם זה כמו שכריסטיאנו רונאלדו יכבוש מול ריאל מדריד) יהיה מבחינת גריזמן כמו מן קריאה לחבריו לקבוצה – 'חבר'ה, תפנימו, אני משלכם עכשיו', משהו שנראה שבבארסה עדיין לא התרגלו אליו לחלוטין.

אנטואן גריזמן. עוד לא ממש התרגל למדים החדשים (La Liga)אנטואן גריזמן. עוד לא ממש התרגל למדים החדשים (La Liga)

ההגנה של אתלטיקו היא לא מה שהייתה בעונה שעברה ובאופן כללי נדמה שלמרות מסע הרכש המסיבי דייגו סימאונה לא ממש מצליח לנווט את הספינה אחרי העזיבה של הכוכב בהתקפה, כשאלברו מוראטה לא ממש יכול לבד, דייגו קוסטה לא פוגע וז'ואאו פליקס רק חזר מפציעה. גם ההגנה חוותה ירידה משמעותית, ולגריזמן שמכיר היטב חלק לא מבוטל מהחוליה האחורית של האקסית יש הזדמנות פז לצאת דווקא על חשבונה לדרך חדשה ולהרוס לה כפליים אם רק יהיה טיפה יותר חוצפן במשחק שלו, גם כלפי חבריו לקבוצה הנוכחית, וידרוש מהם יותר מסירות ושיספרו אותו, כי בכל זאת... הוא גריזמן.

"אני כבר יושב באותו שולחן עם מסי ורונאלדו", אמר גריזמן לפני קצת יותר משנה אחרי שנחשב למועמד מוביל לזכייה בכדור הזהב בעקבות כך שלקח את המונדיאל. השבוע הוא אמר משהו דומה, ולא בתור מטאפורה: "כבר ישבתי לארוחת ערב עם סוארס ומסי, היחסים תקינים". כן, בשנה אחת מלהיות כוכב ברמה שהוא יכול היה (ודי בצדק) להרשות לעצמו להגיד שהוא ברמה של הטובים ביותר וכמעט לזכות בפרס האישי היוקרתי, הוא הפך לצלע שלישית וגם זה בקושי ולאט לאט. יחד עם כל זה, עדיין לא מאוחר עבור השחקן שלזכותו ייאמר שלא מראה סימני ייאוש וכן רץ, נלחם ומבצע לחץ גם בהגנה. ברצלונה תרוויח הרבה יותר משלוש נקודות אם יכבוש וינצח מול האקסית (מולה לא כבש מעולם בשמונה משחקים עם סוסיאדד), ומה אתם חושבים – יעשה את זה?

אסור לפספס
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */