יום שישי, 19.04.2024 שעה 02:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-58 29מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוחנה: אין מישהו שיכול להחליף את מיכאל אוחנה

יו"ר בית"ר בראיון רגע לפני פתיחת הליגה: פציעת קשר הרכש, התהליכים שעבר המועדון מאז שהגיע חוגג ומדוע הוא תובע אוהדים? וגם: הבלם שבדרך ובניון

|
אלי אוחנה ומיכאל אוחנה (אורן בן חקון)
אלי אוחנה ומיכאל אוחנה (אורן בן חקון)

לקראת העונה שבפתח יו”ר בית״ר ירושלים, אלי אוחנה, התראיין לכלי התקשורת ונגע בנקודות החשובות העומדות בפני הקבוצה בעונה הקרובה. אוחנה התייחס לתהליכים שעבר המועדון מאז הפיכתו של משה חוגג לבעלים, הגיב על פציעתו של מיכאל אוחנה וגם מבהיר מדוע חוגג תובע אוהדים שמפרסמים פוסטים בפייסבוק ומנסה להסביר מה הערך המוסף של יוסי בניון למועדון.

אלי, מה השינויים שאתה רואה במועדון?
“יש דו שיח עם אוהדים, שיפור אדיר בתדמית, יש מדיניות למועדון ויש פה אנשים שעובדים כל אחד בתחום שלו. חוגג מתווה מדיניות. גם בזמן אלי טביב זה לא שלא שהיה מועדון, אבל ההשקעות היו שונות וזה גם נכון ביחס למועדונים אחרים”.

רוני לוי: "אנחנו מתרכזים בעצמנו"

אתם מרגישים ביטחון תעסוקתי ועתיד עם חוגג, נוכח סימן השאלה לכמה זמן הוא הגיע.
“יש מאות אנשים שרוצים להיות חלק מבית”ר. זה מועדון חזק עם היסטוריה. חוגג לא צריך להוכיח לאף כלום, אנחנו לא מרגישים שום דבר. עם כל מה שפורסם לא קרה כלום”.

יש מישהו שעומד מאחורי חוגג? המיליארדר הקזחי קינס רקישב?
“הפרסומים הם על דעת התקשורת. מבחינת המועדון לא רק שלא מרגישים חוסר יציבות, מרגישים מצוין. כל יום אנחנו מקבלים בקשות להצטרף לקבוצה. יש לנו תקציב של 80 מיליון ש”ח, עברנו בבקרה”.

היו גם פעמים שלא שולמו משכורות בזמן.
“הכל מאחורינו, בנאדם שמשקיע 80 מיליון ש”ח אחרי שהיה פה תקציב 30 מיליון זה אומר הכל. אין סימני שאלה, עברנו בבקרה. בעקבות מה שקרה עם הפועל תל אביב הבקרה מחמירה מאוד ועובדה שאנחנו עברנו. הלוואי על כולנו הסכום במזומן שהפקיד חוגג, האמן לי”.

משה חוגג (שחר גרוס)משה חוגג (שחר גרוס)

מי המודל שלכם כמועדון?
”אני לא חושב שיש מודל, אנחנו רואים מה קורה בקבוצות אחרות, אבל אין מודל אחד. הצטרף אלינו מוני ברוש המנכ”ל שעושה פלאים, המודל העסקי הוא לא לחקות מישהו. מה שנעשה פה בשנה אחת לא נעשה בשלוש-ארבע שנים במקומות אחרים”.

מתי נראה שחקנים מהנוער עולים ובאים לידי ביטוי בבוגרים כמו אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן ואחרים?
“זו הציפייה שלנו, חוגג משקיע המון בנוער גם בשביל שבעוד כמה שנים נראה שחקנים שמתפתחים להיות שחקנים משמעותיים בבוגרים, אבל זה לא תלוי רק בנו אלא גם בשחקנים”.

איך אתם רואים את היחס של התקשורת כלפיכם? התקשורת עוינת?
”אני לא יודע אם זה יהיה מדויק לקבוע שהתקשורת עוינת, אבל היא לא תמיד מדויקת. לפעמים מבליטים דברים שליליים. כל זריקת אבן, כל קריאה של איזה ילד שלא מבין מה הוא אומר זה הופך לכותרות אדירות. התקשורת צריכה להיות יותר עניינית”.

אבירם ברוכיאן (רדאד ג'בארה)אבירם ברוכיאן (רדאד ג'בארה)

כששואלים מה אלי אוחנה עושה בבית”ר זה לא גורם לך לרצות להגיב? אתה לא מתעצבן?
”זה לא מטריד אותי בכלל, אני מזמן בעסק של הכדורגל, זה לא מעניין אותי. אנחנו עובדים כצוות, יש בעל בית, יש אותי, יש מנכ”ל, יש מנהל מקצועי, הכל ברור וכל אחד יודע את תפקידו”.

מה יהיה עם המדיניות של תביעת אוהדים? כל פוסט גורר תביעה.
”זה לא נכון, אם מישהו מאיים על חוגג בפייסבוק מותר לו לתבוע אותו, לא תובעים אוהדים סתם”.

אתה היית תובע אוהד שרושם משהו נגדך בפייסבוק?
”כן, אם מאיימים בטח. גם אלי טביב תבע אוהדים”.

אלי טביב (נעם מורנו)אלי טביב (נעם מורנו)

אבל חוגג עכשיו מצא מונח שנקרא “פגיעה במוניטין” ולדוגמא אוהד שרושם בפייסבוק ‘עלי מוחמד לא צריך להיות בבית”ר’, הוא נתבע וצריך להיגרר לבתי משפט וזה כרוך בהוצאות כספיות שאולי אין לו, וכל זה רק בגלל שהוא הביע דעה.
“אז שאנשים לא יעשו עבירות”.

זה נראה כמו השתקה, בזכות הכסף של חוגג הוא יכול לתבוע ואנשים שאין להם כסף להתמודד בבית משפט צריכים לשתוק. מבחינתכם ככה זה עובד?
“משה חוגג הבהיר, מי שיפגע במוניטין של הקבוצה ייתבע, לא צריך להתחכם. משה חוגג תבע אנשים על קריאות גזעניות ואיומים. מי שלא יעבור על החוק אין לו שום חשש, זה לא רק בבית”ר. אם יש איומים אז חייבים לתבוע. המטרה להרתיע אנשים מלעבור על החוק, מלנהוג באלימות. אם יש איומים צריך לטפל בזה”.

אתם מרגישים שאין רוח גבית מהתקשורת במאבק שלכם בגזענות באלימות?
”אין מספיק רוח גבית מבחינה תקשורתית במאבק הספציפי הזה שהוא נכון לגבי כל הכדורגל. כשאתה נלחם במשהו שיהפוך את הספורט ליותר נגיש, הרבה יותר נעים ויפה, התקשורת באופן כללי צריכה לתמוך ולתת יותר גב במלחמה נגד האלימות והגזענות”.

עלי מוחמד מודה לקהל (אורן בן חקון)עלי מוחמד מודה לקהל (אורן בן חקון)

למה בחרת לא להיות בפרונט מבחינה תקשורתית?
“זו בחירה מודעת, יזומה, טוב לי ככה. אני לא צריך להתראיין על כל דבר, יש מספיק אנשים שמדברים, אני לא צריך להגיב על כל דבר, יש את חוגג שמשתף פעולה עם התקשורת ומגיב, כל מי שדואג לי שלא ידאג. ספגתי הרבה ביקורות ומחמאות זה לא משנה לי כבר”.

אתה לא חושב שהיו צריכים לשמוע את קולך בנוגע לסאגה עם עלי מוחמד?
“מה יש לי עוד להוסיף על מה שחוגג אמר? הוא אומר אותם בצורה ברורה הוא משקף את הדעות של המועדון והדעות שלי, בעל הבית שלנו דומיננטי ומעורב, אני אוהב את זה. אנחנו מתעסקים בניהול השוטף של המועדון, מי שלא טוב לו עם זה, גם בסדר. אני לא צריך לדבר כל שני וחמישי ולא צריך להגיב על כל ידיעה ולא למחזר את הדברים שחוגג אומר, הוא אומר את הדברים לפעמים אפילו יותר טוב ממני. כשיצטרכו לשמוע אותי ישמעו, אני עושה את התפקיד שלי וטוב לי מאוד להיות מאחורה”.

אלי אוחנה (אורן בן חקון)אלי אוחנה (אורן בן חקון)

“8,000 מנויים זה יפה, אי אפשר להתרומם ליותר מזה?
“היסטורית לבית"ר קשה עם מכירת מנויים אבל העובדה שהשנה נשבר שיא מנויים על סף ה-8,000 תחת כל הקשיים שיש עם טדי. זאת הוכחה לדרך הנכונה שהמועדון הולך בה. גם בנוגע לתביעות נגד אוהדים, מי שמאיים, מסית או פוגע במועדון זכותו של חוגג או של המועדון לתבוע אותו, אנחנו לא ניתן לזה יד ולא נחשוש מאף אחד. בגדול אף אחד כאן לא רוצה לתבוע אוהדים או לקחת מהם כסף, אבל יש כאן מטרה אנשים להרתיע מלנהוג בגזענות ואלימות, זה משהו שלא ייפסק כל עוד אנשים לא יתיישרו, עובדתית זה מרתיע”.

בוא נדבר מקצועית. מתי יגיע בלם?
”עובדים על זה, זה לא פשוט. בית”ר נבנתה כקבוצה חזקה ואטרקטיבית, הגשנו הצעות לבלמים והם לא תמיד רוצים להגיע. היינו בקשר עם שלושה בלמים שקיבלו הצעות יפות, אבל הם החליטו לא להגיע. אנחנו בדיבור עם בלם שאנחנו מקווים שייסגר עד לשבוע הבא. אין פה עניין של חסכנות, אנחנו עם תקציב גבוה, בלם יהיה בבית”ר ירושלים”.

אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים בבית וגן (איציק בלניצקי)

הסגל שלם?
“קרה מה שקרה עם מיכאל אוחנה, שזה שובר את הלב. שחקן שחזר מפציעה ונפצע שוב, הוא היה אמור להיות שחקן מפתח ושחקן מוביל בבית”ר ירושלים וזו פגיעה קשה מקצועית, אבל מצד שני זו בית”ר וצריך להסתכל קדימה. בעניין של אוחנה, אני לא חושב שיש מישהו שיכול להחליף אותו לא בכישרון ולא בתפקיד שלו”.

איך אתה רואה את ההשתלבות של יוסי בניון בבית”ר מבחינה מקצועית?
”מינינו מנהל מקצועי שמלווה את הקבוצה ביום-יום. הוא נמצא בכל אימון ושותף עם רוני לוי לקביעת המדיניות. בניון הוא מינוי מאוד משמעותי, גם הקשר שלו עם השחקנים. הוא מחליט איתי יחד על שחקנים, יש לו סמכויות נרחבות. הוא הביא סטנדרטים גבוהים למועדון מבחינה אירופית. בכל מועדון יש מנהל ספורטיבי”.

מיכאל אוחנה (איציק בלניצקי)מיכאל אוחנה (איציק בלניצקי)

איזה דברים הוא הביא איתו שלא היו בבית”ר עד היום?
״לבניון יש ערך מוסף ואני מקווה שנראה את זה בתוצאות. יש לו סמכויות כמעט בלתי מוגבלות. הוא נכנס לתפקיד בטירוף ועובד סביב השעון. הוא רואה שחקנים, נפגש עם אנשים, משנה דברים, מייצר כאן דרך מקצועית, הוא נותן את כל מה שיש לו בכדי שתהיה כאן קבוצה טובה. אני מוכרח להגיד, הוא הביא לכאן שינוי מקצועי משמעותי, גם בנוכחות שלו כמנהל ספורטיבי צמוד לשחקנים והעזרה שלו לרוני לוי. המשמעות שלו עבור בית"ר אדירה. מעבר לכך, יש מסיבת עיתונאים עם בניון ורוני לוי ביום חמישי והם יספקו את יתר התשובות”.

מה השאיפות לכם העונה?
“לפני שנתיים כשהגעתי עם תקציב נמוך תמיד אמרתי שנקרא תיגר על תארים. בבית”ר לא משנה מה הסגל, היא תמיד מכוונת הכי גבוה, בוודאי השנה שרכשנו שחקנים מהמובילים שיש. אין סרט בעולם שנגיד אחרת מלהתמודד על מקומות 1-3. אליפות לא עושים בדיבורים, אני מרגיש שיש לנו משהו שונה, יש כמיהה להתחיל כבר את העונה, הגענו לגמר גביע הטוטו עם הצגות יפות, משחקים טובים, הקבוצה נראית טוב ואנחנו מכוונים הכי גבוה, מקומות 1-3 זו השאיפה. בית”ר הולכת להילחם על כל תואר אפשרי”.

יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)יוסי בניון ואלי אוחנה (איציק בלניצקי)

בית”ר כבר 12 שנה בלי תואר, יש סיכוי העונה לעשות את זה?
”בית”ר עברה כל כך הרבה טלטלות ב-12 שנים שאני לא חושב שקבוצות אחרות היו קמות מדברים כאלה. הכל היה בגישה אחרת, אני לא מבקר את הגישה של אלי טביב, הייתה לו גישה מסוימת, השקעות מסוימות, הוא לא רצה לקפוץ מעל הפופיק, הוא לא רצה להיות מיץ’ גולדהאר. זו הייתה זכותו המלאה, ואגב, היו תוצאות סבירות, היינו 4 שנים באירופה. השאיפה היא לזכות בתארים והיום השאיפה הזו מתאימה להשקעות שיש בבית”ר. כשאתה שם תקציב של 80 מיליון מה נאמר? שאנחנו רוצים פלייאוף עליון? פלייאוף עליון אפשר גם בתקציב של 20 מיליון. בשביל לקחת תואר אתה צריך להשקיע את ההשקעות שחוגג משקיע. אני מאמין שאם לא יהיו הפתעות בדרך אנחנו נהיה בסדר, אבל הנה, פציעה כמו זו של מיכאל אוחנה אתה לא לוקח בחשבון. אלה דברים שקורים תוך כדי עונה ואני מקווה שיהיו לנו מינימום תקלות כדי שנוכל להגשים את המטרות שלנו”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */