יום שישי, 29.03.2024 שעה 05:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

הבלתי רשמיים: על פיטורי רפואה מהפועל ת"א

מאחורי הקלעים ליחסים הרעים והמורכבים בין המאמן לאחים ניסנוב, קרב אגו, המאבק המשפטי המסתמן ותולדות הסכסוך. וגם: המאמנים האיטלקים ותביעת אנטאל

|
איציק ניסנוב, קובי רפואה ושרון ניסנוב (מערכת ONE)
איציק ניסנוב, קובי רפואה ושרון ניסנוב (מערכת ONE)

דרכיהם של קובי רפואה והפועל תל אביב נפרדו אתמול (שלישי) לאחר אותה פגישה בין שרון ניסנוב למאמן, כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, ומיד לאחריה יצא לדרך הקרב המשפטי, שרק עוד לא התחיל רשמית. מאחורי הקלעים, שני הצדדים מסרבים להגיב למהלך, כאשר המועדון כלל לא הוציא הודעה רשמית על כך ובמקביל הרוחות סוערות במתחם חודורוב.

בעוד רפואה נקרא לוולפסון לפגישת עבודה לקראת העונה הבאה, הוא הגיע עם תוכנית מסודרת של שחקני רכש, שחקנים שצריכים להישאר מהסגל וכאלו שצריך לשחרר לפי דעתו, אולם מהר מאוד הבין כי כלל לא מדובר בפגישה מן הסוג הזה. המאמן התבקש לעדכן בעצם את חוזהו עם סעיף שמאפשר לבעלים לפטרו תמורת פיצוי על חודש אחד, כשכרגע בחוזהו אין כלל סעיף ובמקרה של סיום דרכו הוא אמור לקבל את כל שכרו – כ-700 אלף שקל ברוטו. רפואה כמובן שלא הסכים לחתום על הסעיף וניסנוב הגיב כי לפיכך הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו בקבוצה, בכך נגמרה השיחה המוזרה.

צפו באבי לוזון יוצא מהאצטדיון

בשלב זה יש להזכיר את התקדימים, כשמנחם קורצקי ומוטי איוניר שקיבלו חלק משכרם בבוררות לאחר שפוטרו. לגבי קורצקי מדובר במקרה מוזר לא פחות, כאשר האדומים עוד תהו במהלך אחד הדיונים מדוע הוא לא התייצב לפתיחת האימונים לאחר שפוטר מיד לאחר ירידת הליגה לפני שנתיים. לפני שהמצב יגיע לכזה, מעניין יהיה לראות אם הצדדים יגיעו לפשרה ולעמק השווה, אפשרות שמקרוביהם פסלו על סף היום.

בהפועל ת"א הבהירו בעצמם כי אין מדובר בהודעת פיטורים חד צדדית אלא תוצאה של חילוקי דעות בנושא אותו סעיף, ולכן לא יצאה על כך הודעה רשמית, כאשר כל מילה וניסוח נבחרים וייבחרו בקפידה ועלולים להיות קריטיים מבחינה משפטית. בכל מקרה, אם הצדדים לא ייפגשו ויגיעו להסדר, בוררות על הפרק לאחר שהמאמן הבהיר בשיחות סגורות כי לא יוותר על שום חלק משכרו בעונה הבאה. בוולפסון בטוחים כי המאמן לא יישב בבית יותר מדי ויחפש אתגר חדש, כך שגם אם יצטרכו בסופו של דבר לשלם את מלא שכרו בקרוב מאוד הסכום יתקזז עם תשלומים מקבוצה אחרת, שכן יהיה ביקוש לרפואה ותדירות החלפת המאמנים בכדורגל הישראלי ידועה לכולם.

"ברגע שהפועל לא הודיעה על פיטורים אז אין על מה להגיב, לא קרה כלום מבחינת קובי, יש לו חוזה והוא ממשיך", אמרו בסביבתו של המאמן, שבעצמו אמר למקורביו לאחר השיחה: "למה חזרו אליי אחרי אופיר חיים? מי החזיק את הקבוצה כל העונה כשרוב הזמן הם בחו"ל? כנראה שהם לא רוצים מאמן דומיננטי. אני לא נלחמתי ואני לא נלחם עם אף אחד".

קובי רפואה (חגי מיכאלי)קובי רפואה (חגי מיכאלי)

במתחם חודורוב טוענים אחרת, כאשר המהלך אמנם לא נעשה על דעתם של זאב גרינברג ובועז תושב, נציגו ואחיינו של מאיר תושב, אך כידוע השניים שאמונים על הפן המקצועי הם שרון ואיציק ניסנוב כך שכל זה כלל לא רלוונטי. אחד הבעלים הסכים לומר כי "רפואה סיים את תפקידו לא בגלל כדורגל, אלא בגלל יחסי האנוש שלו. מקצועית הוא מאמן טוב, אבל להיות בן אדם זה לפני הכל. כלפינו הוא אדם טוב, אבל הוא היה צריך לשפר הרבה דברים ביחסי האנוש שלו".

בכלל, בהפועל ת"א מספרים על יחסים רעועים בין המאמן לכמה בעלי תפקידים מתחילת העונה, תחילה עם רובי רגב המנכ"ל לשעבר, לתקופה מסוימת עם מנהל הקבוצה מורדי דדון, עם המסז'יסט גילי פוטרמן, עם אורי אוזן ועומר בוקסנבוים, כאשר מלבד השניים האחרונים ממחלקת הנוער היחסים מול אותם בעלי תפקידים חזרו להיות תקינים לאחר תקופות קצרות יחסית. במועדון מנסים לעשות סדר באופן כללי החל מסוף העונה, כאשר מדובר על עוד יחסים פחות טובים בין אנשי צוות כאלה ואחרים.

מלבד כל אלה, מדובר בראש ובראשונה על יחסים רעים בין המאמן לאחים ניסנוב. מפאת כבודם של אותם שחקנים, שמותיהם לא יצוינו, אבל גם המאמן וגם הבעלים לא הסכימו תמיד על הרכש, וזה לגיטימי, אבל גם לא דאגו בכלל לכבס את הכביסה המלוכלכת במתחם חודורוב. למעשה, רוב המתיחות ביניהם קרתה והתפתחה מאחורי הגב של שני הצדדים, באופן בלתי רשמי, והפרידה – בלתי נמנעת.

שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)שרון ניסנוב (איציק בלניצקי)

למרות שהפגישה התקיימה מול שרון ניסנוב, עמו לרפואה יחסים טובים, המתיחות נבעה קודם כל מהקשר בין רפואה לאיציק ניסנוב. האגו של השניים היה גדול מדי על וולפסון. הבעלים תמיד חשב שרפואה "לוקח בעלות" על כך מהלך במועדון כמעט, לפעמים גם לא על מהלכי כדורגל כמו החזרתו לעניינים של אדי גוטליב והחוזה החדש של אוראל דגני בליגה הלאומית, שאכן לקח בהם חלק, אך הבעלים לא אהב זאת.

למען האמת, זאת גם לא הייתה המציאות. בפועל, המאמן והבעלים הובילו מהלכים שונים וקיבלו החלטות במקביל אחד לשני, "ביחד" זו מילה גדולה מדי. את הסגל של הפועל ת"א ניתן לחלק לשחקנים שרפואה הביא וביקש ולשחקנים שניסנוב יזם את הבאתם. הפיצוץ תמיד באוויר, היחסים על מסלול התנגשות, הכתובת על הקיר – כל קלישאה מתאימה ליחסים שפשוט לא עבדו ולסלידה של ממש בין שני אנשים שאמורים לעבוד ביחד ובפועל פועלים לחוד ודוחים את הקץ שוב ושוב, כשהמאמן עזב וחזר בקיץ שעבר, פוטר והוחזר באמצע העונה ואתמול פוטר בפועל למרות שבהפועל ת"א טוענים אחרת.

כך או כך, השניים מעולם לא הסתדרו באמת, האגו שלהם מנע זאת. שניהם סוליסטים, מובילים, דומיננטיים, אגוצנטריים ולא מתפשרים. גורם בהפועל ת"א הסביר לפני כמה ימים כי ייתכן ואותם אמירות בכלי התקשורת, שלדעת רבים נועדו כדי להוציא את רפואה משלוותו ולהראות לו את הדרך החוצה בתקופה האחרונה, נועדו כי לחזק את המעמד של הבעלים. "אולי איציק חשב שקובי אומר בחדרי חדרים 'אך ורק אני אקבע' ורצה להראות נוכחות", הסביר אותו גורם, שגם הוא יודע: ללא קשר למציאות, גם איציק ניסנוב הוא כזה.

בועז תושב ואיציק ניסנוב (נעם מורנו)בועז תושב ואיציק ניסנוב (נעם מורנו)

בסביבת המועדון ציינו כי הבעלים לא אהבו בלשון המעטה את החיבור בין רפואה לאוהדים ואת העובדה שהוא מנצח בגדול בדעת הקהל של האדומים. העובדה שהוא המאמן שהכי התחבר להפועל בעשור האחרון אחרי אלי גוטמן, שגם הוא כבר זכור יותר מהקדנציה הרעה תחת אמיר כבירי ולא כמאמן שהביא אליפות, זכה גביעים והצעיד את הקבוצה בליגת האלופות, לא היוותה פקטור לטובת רפואה, אלא כנראה פגעה בו.

"זה לא נפל בין קובי לבעלים על תוצאות או על כישלון מקצועי, לא על דן רומן ולא על קבלת ההחלטות על הסגל או על סעיף כזה או אחר של פיצויים, אלא על ההתנהלות ביניהם בשנה וחצי האחרונות", אמרו בסביבת הפועל ת"א. "היחסים נפלו על התנהלות של המאמן, הוא עשה נזק והביא את זה על עצמו במו ידיו ובפיו. כשאתה מאמן בקבוצות הגדולות ההתנהלות שלך היא הכל. מאמן מתנהל מול בעלים והנהלה, הצוות המקצועי, השחקנים, הקהל ותקשורת, צריך להתנהל בחוכמה מול כולם. יש כאלה שלא מחשבנים לקהל או לבעלים או לתקשורת. קובי התעסק רק בתקשורת ובקהל, זה הכל. הבעיה היא שזה בא על חשבון הדברים האחרים.

"הוא עשה לבעלים טרור תקשורתי, למרות שהוא נרגע בקדנציה האחרונה שלו. כל ניצחון זה הוא, כל הפסד זה הבעלים וההנהלה אצלו, זה קיצוני. אי אפשר שזה יקרה במועדון כדורגל ובטח שלא במועדון גדול. לא ייתכן שאחרי ה-1:1 מול מ.ס אשדוד האוהדים מקללים את השחקנים ואת הבעלים שיוצאים תחת ליווי משטרתי, והוא ייצא ברגוע מהאצטדיון. זה אומר משהו. כל הבעלים קשים, אבל מאמן צריך לדעת להסתדר איתם ולא להפך".

דן רומן (משה חרמון)דן רומן (משה חרמון)

לגבי דן רומן, היחסים בינו לבין המאמן עלו על שרטון דווקא בתקופה הטובה של הפועל ת"א שעלתה על דרך המלך והתקרבה עד כדי מרחק נגיעה מהפלייאוף העליון. המאמן הרגיש שעוזרו, שהוא מאמן נערים ב' מתחילת העונה ואיש מערכת לכל דבר, לא נאמן לו ובתפיסתו הוא צריך עוזר מאמן שמגיע ושהוא סומך ומכיר אותו אישית. המאמן לא קיבל את העובדה שרומן מחויב בראש ובראשונה לניסנובים והם מתייעצים עמו, גם ללא קשר אליו, והשניים ניתקו קשר. העוזר ישב על הספסל במשחקים, אבל בפועל רפואה התייעץ, שאל ודיבר עם עופר דורון מאמן הכושר ועם מאמן השוערים עמי גניש.

בעוד עוזר המאמן צוטט באצטדיון המושבה, כמי שאמר אחרי מחזור הסיום ביום ראשון האחרון: "האקשן רק מתחיל", הוא ידע טוב מאוד על מה הוא מדבר. אותה פגישה שבה היו אמורים הבעלים לבשר רשמית למאמן כי רומן יקודם בצוות המקצועי ויהפוך גם לסקאוט ובכך יהיה חלק ממקבלי ההחלטות לגבי שחקני רכש וכדומה, אפילו לא הייתה צריכה להתקיים כדי שהפיצוץ יגיע והצדדים יבינו שאין שום אפשרות לעבוד ביחד.

גדולי האופטימיסטים עוד סברו כי ניתן לגשר על הפערים בין רפואה לבעלים שהתבטאו בתקופה האחרונה כי רפואה יצטרך "להתיישר" לפי דרישותיהם וכי מעתה הוא לא יקבע את הרכש. למעשה, המאמן התרגל לכך בחלונות ההעברות האחרונים ולא ראה שום שינוי במצב, מלבד הנושא של רומן עמו כלל לא רצה לעבוד או לפחות רצה להוסיף עוזר מאמן משלו, כשמאז ומתמיד הניסנובים הביאו שחקנים מיוזמתם והמאמן לא תמיד קיבל את השחקנים שביקש, למעשה רוב הזמן.

ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)ניסו אביטן (רדאד ג'בארה)

ומי יחליף את רפואה? אחרי שכמובן יימסר רשמית שהוא סיים את תפקידו, בהפועל ת"א ימנו מאמן חדש, כאשר כרגע המועמדים הם שרון מימר עמו כבר נערכו שיחות ראשוניות ושאותו הבעלים רצו כמה פעמים בעבר, מסאי דגו הוזכר שוב כמועמד גם הוא אבל כבר סגר בעירוני קריית שמונה כפי שנחשף ב-ONE וספק אם יגיע, וניסו אביטן שאמנם חדש בבורסת השמות של הניסנובים, אבל הם התרשמו ממנו לטובה העונה ובהחלט היו רוצים לראות אותו מגיע, כאשר אין בחוזהו בהפועל חדרה סעיף יציאה והוא יצטרך להגיע להסדר מול אורן גולן אם אכן יקבל פנייה.

אפשרויות נוספות ומפתיעות הם מאמנים זרים שהוצעו למועדון ביממה האחרונה והם האיטלקים דליו רוסי בן ה-59 ודוויס מנג'ה בן ה-44. רוסי, שמסיים חוזה בפאלרמו אימן בין היתר בעבר את פיורנטינה, בולוניה, סמפדוריה, לצ'ה, אטאלנטה, גנואה ופסקארה, בעוד מנג'ה סיים חוזה בקראיובה הרומנית ואימן בעבר את אסקולי, בארי, ספציה, פאלרמו, נבחרת איטליה הצעירה ועוד. שניהם הוצעו למועדון שבוחן את העלויות שלהם, כאשר "המחיר" של המאמן הבא ישחק תפקיד משמעותי בצל הבעיות הכלכליות של המועדון.

בנוגע לחיזוק לקראת העונה הבאה, ייתכן שהבעלים יתחילו לחזק את הקבוצה אם לא ימצאו מאמן בקרוב, כאשר בפעם האחרונה שלהפועל ת"א לא היה מאמן לאחר סיום העונה, איוניר נכנס לתפקיד עם כמה שחקנים שכבר הוחתמו. ברשימות של הבעלים נמצאים בין היתר שלומי אזולאי החלוץ שירד ליגה עם בני סכנין, כפי שכבר פורסם ב-ONE ושלומי אזולאי קשר הפועל חיפה. גם מחמוד קנדיל הוצע להפועל ת"א, שתמשיך עם רובי לבקוביץ' המצוין כמובן. בנוסף, הבעלים צפויים לקבל בשבוע הקרוב החלטה בנוגע לרונאלדו ואסקס ואיברהים אימורו הצעירים שנבחנו בשבועות האחרונים בקבוצה, כאשר הם כבר טסו למדינותיהם וממתינים להחלטה.

בן אז'ובל באימון (עמרי שטיין)בן אז'ובל באימון (עמרי שטיין)

כמו כן, ל-ONE נודע כי בתקופה האחרונה בהפועל ת"א התעניינו בבן אז'ובל, חלוץ הפועל בעונה החולפת. אז'ובל, שכבש העונה חמישה שערים, מושאל מהפועל עכו ולחיפאים יש אופציה לרכישתו. ספק אם הפועל ת"א תרכוש את החלוץ מעכו בשל קשייה הכלכליים, אולם הנושא עלה על הפרק. גם מכבי נתניה גיששה בעניינו וכרגע מלאה בחלק הקדמי לקראת העונה הבאה, עירוני קריית שמונה ומכבי פתח תקווה שהפכה ללא רלוונטית בנוגע לחלוץ לאחר שירדה לליגה הלאומית.

בנושא אחר, בהפועל ת"א קיבלו בימים האחרונים מכתב מבית הדין המשמעתי בנוגע לשחקן נוסף שתובע את המועדון, ליביו אנטאל הרומני. האדומים למעשה התבקשו להגיב לטענותיו של החלוץ הרומני ששיחק בהפועל וכן בבית"ר ירושלים בעבר, עד ה-4.6, כאשר הוא תובע כ-100 אלף יורו כשעזב את המועדון לפני פירוק "הראל אחזקות". מדובר בתביעה שתוכרע בפיפ"א ועברה בדרך גם ב-CAS.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */