יום ראשון, 19.05.2024 שעה 06:31
ליגת העל לנוער 23-24
7120-5430מכבי פ"ת1
5633-7230מכבי חיפה2
5240-5530הפועל ת"א3
4731-4430מכבי נתניה4
4730-4029בני סכנין5
4338-3930בני יהודה6
4238-5030מכבי ת"א7
4245-4430מ.ס. אשדוד8
4037-4330הפועל כפ"ס9
3644-3430הפועל ב"ש10
3645-2430הפועל חיפה11
3662-3729הפועל רעננה12
3249-3930הפועל ראשל"צ13
3147-2830הפועל חדרה14
2550-2829הפועל רמה"ש15
2143-2129עירוני ק"ש16
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • רביעי, 15/05, 17:00
  • הפועל רמה"ש
  • הפועל רעננה
  • רביעי, 15/05, 18:00
  • עירוני ק"ש
  • הפועל ב"ש
  • 2 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 5 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • 1 - 2
  • הפועל כפ"ס
  • הפועל ראשל"צ
  • 3 - 2
  • מ.ס. אשדוד
  • הפועל ת"א
  • 0 - 4
  • הפועל חיפה
  • בני יהודה
  • 1 - 1
  • מכבי פ"ת

מכבי ת"א ופ"ת ניצחו, הפער בצמרת - 3 נקודות

ליגת העל לנוער: כהן בישל פעמיים לגררו וכבש, הצהובים של צרפתי לא התקשו עם 0:3 מול נתניה ושמרו על ההפרש ממוליכת הטבלה, שדרסה 0:5 את בני סכנין

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)

ליגת העל לנוער מתקרבת לנקודת רתיחה. כאשר שתיהן צועדות בבטחה במקומות הראשון והשני בטבלה, מכבי פ”ת ומכבי ת”א ניצחו גם היום (שבת) במסגרת המחזור ה-26, כאשר מוליכת הטבלה החזקה טיילה עם 0:5 גדול בסכנין, בעוד הצהובים מהמקום השני גברו 0:3 על מכבי נתניה ושמרו על מרחק סביר מהמלאבסים. במשחקים נוספים, בית”ר ירושלים הביסה את הפועל ר”ג ועלתה על חשבונה מעל הקו האדום וחדרה סיימה ב-2:2 מאכזב מול הפועל תל אביב. 

מכבי ת”א אמנם פתחה את המשחק בצורה מעט מהוססת, אך במהרה הזכירה לכולם שעדיין מדובר באלופה, שלא מתכוונת לוותר על התואר גם השנה. בר כהן, המצטיין בשורות האורחת, ניצח על התזמורת כבר במחצית הראשונה עם שני בישולים נפלאים לאדוארדו גררו שהשלים צמד עוד לפני הירידה להפסקה (34 ו-38).

למרות שהגיעו ללא מעט מצבים גם במחצית השנייה, היהלומים הסימפטים לא היו מדויקים והחבורה של גיא צרפתי, שבסך הכל לא הרשימה, עשתה את העבודה כשבר כהן הוסיף שער לשני הבישולים שלו (74) בדרך לעוד שלוש נקודות שמשאירות אותה במאבק הצמוד. מנגד, מכבי נתניה, ששיחקה לא רע לאורך רוב שלבי המשחק, ככל הנראה תתמודד עד הסוף נגד הירידה. 

צרפתי: היינו יעילים וזה מה שחשוב

ארבעה מחזורים לסיום העונה, ולמרות הניצחון, נראה שלמכבי ת”א יהיה קשה לרשום אליפות נוספת. הצהובים נמצאים מרחק שלוש נקודות ממכבי פ”ת, לה גם הפרש שערים עדיף. רק שתי מעידות של המלאבסים יאפשרו לצהובים לזכות בתואר פעם נוספת.

צרפתי: “מקווה שנקצור את הפירות בסוף העונה”

מאמן מכבי ת״א, גיא צרפתי התייחס בסיום לניצחון החשוב: ״אני מרוצה מאוד, להגיע לכאן ולנצח 3-0 זה לא מובן מאליו, נתניה קבוצת בית מצוינת. שמח שעשינו את זה, יכולנו כמובן להיראות יותר טוב, אבל היינו מאוד יעילים שזה דבר שחשוב לי מאוד ואנחנו ממשיכים קדימה״.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)

לגבי ספיגת השערים הקלים בתקופה האחרונה: ״התחלנו כבר מלפני שלושה שבועות להתמקד בספיגת השערים שלנו, למרות זאת נתנו למכבי נתניה כמה מצבים טובים לחזור למשחק, לשמחתי הם לא עשו זאת. עדיין ראיתי הקרבה ולחימה גדולה ואני סך הכל מרוצה״. 

מצב הקבוצה לקראת מחזורי ההכרעה במאבק האליפות: ״היו לנו הרבה משחקים שאיבדנו נקודות בדקות הסיום, הרבה מזה גם כי זו השנה הראשונה שאנחנו משחקים ללא חריגי גיל, אי יציבות היא עניין של ניסיון הרי. אבל בשלבים האלה אנחנו מגלים הרבה יותר בגרות ואני מקווה שנקצור את הפירות בזכות זה בסוף העונה״.

גיא צרפתי (נעם מורנו)גיא צרפתי (נעם מורנו)

לגבי בר כהן, כוכב המשחק שכבש ובישל פעמיים: ״בר שחקן מצוין ומוכשר, אפתיע אתכם ואגיד שלא ראיתם ממנו עדיין כלום והוא מסוגל להרבה יותר, אבל אני מרוצה מההופעה הטובה שלו״.

מן העבר השני, מאמן מכבי נתניה יוסי טווילי, היה מאוכזב בסיום אך אופטימי לגבי ההמשך: ״מכבי ת״א העבירה לנו שיעור ביעילות, הם הוכיחו שלא משנה כמה אתה מחזיק בכדור התוצאה היא שקובעת. ראיתם בעצמכם שיש לנו כאן קבוצה טובה, מאמין ששבוע הבא ננצח ונישאר בליגה. שאתה משחק מול מכבי ת״א ומשאיר להם שטחים הם מענישים אותך״. 

יוסי טווילי (נעם מורנו)יוסי טווילי (נעם מורנו)

האם ירידת ליגה עוברת בראשו: ״בוודאי, אנחנו תמיד מודעים למצב בטבלה ומתמודדים איתו, לא רואים את זה כבעיה אלא כאתגר. עם השחקנים האלה שלי אני הולך למלחמה, ואני משוכנע שנבצע את המשימה ונישאר בליגה״.

מחצית ראשונה

הרכב מכבי נתניה: עמית מריג’אן, שלו סמורלו, אסף בן שבת, אביב ביטון, כארם ג’אבר, פז בלאנדר, עמרי גאנדלמן (רוי בנבניסטי 72), עמית יעקב (יעקב חדד 80), משה מולה (סהר ברמי 46), ווסלי בראגה (ירדן שלו 53) וראם ג’והג’אה (איאד חאג’ 62).

הרכב מכבי ת”א: דניאל פרץ, מייקל צ’ילאקה (עומר יצחקי 80), אלון שטרוזברג, יואב הופמייסטר, תומר מכלוף (עידו שחר (75), תמיר גלזר, נדב נידם (דן לוגסי 75*, עומרי רם (מופלח שלעאטה 69), בר כהן, טל יגודייב ואדוארדו גררו (אייל חן 78).

שחקני מכבי נתניה ומכבי ת"א (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה ומכבי ת"א (נעם מורנו)

בדקה העשירית, מכבי נתניה כמעט עלתה ליתרון: היהלומים יצאו למתפרצת מסוכנת בפעם השנייה במשחק והפעם, כמעט הצליחו לעקוץ את האלופה. כארם גאבר הכניס כדור עומק נפלא לג’והג’אה ראם, אך הכדור של החלוץ חלף סנטימטרים מהמסגרת.

בדקה ה-15, גאבר הפך למוצהב הראשון בהתמודדות אחרי שהעיף את הכדור.

בדקה ה-17, גם אדוארדו גררו ספג צהוב לאחר שבעט לאחר השריקה של השופט.

יואב הופמייסטר (נעם מורנו)יואב הופמייסטר (נעם מורנו)

בדקה ה-28, מכבי ת”א איימה לראשונה על השער: בר כהן ניסה את מזלו בבעיטה מצד ימין של הרחבה לאחר התקפה קבוצתית יפה של הצהובים, אבל מצא רק את הרשת החיצונית. 

בדקה ה-34, מכבי ת”א עלתה ל-0:1: איזה בישול אדיר של בר כהן! הקשר קיבל את הכדור באגף ימין, הקפיץ מעל שני שחקנים והשאיר לאדוארדו גררו רק לגלגל פנימה מול שער חשוף.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)
שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)

בדקה ה-38, מכבי ת”א עלתה ל-0:2: בתוך ארבע דקות בלבד, האלופה הכפילה את היתרון שלה, ושוב היה זה הצמד כהן את גררו שעשו את העבודה. הראשון שוב היה אחראי על מלאכת הבישול עם כדור שחתך את ההגנה והפנמי הפציץ לרשת הגבוהה את השני שלו.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)
אדוארדו גררו מודה לבר כהן (נעם מורנו)אדוארדו גררו מודה לבר כהן (נעם מורנו)

בדקה ה-50, נתניה פספסה הזדמנות מצוינת לחזור למשחק: סהר ברמי המחליף מצא עצמו לבד ברחבה אך הכדור שלו נהדף מקרוב לקרן. 

מייקל צ'ילאקה (נעם מורנו)מייקל צ'ילאקה (נעם מורנו)

בדקה ה-65, עמית יעקב פרץ מצוין במרכז המגרש ומסר כדור עומק נהדר לברמי, שמעד ושוב לא הצליח להחזיר את נתניה למשחק. 

בדקה ה-74, מכבי ת”א עלתה ל-0:3: הצהובים לא הרשימו במיוחד אך שוב נהנו מיכולת נהדרת של בר כהן. הפעם הקשר קיבל את הכדור על סף הרחבה וירה כדור חד ומדויק לפינה הקרובה של עמית מרג’יאן, שנותר ללא תגובה. שער ושני בישולים לכהן הנהדר.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)
שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)שחקני מכבי ת"א חוגגים (נעם מורנו)
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (נעם מורנו)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (נעם מורנו)

בדקה ה-86: רווה אסייג קיבל כדור מצוין מבר כהן ובעט כור חד ושטוח שלא היה רחוק מהרביעי של הצהובים.

בני סכנין – מכבי פ”ת 5:0

הופעה של אלופה? המלאבסים יצאו למשחק חוץ בסכנין, נתנו הצגה גדולה, השלימו ניצחון שני ברציפות והתקרבו עוד צעד אחד לאליפות. החגיגה החלה בדקה ה-14 עם שער של איליי חן, כאשר דן כדורי הכפיל בדקה ה-26. רגע לפני הירידה להפסקה, בדקה ה-44, ליאל עבדה קבע 0:3 מוחץ. רונן חנציס קבע 0:4 בדקה ה-60, ועבדה השלים צמד וחתם את תוצאת המשחק בדקה ה-76.

הפועל חדרה – הפועל תל אביב 2:2

אוי, זה היה כואב עבור החדרתים. הקבוצה של צחי אילוז רשמה משחק שמיני ברציפות ללא הפסד בדרך להישארות לעונה נוספת בליגת העל, אך היא יצאה מאוכזבת מהמשחק, בהתחשב בכך שבדקה ה-87 היא עוד הובילה 0:2 משערים של תומר חזן (4) ורותם חגואל (48). מנגד, הפועל נעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים, אך בהחלט יצאה עם אנרגיות חיוביות מהמשחק לאחר הקאמבק הנפלא, אותו הובילו ניל יוסף (87) ועבדול נג’יב יוסוף (91), שקבע את תוצאת המשחק עם שער דרמטי.

בית”ר ירושלים – הפועל רמת גן 1:4

אחרי שני הפסדים רצופים, הירושלמים התאוששו בגדול בקרב התחתית והורידו את האורדונים אל מתחת לקו האדום. רועי פדידה פתח את מסכת השערים כבר אחרי 13 שניות (!), ועוזיאל פרדו קבע 0:2 בפנדל מדויק בדקה ה-31. תום איידה הצליח לצמק עבור ר”ג עוד לפני המחצית, אך זיד קונבר בדקה ה-49 קבע 1:3 לבית”רים והוריד לאורחים את האוויר. בדקה ה-93 אביאל זרגרי קבע את תוצאת המשחק עם פנדל מדויק. עבור ר”ג היה זה משחק עשירי ברציפות ללא ניצחון והיא בהחלט יכולה לחשוש מירידה לליגת המשנה.

מכבי חיפה – בית”ר טוברוק 0:1

הירוקים, שעוברים עונה קשה מבחינתם, התקרבו להישארות עם ניצחון על טוברוק הלוהטת, לה נקטע רצף של שמונה משחקים ללא הפסד, כולל שלושה ניצחונות רצופים עמם הגיעה לקצף. מי שהעניק לאריק בנאדו 3 נקודות יקרות היה הקשר מאור לוי. אגב, בטוברוק משחק טוראי סיהאו הגמבי, שעשוי להצטרף בעונה הבאה לחיפאים.

מ.ס אשדוד – הפועל רעננה 0:3

איזה ניצחון גדול של הקבוצה מעיר הנמל, שיצאה מהקו האדום אחרי תקופה ארוכה וקטעה רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון. התחתית צפופה מאוד, וכמו בליגת הבוגרים, גם כאן הקבוצה נלחמת על חייה, רק שכאן סיכוייה מעט טובים יותר. מנגד, רעננה, שנמצאת בנסיגה גדולה רשמה הפסד שלישי ברציפות. חמזה מואסי היה הראשון לכבוש באצטדיון הי”א בדקה ה-46, וצמד של מוחמד כנעאן המוכשר (62 ו-73) קבע 0:3 נהדר.

הפועל רמת השרון – הפועל באר שבע 0:0

רמה”ש, שגברה על הפועל רעננה במחזור הקודם, רצתה להתקרב להישארות רשמית, אך סיימה בתיקו מאופס עם הדרומיים וכעת היא רחוקה 6 נקודות מהקו האדום, כאשר נותרו 12 בקופה. ב”ש מהצמרת, מנגד, שנמצאת בכושר טוב, נעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים, אך בכל זאת סופרת חמישה משחקים ללא הפסד וינסו במחזור הבא לשוב לנצח.

עירוני קריית שמונה – בני יהודה 0:1

הצפוניים שמרו על המקום השלישי מחזור נוסף והפער ביניהם לבין ב”ש נשמר על שתי נקודות. זה לא היה קל, אבל אחרי 74 דקות מאופסות היה זה עבדאללה חליחל שהכריע את הכף לטובת הביתיים והשאיר את הנקודות באצבע הגליל. בני יהודה מצידה ממשיכה להתקרב לליגה הלאומית, כשהפער בינה לבין חוף מבטחים עומד על שבע נקודות ובשבוע הבא היא תצא למשחק חוץ מול מכבי נתניה. ק”ש תתארח אצל הפועל ת”א.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */