יום שלישי, 30.04.2024 שעה 15:18
ליגה איטלקית 23-24
8918-8134אינטר1
7039-6434מילאן2
6526-4734יובנטוס3
6327-4934בולוניה4
5941-6134רומא5
5737-6133אטאלנטה6
5535-4334לאציו7
5037-5033פיורנטינה8
5043-5234נאפולי9
4631-3134טורינו10
4444-3634מונצה11
4240-3834גנואה12
3649-3134לצ'ה13
3259-3634קליארי14
3145-3134ורונה15
3163-4334פרוזינונה16
3150-2634אמפולי17
2951-3234אודינזה18
2670-4034ססואולו19
1573-2634סלרניטנה20
לוח משחקים
  • טורינו
  • שישי, 03/05, 21:45
  • בולוניה
  • מונצה
  • שבת, 04/05, 19:00
  • לאציו
  • ססואולו
  • שבת, 04/05, 21:45
  • אינטר
  • קליארי
  • ראשון, 05/05, 13:30
  • לצ'ה
  • אמפולי
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פרוזינונה
  • ורונה
  • ראשון, 05/05, 16:00
  • פיורנטינה
  • מילאן
  • ראשון, 05/05, 19:00
  • גנואה
  • רומא
  • ראשון, 05/05, 21:45
  • יובנטוס
  • סלרניטנה
  • שני, 06/05, 19:00
  • אטאלנטה
  • אודינזה
  • שני, 06/05, 21:45
  • נאפולי

רוחות של תקווה: מילאן חוזרת לאיים על איטליה

לאחר בצורת ארוכה, הבינו בעלי המועדון כי רק בנייה מאפס תביא למהפך. כסף יש בשפע ולשם שינוי גם השתמשו בו בחכמה. כעת, נשאר רק לחכות למשחק הראשון

|
אתר הספורט ONE
אתר הספורט ONE

איזה כיף להיות אוהד מילאן בחודשים האחרונים. ריח של משהו חדש בפתח, תחושה של שינוי באוויר ונראה שאוהדי הרוסונרי יוכלו סוף סוף להותיר את השנים הרקובות מאחור. האדומים – שחורים כבר סופרים שש שנים ללא תואר משמעותי, אך התקופה הלא טובה של המועדון היא ארוכה הרבה יותר.

השנים האחרונות של המילאנזים תחת סילביו ברלוסקוני היו קשות מאוד, יהיה שגוי לומר שהוא הרס את כל מה שבנה במו ידיו, אך אין ספק שהקבוצה, מבחינת העוצמה, היכולת ולמעשה כל מה שהיא מייצגת, הידרדרה במהירות ופשוט הפכה לסתם עוד קבוצה באיטליה, אפילו לא אחת שקוראת תיגר על ארבעת המקומות הראשונים. למזלו של ברלוסקוני הכל יכול, הוא ידע לעצור את זה לפני שהיה מאוחר מדי.

מה יקרה לקבוצה הכי בזבזנית באירופה הקיץ?

באפריל האחרון הגיעה ההודעה הרשמית והכל כך מיוחלת מבחינת האוהדים בסן סירו. לאחר 31 שנה במילאן, טובות או פחות, ברלוסקוני מכר את המועדון שכל כך יקר לו בעסקת ענק שנדמה שתעשה טוב לכל הצדדים. בעלי המועדון החדשים הם קבוצת ההשקעות הסינית "רוסונרי השקעות ספורט", ששילמה עבור העסקה סכום דימיוני המוערך באזור ה-750 מיליון יורו, שכלל את כיסוי חובות המועדון. זוהי, נכון לעכשיו, ההשקעה הגדולה ביותר שנכנסה לכדורגל האירופי מכיוון המזרח הרחוק.

ההתעניינות הסינית במילאן, אגב, לא הגיעה משום מקום. היריבה המרה אינטר נמצאת גם היא בבעלות סינית, ולמעשה גם כל זכויות השידור של הסרייה א', מה שמסביר את שעות השידור המוזרות של חלק מהמשחקים בערוצי הטלוויזיה של ארץ המגף.

את הקבוצה הסינית ששולטת במילאנזים אופף ענן מיסתורין לא קטן. איל ההון שעומד מאחורי הקבוצה הוא לי יאנגהונג וגם עליו לא ידועים כל כך הרבה פרטים, לפחות לא הפרטים שאמורים להיות חשופים על אדם שצפוי להשקיע מיליארדים בקבוצה. יאנגהונג השקיע בחלון ההעברות הנוכחי סכום חסר תקדים של 210 מיליון יורו על רכש, ונותר עוד זמן רב עד לסיום החלון, כאשר הקבוצה צפויה להחתים שחקנים נוספים בעוד עשרות מיליונים. הסיני, אגב, אחראי למסע הרכש הגדול ביותר שביצע בעלי קבוצה בשנתו הראשונה, כשהוא הותיר את רומן אברמוביץ' (צ'לסי), QSI (פ.ס.ז'), פיטר לים (ולנסיה), דימיטרי ריבולובלב (מונאקו) והשייח מנסור (מנצ'סטר סיטי).

אם יאנגהונג חקר טוב את כניסתם לתפקיד ומעלליהם של שורת אילי ההון הכתובים מעלה, סביר להניח שהוא שם לב שכסף, ולא משנה כמה ממנו, הוא לא ערובה להצלחה, ועל מנת להצליח באמת יש להיות סבלני, לבנות את הקבוצה בחוכמה ולהשקיע את הכסף במקומות הנכונים ואולי אף חשוב מכך, בשחקנים הנכונים עם האופי הנכון. על פי השמות שהגיעו עד עכשיו וגם שמות המועמדים שאולי יגיעו ואולי לא, אפשר לראות שהקבוצה בדרך הנכונה.

ראשית, נפתח בסאגה המתישה של הקיץ, ילד הפלא ג'יאנלואיג’י דונארומה. הרבה רעש וצלצולים היו שם, לחץ וסנקציות מכל הצדדים על ילד בן 18 שאף אחד לא יודע (כולל הוא עצמו) מה הוא באמת רוצה. בשורה התחתונה, השוער המוכשר נשאר במועדון לפחות לשנה הקרובה. כלי התקשורת האיטלקים טוענים שבסך הכל נדחה הקץ, שאין סמלים בכדורגל של היום ויהיה קשה להשאיר את הפוטנציאל העצום בקבוצה כל עוד קיימות הצעות מקבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד או יובנטוס. מצד שני, אם המהפכה המילאנזית תושלם, לא מן הנמנע ש-'היורש של בופון' ישמח להישאר ולצמוח יחד עם קבוצתו.

ג'יאנלואיג'י דונארומה (רויטרס)ג'יאנלואיג'י דונארומה (רויטרס)

פרט לדונארומה, ראשי הקבוצה הבהירו בשלב מוקדם מאוד של ה-'מרקטו', שהכישרונות שכבר נמצאים בקבוצה כלל לא  על המדף, ולא משנה על איזה סכום מדובר. נכון לכתיבת שורות אלו, הם גם עומדים במשימה יפה מאוד ואם יצליחו בה במלואה, מדובר על הישג כביר לא פחות מהרכישות עצמן. השחקנים שסביר להניח שתופסים את תשומת הלב של אריות אירופה הם סוסו הספרדי, בלם העתיד של נבחרת איטליה אלסיו רומאנלי וג'אקומו בונאוונטורה, שהצטיין במדי הקבוצה עד שנפצע בחודש ינואר.

כעת, לסוגיה השנייה שהסעירה את הרוסונרי בקיץ העמוס שלהם, ההחתמה הענקית של הקיץ, לאונרדו בונוצ'י. ייתכן מאוד  שהבלם הנהדר יהיה שובר השיוויון וישדרג את הקבוצה, אך דווקא כאן יש לצנן מעט את ההתלהבות ולזכור שבעסקה הזה טמון גם לא מעט מזל. הבלם, שנתן עונה נהדרת במדי יובנטוס, החליט שהוא עוזב את סגנית אלופת אירופה, אך נאלץ לסרב להצעות מקבוצות כמו ברצלונה וצ'לסי, שחיזרו אחריו ללא הרף בתחילת הקיץ. מסיבות אישיות ומשפחתיות נאלץ הבלם להישאר באיטליה, כך שלמעשה, הרוסונרי נותרו הקבוצה היחידה שיכולה לשלם את הסכום, ואכן הם שילמו אותו, אמרו תודה רבה והרוויחו את אחד הבלמים הטובים בעולם.

מעבר לשדרוג המקצועי בהגעתו של הבלם האיטלקי, יש כאן גם אמירה. מילאן של השנים האחרונות הפכה, גם מבחינת השאיפות בחלון ההעברות והשחקנים שהוזכרו בהקשר אליהם, כסתם עוד קבוצה. ענקית כדורגל שירדה מגדולתה. מצחיק להגיד על זה על שחקן שכיכב עד לפני חודש במדי היריבה הגדולה של מילאן, אבל בונוצ'י מביא איתו הרבה אופי, אידיאולוגיה וזהות, דבר שהיה חסר לרוסונרי בתקופה האחרונה. מלבד העוגן של הביאנקונרי, הגיעו עוד לא מעט שחקני רכש חדשים, וזה הזמן להכיר אותם.

לוקאס ביגליה (נרכש ב-18 מיליון יורו מלאציו): מילאן רדפה לא מעט זמן אחרי הארגנטינאי, עוד כששיחק באנדרלכט, אך רק עכשיו הצליחו ראשי הקבוצה להחתימו והוא מגיע על תקן המבוגר האחראי שאמור לתרום מן הטירוף והניסיון שלו.

אנדרה סילבה (נרכש ב-38 מיליון יורו מפורטו): הפורטוגלי הצעיר נקנה בסכום עתק, אך מדובר בדור העתיד של החלוצים, שחקן שאמור להיות בטופ של הכדורגל העולמי בשנים הקרובות ויש כאלה שעשו והגדילו ומגדירים אותו כיורש של כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת פורטוגל – בדיוק בהתאם לשאיפות קבוצתו החדשה.  

מתאו מוסאקיו (נרכש ב-18 מיליון יורו מויאריאל): הכישרון שהיה העוגן המרכזי בהגנה של הצוללת הצהובה, אמור כעת לעשות אותו הדבר בצוותא עם בונוצ'י ורומאנלי.

הקאן צ'להנולו (נרכש ב-22 מיליון יורו  מלברקוזן): הטורקי נחשב לבועט הבעיטות החופשיות הטוב בעולם, ובלי קשר, מדובר בשחקן ראוי לפתוח בהרכב הרוסונרי ובוודאי יגיע רעב לאחר עושנ ההשעיה שספג (4 חודשים) בעקבות אי סדרים ברכישתו בעבר.

ריקרדו רודריגז (נרכש ב-18 מיליון יורו מוולפסבורג): מגן שמאלי בעל יכולות התקפיות נהדרות ויכולות הגנתיות טובות לא פחות.

אנדראה קונטי (נרכש ב-24 מיליון יורו מאטאלנטה): המגן המוכשר אמור להשלים חוליה הגנתית בלתי עבירה בצוותא עם שחקני הרכש הנוספים. אם לשפוט על פי יכולתו בעונה שעברה, אין ספק שיצליח לעשות זאת.

פרנק קסי (השאלה עם אופציה לקנייה מאטאלנטה): נחשב לכישרון לעתיד, נכון לעכשיו נראה טוב במשחקי ההכנה וייתכן שצפויות לנו הפתעות מכיוונו.

פאביו בוריני (השאלה מסנדרלנד ): לאחר שכשל בליברפול ולא הראה יותר מדי ניצוצות גם בסנדרלנד, בוריני מקבל את הזדמנות חייו בליגה האיטלקית בה הצליח בעבר.

מי שישפיעו גם כן על מידת הצלחתה של הקבוצה האיטלקית בעונה הבאה הם אוהדי הקבוצה. בשנים האחרונות, עם הידרדרותה של הקבוצה, הפכו האוהדים למיואשים ואדישים למצבה וחדלו להאמין שמשהו טוב יבוא מכיוון אהבת חייהם. עם רכישת המועדון ע"י הסינים ומסע הקניות במרקטו, חזר לאוהדים הניצוץ לעיניים. 5000 אוהדים הגיעו לאימון הפתיחה ועודדו את השחקנים ואת המאמן וינצ'נזו מונטלה. עם התמיכה הנכונה והסבלנות לקראת המהמורות שצפויות בדרך, העונה הקרובה יכולה להיות חלומית גם עבורם.

לסיכום, דיברנו על מסע הרכש של מילאן, השחקנים שנשארו, הכסף הגדול והאוהדים, אך האם כל זה יספיק לאליפות? סביר להניח שלא. לבניית קבוצה מאפס יש גם לא מעט חסרונות, הקבוצה צריכה להתחבר, השחקנים לא מכירים אחד את השני ברמת היכרות של משחק עיוור שיכול להוציא מהם יכולת מקסימלית ודברים כאלה, לרוב לוקחים זמן. אז ככל הנראה, אליפות לא תהיה בעונה הזו, אבל בקבוצה סימנו את הזכייה בליגה האירופית וההתברגות בצמרת הסרייה א' כשאיפות הקרובות. אם התהליך יימשך בדרך בה הוא התחיל, אין סיבה שהם לא יצליחו במטרות הללו, ומשם? השמיים הם הגבול.

אסור לפספס
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */