יום שלישי, 30.04.2024 שעה 03:22
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

סקאריונה: בניון זה לוקסוס, זהבי? יש מי שיכבוש

צפו בקשר מכבי בראיון בלעדי: "ההפיכה בטורקיה? זה היה מפחיד-מצחיק", "היידוק? חי ממשחקים כאלה", "לובש 5 בגלל זידאן", "מסי יותר גדול ממראדונה"

|
סקאריונה.
סקאריונה. "לא רציתי לחיות בטורקיה" (רדאד ג`בארה)

שלושה סיפורים סופרו על אוסקר סקאריונה כאשר הוא חתם במכבי תל אביב ביום אחד בהיר ומפתיע. מי שהוגדר כשחקן הזר הטוב ביותר בטורקיה שמסיים חוזה, לפתע נחת בקריית שלום והתיאוריות החלו לצוף. אמרו שהוא סירב להצעה מבשיקטאש, סיפרו שראה טנק ברחוב והחליט שזה הזמן לעזוב, ובמקביל סיפרו כי בשווייץ היו מבקרים אותו לעיתים תכופות על התנודות ביכולת שלו.

אז סיפרנו את שלושת הסיפורים האלה לסקאריונה כאשר הוא התיישב לראיון בלעדי עם ONE כדי לשמוע גם את הצד שלו. "נחתתי באיסטנבול ביום שהכל קרה. יצאנו לשדה התעופה והכל היה קפוא. לא היו מוניות ואי אפשר היה להגיע הביתה.ראינו את הטנקים, וזה היה סוג של מצחיק-מפחיד. אני לא ממש פחדתי, כי קרה דבר כזה בארגנטינה לפני 10 שנים, חברים התקשרו לספר לי מה קורה וכמובן שהייתה לי קצת בעיה להסביר למשפחה שלי, אבל ברגע שהגענו הביתה הכל נגמר ונרגע".

"הייתה לי באותו הזמן הצעה ממכבי ת"א, אבל גם היו לי הצעות בטורקיה בערים שלא רציתי לחיות בהן. אפשר להגיד שלמה שקרה היה סוג של השפעה, אבל זה לא היה השיקול המרכזי. בשיקטאש? אתה יודע איך זה בכדורגל. כולם מדברים. לכולם יש אינטרס. אם אין שום דבר קונקרטי, אז לא תמיד נכון לחכות בזמן שמישהו רק מדבר. זאת הסיבה שהחלטתי להגיע למכבי ת"א. ממכבי הייתה הצעה אמיתית".

בלעדי: ראיון עם אוסקר סקאריונה

"הפנייה ממכבי ת"א הייתה כאשר הייתי בחופשה, עוד לפני שחזרתי לאיסטנבול לסדר כמה דברים. הסוכן שלי התקשר אליי וסיפר לי על האפשרות, אח"כ ג'ורדי דיבר איתי ושוטא, לפעמים בכדורגל אתה לא יודע איך הדברים הולכים להתפתח ובכל הקשור למכבי, הצעד הראשון שנעשה מהכיוון של ג'ורדי היה משמעותי מאוד".

ואחרי כל אלה, נשאר רק הפרק על שווייץ שצריך לסגור: "התקשורת שם לפעמים משקרת כשהיא לא אוהבת שחקנים, אני לא חושב שהם היו נגדי, אלא פשוט מאוד ביקורתיים עם השחקנים. אני הייתי אחד הקפטנים ואולי בגלל זה הם ביקרו אותי. לפעמים עיתונאים מתנהגים כמו אוהדים והם לא מוכנים לקבל הפסדים, אבל זה חלק מהמשחק".

אוסקר סקאריונה. &qout;לא היה יותר מדי זמן ליהנות מת&qout;א&qout; (רדאד ג´בארה)
אוסקר סקאריונה. "לא היה יותר מדי זמן ליהנות מת"א" (רדאד ג´בארה)
 

אז איך החיים בישראל עד כה?
"אני כאן רק חודש והוא עבר מהר מאוד. חיפשנו בית למשפחה, השגרה של האימונים, הנסיעות למשחקים בחו"ל, אבל עד עכשיו החיים פה נחמדים מאוד, ת"א יפה ואני חושב שיהיה לי פה טוב. באתי לכאן מאיסטנבול, ככה שאני רגיל לפקקים ולטירוף בכבישים, אז ההסתגלות לזה הייתה קלה".

מי היו השחקנים שקיבלו את פניך?
"ביום הראשון גל אלברמן הראה לי את המתקן, את קריית שלום, הוא דיבר איתי בספרדית כי הוא דובר את השפה, הוא עשה לי את הסיור. אח"כ יוסי בניון קיבל את פניי. כולם ממש נחמדים, יש פה חבר'ה ממש טובים, אבי ריקן למשל ניסה לדבר איתי בגרמנית, אז אפשר להגיד שקיבלו אותי בצורה ממש יפה".

אוסקר סקאריונה חוגג עם ברק יצחקי (נעם מורנו)
אוסקר סקאריונה חוגג עם ברק יצחקי (נעם מורנו)
 

מדוע בחרת להגיע לישראל?
"הדבר הראשון שעשיתי כשקיבלתי את ההצעה, זה קודם כל להסתכל על הדברים החיוביים. לא רק בנושא הספורטיבי, אלא בנושא של המשפחה. היו לי אפשרויות בטורקיה אבל לא בערים שרציתי לחיות בהם. ת"א הייתה אופציה ממש טובה, הגעתי לכאן והחלטתי שזה הכיוון הנכון לבחור בו".

כמה מכך זה בגלל ההשפעה של שוטא ארבלדזה וההיכרות ביניכם? מה הסגנון בו הוא דוגל?
"כמובן כשאתה מכיר מאמן אז זה נוח יותר, הוא דיבר איתי, אני מכיר את הרעיונות שלו, את מה שהוא רוצה לראות על כר הדשא וזה כמובן היה קל יותר לקבל החלטה. אבל עכשיו כשאני פה אני צריך להוכיח את עצמי, אין לכך שהוא אימן אותי שום משמעות מעבר. אני מכיר את הדרך שלו, הוא לא מסכים שתנוח. הוא לא מסכים שתרגיש שאנן. וזה טוב, גם כשאתה מנצח, אתה צריך שמישהו יהיה מאחוריך ויכוון אותך וישפר אותך, וזה מה שהוא יודע לעשות, זה סוג המאמן שהוא".

שוטא ארבלדזה. סקאריונה: &qout;הוא תמיד דוחף אותך, זה חשוב&qout; (איציק בלניצקי)
שוטא ארבלדזה. סקאריונה: "הוא תמיד דוחף אותך, זה חשוב" (איציק בלניצקי)
 

החיים בארגנטינה, הפריחה בטורקיה
איך זה היה לגדול במחלקת הנוער של בוקה ג'וניורס?
"למדתי שם המון, נחמד מאוד לגדול שם ככדורגלן. אתה גדל וכל מי שסביבך הוא שחקן ממש טוב, וכל אחד נלחם על המקום שלו כי לכולם יש את אותו החלום. הצלחתי להגיע לקבוצה הבוגרת אבל היה לי קשה מאוד שם. כשאתה צעיר זה לא פשוט להשתלב שם מהר, ויש גם את הנושא הכספי. כשאתה צעיר אין לך חוזה שם, אין שכר, וכשהגעתי לגיל 19-20 התחלתי לחשוב מה נכון עבורי. האם להמשיך בכדורגל או ללכת ולמצוא עבודה. החלטתי שהצעד הכי נכון יהיה לעזוב את בוקה וללכת להרוויח כסף ולדאוג לעתיד שלי ולכן בחרתי באקוודור לחצי שנה ולאחר מכן התחלתי את הטיול שלי באירופה דרך שווייץ וטורקיה".

אומרים שהקהל של מכבי ת"א ושל הפועל זה כמו בוקה וריבר...אז אתה תרגיש בבית?
"הבנתי שהקהל של מכבי זה כמו הקהל של בוקה ג'וניורס ושהדרבי זה כמו בוקה נגד ריבר פליייט. זה טוב, כי זה מזכיר לי חלק מהזמנים שלי שם בארגנטינה"

אוסקר סקאריונה. &qout;הסיטואציה בטורקיה הייתה מפחידה-מצחיקה&qout; (רדאד ג´בארה)
אוסקר סקאריונה. "הסיטואציה בטורקיה הייתה מפחידה-מצחיקה" (רדאד ג´בארה)
 

איך נראו החיים בבואנוס איירס?
"אני לא בדיוק מהמרכז של העיר, אבל זאת עיר עצומה. היה נחמד מאוד לשחק כדורגל, ולגדול עם כדור ברחוב עם החברים שלך. היום כבר אין מקומות כאלה שם, כולם בונים בתים וזה כבר נראה אחרת. אבל אין ספק שזה היה חלק מרכזי בחיים שלי".

ספר על התקופה בשווייץ:
"זאת הייתה חוויה טובה, אבל ההתחלה הייתה ממש קשה. לא רציתי להישאר שם. אתה מגיע מארגנטינה ופתאום יש רק שלג, לא אהבתי להתאמן בתנאים האלה. אבל היו שחקנים מארגנטינה איתי בסגל והם עזרו לי, זה לא היה קל, אבל אחרי העונה הראשונה התחלתי להרגיש טוב יותר, למדתי את השפה. היה קשה לעלות ולרדת ליגות, יש תסכול כי אתה רחוק מהמדינה שלך, רחוק מהמשפחה שלך, ואתה רוצה לשחק בליגה הראשונה וברמה גבוהה. בסוף זה הסתדר עם סט. גאלן, היה לי שם טוב, הייתי מלך השערים בקבוצה".

ערן זהבי חוגג עוד שער. סקאריונה: &qout;אני שומע הרבה את השם שלו&qout;
ערן זהבי חוגג עוד שער. סקאריונה: "אני שומע הרבה את השם שלו"
 

למה לדעתך הפריצה שלך הגיעה בטורקיה?
"מה שהוביל אותי לשם זאת כמובן העונה המצוינת בסט. גאלן. הייתי מלך השערים וזה קידם אותי. שוטא מצא אותי והיו לנו שחקנים איכותיים מאוד. הסגנון בטורקיה היה שונה מאוד, הם מאוד ביקורתיים ובעלי תשוקה ממש גבוהה לכדורגל. הסתגלתי שם מהר מאוד והפילוסופיה של שוטא כמובן עזרה. אני לא חושב שהרמה של קאסימפשה גבוהה יותר ממכבי ת"א. מצאתי במכבי שחקנים מאוד איכותיים, חבר'ה צעירים מאוד טובים, הסגנון שלנו הוא שונה. יש הבדל בין מועדון שרוצה לנצח ולזכות בהכל, מאשר מועדון שמקווה לנצח. אני עכשיו במועדון שינצח, אתה יודע שאתה תנצח. אתה עולה למגרש עם מחשבה שאתה הולך לנצח. זאת מנטליות של ווינר, וזה הדבר שאני מאוד אוהב כאן ביחס לטורקיה".

יוסי בניון, ערן זהבי והאליפות
ספר על ההתאקלמות והיכולת שלך עד כה
"תשמע, אני חושב שעד עכשיו אני בסה"כ בסדר. הגעתי מחופשה, בלי הכנה, פיזית אני יכול עכשיו לשחק 70-80 דקות ולסיים לא כל-כך עייף. אחרי 45 הדקות הראשונות שלי במכבי הרגשתי שאני הולך למות, הייתי צריך יומיים להתאושש. עכשיו המצב כבר טוב יותר. שמחתי מכך שהצלחתי להכריע שני משחקים, אני מרוצה בסה"כ מהמשחקים שלי עד כה".

בניון חוגג עם חבריו. סקאריונה: &qout;ראיתי אותו בטלוויזיה&qout; (רדאד ג´בארה)
בניון חוגג עם חבריו. סקאריונה: "ראיתי אותו בטלוויזיה" (רדאד ג´בארה)
 

המאמן של היידוק טוען שהייתם חלשים במשחק הראשון.
לא אכפת לי מה הוא אומר. אולי הוא מנסה לגמד את היריב שלו. אנחנו שלטנו במשחק, היינו טובים יותר, הם בעטו פעם אחת לשער וכבשו ולפעמים זה ככה בכדורגל, אבל במשחק עצמו הרגשנו שזה המשחק שלנו. יכלנו לכבוש יותר, לצערנו זה לא קרה ונגמר רק 1:2 אבל ידענו מראש שיש שני משחקים ואם אתה רוצה לעלות צריך לנצח בשני המשחקים. אז נלך לשם כדי לנצח ואני מקווה שנעפיל לשלב הבתים. תהיה שם אווירה חמה, זה ברור, אבל זה מה שנחמד בכדורגל. אתה עולה לדשא ורואה אנשים ביציע, זה לא משנה מה הצבע שלהם. הם הופכים את הכדורגל לכל-כך מעניין, אני רוצה לשחק משחקים כאלה, מול מגרש מלא, ולנצח. זאת התשוקה שלי".

כמה פעמים שמעת את השם של ערן זהבי? האם אתם יכולים למצוא תחליף ל-50 השערים שלו?
"אני שומע את השם שלו הרבה. לא הכרתי אותו לפני, אבל ראיתי כמה רגעים שלו במכבי ת"א, ואפשר לראות שהוא שחקן טוב מאוד. יש לקבוצה הזאת איכויות. אנחנו משחקים כדורגל שהמטרה שלו היא קודם לשלוט במשחק, וכמובן צריך להבקיע כדי לנצח ויש לנו סקוררים שיכולים להבקיע בכל רגע. ראיתם שגם גל אלברמן כובש, יש את טל בן חיים, יש את נוסא איגייבור, יש לנו שחקנים שיודעים להבקיע. כשיש לך שחקן כמו זהבי שהבקיע כל-כך הרבה אז הציפיות הן גדולות, אבל אנחנו ננסה לעשות את הטוב ביותר שלנו כדי לנצח ולהבקיע".

אוסקר סקאריונה. &qout;בשביל אוהדי בוקה, ריקלמה גדול ממראדונה&qout; (רדאד ג´בארה)
אוסקר סקאריונה. "בשביל אוהדי בוקה, ריקלמה גדול ממראדונה" (רדאד ג´בארה)
 

אחד המאמנים שלך בעבר אמר שאתה לא באמת קשר ולא באמת חלוץ, אז מה אתה?
"שיחקתי תמיד מאחורי החלוץ. הפליימייקר, מספר 10, ככה מכנים את זה. בשווייץ אהבו לשחק 4:4:2 עם שני חלוצים טבעיים ושם אני לא הכי טוב, אבל אחרי שהתחלתי לשחק יותר חופשי מתחת לחלוץ, זה היה הרגע שבו הצגתי את היכולת הגבוהה שלי. אני אוהב יותר את החופש הזה בין שני הקווים האלה. ברור שיש סיטואציה שאני אצטרך להמשיך לשחק כחלוץ ואין לי שום בעיה עם זה, אני יכול לעשות את העבודה, אני יכול לכבוש, אני אנסה גם לכבוש, המטרה היא כמובן לעשות הכל למען הקבוצה".

בשבילנו יוסי בניון הוא הגדול ביותר, ואני מניח שגם בשבילך זה לא דבר רגיל שהוא חלק מהקבוצה?
"זה לוקסוס שהוא איתנו. לשחק עם שחקן מהסוג הזה. עם קריירה כזאת. הייתי רואה אותו בטלווזיה ופתאום הוא יושב לידי ואני מתאמן איתו, יש לו תשוקה לכדורגל, זה פשוט לוקסוס שהוא כאן. הרבה אנשים בישראל וברחבי העולם חולמים להיות ליד שחקנים כאלה, ולי יש את ההזדמנות הזאת וזה מדהים".

זידאן. סקאריונה: &qout;למה 5? בגלל זיזו&qout; (רויטרס)
זידאן. סקאריונה: "למה 5? בגלל זיזו" (רויטרס)
 

אתם תחזירו את האליפות העונה למכבי ת"א?
"יש לנו את הכוח להחזיר את האליפות. זה לא יהיה קל כמובן, זה יהיה קשה כמו בכל ליגה. אני לא מכיר עוד את הליגה היטב, אבל מול מכבי אני בטוח שכולם יתנו 200 אחוז. כולם מחכים למשחקים מול מכבי ת"א, אז יהיה קשה, אבל כמובן שאנחנו רוצים להצליח ולעשות הכל כדי שזה יקרה".

מעריץ את זידאן, חושב שמסי גדול יותר ממראדונה
מה ייחשב כעונה מוצלחת?
"עבורי עונה מוצלחת תהיה עונה קבוצתית מוצלחת. המטרה היא כמובן להיות אלופים. ואם נצליח, אז מבחינה אישית אני מקווה שיהיו לי משחקים טובים, שאוכל לעזור לקבוצה, ואז זה יתן לי את השקט הנפשי להגיד שהצלחתי".

דייגו מראדונה וליאו מסי. סקראיונה: &qout;ליאו גדול יותר&qout;  (רויטרס)
דייגו מראדונה וליאו מסי. סקראיונה: "ליאו גדול יותר" (רויטרס)
 

תספר משהו שאף אחד לא יודע עליך? אולי על למה בחרת לשחק עם 5?
"אממ... לא יודע, אולי זה שיש לי שלושה ילדים. אני משחק עם מספר 5 כי זידאן שיחק איתו, ואני אוהב את זינדין, זה גם היה המספר שפנוי פה".

מיהו השחקן שאתה מעריץ יותר מכולם?
"היום, כמובן שליאו מסי. אין דיון על זה. לפני כן, ריקלמה. הוא שיחק בעמדה שלי פחות או יותר, הוא מסוג השחקנים ששם את הקבוצה על הכתפיים שלו ובא לכל משחק כדי לנצח, ומבחינתי הוא היה ה-שחקן. בבוקה ג'וניורס האוהדים אוהבים אותו יותר מאשר את מראדונה. מסי, ריקלמה או מראדונה? בבוקה זה ריקלמה. בארגנטינה? עבורי זה מסי. כמובן שאנשים אומרים שמראדונה הביא לנו את הגביע, אבל מסי הוא הכי גדול בכל משחק".

אוסקר סקאריונה (רדאד ג´בארה)
אוסקר סקאריונה: "יש לנו את היכולת להחזיר את האליפות" (רדאד ג´בארה)
 

אחת הסיבות שהגעת לכאן היא הקריירה ללא תואר?
"אני מקווה שאזכה בתואר עם מכבי ת"א. זה חלק מהשיקולים בכך שהגעתי לכאן. זה לא הכל, אבל זה חלק. זה אחד מהדברים החיובים שעמדו לנגד עיני כשבחרתי במכבי, שיש כאן אפשרות לזכות בתארים".

אוסקר, אזקייל, סקאריונה?
"איך שהאוהדים רוצים לקרוא לי זה בסדר מבחינתי, אבל נראה לי שיהיה להם הכי נוח לקרוא לי אוסקר".

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */