יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:52

בוטל אירוח אליפות העולם בפלאג פוטבול בישראל

בעקבות המשבר הביטחוני בוטל הטורניר שתוכנן להתקיים בירושלים בעוד שבועיים. יו''ר איגוד הפוטבול: "האכזבה גדולה שהאליפות לא תתקיים בסוף בישראל"

|
סוללת כיפת מיירטת טיל מעזה (רויטרס)
סוללת כיפת מיירטת טיל מעזה (רויטרס)

עקב המשבר הביטחוני וירי הטילים לעבר העורף הישראלי, ההתאחדות הבינלאומית לפוטבול, החליטה היום (חמישי) על ביטול אליפות העולם בפלאג פוטבול שהייתה צפויה להתקיים בירושלים במהלך חודש אוגוסט, בהשתתפותם של מעל ל-500 ספורטאים מכל העולם, בכירים בעולם הפוטבול האמריקאי ובמעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

באליפות שאורגנה על ידי איגוד הפוטבול בישראל, בשיתוף התאחדות "אילת" ועיריית ירושלים, היו צפויות לקחת חלק 29 קבוצות של גברים ונשים מ-20 מדינות ברחבי העולם, ובהן נבחרות מארה"ב, קנדה, מקסיקו, יפן, קוריאה, אוסטריה, טורקיה, פנמה, דנמרק, צרפת, איטליה, פינלנד, ברזיל, שבדיה, אנגליה, גרמניה, שוויץ וספרד. אילו היא הייתה מתקיימת כמתוכנן הייתה זו התחרות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בישראל בספורט קבוצתי.

עם זאת, המשך הלחימה והטילים שנורו לעבר העורף הישראלי ובפרט לעבר ירושלים, החלטותיהם של מנהל התעופה האמריקאי להקפיא את הטיסות לישראל ושל אופ"א לבטל משחקי כדורגל שתוכננו להתקיים בארץ, ואזהרות המסע שיצאו בעולם, הגבירו את הלחץ על ההתאחדות העולמית לבטל את האירוע שתוכנן בישראל, עד שלבסוף הוחלט אתמול להעביר את התחרות לאיטליה ולקיימה באמצע חודש ספטמבר.

ניר ברקת (חגי ניזרי)
ניר ברקת, ירושלים לא תארח בסוף את האליפות (חגי ניזרי)
 

כעת פועלים בהתאחדות הישראלית לגייס כסף על מנת שיוכלו לצאת לתחרות באיטליה שם יש להם סיכוי טוב לזכות במדליה.

"עשינו כל שביכולתנו לנסות ולשכנע את ההתאחדות הבינלאומית לדחות את התחרות לספטמבר ובכל זאת לקיים אותה בירושלים, אך לא הצלחנו", מספר סטיב לייבוביץ', יו"ר איגוד הפוטבול בישראל, "אנחנו מאוד מאוכזבים מההחלטה שלא לקיים את אליפות העולם כאן. היינו כל כך קרובים להגשמת החלום שעליו עמלנו קרוב ל-10 שנים. זו הייתה הזדמנות חד פעמית להראות לנבחרות מכל העולם את מדינתנו המיוחדת. כבר מההתחלה היה קשה לשכנע את ההתאחדות הבינלאומית לערוך את הטורניר בארץ, אך מרגע שפרץ המשבר הביטחוני הנוכחי התחיל לחץ מאסיבי לשנות את מיקום הטורניר, מכיוון שקבוצות רבות לא רצו להגיע למקום שנתפס אצלן כאזור מלחמה.  אנחנו הוצאנו משאבים רבים בהכנה לאליפות שהייתה צפויה להיערך כאן וכעת אין ביכולתנו לממן את הנסיעה לתחרות באיטליה. האכזבה מכך שהאליפות לא תתקיים בסוף בישראל היא גדולה, אך אם לא נוכל להתחרות בתחרות כלל, זה יהיה עוד הרבה יותר גרוע", סיכם לייבוביץ'.

נשיא התאחדות "אילת", אריק קפלן: "אליפות העולם בפלאג פוטבול, שתוכננה להתקיים בירושלים בעוד שבועיים הייתה מביאה עמה המון כבוד ויוקרה לישראל.  קיומה כאן היה מאפשר לענף הפוטבול לקחת עוד צעד קדימה ומאפשר לספורטאים רבים מעולם להכיר את הארץ ואת כל מה שיש לישראל להציע. ביטולה מהווה מכה קשה, אך אני סמוך ובטוח שבעתיד נראה כאן תחרויות ספורט בינלאומיות רבות. בישראל פועלים היום מספר ענפים, בהם הספורטאים הישראלים מדורגים בראש הטבלה העולמית. התאחדות אילת תמשיך ללוות ולתמוך בענפים ובספורטאים האלה, ואנו מאחלים הצלחה רבה למשלחת הישראלית שתצא לאליפות באיטליה ומקווים כי השקט ישוב במהרה למחוזותינו".

אריק קפלן (רדאד ג´בארה)
אריק קפלן, מאוכזב מההחלטה (רדאד ג´בארה)
 

פלאג פוטבול הוא הגרסה ה"עדינה" של  משחק פוטבול האמריקאי המוכר בכל העולם. מטרת המשחק היא זהה, הרצת כדור הפוטבול לאורך המגרש עד לאזור היעד - הטאצ'דאון. ההבדל בין שני המשחקים הוא בהתנהלות השחקנים במגרש, כל קבוצה כוללת חמישה שחקנים וכל שחקן לובש חגורה עם שתי רצועות בכל צד, אסור ליצור מגע בכלל עם השחקן היריב וכדי לעצור את מהלך ההתקפה, על שחקן ההגנה למשוך את אחד הדגלים וכך המהלך נעצר. איגוד הפוטבול הישראלי מארגן ומנהל ליגות גברים, נשים ונוער בפלאג פוטבול מזה 20 שנה, כאשר במשך שבע השנים האחרונות פועלת בארץ גם ליגת תאקל פוטבול.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */