יום רביעי, 08.05.2024 שעה 18:37

פדרר העפיל לשמינית, שארדי העיף את דל פוטרו

אוסטרליה: השני בעולם גבר על טומיץ'. הצרפתי הדהים את השישי. מותחן בין סימון למונפיס. נשים: סרינה חבטה 207 קמ"ש ועלתה. משחקי השמינית בפנים

|
דל פוטרו מסתיר את המצלמה, שלא תראו (רויטרס)
דל פוטרו מסתיר את המצלמה, שלא תראו (רויטרס)

רוג'ר פדרר, השני בעולם, חלף הבוקר (שבת) על פני משוכה לא פשוטה והעפיל לשמינית גמר אליפות אוסטרליה אחרי שגבר במגרש המרכזי במלבורן על הגיבור המקומי, ברנרד טומיץ', 4:6, 6:7 ו-1:6.

טומיץ' עלה למגרש עם הרבה בטחון אבל פדרר שיחק מצוין ושלט במגרש במערכה הראשונה. במערכה השניה האוסטרלי כבר הוליך 3:5 בשובר השוויון, אבל 4 נקודות רצופות של פדרר העניקו לו את המערכה ומשם זכה אלוף 17 הגראנד סלאמים בקלות במערכה השלישית.

בשמינית הגמר פדרר יפגוש את הקנדי מילוש ראוניץ', המדורג 13, שניצח את מדיחו של אמיר וינטרוב, פיליפ קולשרייבר 6:7, 3:6 ו-4:6.

הפתעה גדולה נפלה מוקדם יותר כשהצרפתי ג'רמי שארדי הדיח בסיבוב השלישי את המדורג שישי בטורניר ומי שיועד להגיע לפחות לרבע הגמר, חואן מרטין דל פוטרו מארגנטינה, אחרי חמש מערכות בסיומן חגג עם 3:6, 3:6, 7:6, 6:3 ו-3:6.

שארדי (36 בדירוג העולמי), שמעולם לא עבר את הסיבוב השני באוסטרליה, פתח מצוין וזכה בשתי המערכות הראשונות. דל פוטרו נלחם חזרה, לקח את המערכה השלישית לשובר שוויון וניצח בו 3:7. משם עם המומנטום זכה הארגנטיני גם במערכה הרביעית, אולם דווקא בחמישית, במצב של 3:4, הצליח שארדי להשיג את השבירה המכרעת ואת הנצחון הגדול בקריירה שלו.

ככה נראה בנאדם שהדיח את המדורג 6 בעולם בדראנד סלאם (רויטרס)
ככה נראה בנאדם שהדיח את המדורג 6 בעולם בדראנד סלאם (רויטרס)
 

שארדי יאבק בשמינית הגמר עם אנדראס ספי מאיטליה, המדורג 21, שחולל מיני הפתעה משלו כשהדיח, גם כן בחמש מערכות, את המדורג 12, מריאן צ'יליץ' הקרואטי, עם 7:6, 3:6, 6:2, 4:6 ו-2:6. כעת שארדי או ספי יגיעו לראשונה בקריירה לרבע גמר גראנד סלאם.

מי שירוויח מכל ההפתעות האלה, הוא אנדי מארי שהיה אמור לפגוש את דל פוטרו ברבע הגמר וכעת יהיה לו לבטח קל יותר. מארי, השלישי בעולם, עשה את חלקו כשניצח את ריצ'רד בראנקיס הלטבי שעלה מן המוקדמות 3:6, 4:6 ו-5:7. הוא ישחק בשמינית הגמר מול ז'יל סימון שניצח במשחק שסיים את היום אחרי ארבע שעות ו-47 דקות עם רגל פצועה את בן ארצו גאל מונפיס 4:6, 4:6, 6:4, 6:1 ו-6:8 . המשחק שהתארך לשעת לילה באוסטרליה היה בסופו של דבר אחד המשחקים של הטורניר עד כה בעיקר בגלל האופי של שני הצרפתים, מצד אחד סימון שנלחם להחזיר כל כדור ונאבק בפציעה בברך מאמצע המערכה השלישית ומצד שני מונפיס ומגוון החבטות המוזר שלעיתים נראה כמו אימון על המגרש. השניים סיימו עם חיבוק גדול על המגרש כשהקהל כולו עומד על רגליו.

פדרר וטומיץ´ בסיום (רויטרס)
פדרר וטומיץ´ בסיום. השוויצרי היה גדול על האוסטרלי (רויטרס)
 

דרבי צרפתי נוסף כבר הובטח בשמינית הגמר, בין ג'ו וילפריד טסונגה לרישאר גאסקה. טסונגה ניצח 2:6, 1:6 ו-4:6 את בלאז קבצ'יץ' הסלובני ואילו גאסקה חזר מפיגור מערכה לניצחון 6:4, 3:6, 6:7 ו-0:6 על איבן דודיג הקרואטי.

אגב, שבועיים לפני מפגש הדיוויס של ישראל מול צרפת, ארבעה צרפתים הבטיחו את מקומם בין 16 האחרונים בגראנד סלאם הראשון של השנה. קל לא יהיה לוינטרוב וסלע.

פדרר מאושר לאחר הניצחון (רויטרס)
פדרר מאושר לאחר הניצחון (רויטרס)
 

משחקי שמינית הגמר: ג'וקוביץ' (1) - ואורינקה (15), אנדרסון - ברדיך (5), פרר (4) -נישיקורי (16), אלמגרו (10) - טיפסרביץ' (8), שארדי- ספי (21), סימון(14) - מארי (3), טסונגה (7) - גאסקה (9), ראוניץ' (13)- פדרר (2). 

סרינה סטייל: 207 קמ"ש, בסרב שני
סרינה וויליאמס, הטניסאית הטובה בעולם ששואפת לזכייה שלישית ברצף בגראנד סלאם, עלתה לשמינית הגמר עם 1:6 ו-3:6 על איומי מוריטה היפנית, שהפתיעה כשהוליכה 0:3 במערכה השנייה.

"זה היה משחק טוב בשבילי, הרבה ראלים ארוכים", אמרה סרינה, ששברה במשחק הזה את שיא המהירות של הסרב שלה והעמידה אותו על 207 קמ"ש ועוד בסרב שני. האמריקאית תשחק בשמינית הגמר מול המדורגת 14, מריה קירילנקו מרוסיה, שגברה על המדורגת 20, יאנינה ויקמאייר, 6:7 ו-3:6.

אלופת השנה שעברה, הראשונה בעולם ויקי אזרנקה, עבדה קשה הרבה יותר. ג'יימי האמפטון האמריקנית בת ה-23 הצליחה לקחת ממנה את המערכה השנייה, לפני שאזרנקה התעשתה וניצחה 4:6, 6:4 ו-2:6. האמריקנית חשה התכווצויות בגבה ביתרון 4:5 במערכה השנייה, לקחה טיפול רפואי והצליחה לסיים את המערכה אחריו.

איומי מוריטה 207 קמ&qout;ש (רויטרס)
איומי מוריטה לא רואה את הכדור, אבל השלט מאחוריה מבהיר: 207 קמ"ש (רויטרס)
 

במערכה השלישית הכאבים חזרו, והמדורגת 63 בעולם נכנעה. "היא הפתיעה אותי, היא לא שיחקה ברמה הזו במשחקיה הקודמים, כנראה כשאין לך מה להפסיד אתה משוחרר ואתה פשוט לא מחטיא חבטות", אמרה אזרנקה בסיום. אזרנקה תפגוש בשמינית הגמר את אלנה וסנינה מרוסיה, שהשיגה נצחון שמיני ברצף (כולל זכייה בטורניר הוברט) והפעם על המדורגת 16 בטורניר, רוברטה וינצ'י מאיטליה, 6:4, 6:7 ו-4:6.

טניסאית שצריך להיזהר ממנה מאוד היא סבטלנה קוזנצובה. הרוסיה, אלופת שני גראנד סלאמים בעבר שהתדרדרה עד סביבות המקום ה-70 בעולם, חוזרת בגדול. קוזנצובה עלתה לשמינית הגמר עם 2:6, 6:4 ו-3:6 על קרלה סוארס נבארו מספרד. קוזנצובה תפגוש בשמינית הגמר את המדורגת 10 קרולין ווזניאקי שניצחה את לסיה צורנקו מאוקראינה 3:6 ו-4:6.

סלואן סטיפנס האמריקנית (29) ניצחה בקרב הצעירות המבטיחות של הסבב את לאורה רובסון הבריטית 5:7 ו-3:6. יריבתה הבאה תהיה בויאנה יובאנובסקי הסרבית, ששמה קץ להישג ההיסטורי של היפנית בת ה-42 קימיקו דאטה קרום עם 2:6 ו-6:7.

נשים: אזרנקה (1) - וסנינה, ווזניאקי (10) - קוזנצובה, סרינה (3) - קירילנקו (14), יובנובסקי - סטיפנס (29), נה לי (6) - גורגאס (18), איבנוביץ' (13) - רדוונסקה (4), קרבר (5) - מקרובה (19), פליפקנס - שארפובה (2). 

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */