יום שבת, 20.04.2024 שעה 03:39
ליגה רוסית 23-24
4820-4324זניט סנט פטרסבורג1
4723-3825קרסנודאר2
3931-3624דינמו מוסקבה3
3831-4324צסק"א מוסקבה4
3831-3824לוקומוטיב מוסקבה5
3733-4124קריליה סובייטוב6
3628-2924ספרטק מוסקבה7
3533-3524רוסטוב8
3329-2024רובין קאזאן9
2926-2124ניז'ני10
2730-2724אורנבורג11
2727-1925פאקל12
2436-2224אוראל13
2127-2124באלטיקה14
2136-2124אחמט גרוזני15
1937-2424סוצ'י16
לוח משחקים
  • קרסנודאר
  • 0 - 2
  • פאקל
  • רובין קאזאן
  • שבת, 20/04, 14:00
  • לוקומוטיב מוסקבה
  • באלטיקה
  • שבת, 20/04, 16:30
  • קריליה סובייטוב
  • צסק"א מוסקבה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • אחמט גרוזני
  • ניז'ני
  • ראשון, 21/04, 14:00
  • דינמו מוסקבה
  • זניט סנט פטרסבורג
  • ראשון, 21/04, 16:15
  • אורנבורג
  • סוצ'י
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • אוראל
  • רוסטוב
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • ספרטק מוסקבה

מיליארד דולר לא טועים: הליגה הרוסית נפתחת

עם תקציב ואורך לא שפויים, רודנים צמאי דם, אילי הון, כוכבים ברזילאים, מאבק פתוח על האליפות ושני ישראלים, הליגה ברוסיה מתכוננת לעונת שיא

|
רוברטו קרלוס באנז'י. הכסף מדבר ברוסיה (רויטרס)
רוברטו קרלוס באנז'י. הכסף מדבר ברוסיה (רויטרס)

"הקומוניסטים מכריזים בגלוי שאין להשיג את מטרותיהם אלא על ידי ניתוץ כל סדרי החברה הקיימים בכוח הזרוע. ירעדו נא המעמדות השליטים מפני מהפכה קומוניסטית" (מתוך המניפסט הקומוניסטי של קארל מרקס).

מאז פירוקה של ברית המועצות ועד 2007 רק פעם אחת זכתה קבוצה שלא הגיעה ממוסקבה באליפות רוסיה. מאז הצטרפו זניט סנט פטרסבורג ורובין קאזאן לרשימת האלופות ורגע לפני פתיחתה של העונה החדשה בליגה הרוסית, שתי קבוצות חדשות, שהשתרכו בתחתית בעונה שעברה מאיימות לשבור את הסדר הקיים בליגה, להגשים את חזונו של מרקס ולהפוך לשליטות של הליגה.

בעונה שצפויה לשבור לא מעט שיאים, הראשון ביניהם באורך (תתחיל במרץ 2011 ותסתיים במאי 2012 בגלל הרצון להסתנכרן עם שאר הליגות באירופה) לא פחות מחמש קבוצות ינסו לסיים את העונה הבלתי נגמרת הזו עם תואר.

רק השבוע פורסם כי סך התקציבים בליגת העל הישראלית התקרב לשיא של 140 מיליון דולר. ובכן, גם ברוסיה יגיעו השנה לשיא, כאשר תקציבי הקבוצות בליגת הראשונה יאמירו לכמיליארד דולר. כנראה שלאהבה לכדורגל אין מחיר.

כדורגל בשלג (רויטרס)
כדורגל בשלג. העונה תתחיל במרץ ותסתיים במאי 2012 (רויטרס)
 

האימפריות החדשות
אם אבקש מכם להצביע על המיקום של רפובליקת דגסטן שבצפון קווקז על המפה, רובכם בוודאי תתקשו, אבל האזור מוכה הקרבות הזה, הפך לאחרונה לאחד המוכרים בעולם ולא בגלל עוד פעולת נקם של טרוריסטים מוסלמים.

רוברטו קרלוס (רויטרס)
רוברטו קרלוס באנז'י (רויטרס)
 

האיש שאחראי לכך שאנז'י מחצ'קלה, קבוצת הכדורגל של האזור הפכה בכמה חודשים למועמדת לגיטימית לאליפות הליגה הרוסית, לאחר שניצלה מירידה בעונה שעברה הוא איש העסקים סולימן קרימוב, יליד האיזור ומספר 136 בעשירי העולם לפי פורבס (הונו מוערך ב-5.5 מיליארד דולר).

אנז'י, שהוקמה רק ב-1991 וב-2009 חזרה לליגה הבכירה אחרי כמה שנים בליגה השניה, הדהימה את כל העולם כאשר הכריזה על החתמתו של מגנה השמאלי האגדי של נבחרת ברזיל, רוברטו קרלוס מקורינתיאנס. השחקן בן ה-37 יקבל סכום בלתי נתפס של חמישה מיליון יורו לעונה, אבל החתמתו היתה רק הסנונית שבישרה את בוא האביב.

ז'וסיליי, קשר ברזילאי צעיר ומבטיח עם הופעה בנבחרת אחריו רדפו האימפריות של היבשת, נקנה גם כן מקורינתיאנס תמורת 11 מיליון יורו ואחריו נרכש גם דייגו טארדלי, חלוץ בן 25 עם חמש הופעות במדי הנבחרת וחוש ריח מפותח לשערים. בכלל, הליגה הרוסית תהיה משופעת בכוכבים ברזילאים שוויתרו על החופים של ריו והחליפו אותם בקור הרוסי בעיקר בשל הרצון להעשיר את חשבון הבנק שלהם.

הרכש הטרי ביותר של אנז'י הוא שחקן העונה בבלגיה לשעבר, מבארק בוסאופה המרוקני מאנדרלכט. בוסאופה היה כבר פסע מחתימה בטרק גרוזני, עוד אימפריה מתהווה בליגה הרוסית, אבל אנז'י חטפה אותו ברגע האחרון.

 מבארק בוסאופה (GettyImages)
מבארק בוסאופה. הרכש של אנז'י מאנדרלכט (GettyImages)
 

לפני שאיבד את בוסאופה, רמזאן קאידרוב, שליט צ'צ'ניה, נשיא טרק גרוזני ובעברו מחבל ורוצח, החליט לנצל את מיליארדי הדולרים ששולח לו חברו, הנשיא ולדימיר פוטין, כדי להביא מאמן בעל שם לקבוצה שלו. מי שהסכים בסופו של דבר להגיע למקום שלפני ארבע שנים היה עיי חורבות הוא שחקן העבר האגדי, רוד חוליט.

ההולנדי חוזר לאמן שלוש שנים אחרי שעזב את לוס אנג'לס גלקסי וקטע קריירת אימון די כושלת שעברה גם בצ'לסי ובניוקאסל. בגרוזני הבטיחו להביא יחד עם חוליט את אחד מעשרת החלוצים הטובים בעולם, אבל ניסיון להנחית את דייגו פורלאן בצ'צ'ניה נכשל וכעת יתמקדו בבניית האצטדיון החדש, שעשוי לארח משחקים במונדיאל ב-2018.

רוד חוליט (רויטרס)
רוד חוליט ברוסיה. הגיע לצ'צ'ניה (רויטרס)
 

האימפריות הישנות
למרות ההתחזקות של אנז'י והכסף הגדול שמתחיל לזרום בלא מעט קבוצות בליגה, שתי הפייבוריטיות לאליפות היו ונותרו זניט סנט פטרסבורג, חביבתו של הנשיא פוטין וצסק"א מוסקבה, שתיהן מחזיקות גביע אופ"א לשעבר ומועמדות לזכיה בליגה האירופית העונה.

 
 למרות ההתחזקות של אנז'י והכסף הגדול שמתחיל לזרום בלא מעט קבוצות בליגה, שתי הפייבוריטיות לאליפות היו ונותרו זניט סנט פטרסבורג, חביבתו של הנשיא פוטין וצסק"א מוסקבה, שתיהן מחזיקות גביע אופ"א לשעבר ומועמדות לזכיה בליגה האירופית העונה 
 
 
 

זניט תמשיך להתבסס על הסגל שהביא לה את האליפות בעונה שעברה ולמרות שלא הביאה חיזוק משמעותי, הראתה לכולם שהיא עדיין הקבוצה שצריך לנצח לאחר שגברה 0:1 על צסק"א בגמר הסופר-קאפ הרוסי.

הכוכב הגדול ביותר של זניט הוא דווקא המאמן. לוצ'יאנו ספאלטי האיטלקי שפוטר מרומא כדי לפנות מקום ללוזר הנצחי, קלאודיו רניירי, הוביל את הקבוצה לדאבל בעונה שעברה עם שני הפסדים בלבד והפך לאליל ברוסיה. קשר נבחרת פורטוגל, דני, נשאר בקבוצה, שספגה מכה עוד לפני פתיחת העונה, כאשר איבדה את הקשר ולדימיר ביסטרוב לחצי בשנה בגלל פציעה בברך.

לוצ´יאנו ספאלטי (GettyImages)
לוצ´יאנו ספאלטי חוגג אליפות בזניט. הכוכב האמיתי (GettyImages)
 

גם צסק"א היתה עסוקה בעיקר בשמירה על הכוכבים שלה, הגדול ביותר שביניהם הוא קייסוקה הונדה היפני, שכיכב במונדיאל האחרון בדרום אפריקה ועדיין מחוזר על ידי ליברפול שעשויה לשלם עליו 20 מיליון ליש"ט בקיץ.

לצד ואגנר לאב הברזילאי ותומאס נסיד הצ'כי בהתקפה, החתימה צסק"א את מלך השערים של הליגה השווייצרית, סיידו דומבאיה, מיאנג בויז, אך מאמן הקבוצה, לאוניד סלוצקי, בונה על פריצה של הכישרון הרוסי הגדול ביותר בשנים האחרונים, אל דז'גואב בן ה-20 כדי שתעניק למועדון אליפות ראשונה מאז 2006.

הונדה (רויטרס)
הונדה. נשאר בצסק"א (רויטרס)
 

את הפייט לשתי הפייבוריטיות אמורות לספק רובין קאזאן ושלוש קבוצות נוספות מהבירה. הראשונה איבדה את רוב נכסיה, אבל נשארה עם היקר ביותר - המאמן קורבן ברדייב, שהוביל את הקבוצה לשתי זכיות סנסציוניות באליפות ולמקום השלישי המוביל למוקדמות ליגת האלופות בעונה שעברה.

חלוץ בן 18 מאקוואדור, וולטר צ'אלה, ינסה לחפות על חסרונו של אלכסנדר בוחארוב, שנמכר לזניט ועדיין לא נמצא לו מחליף ראוי, כאשר שני הכריסטיאנים, המגן אנסלדי והקשר נובואה ימשיכו להיות העוגן של הקבוצה.

בחזרה לבירה, לוקומוטיב מוסקבה מכרה בפגרה את אלכסנדר אלייב לדינמו קייב והביאה במקומו את הכישרון הבוסני בן ה-25, סניאד איבריצ'יץ' בחמישה מיליון יורו מהיידוק ספליט הקרואטית. יחד עם מאמן הפתעת העונה בשנה שעברה, ספרטק נלצ'יק, יורי קרסנוז'אן, תנסה הקבוצה לשפר עמדות מהמקום החמישי בעונה שעברה.

ואלרי קרפין (GettyImages)
ואלרי קרפין. הוביל את ספרטק לאלופות (GettyImages)
 

לאחר שהוביל את ספרטק מוסקבה לשלב הבתים בליגת האלופות, ינסה העונה ואלרי קרפין לזכות עם הקבוצה באליפות ראשונה מאז 2001. עם כלים כמו מלך השערים של הליגה, וולינגטון, קשר נבחרת ברזיל, אלכס והאירי התזזיתי, איידן מגידי, אין סיבה שהוא לא יעשה את זה.

האחרונה מהבירה לאיים על התואר היא דינמו, שמחזיקה, אולי, בחוד המאיים בליגה עם הגרמני-ברזילאי-הונגרי, קווין קוראני, ואקס ליברפול, אנדריי וורונין האוקראיני, כאשר את הכדורים אמור לספק הקשר זביאזדן מיסימוביץ' הבוסני, שנרכש מגלאטסראיי. למרות זאת, למאמן מיודרג בוזוביץ' עדיין חסר עומק בסגל והוא יתקשה לסיים בשלושת המקומות הראשונים.

שתי הנקודות הישראליות
מי שמחפש את הזווית הישראלית מבין כל הכוכבים הברזילאים, יכול למצוא אותה בשני נציגים של ארץ הקודש שנמצאים בעונת מבחן מבחינתם בליגה הרוסית. אחרי חצי עונת התאקלמות, ביברס נאתכו פותח עונה כאשר הציפייה ממנו היא להנהיג את הקישור של קבוצתו ולספק את הכדורים שיהפכו את החלוצים של קאזאן לגדולים.

נאתכו (GettyImages)
ביברס נאתכו בקאזאן. יצטרך להנהיג את הקישור (GettyImages)
 

נאתכו מוערך מאוד על ידי התקשורת הרוסית, שאפילו המליצה עליו בתור שחקן הרכב במשחק 'נבחרת החלומות'. הצ'רקסי בעל מסירות הסרגל יכול להפוך את עצמו לשם שגור בפי קבוצות הענק של היבשת, אם יוביל את קאזאן שוב לליגת האלופות ולמאבק עד הסוף על אליפות הליגה.

בצד השני של המטבע יש את הבלם זאב חיימוביץ', שמסיים חוזה בטרק גרוזני בתום העונה הנוכחית. השחקן שהגיע ממכבי נתניה איבד את מקומו בהרכב בעונה שעברה ונקלע לסיטואציה דומה לזו של טל בן חיים במנצ'סטר סיטי, כאשר פתאום התקציב והציפיות הרקיעו שחקים והישראלי לא מצא את מקומו.

זאב חיימוביץ´ (GettyImages)
זאב חיימוביץ´. מסיים חוזה בקיץ (GettyImages)
 

ברוסיה כבר יש רינונים על כך שגרוזני מחפשת להשאיל את חיימוביץ' לקבוצה מישראל, אבל עד חודש יוני הדבר אינו רלוונטי, כך שהבלם ייאלץ להמשיך להיאבק על מקומו ולקוות להזדמנות שווה מחוליט.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */