חובבי הספורט המוטורי בישראל, שבעי האכזבות, יכולים לראות מעט אור בקצה המנהרה. שתי בשורות טובות עבור הענף יכולות להפיח בהם תקווה.
יוזמה חדשה, לקיים בסוכות אירוע ספורט מוטורי באילת, כולל מרוצי פורמולה 3, לראשונה בישראל, תופסת תאוצה. מאחורי היוזמה עומדת חברת ההפקות BBM, המתמחה בהפקת אירועים מוטוריים, דוגמת 'אילת אקשן' ומופעי אופנועים שהוצגו בעבר ביד אליהו ובסינרמה.
מלבד מירוץ פורמולה 3, הנמצא בשלב ביניים בין מרוצי הפורמולה 1 לפורמולה רנו, צפויה במסגרת האירוע המתוכנן באילת להתקיים תחרות דריפטינג, נהיגה בהחלקה.
עוד נודע כי קבוצת משקיעים מהמועצה המקומית בני שמעון, סמוך לבאר שבע, מכשירים 15 דונם שישמשו לסלילת מסלולי כביש לספורט מוטורי. באזור המרכז בודקת הרשות לנהיגה ספורטיבית אפשרות לבנות מסלול במערב ראשון לציון, אזור מישורי המתאים לכך, כאשר גם ראש העירייה דב צור מוכן לסייע.
 |
| זה עדיין לא ייראה ככה בישראל, אבל אולי יום אחד (רויטרס) |
|
| |
מחר (שני) בבוקר תדון ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בנושא הספורט המוטורי, כדי לשמוע הסברים מדוע עדיין טרם יושם החוק, למרות שאושר לפני למעלה משלוש שנים. הבעיה המעכבת היא קביעת התקנה האחרונה, ה-15 במספר, הנוגעת לאישור ייבוא של של כלים וחלפים, נושא הנמצא בתחום אחריות משרד התמ"ת.
חברת מטרו, יבואנית רכבי ואופנועי מרוץ, עתרה לבג"צ בשל העיכוב. משרד התמ"ת ביקש ארכה בנושא לפני כארבעה חודשים ולפני שבועיים התנצל על עיכוב נוסף בשל החילופים בעמדת שר התמ"ת, כאשר בנימין בן אליעזר פרש ושלום שמחון החליפו.
אך גם כאן יש מקום לאופטימיות. בימים הקרובים, מעריכים במשרד, יונחו התקנות על שולחנו של השר שמחון כדי שיחתום עליהם, לאחר תיאומים שנעשו לאחרונה בין משרדי הממשלה הנוגעים בדבר.
 |
| ככה צופים בפורמולה 1 בוולנסיה (רויטרס) |
|
| |
בעיה נוספת שעמדה בפני אנשי הספורט המוטורי בישראל הוא נושא הביטוח. לפי תקנות החוק נקבע כיסוי ביטוחי בהיקף של 50 מיליון ש"ח לכל מרוץ ועד כה חברות הביטוח הישראליות לא מוכנות להתעסק עם הנושא.
הגורמים המקדמים את הענף הצליחו כנראה להתגבר גם על מכשול זה. לאחר פנייה לענקית הביטוח הבריטית 'לוידס', שמונכה להעניק גיבוי למרוצים, מסתמן כחברת הביטוח הקומית כלל תסכים לשאת בנטל ולבטח את התחרויות המוטוריות בישראל.