יום שישי, 26.12.2025 שעה 01:01
מונדיאל 2026 26-27
 בית 1 
00-00מקסיקו1
00-00דר' אפריקה2
00-00דרום קוריאה3
 בית 2 
00-00קנדה1
00-00קטאר2
00-00שווייץ3
 בית 3 
00-00ברזיל1
00-00מרוקו2
00-00האיטי3
00-00סקוטלנד4
 בית 4 
00-00ארה"ב1
00-00פרגוואי2
00-00אוסטרליה3
 בית 5 
00-00גרמניה1
00-00קוראסאו2
00-00חוף השנהב3
00-00אקוואדור4
 בית 6 
00-00הולנד1
00-00יפן2
00-00טוניסיה3
 בית 7 
00-00בלגיה1
00-00מצרים2
00-00איראן3
00-00ניו-זילנד4
 בית 8 
00-00ספרד1
00-00קייפ ורדה2
00-00ערב הסעודית3
00-00אורוגוואי4
 בית 9 
00-00צרפת1
00-00סנגל2
00-00נורבגיה3
 בית 10 
00-00ארגנטינה1
00-00אלג'יריה2
00-00אוסטריה3
00-00ירדן4
 בית 11 
00-00פורטוגל1
00-00אוזבקיסטן2
00-00קולומביה3
 בית 12 
00-00אנגליה1
00-00קרואטיה2
00-00גאנה3
00-00פנמה4

הבלונדיניות ההולנדיות מנצחות את הספונסרים

חברת בירה הולנדית שנקטה בטקטיקת גרילה שיווקית במונדיאל זכתה להצלחה. מומחה לשיווק ספורט: "כיום ניטש ויכוח האם חסות רשמית היא כלי יעיל"

|
מעודדות הולנדיות. ניצחו את הספונסרים (רויטרס)
מעודדות הולנדיות. ניצחו את הספונסרים (רויטרס)

כשהמהלכים על כר הדשא אינם מספקים ריגוש, טבעי שהמבטים מופנים אל הנעשה ביציעים. וכששם המשחק, בשורה התחתונה, הוא כסף (והרבה!) כדאי לשים לב למהלכים השיווקיים הנעשים מאחורי הקלעים. אחד המהלכים המבריקים נעשה על-ידי חברת הבירה 'בוואריה'. בטקטיקה של פרסום גרילה חשפה החברה 36 בלונדיניות בלבוש צמוד המבליט את גזרתן ובצבע המסורתי של הולנד, כתום. 

כידוע, רק לספונסרית הרשמית באדווייזר מותר לפרסם את מותג הבירה שלה בתחומי האיצטדיון. בחברה ההולנדית ידעו זאת כמובן, ולכן השתמשו במארב (ambush marketing) על-מנת לזכות בתשומת הלב. שתיים מהבלונדיניות נעצרו ויצרנית בוואריה השיגה את מה שרצתה. 

כמובן שאף עורך לא יוותר על סיפור כזה ועל ההזדמנות לפרסם תמונה של 36 בלונדיניות חטובות. באנגליה, מדינה בה התקשורת ידועה בגוון הצהבהב שלה, הגיעה הפרשה לעמודים הראשיים, ואתר האינטרנט של בירה בוואריה הפך מזניח לחלוטין למקום חמישי בין אתרי מותגי הבירה. 

ברור, שהחברה ההולנדית לא המציאה את הגלגל. אחת התמונות הידועות בשיווק האמבוש היא זו של ברק אובמה מ-2008 חוגג את נצחון הדמוקרטים ומאחוריו שלושה גברים לבושים בתיאום מושלם בחולצות של מותג האופנה 'אברקומבי אנד פיטץ''.

אמבוש אחר הגיע מכיוונו של האצן לינפורד כריסטי, באולימפיאדת 1996. כריסטי הגיע לבוש בטרנינג של פומה באירוע שנותנת החסות הרשמית שלו הייתה ריבוק וחולל שערורייה.

אוהדות הולנד (שי לוי)
אוהדות הולנד. כלי יעיל להגדלת מכירות (שי לוי)
על-כך יש להוסיף את האמבוש של נייקי, שעליו נכתב במדור זה, כאשר חברת הספורט האמריקנית הצליחה לגנוב את ההצגה ולזכות ביותר אזכורים בתקשורת מאשר יריבתה אדידס, נותנת החסות הרשמית למונדיאל. 

פרופסור סיימון צ'אדוויק, מומחה לשיווק ספורט מאוניברסיטת קובנטרי, אמר לסוכנויות הידיעות בנושא זה, כי חברות מוציאות בשנה 43.5 מיליארד דולר על חסות רשמית באירועי ספורט גדולים: "הן דורשות אקסקלוסיביות, כך ששיווק אמבוש יכול להיות בהחלט טורדני לחברות שמבזבזות סכומים אדירים עבור החסויות הרשמיות".

צ'אדוויק, הרואה את הקרב בין הספונסריות הרשמיות לחברות האוברות כמאבק בין השגרתי ליצירתי, ביקש להדגיש, כי "כיום ניטש ויכוח האם חסות רשמית היא כלי יעיל להגדלת מכירות". 

בירה בוואריה (רויטרס)
בירה בוואריה. נקטה בטקטיקה מוצלחת מול נותני החסויות הרשמיים (רויטרס)



טוען תגובות...
אסור לפספס
נגןלמכירה: חולצת הכדורגל של מסי שהיה ילד
למכירה: חולצת הכדורגל של מסי שהיה ילד
נגןמאור בוזגלו חושף את ההרגל המגונה שלו
מאור בוזגלו חושף את ההרגל המגונה שלו
נגןעומר אדם מפסיד בטניס ומשלם על זה ישר
עומר אדם מפסיד בטניס ומשלם על זה במקום
נגןערן זהבי מבקר בבית של מאור בוזגלו
מישהו מתרגש: זהבי מבקר את בוזגלו בבית
/* LAST / NEXT ROUNDs */