יום שבת, 20.04.2024 שעה 19:20

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים דאבל בטדי (ניר בוקסנבאום)

בית"ר ירושלים אלופת המדינה לעונת 2007/08

הצהובים-שחורים זכו בדאבל ראשון בתולדות המועדון עם ניצחון 0:3 על סגניתם, מכבי נתניה - תמוז, זנדברג וברוכיאן כבשו. צפו בחגיגות של בית"ר

יום שבת, 17/05/2008, 19:30אצטדיון טדי - 10,000 צופים צופיםליגת העל - מחזור 31
מכבי נתניה
הסתיים
3 0
שופט:
פנדל אבירם ברוכיאן (34)
שער מיכאל זנדברג (58)
שער טוטו תמוז (62)
בית"ר ירושלים
ליגת העל 07-08
6723-6133בית"ר ירושלים1
5824-4033מכבי נתניה2
5634-4333עירוני ק"ש3
5529-3533בני סכנין4
4727-3833מכבי חיפה5
4143-4333מכבי ת"א6
4140-3533הפועל ת"א7
3952-3633מ.ס אשדוד8
3843-3133בני יהודה9
3739-2833מכבי פ"ת10
3754-3733הפועל כפ"ס11
3051-3233מכבי הרצליה12
לוח משחקים
  • בני יהודה
  • 0 - 3
  • הפועל כפ"ס
  • מכבי הרצליה
  • 2 - 0
  • בני סכנין
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 2
  • עירוני ק"ש
  • בית"ר ירושלים
  • 0 - 3
  • מכבי נתניה
  • מכבי ת"א
  • 1 - 2
  • מכבי פ"ת
  • הפועל ת"א
  • 1 - 1
  • מכבי חיפה
הרכבים וציונים
 
 
זה היה רשום לאורך כל עונת המשחקים 2007/08 ועכשיו קיבלה בית"ר ירושלים חותמת רשמית להיותה הקבוצה הכי טובה בארץ - האלופה זכתה הערב (שבת) באליפות נוספת, שניה ברציפות.

עבור מאמן בית"ר ירושלים, יצחק שום, זוהי אליפות ראשונה בישראל. למרות שאימן בהפועל ת"א ובמכבי חיפה, רק עם השחורים-צהובים מבית וגן השיג את מבוקשו. שום זכה באליפות גם עם פנאתינאיקוס היוונית.

החגיגות הרשמיות יהיו רק ב-22 במאי. זאת בשל הודעתו של ארקדי גאידמק כי לא יחגוג בספירת העומר. ביום חמישי בגן סאקר הבעלים של בית"ר ישא נאום חגיגי, לאחר שכזכור אוהדי הקבוצה התנצלו בפניו במכתב רשמי על הפריצה לכר הדשא מול הרצליה.

הפעם, אוהדי הקבוצה למדו את הלקח. 10,000 צופים בטדי, מינוס היציע המזרחי שנסגר בשל העונש שהוטל על בית"ר, חגגו כבר הערב אליפות שישית בתולדותיה מול מכבי נתניה, נותרו ביציע ונתנו לשחקנים להשתעשע על כר הדשא ללא הפרעה.

הקבוצה של ראובן עטר תתנחם כפי הנראה במקום השני המוביל לאירופה בעונה הבאה. הפעם, לא היה שום סיכוי לקבוצה הסימפטית מהקופסה מול החבורה בצהוב-שחור.

השחקנים ידעו שהם צריכים לקנח ב"גראנד פינאלה" - ואיזה סיום זה היה: ברוכיאן פתח עם פנדל בדקה ה-34, מיכאל זנדברג המשיך בדקה ה-58 וטוטו תמוז חתם עם שער אליפות בדקה ה-62. בדקה ה-80 לבשו שחקני הספסל את חולצות האליפות, בקבוקי השמפניה הוצאו והחיבוקים החלו. בית"ר ירושלים זכתה באליפות נוספת.


מחצית ראשונה
השופט מנשה משיח, שהפך העונה לאחד השופטים המצטיינים בליגת העל, הוציא את המשחק לדרך. שחקנה של ראסינג גנק הבלגית, ברק יצחקי, הגיע לאיצטדיון לצפות בחבריו לשעבר. נציגים ממאיורקה הגיעו לעקוב אחר אוקוצ'ה מנתניה.

כבר בדקה הראשונה נשלח טוטו תמוז מצוין לחבה, אך משיח סימן לנגיעת יד של החלוץ, שפתח בהרכב בית"ר עקב פציעה בברך של עמית בן שושן. דקות הפתיחה התאפיינו בשליטה של בית"ר שרצתה להראות מהפתיחה מי בעלת הבית.


זנדברג וטל כועסים על משיח. לחוצים על אליפות (ניר בוקסנבאום)
זנדברג וטל כועסים על משיח. לחוצים על אליפות (ניר בוקסנבאום)

לירן שטראובר נגע בכדור בפעם הראשונה בדקה השביעית, כשעצר בקלות בעיטה של ברוכיאן. תמוז פגע באבי סטרול שתי דקות מאוחר יותר אך הבלם הנתנייתי התאושש.

בדקה ה-13 פסק משיח על בעיטה חופשית לזכות בית"ר מרחק 20 מטרים אלכסונית לשערו של שטראובר. מיכאל זנדברג ירה את הכדור היישר לתוך החומה, דרק בואטנג המשיך את הריבאונד הרחק ליציעים. דקה חלפה וטאזמטה השאיר כדור מצוין לקיויו במתפרצת. הקמרוני שגה, וההתקפה הסתיימה בלא כלום.


זנדברג מול קיויו. בית"ר בשליטה (ניר בוקסנבאום)
זנדברג מול קיויו. בית"ר בשליטה (ניר בוקסנבאום)

בדקה ה-15 נפסקה בעיטה חופשית נוספת לזכות קבוצתו של יצחק שום אחרי עבירה של אוקוצ'ה על בואטנג. הפעם היה זה תורו של אבירם ברוכיאן לשגר כדור לחומה, ממרחק של 22 מטרים.

אחרי מעט יותר מ-20 דקות, יצחק שום היה מתוסכל על הקווים. הוא ביקש משחקניו לחזור לתוכנית הטקטית של המשחק ולשמור על הסדר. המשחק האיטי של האלופה הרגיז את המאמן הבית"רי.


שום על הקווים. רוצה אליפות ראשונה (ניר בוקסנבאום)
שום על הקווים. רוצה אליפות ראשונה (ניר בוקסנבאום)

יואב זיו פרץ לבדו ואיבד כדור. מכבי נתניה יצאה למתפרצת מן העבר השני, ובדקה ה-23 נשלח טאזמטה בכדור ארוך והיה יכול להבקיע מול קאלה. הקמרוני התמהמה ואיבד הזדמנות מצוינת לשער יתרון של נתניה.


יואב זיו מחליק. איבוד כדור ומתפרצת מצד שני (ניר בוקסנבאום)
יואב זיו מחליק. איבוד כדור ומתפרצת מצד שני (ניר בוקסנבאום)

דקה 34 - בית"ר ירושלים עולה ל-0:1 מפנדל. בדקה ה-32 מסירה של אבירם ברוכיאן, שניסה להכניס כדור לרחבה, פגעה בידו של דדי בן דיין. השופט משיח לא היסס והצביע מיד על הנקודה הלבנה, למגינת ליבם של שחקני נתניה. ברוכיאן עצמו ניגש לבצע את הפנדל ובעט ללא דופי. שער יתרון לאלופה, ששווה אולי אליפות נוספת.


ברוכיאן חוגג, זנדברג באקסטזה. דאבל או כלום (ניר בוקסנבאום)
ברוכיאן חוגג, זנדברג באקסטזה. דאבל או כלום (ניר בוקסנבאום)

רק דקה חלפה ובית"ר ירושלים השתלטה לגמרי על המשחק. בעיטה אדירה של יואב זיו ממרחק 22 מטרים, נהדפה על ידי שטראובר בקושי.

בדקה ה-44 תיירי טאזמטה במבצע אישי עבר את יואב זיו ואריק בנאדו וכמעט כבש מול קאלה. דרק בואטנג ירד לחלץ ברגע האחרון והותיר את השחקנים בלבן מאוכזבים. משיח הוסיף דקה אחת לפני ששרק להפסקה.


הקהל של בית"ר הגיע לראות אליפות שניה ברציפות (גיא בן זיו)
הקהל של בית"ר הגיע לראות אליפות שניה ברציפות (גיא בן זיו)

מחצית שניה
דווקא מכבי נתניה פתחה טוב יותר את המחצית השניה. ראובן עטר זיהה את החולשה של אוקוצ'ה והכניס במקומו את יחיאל צגאי בדקה ה-46. הזדמנות מצוינת של ימפולסקי נהדפה דקה אחר כך. בדקה ה-54 נותר מיכאל זנדברג חופשי לחלוטין אך מול שטראובר הסתבך ואיבד הזדמנות להכפיל את היתרון.


בואטנג באוויר. בית"ר מריחה אליפות  (ניר בוקסנבאום)
בואטנג באוויר. בית"ר מריחה אליפות (ניר בוקסנבאום)

אלו היו הדקות של אבירם ברוכיאן. הקשר הצעיר פיטם את חבריו שוב ושוב בכדורים נהדרים. פעם היה זה זנדברג ופעם עידן טל. החבורה של ראובן עטר נותרה חסרת אונים מול ההתקפות המהירות של בית"ר. עטר ביצע חילוף שני והכניס את שניר גואטה במקומו של ימפולסקי.

דקה 58 - מיכאל זנדברג קובע 0:2 לבית"ר. התקפה מעולה של בית"ר ירושלים הסתיימה בשער שני לרשתו של שטראובר. טוטו תמוז בעט ושוער נתניה הדף, הכדור הגיע לגל אלברמן אך הבעיטה שלו נהדפה מקו השער היישרל רגליו של מיכאל זנדברג. הקשר שפתח בהרכב בית"ר שלח טיל לרשת של שטראובר והקהל בטדי נכנס לטראנס, 0:2 גדול לבית"ר.


איזה שער! בית"ר בדרך לאליפות שישית (ניר בוקסנבאום)
איזה שער! בית"ר בדרך לאליפות שישית (ניר בוקסנבאום)

דקה 62 - 0:3 לבית"ר ירושלים. בקושי ארבע דקות חלפו וטוטו תמוז התכבד בעצמו בשער נוסף שפירק את מכבי נתניה. החלוץ שעלה כמחליף במקום עמית בן שושן, נע באגף ימין וקיבל מסירה מברוכיאן. הוא שלח כדור נהדר בין רגליו של לירן שטראובר כדי לנעוץ את המסמר השלישי.


בית"ר ירושלים יודעת שיש אליפות (גיא בן זיו)
בית"ר ירושלים יודעת שיש אליפות (גיא בן זיו)

הקבוצה של יצחק שום עשתה ככל העולה על רוחה במגרש. טוטו תמוז בכושר נהדר הצטיין על כר הדשא, אבירם ברוכיאן חילק מסירות מדויקות ומכבי נתניה נראתה כאילו השלימה עם אובדן האליפות.

יצחק שום החל מהדקה ה-70 לערוך חילופים כדי לאפשר לעוד שחקנים לקחת חלק ברגע ההיסטורי והרגיש שותפים לזכייה באליפות. רומולו נכנס במקומו של טוטו תמוז בדקה ה-72, אמסלם נכנס במקום יואב זיו בדקה ה-77 וברוכיאן פינה את מקומו לטובת חן עזריאל בדקה ה-80.

שחקני הספסל של בית"ר כבר לבשו את חולצות האליפות, והקהל בטדי דרש מיצחק שום להוציא את קאלה כדי שיוכל לקבל "סטנדינג אוביישן". שום לא נענה כמובן לקריאה, מה עוד שקבוצתו ביצעה את כל החילופים המותרים.


טברטקו קאלה. מלהטט על הדשא (גיא בן זיו)
טברטקו קאלה. מלהטט על הדשא (גיא בן זיו)

מנשה משיח לא התמהמה זמן רב, שרק לסיום המשחק ונתן את האות לפתיחתן של החגיגות הלא רשמיות במגרש. שחקני האלופה היו בטירוף, התחבקו זה עם זה ורקדו לקול שאגות הקהל. סוף סוף הקבוצה חוגגת אליפות כמו שצריך. הקהל נותר ביציעים.


צפו בבית"ר ירושלים חוגגת דאבל הסטורי

בית"ר ירושלים: טברטקו קאלה, יואב זיו (אמסלם 77), שמעון גרשון, אריק בנאדו, כריסטיאן אלברז, דרק בואטנג, גל אלברמן, עידן טל, אבירם ברוכיאן (עזריאל 80), מיכאל זנדברג וטוטו תמוז (רומולו 72).

מכבי נתניה: לירן שטראובר, דדי בן דיין, אבי סטרול, גולן חרמון, קלמי סבן, אלמוג כהן, טל מעבי, דלה ימפולסקי (גואטה 57), אובודו אוקוצ'ה (צגאי 46), פרנסיס קיויו ותיירי טאזמטה.


דרק בואטנג. "הגיע לנו הדאבל" (ניר בוקסנבאום)
דרק בואטנג. "הגיע לנו הדאבל" (ניר בוקסנבאום)


דרק בואטנג וקאלה נהנים בסיום בטדי (ניר בוקסנבאום)
דרק בואטנג וקאלה נהנים בסיום בטדי (ניר בוקסנבאום)


עידן טל ובקבוקי השמפניה (ניר בוקסנבאום)
עידן טל ובקבוקי השמפניה (ניר בוקסנבאום)


אריק בנאדו לוגם מהשמפניה. דאבל היסטורי לבית"ר (ניר בוקסנבאום)
אריק בנאדו לוגם מהשמפניה. דאבל היסטורי לבית"ר (ניר בוקסנבאום)


אלברז על רקע הזיקוקים בטדי (ניר בוקסנבאום)
אלברז על רקע הזיקוקים בטדי (ניר בוקסנבאום)

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס