יום שלישי, 21.05.2024 שעה 07:46
יורוליג 23-24
79%2668-291033ריאל מדריד1
67%2554-269833פנאתינייקוס2
67%2610-269233מונאקו3
64%2612-272733ברצלונה4
64%2476-260033אולימפיאקוס5
59%2948-298534מכבי ת"א6
58%2669-280333פנרבחצ'ה7
52%2725-265733וירטוס בולוניה8
52%2815-284833אנדולו אפס9
52%2807-277733באסקוניה10
50%2661-266432פרטיזן בלגרד11
44%2496-250632ארמני מילאנו12
42%2619-262233ז'לגיריס קובנה13
39%2699-259433באיירן מינכן14
39%2617-250333ולנסיה15
32%2816-275434הכוכב האדום16
27%2803-260133וילרבאן17
15%2853-250733אלבה ברלין18
לוח משחקים
  • פנאתינייקוס
  • 72 - 81
  • מכבי ת"א
  • מונאקו
  • 80 - 79
  • פנרבחצ'ה
  • ברצלונה
  • 63 - 59
  • אולימפיאקוס

וויצ'יץ': י-ם? אי אפשר לנצח אותנו ב-2 משחקים

מנהל מכבי בראיון מיוחד לקראת ריאל מדריד ב-21:45 (חי ב-ONE). הסיכוי לזכות ביורוליג ("יותר מריאל") ועקיצה ליריבה: "לא לקחה אליפות"

|
ניקולה וויצ´יץ´ (רדאד ג`בארה)
ניקולה וויצ´יץ´ (רדאד ג`בארה)

מכבי תל אביב נחתה היום (רביעי) בספרד לקראת המשחק היוקרתי ביותר שלה העונה, הערב (21:45) נגד ריאל מדריד, שם ינסו דייויד בלאט וחניכיו להרעיד את אירופה ולגנוב ניצחון חוץ מהגדולים בהיסטוריה של המועדון במסגרת האירופית.

המשחק, כמו כל משחקיה של מכבי ביורוליג, יועבר באתר ONE בשידור חי ללא תשלום. ניתן לצפות במשחקים גם בסמארטפון וכן בטאבלט.

רגע לפני שהצהובים ירקו דם נגד הבלאנקוס, ניקולה וויצ'יץ', 35, קיים ראיון מיוחד ל-ONE בו סיכם חצי עונה ראשונה בקריירה כמנהל המועדון. הקרואטי האגדי, שרק אתמול הפגין ניצוצות על המגרש באימון המסכם, דיבר על הקשיים מפתיחת העונה, ההצלחה המפתיעה ביורוליג, המתחים בין המאמן לבעלים, חלומות האליפות של ירושלים, האקדמיה של מכבי, מדריד, קריירת ה-NBA האבודה ועוד.

"תחילת העונה לא הייתה מבטיחה למכבי והאדמה קצת רעדה מתחת לרגליים של כולנו. התקשנו לשחק כקבוצה וזה היה נראה ממש לא טוב", סיפר וויצ'יץ' וחשף זווית מפתיעה ללחץ ששרר במסדרונות ההיכל לפני שמיהר להרגיע: "זה בגלל שעברנו לא מעט פציעות ושחקנים איחרו למחנה האימונים בגלל אליפות אירופה".

איך אתה מסכם חצי עונה ראשונה כמנהל הקבוצה במכבי?
"אמרתי לכולם מסביב שהולך להיות קשה, אבל אף אחד לא הקשיב. אני זוכר שהסברתי שמכבי הולכת לקראת עונה עם הרבה עליות וירידות אבל איכשהו הצלחנו להפתיע ביורוליג ולסיים את השלב המוקדם במקום הראשון בבית, כשעד למשחק נגד ריאל הפסדנו רק פעמיים שזה הישג גדול לכשעצמו".

ניקולה וויצ´יץ ויוגב אוחיון (יניב גונן)
ניקולה וויצ´יץ ויוגב אוחיון (יניב גונן)
 

מה עם ההפסדים בליגה הישראלית? לקח למכבי 17 מחזורים להגיע למקום הראשון בטבלה.
"זה לא סוד שאנחנו מתקשים לשחק בישראל אבל אנחנו מסתגלים. החוק הרוסי הוא לא הייתה הבעיה של מכבי, אלא הקושי שלנו להתמודד נגד הרכבים נמוכים. הכדורסל בישראל שונה מזה באירופה כי הקבוצות לפעמים משחקות עם הרכב כל כך נמוך שזה נראה שיש להם חמישה גארדים על המגרש. אין דברים כאלה ביורוליג, שאתה מגיע למשחק ולא יודע אם שחקן X משחק בעמדה ארבע או חמש. בישראל כל קבוצה מגיעה למשחק נגד מכבי כאילו מדובר מינימום במשחק על חיים ומוות".

וויצ'יץ', מגדולי הסנטרים האירופאים בכל הזמנים, שיחק שש עונות במכבי עימה זכה בחמש אליפויות, ארבעה גביעים ופעמיים ביורוליג. לאחר מכן נדד הקרואטי בין אולימפיאקוס לאפס פילזן לפני שחזר ב-2011 לקבוצת נעוריו, ספליט, כשחקן וכמנהל מקצועי.

וויצ´יץ´ במדי אולימפיאקוס  (GettyImages)
וויצ´יץ´ במדי אולימפיאקוס (GettyImages)
 

העונה וויצ'יץ' שב למכבי עם סטטוס חדש – מנהל קבוצה. מהחום האבהי שהוא מפגין כלפי סופו, דרך הטיפול המסור והדאגה לכל אנשי המערכת, ועד לסחבקיות עם אנשי התקשורת, "ניקו" הוא אחד הבודדים במכבי שמתייחס לגורמים חיצוניים בשוויוניות מבלי להקרין טיפה של התנשאות.

אחת המשימות החשאיות יותר של וויצ'יץ' במכבי, הייתה לקרב בין המאמן דייויד בלאט לבעלים דני פדרמן שחלוקים בדעתם בפן המקצועי. פדרמן ג'וניור, מנכ"ל הקבוצה, דחף בשנים האחרונות להבאתם של לא מעט שחקנים כנגד רצונו של בלאט. כיום, מסתמן כי טיב היחסים בין השניים לא השתפר ולראייה בעקבות ההפסד בדרבי להפועל ת"א, פרדמן ביקש את ראשו של המאמן.

וויצ´יץ´, רקנאטי ופדרמן (יניב גונן)
וויצ´יץ´, רקנאטי ופדרמן (יניב גונן)
 

 
 אין צורך שאהיה מגשר בין דייויד בלאט לדני פדרמן 
 
 
 
לאחרונה, בניגוד לרצונו המוצהר של בלאט, המתאזרח הצעיר ג'ייק כהן נשלח בהשאלה למכבי ראשל"צ. בהתייחסות לדברים אמר וויצ'יץ': "אין צורך שאהיה מגשר בין בלאט לפרדמן מהסיבה הפשוטה שלדייויד יש הרבה כבוד ואמון בהנהלה וזה לא משהו שאני צריך להתערב בו".

האם בחלק זה של תפקידך שדורש לקרב בין ההנהלה למאמן נכשלת?
"מקומי במועדון ברור לכולם. גם להנהלה וגם לצוות המקצועי. לדוגמא, אמרת שבלאט רצה להשאיר את ג'ייק כהן וההנהלה להשאילו. במקרה של ג'ייק, לא מדובר רק בכסף שהקבוצה חיפשה לחסוך, אלא היה משקל רב לרצון שלנו לראות אותו מקבל דקות. מכבי רואה בג'ייק שחקן עתיד והוא לא היה משתפר מהגעה לאימוני רשות בבוקר. אם כל הכבוד והערכה לדייויד בלאט ולדברים שהוא חושב, לא הוא מקבל החלטות אסטרטגיות במכבי אלא ההנהלה".

בלאט, וויצ´יץ´, גודס (יניב גונן)
בלאט, וויצ´יץ´, גודס (יניב גונן)
 

כיצד נראית מכבי ת"א דרך משקפיים של מנהל קבוצה מאשר שחקן שזכה עימה בתארים?
"מדובר במועדון מדהים שמביא הרבה גאווה לישראל. מכבי זה אחד המותגים החזקים במדינה. לאנשים במכבי יש ים של ניסיון ולא משנה אם נראה שיש בלאגן בתוך המועדון, לא כך הדבר. העניינים כאן מאורגנים ומקצועיים מאוד וכולם עם ראש פתוח".

איזה עוד תפקידים אתה מאייש במכבי?
"אחת הסיבות המרכזיות בגללן אני כאן, היא לייצר מערכת לגידול שחקנים – אקדמיה לכדורסל של מכבי ת"א. גם עם השחקנים הבוגרים אנחנו עובדים. אנחנו מקיימים הרבה מאוד אימוני בוקר אליהם מגיעים לא מעט שחקנים, ביניהם טייריס רייס, יוגב אוחיון, גיא פניני, אלכס טיוס ובן אלטיט, שבאים כל יום לעבוד במגרש ולצפות בוידיאו".

וויצ´יץ´, היקמן (יניב גונן)
וויצ´יץ´, היקמן (יניב גונן)
 

"במהלך העונה היו אנשים שפקפקו בשחקנים וקראו להשאיל את אלכס טיוס או לחתוך את טייריס רייס אחרי שהם קרעו עצמם בכל אימון, הם עונים לכולם על המגרש", הוסיף ניקולה.

 
 אנחנו עובדים על אקדמיה למכבי, משהו גדול. זה הולך להיות החממה הגדולה ביותר לגידול שחקנים. כל ילד בישראל ירצה להיות חלק מזה 
 
 
 

בשנתיים האחרונות בספליט הקים וויצ'יץ' אקדמיה לכדורסל לכישרונות צעירים כאשר הבולטים ביניהם הם הסנטר אנטה זיזיץ' (16, 2.08) והפורוורד דראגן בנדר (16, 2.11), שנחשב לשחקן האירופי הטוב בגילו, וצד את עיניהם של לא מעט אנשי NBA.

השניים אף הצטרפו בתחילת העונה לאימוני הקבוצה כשבמארס הקרוב בנדר ישוב להתאמן עם מכבי לתקופה של שבועיים כחלק מתהליך הצמיחה וההתחשלות של הטאלנט הצעיר. כעת, מסמתן כי וויצ'יץ' מכין מפעל חיים נוסף, הפעם בלב תל אביב.

"אנחנו עובדים על אקדמיה למכבי, משהו גדול אבל אני לא רוצה לחשוף יותר מידי פרטים. זה הולך להיות החממה הגדולה ביותר לגידול שחקנים ונספק להם את התנאים הטובים ביותר להצליח, כל ילד בישראל ירצה להיות חלק מזה. בכל אופן, סיפרתי יותר מידי. בקרוב נקיים מסע"ת ונציג חגיגית את הפרוייקט".

רקאנטי, מזרחי, וויצ´יץ´, דני פדרמן ואלי דריקס (יניב גונן)
וויצ´יץ´ עם הנהלת מכבי, עובדים על אקדמיה במועדון (יניב גונן)
 

וויצ'יץ' לוקח את הפרוייקט בשיא הרצינות ומשקיע בו את מרבית זמנו הפנוי. בחודש האחרון הגיע לישראל מלאדן ססטאן, מאמנו הקרואטי האגדי כדי להעביר סשן אימונים בפרוייקט הצעירים של מועדון. ססטאן אימן את וויצ'יץ' בגילאים 14 עד 18 והיה מאמנו בנבחרות הצעירות של קרואטיה שם הגיעו להישגים רבים, בין היתר זכו באליפות אירופה לקדטים ובמדליית הכסף באליפות העולם לנוער.

המנהל הקרואטי כבר מחכה לרגע בו יקצור את הפירות: "בנדר הוא אחד הפוטנציאלים הגדולים בעולם לגילו והעובדה שמכבי מסוגלת להביא כישרון בסדר גודל שלו לאימונים מראה על הכבוד שהמועדון מקבל באירופה".

 
 לא מאמין שנבחרת ישראל מסוגלת להעפיל לשלב הבתים השני ביורוליג 
 
 
 

האם בתוכנית שדראגן ישחק בעתיד במכבי?
"
אולי, אבל אני שולח מסר להנהלה שלא אסכן בשום מחיר את הקריירה שלו בהבאתו למכבי אם הוא לא מוכן".
 
יש עוד קרואטי שהיית שמח להנחית במכבי נכון?
"דאריו סאריץ' (בן 19, 2.08 מטרים, ציבונה זאגרב). הוא מתאים בול למכבי אבל זה לא יקרה".

מה אתה חושב על העובדה שלמעט אוחיון ופניני אין ישראלים בכירים במכבי כשבעבר הייתה שולחת הכי הרבה נציגים לנבחרת ישראל?
"אם אתה שואל אם אני רוצה שנבחרת ישראל תיהיה מכבי, אז התשובה שלי היא חד וחלק לא, מהסיבה הפשוטה שאני לא מאמין שהנבחרת מסוגלת להעפיל לשלב הבתים השני ביורוליג".

בלאט עם אוחיון (משה חרמון)
בלאט עם אוחיון (משה חרמון)
 

"מכבי משחקת באירופה ברמות הגבוהות ביותר ואנחנו מייצגים את המדינה. ברור שמכבי רוצה את הישראלים הכי טובים והלוואי שהיו לנו יותר, אבל כרגע יש לנו רק שניים ילידי הארץ ברוטציה", הוסיף ניקולה.
 
יש לחץ במכבי מכך ששון ג'יימס סיים את העונה ולא ישחק נגד מדריד?
"אני לא זוכר כמה בדיוק, אבל ניצחנו משחקים גם בישראל וגם ביורוליג בלי שון. התפללתי שלמשחקים הגדולים כמו נגד מדריד נגיע עם סגל בריא ומלא, והפציעה של שון היא אבידה גדולה כי מדובר במישהו שמכיר את מכבי מבפנים באופן טוטאלי. שון שחקן מצויין והוא יחסר לנו, אבל לא נשתגע בהחתמת שחקן מתוך פאניקה. אנחנו נצרף שחקן זר נוסף אבל כרגע אנחנו עוקבים אחרי מועמדים ובוחנים את השוק".

שון ג´יימס. גמר את העונה  (חגי ניזרי)
שון ג´יימס. גמר את העונה (חגי ניזרי)
 

מה יחשב העונה להצלחה ביורוליג?
"אי אפשר למדוד הצלחה מראש כי צריך לקחת הרבה דברים בחשבון. בבית כמו שלנו אפשר לסיים שלישי או רביעי וליפול בסדרת ההצלבה ללא ביתיות נגד ברצלונה, אולימפיאקוס או פנרבחצ'ה ולהיכנס לבור מאוד עמוק. מצד שני, יתרון ביתי בנוקיה מבחינתנו זה צעד משמעותי אל עבר הפיינל פור".

מי הפייבוריטית שלך לזכייה ביורוליג, מכבי או ריאל?
"אם אני הולך לפי ההיסטוריה, לריאל אחוזי הזכייה הנמוכים ביותר מבין מכבי וצסק"א. תזכיר לי מתי בפעם האחרונה היא זכתה ביורוליג? במילניום הקודם (1995) עם ארווידס סאבוניס. אני זוכר שצסק"א דרסה את כל אירופה וכשהיא הגיעה לפיינל פור התגלתה כפלופ. גם פנאתינייקוס ניצחה 15 משחקים ברציפות והפחידה את כולם עם דינו ראדג'ה ובסוף הפסידה משחק אחד והודחה. דברים קורים. כשמדובר במשחק אחד, גם מכבי הפסידה אליפויות".

מה יקרה אם מכבי תפסיד את האליפות להפועל ירושלים?
"אומנם זה יהיה הישג ענק לירושלים אבל זה לא הולך לקרות".

ליאור אליהו. ינסה לגנוב ממכבי אליפות  (יניב גונן)
ליאור אליהו. ינסה לגנוב ממכבי אליפות (יניב גונן)
 

למה?
"כי ירושלים מעולם לא זכתה באליפות. בוא נראה את ירושלים זוכה בשבוע הבא בגביע המדינה. אה רגע, היא לא יכולה, כי היא הודחה. אבל עכשיו ברצינות, במשחק אחד הכל יכול לקרות, אבל לנצח את מכבי בשני משחקים אי אפשר כי אנחנו קבוצה טובה ועמוקה".

במעבר חד, כשמזכירים את ה-NBA ליד וויצ'יץ', הקרואטי פתאום משדר קרירות ומרירות. הוא אפילו לועג מהסקאוטרים ולקבוצות שדילגו עליו בעודו אחד היהלומים המלוטשים ביותר באירופה. "כל הסקאוטים האלה בולשיט, הם לא מבינים כלום", וויצ'יץ' ירה בעברית.

 
 ה-NBA היה חלום, אני מתחרט שלא רדפתי אחריו. סן אנטוניו רצתה אותי והסוכן שלי החליט שלא לספר לי על ההצעה 
 
 
 

"הייתה לי אפשרות טובה וסיטואציה מצויינת להיות ב-NBA אבל היו לי בעיות עם הסוכן שלא סיפר לי על כל ההצעות", חשף המנהל. בעברו, וויצ'יץ' יוצג על ידי הסוכן לוצ'יאנו קאפיקיוני מחברת "אינטרפרפורמנס".

"אחרי שזכיתי עם מכבי ביורוליג בפעם הראשונה, לא הייתה שום הצעה שהייתה יכולה להוציא אותי מישראל. הרבה קבוצות התקשרו. טורונטו, אטלנטה ועוד קבוצה הגישו לי חוזים ארוכי טווח לשלוש שנים, אבל זה לא עניין אותי. בדיוק זכיתי ביורוליג עם מכבי, מרבית הקבוצה חזרה לעונה נוספת ואוטומטית הפכנו למועמדים לזכייה שנה שנייה ברציפות. לא היה הגיוני שאלך למקום כמו טורונטו כדי לסיים את העונה באפריל בתחתית ה-NBA".

ניקולה וויצ´יץ´. רוצה לבנות אקדמיה במכבי  (יניב גונן)
ניקולה וויצ´יץ´. רוצה לבנות אקדמיה במכבי (יניב גונן)
 

מתברר שוויצ'יץ' שוב הפנה את גבו לליגה הטובה בעולם. "אחרי שסיימתי במכבי, אטלנטה הגישה עוד חוזה וגם וושינגטון שמה טיוטת נייר על השולחן, אבל אז קיבלתי הצעה מאולימפיאקוס ולא יכולתי לסרב לה".

"זה לא שה-NBA לא היה חלום כי זה כן היה, אני פשוט מתחרט שלא רדפתי אחריו. מאוחר יותר נתגלה לי שבמהלך התקופה שלי במכבי, סן אנטוניו רצתה אותי מאוד והסוכן שלי החליט שלא לספר לי על ההצעה. אחרי ש"דחיתי" אותם, הם החתימו את פבריציו אוברטו וגם זכו באליפות. איזה פספוס גדול".
            

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */