יום ראשון, 19.05.2024 שעה 11:39

גביע הפדרציה: ישראל תארח את רוסיה ברמה"ש

הגרלה קשה לטניסאיות בכחול-לבן בטופ 8: שחר פאר, ציפי אובזילר ויוליה גלושקו יתמודדו מול הנבחרת החזקה בעולם שכוללת את קוזנצובה וצ'קבטדזה

|
שחר פאר וציפי אובזילר. מפגש קשה בפדרציה
שחר פאר וציפי אובזילר. מפגש קשה בפדרציה
נבחרת ישראל הוגרלה היום (שישי) מול רוסיה, אחת מארבעת הנבחרות הטובות בעולם, במסגרת הטופ 8 של גביע הפדרציה.

למרות ההגרלה הקשה, נקודת האור היא שישראל תארח את המפגש, שיתקיים ב-2 וב-3 בפברואר 2008, ברמת השרון. זו הפעם הראשונה שישראל תארח משחקים במסגרת גביע הפדרציה אחרי 11 שנים.

על חשיבות האירוח והמשחק מול הקהל בבית יעידו משחקי גביע דיוויס השנה, כשנבחרת הגברים התגברה על נבחרות חזקות ממנה במגרש המרכזי ברמת השרון, הרבה בזכות השחקן החמישי, הקהל.

לנבחרת הרוסית יש שש שחקניות שמדורגות היום בין 20 הטובות בעולם ואין ספק שלקהל הישראלי מצפה חוויה של טניס שכמותו טרם נראה בישראל.

בפעם הראשונה בהיסטוריה, הנבחרת הישראלית השתתפה בהגרלה של שמונה הנבחרות הטובות בעולם, שנערכה היום בצהריים.

שמונה נבחרות השתתפו בבית העליון הבכיר. איטליה ורוסיה, הפיינליסטיות של השנה, צרפת וארה"ב היו ארבע הנבחרות המדורגות. מול כל אחת מהן הוגרלה נבחרת מהלא מדורגות: סין, גרמניה, ספרד וישראל.

את נבחרת ישראל מייצגות: שחר פאר, המחבט מספר 1 של ישראל המדורגת במקום ה-16 בעולם, ציפי אובזילר שהגיע השנה לשיא בדירוג ודורגה 75 (כיום 110) והטניסאית הצעירה, יוליה גלושקו.

כזכור, הבנות בכחול לבן ניצחו את נבחרת אוסטריה לפני כחודשיים ולראשונה בהיסטוריה העפילו לטופ 8 של גביע הפדרציה.


נבחרת הפדרציה של ישראל. הופעה ראשונה בטופ 8
נבחרת הפדרציה של ישראל. הופעה ראשונה בטופ 8

"אני מקווה שנתחיל את השנה עם המזל שאנחנו זקוקות לו", אמרה ל-ONE ציפי אובזילר, המחבט מספר שתיים של הנבחרת, לפני ההגרלה וככל הנראה ישראל תצטרך הרבה מזל כדי לנצח את רוסיה החזקה.

האם שראפובה תגיע לארץ?
הפוטנציאל הרוסי עצום, החל ממריה שראפובה, דרך סבטלנה קוזנצובה, נדיה פטרובה, אנה צ'אקבטדזה ועד לדינארה סאפינה ואלנה דמנטייבה. לכל הרכב שיתייצב בצד הרוסי יש יתרון ברור על נבחרת ישראל.



נבחרת רוסיה, על שלל שחקניותיה, היא נבחרת כמעט בלתי עבירה, כמעט מכל נקודת מבט, גם בבית וגם בחוץ. המאמן הרוסי יכול להרכיב נבחרת חלומות משלל שחקניות הצמרת שעומדות לרשותו.

הצד החיובי, מכיוון שמשחקי גביע הפדרציה יתקיימו בישראל ולא ברוסיה, הכוכבת הגדולה, מריה שראפובה, עלולה לא להגיע לישראל, כפי שבעבר "התחמקה" ממשחקיה של הנבחרת הרוסית מחוץ למדינתה.



אפילו במשחק גמר גביע הפדרציה שייערך מחר במוסקבה היא לא תיקח חלק, למרות ששראפובה הצטרפה לאימוני נבחרת רוסיה לקראת הגמר. מאחר ו-2008 היא שנה אולימפית, תהיה חייבת שארפובה להופיע לפחות בשני מפגשי גביע פדרציה כדי לייצג את רוסיה, ולכן רבים הסיכויים כי תגיע לארץ.

שראפובה סיפרה כי היא נהנת להתאמן עם הנבחרת הרוסית ולקראת הגמר מול איטליה אמרה: "זו הפעם הראשונה שאני מרגישה איך זה לשחק כחלק מקבוצה. בטניס אתה נלחם בשביל עצמך, אבל זה נהדר להיות חלק מהנבחרת, אני מאוד נהנת".

דע את היריב
נבחרת רוסיה פעילה במסגרת גביע הפדרציה החל מ-1968 וקיימה ב-39 השנה האחרונות 108 מפגשים מהם ניצחה ב-76 והפסידה ב-32. רוסיה זכתה בגביע היוקרתי ב-2004 וב-2005, די סמוך לפריחה הגדולה של הטניס הרוסי בשנים האחרונות כשבשתי הזכיות הרוסיות גוברות על נבחרת צרפת במשחק זוגות מכריע. עד הזכיות האלה, נוצחה רוסיה ארבע פעמים במשחק הגמר.



גם השנה, ב-2007, הנבחרת מגיעה לגמר (שביעי במספר) כפייבוריטית ברורה לזכות, מול מחזיקת הגביע הנוכחית, איטליה. רוסיה העפילה השנה לגמר אחרי שהביסה את ספרד 0:5 ברבע הגמר וניצחה את ארה"ב 2:3 בחצי הגמר. לנבחרת רוסיה 6 שחקניות בתוך 20 הראשונות בעולם ועוד רבות בתוך המאיה הראשונה.

מי שמובילה כיום את הנבחרת היא המדורגת שניה בעולם, סבטלנה קוזנצובה, שרק לפני כשבוע הגיעה לגמר אליפות ארצות הברית. המחבט השני של הרוסיות בגמר, היא אנה צ'אקבטדזה, ה-5 בעולם שהגיעה לחצי הגמר בארה"ב, אחרי נצחון על שחר פאר ברבע הגמר.



השחקנית הרוסיה הכי בולטת היא כמובן מריה שארפובה. שארפובה המדורגת 4 בעולם מעולם לא ייצגה בפועל את הנבחרת הרוסית והתחמקה מהייצוג בשל ספק פציעות, ספק סיבות אישיות. שארפובה, קיבלה ביקורות די קשות על ההתחמקויות שלה ממאמן הנבחרת וראשי הטניס הרוסי. לקראת משחק הגמר, הצטרפה שארפובה לאימוני הנבחרת, אך לא תופיע במשחק הגמר.

השחקנית הרביעית בטופ 10 של הרוסיות היא נדיה פטרובה המצוינת המדורגת 8 בעולם. אחריהן נמצטות אלנה דמנטייבה, המדורגת 15 בעולם, אך נחשבת לשחקנית הפדרציה הכי טובה בהיסטוריה של המפעל בין הרוסיות. דמנטייבה ניצחה 19 מפגשי יחידות ונוצחה רק בחמש.



ב-2004 הביאה כמעט במו ידיה את הגביע לרוסיה. השחקנית השישית ברשימה בתוך הטופ 20 היא דיאנרה סאפינה, המדורגת כיום 17 בעולם. כיום משלימה את הנבחרת הרוסיה, דווקא שחקנית מהדרג השני בעולם, אלנה וסנינה אולם במאגר הרוסי נמצאות גם אלנה ליחובצ'בה, מריה קריילנקו, וורה זבונרבה המצוינת.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */