יום שני, 20.05.2024 שעה 09:30

ישראל הצעירה הביסה את לוקסמבורג 0:3

חניכיו של גיא לוי ניצחו בקלות את הנבחרת החלשה במוקדמות היורו. בוזגלו: "התוצאה מספיקה, לא צריכים להיות חזירים". גרמניה הביסה את צפון אירלנד

|
איתי שכטר. נצחון קל לנבחרת (גבע תלם)
איתי שכטר. נצחון קל לנבחרת (גבע תלם)
הנבחרת הישראלית הצעירה פתחה כצפוי ברגל ימין את משחקיה במוקדמות יורו 2009. השחקנים השאירו בצד את כל הפרשייה שאירעה לאחרונה סביב מאמנם גיא לוי, התרכזו במשחק ורשמו נצחון קל 0:3, מול 300 צופים בלבד.

הנבחרת נהנתה ממחצית ראשונה טובה בה בלטו בעיקר מאור בוזגלו, איתי שכטר ובירם כיאל. במחצית הזו הפגינו השחקנים הנעת כדור טובה והגיעו למצבים רבים.

עם זאת פתיחת המחצית השניה היתה הרבה פחות טובה והשחקנים נגררו למשחק האיטי והמסורבל של הלוקסמבורגים. עם זאת לקראת הסיום התעשתו השחקנים, הצליחו להבקיע את השער השלישי וליצור לעצמם מצבים רבים נוספים.

הנבחרת הלוקסמבורגית החלשה לא היוותה יריב של ממש לצד הישראלי וכמעט ולא יצרה מצבים או החזיקה כלל בכדור. אין ספק שהנבחרת תצטרך להמשיך ולהשתפר לקראת המשך משחקיה במוקדמות הכוללים בין השאר מפגשים עם גרמניה החזקה.

מאור בוזגלו, שהוחלף בדקה ה-60 בעקבות מתיחה קלה בשריר האחורי של רגל שמאל, נצטווה למנוחה מלאה בסוף השבוע. לדברי רופא הנבחרת, ד"ר דוד אלג'ם, השחקן יעבור ביומיים הקרובים טיפולים אינטנסיביים כדי להכשירו למשחק במולדובה ביום שלישי הבא.


צפו בתגובות לניצחון הנבחרת הצעירה

בוזגלו, שבכל מקרה היה אמו לרדת לספסל בפתיחת המחצית השניה, אמר בסיום: "הרגשתי דקירה בשריר, אני מקוה שזה לא רציני ואהיה כשיר למולדובה".

על הניצחון החלק אמר קשר בני סכנין: "אמרתי שזה לא יהיה טיול. יש לנו נבחרת מצוינת ולא צריך להיות חזירים: גם 0:3 מספיק והפנים שלנו עכשיו למולדובה".

איתי שכטר, שהבקיע את השער השני לישראל, ביקר את משחק הנבחרת במחצית השניה: "במחצית השניה היינו פחות טובים ופחות מסוכנים. אולי החום והלחות השפיעו, אבל זה לא תירוץ".


שכטר מקדים את הלוקסמבורגים (גבע תלם)
שכטר מקדים את הלוקסמבורגים (גבע תלם)

מאמן הנבחרת גיא לוי, נשמע בסיום המשחק מרוצה: "נכון שיש עוד מה לשפר, אבל בסך הכל אני מרוצה מהניצחון החלק. 0:3 על לוקסמבורג זה טוב מאוד. חוץ מזה, לא צריך להשתגע ולספור כמה מצבים היו לנו. לכבוש שלושה שערים ולא לספוג במשחק ראשון בקמפיין, זה בהחלט חיובי".

על השאלה האם ה-0:3 לא יהיה בעוכרינו במידה והעלייה לשלב ההצלבה תיקבע בהפרש שערים, השיב המאמן: "עד שנגיע לסיום הבית המוקדם עוד חזון למועד ואני לא חוזה עתידות".

על ליאור ז'אן, שהתחמם דקות ארוכות אבל לא זכה להכנס למשחק, אמר המאמן: "הוא כבר חודש וחצי לא מתאמן בקבוצה (ז'אן בנתק עם קבוצתו מכבי ת"א, י.פ) ורואים את זה באימוני הנבחרת. ליאור יודע את זה בעצמו, אבל יתכן שנשתמש בו במולדובה"


הקוון משקיף על שי חדד (גבע תלם)
הקוון משקיף על שי חדד (גבע תלם)

הנבחרת תמריא ביום ראשון בבוקר לקישינב, בירת מולדובה, ותתמודד ביום שלישי בטיראספול מול הנבחרת המקומית. לוי התייחס גם למשחק הצפוי: "לא הולך להיות סיפור פשוט, מה עוד שמולדובה הפסידה בבית במשחק הראשון שלה בקמפיין והפסד נוסף יוציא אותה מהתמונה". לפני סיום התייחס גיא לוי למשחקה המכריע של הנבחרת הבוגרת מחר בוומבלי ואמר: "כולנו פטריוטים של מדינת ישראל מחר, רוצים שהנבחרת הבוגרת תצליח ושהכדורגל שלנו יתקדם".

לוי לא היה יכול כנראה מבלי לעקוץ את נבחרתו של דרור קשטן, עימו הוא לא מדבר: "בואו לא נשכח שנבחרת ישראל אף פעם לא הגיע ליורו, חוץ מנבחרת אולימפית אחת, שאני לא זוכר..."


הנבחרת הצעירה חוגגת נצחון קל היום (גבע תלם)
הנבחרת הצעירה חוגגת נצחון קל היום (גבע תלם)

כשהתבקש להמר על תוצאת המשחק מחר הנמיך ציפיות: "נדמה שקצת נסחפנו ברמת הציפיות שלנו. אנגליה המציאה את הכדורגל ובפעמים קודמות שהם היו עם הגב אל הקיר, זה נגמר רע עבור היריבות שלה. תיקו תהיה תוצאה טובה מאוד ותיתן תקווה להמשך".

גרמניה הביסה את צפון אירלנד
במשחק נוסף בבית הישראלי, שנערך הערב, ניצחה גרמניה את צפון אירלנד 0:3. הניצחון הושג בזכות שלושה שערים מאוחרים של הגרמנים.

הנינגס כבש ראשון בדקה ה-78, אוזיל הוסיף שער נוסף בדקה ה-85 והנינגס קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-90.

מחצית ראשונה
המשחק באצטדיון הלאומי נפתח מול יציעים ריקים. כבר מהפתיחה התחילה ישראל להניע את הכדור ולהשתלט על המגרש כראוי למשחק בית מול יריבה נחותה.

בדקה ה-5, איתי שכטר מסר כדור מצוין למאור בוזגלו שהיה מרחק חמישה מטרים מהשער, בוזגלו יכל לנצל מיקום גרוע של שוער היריבה, אך בעט גבוה מעל השער הלוקסמבורגי.

בדקה ה-10, הגביה שמעון הרוש כדור טוב מצד שמאל לתוך הרחבה, אך איתי שכטר לא הצליח להגיע אליו והגנת לוקסמבורג הרחיקה את הסכנה.

בדקה ה-17, קיבל ביברס נאתכו כדור מצוין ממאור בוזגלו, בתוך הרחבה, נאתכו בעט היטב אבל השוער הלוקסמוברגי היה במקום והצליח להדוף את הבעיטה.


מעט האוהדים שהגיעו היום (גבע תלם)
מעט האוהדים שהגיעו היום (גבע תלם)

דקה 19 - 0:1 לישראל: איתי שכטר השתחרר במרכז השדה ומסר כדור נפלא בין שני מגנים למאור בוזגלו, קשרה המצוין של בני סכנין שהיתל במגן הלוקסמבורגי ומצא את עצמו לבד מול השוער. בוזגלו לא טעה וגילגל לפינה הימנית, וקבע יתרון מוצדק לנבחרת הישראלית.

דקה 24 - 0:2 לישראל: איתי שכטר נשאר לבד מול השוער הלוקסמבורגי, אוסטר שהכשיל אותו בצורה ברורה. השופט ראה זאת ושרק לפנדל לנבחרת הישראלית. בוזגלו רצה לבעוט את הכדור, אך בהוראתו של גיא לוי, שכטר ניגש לבעוט. שכטר בעט היטב והגדיל את היתרון הישראלי.

לאחר השער השני המאמן של לוקסמבורג זעם על היכולת העלובה של שחקניו ושלח שני שחקני ספסל להתחמם.


ביברס נאתכו עובר את רודריגז מלוקסמבורג (גבע תלם)
ביברס נאתכו עובר את רודריגז מלוקסמבורג (גבע תלם)

בדקה ה-38 שחקן הגנה של לוקסמבורג נגע בכדור בידו בתוך הרחבה, אך השופט קבע שהנגיעה היתה מחוץ לרחבה ובמקום פנדל המגיע לה, ישראל קיבלה בעיטה חופשית ממש על קצה רחבתה של לוקסמבורג. בוזגלו בעט מצוין למרכז השער, אך אוסטר עמד היטב וקלט את הכדור.

מחצית שניה
המחצית השניה נפתחה ובדקות הראשונות הורגשה התעוררות קלה אצל הנבחרת האורחת, שהחלה מחזיקה מעט יותר בכדור ומנסה להניעו אל עבר השער הישראלי.

בדקה ה-60 מאור בוזגלו שנפגע עוד קודם במשחק התקשה להמשיך ואבי ריקן ממכבי הרצליה נכנס במקומו.

ישראל נראתה לא טוב בעשרים הדקות הראשונות של המחצית הראשונה, והתקשתה לייצר את המשחק ההתקפי בו נקטה במחצית הקודמת. ניכר היה שהשחקנים עלו באופוריה לאחר היתרון הקל בו זכו במחצית הראשונה.


חן עזריאל מקדים את רודריגז (גבע תלם)
חן עזריאל מקדים את רודריגז (גבע תלם)

בדקה ה-73 הזדמנות רצינית ראשונה לישראל, שהיתה צריכה להפוך לשער השלישי. איתי שכטר קיבל כדור עומק ממש על סף הרחבה, שכטר הטעה נהדר את המגן הלוקסמבורגי ושיגר כדור חזק שהרעיד את משקוף השער. חן עזריאל השתלט על הריבאונד, אך מול שער ריק בעט החוצה. מיד לאחר המהלך היפה הזה, שכטר הוחלף בדובב גבאי.

בדקה ה-75, דובב גבאי, שתי דקות לאחר שנכנס קיבל כדור טוב ברחבה, אך הוא בעט חלש ואוסטר לא התקשה לקלוט את הכדור.

דקה 81 - 0:3 לישראל: אחרי הנסיון הלא מוצלח שלו מקודם, הצליח דובב גבאי למצוא את הרשת. גבאי בתנועה נהדרת ללא כדור חדר לרחבה, חן עזריאל קלט אותו ושלח מסירה יפיפיה שחדרה את כל ההגנה הלוקסמבורגית והשאירה את גבאי במצב בו אסור לאף חלוץ להחמיץ. היתרון הישראלי קיבל כעת נפח משמעותי.


מאור בוזגלו. נאלץ לעזוב את המשחק (גבע תלם)
מאור בוזגלו. נאלץ לעזוב את המשחק (גבע תלם)

בתוך תוספת הזמן אבי ריקן המחליף לא היה רחוק מלהבקיע שער רביעי, בעיטה חזקה ששיגר מתוך רחבת האורחים נהדפה רק אחרי זינוק יפה של אוסטר.

ישראל: אוהד לויטה, שי חדד, ניצן דמארי, שי מימון, שמעון הרוש, ביברס נאתכו, בירם כיאל, אושרי רואש (אלמוג כהן, 80), איתי שכטר (דובב גבאי, 74), מאור בוזגלו (אבי ריקן, 60), חן עזריאל

לוקסמבורג: ג'ף אוסטר, מרק ראוס (אלכס סמדו, 35), אנדריי רודריגז, אנטה בוקביץ', טים להנן, קווין לייק, דן טנה (אנדי שומן, 67), מיכאל קטנמייר, סטפן באנסי, מרקו סימוס, וכריסטוף שולר.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */