יום שני, 20.05.2024 שעה 14:17

שחר פאר הודחה ברבע הגמר בארה"ב

הטניסאית הישראלית קיוותה להעפיל בפעם הראשונה בקריירה לטופ 4 בטורניר גראנד סלאם. שחר לא הצליחה להגשים את החלום והפסידה 6:4 ו-6:1 לצ'אקבטדזה

|
שחר פאר. החלום האמריקני הסתיים (רויטרס)
שחר פאר. החלום האמריקני הסתיים (רויטרס)
החלום האמריקני הסתיים: שחר פאר הפסידה הערב (רביעי) 6:4 ו-6:1 לאנה צ'אקבטדזה, בתוך שעה ו-22 דקות, ברבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה. הישראלית סיימה את דרכה בטורניר היוקרתי.

הטניסאית הישראלית חזרה למגרש המרכזי בפלשינג מדו כדי לנסות להעפיל לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם. בתחילת המערכה הראשונה המצב היה אופטימי במחנה הישראלי, שחר הצליחה לשבור ולעלות ל-2:4 אבל המחבט מספר 1 של ישראל איבדה את הריכוז והרוסיה המצוינת חזרה, פאר הגישה כדי להישאר במערכה אבל הביטחון החל להיעלם והישראלית נשברה, צ'אקבטדזה ניצחה 4:6 במערכה הראשונה.

הסיפור במערכה השניה היה אחר לגמרי, ההבדל בין ההגשות של שתי הטניסאיות הכריע את המשחק. שחר נעלמה מהמגרש והרוסיה ניצחה 10 מתוך 11 המשחקונים האחרונים כדי לנצח 1:6 במערכה השניה ולהבטיח את מקומה בחצי הגמר.

פאר הגיעה לרבע הגמר למרות פציעה בעצם החזה. המחבט מספר 1 של ישראל הראתה הרבה אופי בשבועיים האחרונים, אך הערב עמדה מולה יריבה לא קלה בכלל, אנה צ'אקבטדזה, הרוסיה בת ה-20, המדורגת במקום השישי בעולם.

צ'אקבאטדזה הצליחה להגיע בפעם הראשונה בקריירה לחצי גמר גארנד סלאם, לשלב ארבע האחרונות בטורניר היוקרתי. הרוסיה נמצאת בחודשים האחרונים בשיאה וזכתה בתארים בטורנירי סטנפורד וסינסנטי ורק מריה שארפובה והעייפות המצטברת עצרו אותה בדרך לתואר השלישי הרצוף בסאן-דייגו.

פאר הצליחה השנה באינדיאן וולס לנצח בפעם הראשונה את הרוסיה הצעירה, שגברה על הישראלית בשני המפגשים הקודמים ביניהן. פאר עברה עד השלב הזה בארה"ב את מיילן טו, בת'אני מאטק, ניקול ואידיסובה ואגנסקה רדוונסקה הפולנייה, מדיחתה של שארפובה.



פאר צברה בטורניר 162,500 דולרים. מבחינת הדרוג, פאר כבר הבטיחה לעצמה חזרה למקום ה-16. צ'קבטדזה תפגוש בסיבוב הבא את סבטלנה קוזנצובה המדורגת 4 ואלופת 2004, שניצחה את ההונגריה, אגנס סבאי.

מערכה ראשונה
שחר פאר עלתה למגרש המרכזי באליפות ארה"ב וקיבלה עידוד רב מהקהל המקומי שקרא בשמו. אנה צ'קבטדזה פתחה את משחק רבע הגמר. הרוסיה נראתה מהוססת בפתיחה וכבר בהגשה הראשון, עשתה שגיאה כפולה. שחר עלתה ל-15:30 אבל השישית בעולם עלתה ליד הרשת והצליחה לשמור על ההגשה, 0:1 לצ'אקבטדזה.



הישראלית עם אייס נהדר כבר בפתיחת המערכה. צ'אקבטדזה לא הצליחה למצוא מענה לכדורים החזקים שהגישה פאר, שהצליחה להשוות ל-1:1. הרוסיה בת ה-20 הריצה את המחבט מספר 1 של ישראל, למרות ששחר עלתה לרשת היא לא הצליחה להחזיר את החבטות המדוייקות של אנה שעלתה ליתרון, אחרי 3 משחקונים. פאר זכתה במשחקון הרביעי בזכות הגשות בעלות עוצמה וניצלה שתי טעויות לא מחוייבות של הרוסיה.

שתי הטניסאיות הריצו אחת את השניה, במשחק ראש בראש על כל כדור. פאר הצליחה לזכות בשובר השיוויון הראשון במשחק, לאחר שהרוסיה פשוט לא הצליחה לעמוד בקצב המהיר של שחר. המחבט מספר 1 של ישראל נראתה טוב ושברה את יריבתה, 2:3 לשחר. המחבט מספר 1 של ישראל היתה עם המומנטום, הישראלית הגישה כדור במהירות רבה, צ'אקבטדזה לא הצליחה לזכות בנקודה במשחקון השישי ושחר כבר עם יתרון 2:4.



אנה היתה קרובה לאבד פעם נוספת את ההגשה, כשהישראלית נושפת בעורפה אבל הפעם הרוסיה התעשתה בזמן וצמצמה ל-4:3. שחר איבדה מעט ריכוז ועשתה שתי טעויות לא מחוייבות במשחקון השביעי, צ'אקבטדזה עלתה ל-0:40, עם שלוש אפשרויות שבירה. למרות ששחר הצליחה לחזור ל-40:30 היא חבטה חזק מידי ונשברה בפעם הראשונה במערכה, 4:4.

פאר התחילה להיות אגרסיבית וקיבלה הזדמנות מצוינת לשבור כשעלתה ל-15:40. השתיים עלו ליד הרשת אבל שחר לא הצליחה להעביר את הכדור מעל הרשת והחמיצה אפשרות לזכות במשחקון. הרוסיה חזרה והשוותה ל-40:40. הישראלית טעתה לאחר שלא הצליחה לנצל את העליה הטובה שלה ליד הרשת וצ'אקבטדזה שמרה על ההגשה, משחק הלחימה של פאר לא הספיק הפעם ואנה עלתה ל-4:5.



הטניסאית המובילה של ישראל חבטה כדי להישאר במערכה הראשונה אבל פאר נראתה לחוצה ופיגרה 30:0. הלחץ השפיע על פאר שלא נראתה נינוחה כמו בשאר המשחקונים. הישראלית נשברה במשחקון העשירי והחשוב והפסידה את המערכה הראשונה, 6:4.

מערכה שניה
צ'אקבטדזה הגישה בפתיחת המערכה, ואיזה משחקון נפלא קיבלנו. השתיים נלחמו על כל כדור. ראלי ארוך הביא לשחר פאר שבירה מוקדמת ונחוצה מאוד בשביל הישראלית כדי לחזור למשחק, 0:1 לשחר. הישראלית נכנעה להרצות של הרוסיה, שחבטה מקצה לקצה ופאר כמעט בלי מענה נשברה, 1:1.



המשחקון השני היה נדנדה, כששתי הטניסאיות הצעירות עולות לאפשרות שבירה אבל שחר לקחה החלטה לא נכונה, עלתה ליד הרשת, צ'אקבטדזה ניצלה זאת וזכתה במשחקון החשוב.

הטניסאית הרוסיה המצוינת שלטה בקצב המשחק, בעוד ששחר פאר החלה לאבד את הביטחון. הישראלית איבדה ריכוז ונשברה בפעם השניה ברציפות, 1:3 לצ'אקבטדזה.



מכאן המשחק היה לפרוטוקול בלבד, הטניסאית הישראלית נשברה שוב והרוסיה עם יתרון מבטיח, 1:4. המחבט מספר 1 של ישראל ויתרה על המשחק לחלוטין והשישית בעולם זכתה בעשרה מ-11 המשחקונים האחרונים במשחק כדי לסגור את הסיפור, לנצח 1:6 ולהבטיח את העליה לחצי הגמר. שחר פאר סיימה את דרכה בטורניר ולא הצליחה להגשים את החלום ולהעפיל לטופ 4 של טורניר גראנד סלאם.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */